bariyer yüzünden motordan soğuma başladı
Reklamlar
-
Tamam bariyerler tasarlanırken motosikletler gözardı ediliyor. Bu bir gerçek.
Ancak, bir düşünün, kaç tane motorcu bariyerden öncesini düşünüyor? Bindiğim her motorun top speedini çok iyi bilen biri olarak, biliyorum ki motor üzerinde başıma bir şey gelseydi, muhtemelen sağ elime hakim olamayışımdan gelirdi.
Şimdilerde otomobil kullanıyorum. Çok da dikkat ediyorum motorculara. Oradan geliyoruz sonuçta. Ne hareketler yapıyorlar trafiğin içinde bir bilseniz. Biliyorsunuz aslında ama motor üzerindeyken fark edilmiyor. Bende motor üzerindeyken aynını yapıyordum. Trafik sıkışmış, 50-60 km hız aralığında akıyor, adam en az 120 km hız ile geçiyor aradan.
Geçen biri bir makas attı, gerçekten kurtarmak için sert manevra yaptım ve lastiklerimden gelen "bak bırakıyorum asfaltı" cıyırtısını duydum. Ben hesap etmesem, arka tekerini takacak çamurluğa, kocaman protokol yolu, 5 şerit, düşünce muhakkak bir aracın altında kalacak. Tamam yıllardır trafikteyim, soğukkanlı davranıp kaçınma manevrasını ben yapıyorum, da lan bana takarsan sen ölürsün be adam, benim en fazla çamurluğum çizilir, derdin ne? diyeceğim, ama herif trafiğin hızının o kadar üzerinde makaslayarak devam ediyor ki, yetişmek mümkün değil.
Bu iki örnekteki motorcu bir zamanlar bendim, şimdi başkaları yapıyor, aslında hepimiz yapıyoruz. İzliyoruz videoları, trafik durmuş, adam 3. viteste gidiyor duran arabaların arasında. Sonra "kapıyı açtı, kaza yaptım" iyi de, trafik durmuş, sen o kapının açılacağını hesaplayacaksın. Çünkü onun kapısı ezilir, sen ölürsün. Bu kadar basit.
Biz kendimizi korumuyoruz. Devlet bariyeri değiştirsin, motorcuları da düşünen bir bariyer tasarlasın, ona eyvallah. Ama kardeşim, kargasekmez'de kaç tane motorcu virajı alamayıp uçtu bilen var mı? Ben 4 tanesini iyi tanıyorum, orada yoldan çıkan. Devlet eşşek kadar tabela koymuş 40 km/h diye viraj başına. 140 ile dönmeye çalırsan bariyeri kaz tüyünden de yapsalar, yaralanırsın. Tamam bariyerler değiştirilsin, asfaltı yıkamasınlar çim sulayacaz diye ama, sonra? Bence biz de o gaz koluna biraz hakim olalım.
Reklamlar
-
logaritma adlı üyeden alıntı
bariyer sadece bir sonuç.. Bariyerden önce nedeni önemli.. gaz kolu bizim elmizde motor bizim altımızda bariyerde sağımızda ..
En büyük kazasını "Halıcıoğlu' nda (rampa iniş) E5' de orta şeride dökülen yağ" üzerinden geçerek yapan birisi olarak bu düşünceye malesef katılamıyorum
-
Erdek kapıdagına gelin dag bayır gezelim görelim
-
Sen olumsuzluğa odaklanmışsın motor sürmenin iyi yanlarını ağır bastığı zaman alırsın.
-
Mevzu sadece bariyer olsa keşke ..
Yolların özellikle virajların belediye tarafından ıslatılması, virajların bir çok yerde tutunmanın artması için kazınarak çizilmesi, (diğer araçlar için), Yola göre alçakta kalmış logar kapakları, yolda komyonlar tarafından bırakılan toz, yoldaki yağ-mazot gibi kaygan zemin oluşturan maddelere kimsenin bir şey yapmaması, trafikte motorun şerit ortasında gitmesine bozulan, bunu yapamayacağını düşünen kenardan gitmesini söyleyen, üzerine süren diğer araç sürücüleri, yoldaki hayvan ölülerinin paramparça olana kadar (kendiliğinden yok olana kadar) kaldırılmaması, asfalt kalitesinin çok düşük olması ve durmadan bir yerlerin kazılması, şerit çizgilerinin motor lastiğini kaydıracak, yola tutunmasını önleyecek kadar kalın yapılması vs vs
Şimdi tekrar edelim " Keşke sadece bariyer olsa "
-
korkak sürmek diye birşey var. ürkerek dikkatli ve her an tetikte olursan bi yerim kopacak diye düşünmezsin.
nasıl kaza yapmadan giderim diye düşünerek radarlar açık gidiyoruz. hayatta kalıyoruz. allah istanbulun trafiğinin belasını versin. başka da sözüm yok.
-
Gerçekten nereye bakarsan oraya doğru gidiyor motosiklet.
Bu sabah viraj alırken yolun kenarındaki minibüse doğru kaydı gözüm, Baktım açıldım gidiyorum. Hemen kafayı çevirdim virajın içine doğru toparladım.
Bir de şöyle bir durum var tabii
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)