Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Debriyaj balatasi bittiği nasıl anlaşılır?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Merhaba CBR125R' e sahibim motorumun debriyaj balatasının bittiğinden şüpheleniyorum motor dururken 1.vitesteyken gaz vermeden boşa girmiyor ayrica 2. Vites 2 bin- 3 bin devirlerdeyken motor ivmelenmiyor 6 bin devire yavaşca çikiyor ve 6 bin devirden sonra ivmelenmeye başliyor 3. Viteste motoru kaldirabiliyorum bunlar debriyaj balatasinin bittiğinin göstergesimi? Ayrica masrafı ne kadar olur?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Şubat 2018
    Motosikleti
    hyosung gt 250 r
    kaç bin km de

  3. #3
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    kalkısta tıtreme yapar , manet sertlesır kavrama daha gec ve zayıf olur bır de anca bagırır ama hızlanamaz makına . tarıfıne gore senın balata artık mıyadını doldurmus gıbı

  4. #4

    Üyelik
    07 Haziran 2018
    32 binde kalkişta titreme vs hissetmiyorum

  5. #5

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    1-Debriyaj maneti gerginlik ayarina baktin mi?

    Aşagida kavriyor olabilir.

    İdeal gerginlik:Manet hareketi,Ne yukarida ne aşagida 10-20mm boşluk payiyla olacak.

    Kullanici kitabina bak.

    Sol manet hizasina tornavida yasla ve maneti elinle sık ve kavrama noktasini işaretle,yukaridaki ölçuyu sağla.

    2-Yağ ne durumda?kaç km önce degisim yapildi?

    Yağ eskidiyse vites geçişleri zorlaşir.

    Tum kontroller yapildi ise:

    Yokuş yukari alt viteste dene motoru,devirleniyor ama hizlanmiyorsa o zaman balatadan diyebiliriz

  6. #6

    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Debriyaj maneti ayari iyi durumda
    Yağ 200 km önce Motul5100koyuldu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:50 ----------

    Ayrica motor yürürken vites geçişlerinde sorun yok çok rahat giriyor sadece dururken girmiyor

  7. #7

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı sarpsercan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj maneti ayari iyi durumda
    Yağ 200 km önce Motul5100koyuldu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:50 ----------

    Ayrica motor yürürken vites geçişlerinde sorun yok çok rahat giriyor sadece dururken girmiyor
    Birşey yok kardesim motorunda,kurcalama,kurcalatma.

    Dururken vitesler tabi rahat gecmez,ya hafif gaz vereceksin yada motoru hafif ileri geri yapacaksin.

    Otomobil degil bunlar,sanziman grup dişlileri ve hilali tam yerini bulmasi lazim

  8. #8

    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Bende birşey olduğunu düşünmüyorum ama sağdan soldan duyduğum şeyler kafami kurcaladi sadece

  9. #9
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Anayola çık. Vitesi 5 veya 6'ya at ve gazı sonuna kadar açarak 3000 devirden itibaren hızlanmaya başla. Gaz kolunu redlinea girene kadar hiç bırakma. Eğer debriyaj balatan bitikse motorun maksimum torkunu verdiği noktada sanki debriyajı çekip yarım debriyaj yapmışsın gibi motor devirlenir fakat hızlanmaz. Debriyajın az bitikse sadece maksimum tork noktasında son gazda yapar. Eğer debriyajın iyice bitmişse daha geniş bir aralıkta kaçırma yapar.

    Vites geçişlerinde zorlanma ise balatanın bitmesiyle alakalı değildir. Debriyaj ayarın bozuk olabilir. Zaten hiçbir motosiklet durduğu yerde kolayca vites değiştiremez.

  10. #10
    demirarch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    NC 750 İntegra
    nc 750 integra kullanıyorum ,
    cumartesi günü yetkili servise arıza ile gittim , arızayla alakası olmamasına rağmen usta konuyu debrıyaj balatasına getirdi ,
    kullandı test etti , abi senin debriyaj bitmiş gibi sanki dedi , açıp kontrol etmemiz gerek (arıza içinde açması gerekiyordu zaten)

    debriyaj balatasını çıkardı , abi bak sanki rengi kararmış gibi dedi , değiştirmende fayda var , (35.000 km de)
    dedim ne kadar ? yaklaşık 3.500 TL civarında dedi

    arızayı hallet gerisine karışma dedim , arıza yapılır yapılmaz hemen motoru alıp uzaklaşacağım servisten ....

    yani anlayacağınız , işler kesat heralde artık rengine göre kandırmaya çalışıyorlar...

  11. #11

    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Aynen ya artık kimseye güven kalmadı debriyaj balatamla alakalı hiçbir şikayetim yoktu boş yere kafamı kurcaladılar :D

  12. #12

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    3500 liraya skuter alayım sana deseydiniz oneymiş öyle. motogpde mi kullanıcaz motoru...

  13. #13

    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Dediğniz şeyi 2.viteste denedim bugün , motor 6 bin devire kadar yavaş bir şekilde devrini yükseltiyor 6 bin devirden sonra motor ivmelelenmeye başlıyor ve hızlanıyor ardından ise redline'a giriyor. 5. viteste denesem muhtemelen aynısı olacak ama tek farkı muhtemelen redline'a giremiyecem çünkü 4. vites yukarısında motor 10 bin devirden yukarı çıkamıyor genellikle ve redline'a giremiyorum.

  14. #14

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anayola çık. Vitesi 5 veya 6'ya at ve gazı sonuna kadar açarak 3000 devirden itibaren hızlanmaya başla. Gaz kolunu redlinea girene kadar hiç bırakma. Eğer debriyaj balatan bitikse motorun maksimum torkunu verdiği noktada sanki debriyajı çekip yarım debriyaj yapmışsın gibi motor devirlenir fakat hızlanmaz. Debriyajın az bitikse sadece maksimum tork noktasında son gazda yapar. Eğer debriyajın iyice bitmişse daha geniş bir aralıkta kaçırma yapar.

    Vites geçişlerinde zorlanma ise balatanın bitmesiyle alakalı değildir. Debriyaj ayarın bozuk olabilir. Zaten hiçbir motosiklet durduğu yerde kolayca vites değiştiremez.
    Abi o kadar karışık anlatmışsın ki biliyor olmama rağmen kafam karıştı

  15. #15

    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Siz bilyorsanız sizde anlatsanıza daha iyi anlıyım

  16. #16
    PAPAZ_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    GV650
    Alıntı sarpsercan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba CBR125R' e sahibim motorumun debriyaj balatasının bittiğinden şüpheleniyorum motor dururken 1.vitesteyken gaz vermeden boşa girmiyor ayrica 2. Vites 2 bin- 3 bin devirlerdeyken motor ivmelenmiyor 6 bin devire yavaşca çikiyor ve 6 bin devirden sonra ivmelenmeye başliyor 3. Viteste motoru kaldirabiliyorum bunlar debriyaj balatasinin bittiğinin göstergesimi? Ayrica masrafı ne kadar olur?
    merhaba kardeşim. Ön tekerini kaldırıma veya duvara yasla, vitesi 1 e tak. Debriyajı motorda normal kalkış yaptığın gibi gaz vererek birak. Eğer debriyajı tamamen bıraktığında arka teker patinaj yapmıyor yani dönmüyorsa, sadece gaz verdiğin devir sesini duyuyorsan balatan bitmiştir.

    Tam tersi teker yeri kazıyorsa balatada sorun yoktur.👍

    Not: Hondanin cbr ve Nc serilerinin debriyaj balataları diğer modellere göre biraz daha pahalı sanırım

  17. #17
    Uğur Bilgili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2010
    Şehir
    Dubai
    Motosikleti
    BMW R1150GS
    3. yada 4. viteste giderken aniden gaz actiginda devir birden yukselip motor hizlanmiyor sonra hizlanip devir dusuyorsa (Debriyajin kacirdigi ve tekrar yakaladigi an)debriyajin bitnis demektir.

  18. #18
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı demirarch adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nc 750 integra kullanıyorum ,
    cumartesi günü yetkili servise arıza ile gittim , arızayla alakası olmamasına rağmen usta konuyu debrıyaj balatasına getirdi ,
    kullandı test etti , abi senin debriyaj bitmiş gibi sanki dedi , açıp kontrol etmemiz gerek (arıza içinde açması gerekiyordu zaten)

    debriyaj balatasını çıkardı , abi bak sanki rengi kararmış gibi dedi , değiştirmende fayda var , (35.000 km de)
    dedim ne kadar ? yaklaşık 3.500 TL civarında dedi

    arızayı hallet gerisine karışma dedim , arıza yapılır yapılmaz hemen motoru alıp uzaklaşacağım servisten ....

    yani anlayacağınız , işler kesat heralde artık rengine göre kandırmaya çalışıyorlar...
    Debriyaj balatalarının malzemesi esasen kağıttır. Bazen ince sinterli malzeme veya reçineli bileşikler de kullanılır. Lakin sonuç aynı, balata eğer zorlanır ise, kavraşma noktasında uzun süre tutulur yüksek gaz verilir ise balatalar yanar ve bu durum kararma şeklinde görülür. Yanan balata kaçırma yapar ve sonuçları malum... Ne var ki avuç kadar balataya 3,500 TL istemek gaddarlıktır, insafsızlık ve yüzsüzlüktür. Daha açık yazmak isterdim de forum kuralları küfüre izin vermiyor. Bu durumda doğru olanı yapmışsınız, o fiyata satılan debriyaj balatasını sonuna kadar, bitene kadar kullanmadan değiştirmenin anlamı yok.

  19. #19
    demirarch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    NC 750 İntegra
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj balatalarının malzemesi esasen kağıttır. Bazen ince sinterli malzeme veya reçineli bileşikler de kullanılır. Lakin sonuç aynı, balata eğer zorlanır ise, kavraşma noktasında uzun süre tutulur yüksek gaz verilir ise balatalar yanar ve bu durum kararma şeklinde görülür. Yanan balata kaçırma yapar ve sonuçları malum... Ne var ki avuç kadar balataya 3,500 TL istemek gaddarlıktır, insafsızlık ve yüzsüzlüktür. Daha açık yazmak isterdim de forum kuralları küfüre izin vermiyor. Bu durumda doğru olanı yapmışsınız, o fiyata satılan debriyaj balatasını sonuna kadar, bitene kadar kullanmadan değiştirmenin anlamı yok.
    bu parça fiyatı nedir abi ....
    bu işin km 'si vardır elbet ve bu km nin 35 bin olduğuna asla inanmıyorum...
    zaten her boka kendi karar veriyor motosiklet , duruma göre vites artırıyor , azaltıyor ... zorlama zaten söz konusu bile olmadı

    bilemiyorum altan .... bu işler böyle nasıl olacak , toyota corolla mı özlüyorum böyle günlerde

  20. #20

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    EBC'nin NC'ye uyan balataları 300-500TL sanırım. Üstüne işçilik, yeni yağ, conta vs desek 1000TL'yi geçmez.

    Honda orijinal sarf malzemeleri konusunda çok saçmalıyor.
    demirarch bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)