Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

'Diz değdirmek' gereklilik midir? Yoksa estetik mi?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Motosiklete oturmayı becerdiniz, diz deydirmesi kaldı...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    çevremde 45 lilerine gelmiş nadir tek tük son mohikan tarzı gezinen iki üç abimiz kaldı ss süren.. onlarında sohbetlerinde hiç dizi yere bandırdım sürte sürte gittim sliderlar ağladı ollum ağladıı tarzı bir şey duymadım şimdiye kadar.. demek ki pekde şart bir şey değil..

  3. #23
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    ben hiç diz deydirmedim virajlarıda dönebiliyorum

  4. #24
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    ben hiç degdırmedım gereklı degıl galıba yada hakkını vererek kullanamadım . gercı nerede degdıreceksın ? piste gıreyım dersen var mı slaydırı olan ekıpman ? 15 dakıkası 200 lıra falandı galıba pıstın .
    hee agırlıgı dızıme verır daha guvenlı donerım dersen olabılır aslında .

  5. #25

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    pistte tulum kiralarsın verirler.. 2 takım slider senden isterler normalde .. slider da tek başına pahalı değil 60-70 tl falan.

  6. #26
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Bence soru şu olmalı ? Neden dizimi yere değdirmeliyim. İzlediğim videoların etkisinden hemen çıkmalı mıyım ? Diz değdirince ne olucak ? Bu arada naked motor kullanıyorsanız daldan sarkan maymun gibi gözükürsün

  7. #27
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Birkaç istisna haricinde sorduğum soru dışında pek çok şeye bişeyler bulunabiliyor. Evet alıştım ama yinede her seferinde şaşırıyorum. Resmi bir kuruma yazmış olsam bütün imla kurallarına dikkat ederek dilekçe gönderirdim ama burası sosyal paylaşım sitesi çok abartmadıkça günlük konuşma yazısıyla derdimi anlatabilirim. Cevaplayıp merakımı gideren arkadaşlara teşekkürler.

  8. #28
    tugrulbora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Honda CB250R
    Ozan Güven ile Ahmak Bilimi geldi aklıma

  9. #29

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Sahip olduğum fizik bilgilerine göre gereklidir.

    He bunu dedim diye de linç etmeyin dizinizi acmaniz gereken viraj var acmasaniz da olan viraj var. Tamamen o anki dengen ile alakali

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Aralık 2018
    dostum bu işin pirleri der ki en güvenli motor en dik duran motordur. evet viraj yapman diz deydirmek bunlar adrenalini bol şeyler. ama malesef bizim ülkenin asfalt kalitesi yola dökülmüş yağlar bok püsür sebebi ile o adrenalinin ölümle sonuçlanması işten bile değil.
    Tengri bunu beğendi.

  11. #31
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    diz değdirmekten ziyade ayak peglerini sürttüğünüz zaman motosikletin maksimum yatış açısına ulaşmış oluyorsunuz. peg sürterken dizimi açsam dizim yere sürter mi bilmem ama peg sürtmek için ne motordan sarkıyorum ne de dizimi açıyorum. pistte ve modifiyeli (yatış açısı daha fazla olan) motosikletlerde diz değdirmek yada motordan sarkmak gerekli olabilir. bunlar ekstrem durumlar. normal yollarda maceraya gerek yok. motoru peg sürtene kadar yatırmak bile tehlikeli. motosikletin maksimum yatış açısına ulaştığınız için kaçış manevrasına ihtiyaç duyarsanız (karşıdan hatalı sollama yapan bir araç gibi) direk pert olursunuz. çünkü peg sürtüyor dahada yatırırsan düşecek alet.
    buradan çıkartılacak sonuç diz değdirmek normal şartlarda tamamen gösteriş galiba. biraz da sürücüye bağlı olabilir. virajı iyi aldığını hissediyorsan motordan da sarkarsın dizde açarsın

  12. #32
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Ben mesela diz degdirmeden bahçeden bile çıkamam. Çok seviyorum.
    Bir dizim mutlaka yerde olacak.

    Hatta bazen keyfim yerinde olursa iki dizi birden degdiriyorum.
    tugrulbora bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    erkek adam harbi motorcu dizini değil ayağını yere sağlam basar



    yatıcaksanda adam gibi yatıcaksın öyle diz miz değil omuz göğüs dirsek Allah ne verdiyse komple yatıcaksın ..adamlar erkek gibi yiğit gibi nasıl yatmış..




    şimdi hayaller fazlı bittiyse hayatlara dönelim yani gerçeklere .. Gerçekde bunu normal trafikde normal lastiklerle kötü asfaltta üstünede full koruma road tulumları olmadan yapmaya çalışan gençlerimizin çoğunun hazin sonu..


  14. #34
    YBRMANİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2011
    Şehir
    AnTALYA
    Motosikleti
    HONDA CBR 1000RR(14)-YAMAHA YBR(12)
    tulumun veya sliderli bir pantolonun varsa temiz asflat ve boş bir arazide denenebilir.Bence trafikte yapılması aşırı saçma ve tehlikeli.altımızdaki motor harika deyip biz de harika olmaya çalışmayalım.az risk çok yaşam.iyi sürüşler

  15. #35

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    erkek adam harbi motorcu dizini değil ayağını yere sağlam basar

    https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013...78_634x422.jpg

    yatıcaksanda adam gibi yatıcaksın öyle diz miz değil omuz göğüs dirsek Allah ne verdiyse komple yatıcaksın ..adamlar erkek gibi yiğit gibi nasıl yatmış..

    https://image.redbull.com/rbcom/010/...-to-evolve.jpg


    şimdi hayaller fazlı bittiyse hayatlara dönelim yani gerçeklere .. Gerçekde bunu normal trafikde normal lastiklerle kötü asfaltta üstünede full koruma road tulumları olmadan yapmaya çalışan gençlerimizin çoğunun hazin sonu..

    https://www.bestbeginnermotorcycles....in-a-crash.jpg
    Vay anasına sayın seyirciler geri kalmış ülkenin geri kalmış motosikletçileri diz değdi relim mi? değerlendirmeyelim mi? tartışmasını yaparken elin oğlu kıçını değdirme safhasına geçmiş.

    Şakası bir yana tamam adrenalinde lazım ama ne gerek var. Her şeyin bir limiti olduğunu bilelim paşa, paşa işimize, gezmemize gidip gelelim.

    Son söz konuyu açan arkadaşa tamam insan egolarını da okşatmak istiyor ama ne gerekli ne estetik tamamen boşuna riske girmek.

    Not: Resimde ki arkadaşlar bunu ekmek parası için kontrollü şartlarda yapıyorlar onları anlamak mümkün.

  16. #36
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Keşke ablam ölse sen ablam olsan Abi felan :D :D :D

  17. #37
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Hemen ölürsüncüler gelmiş. Aslında olay kendini bilmekten daha fazlası değil.

    Kendini ve yolu bilip, koşulları kontrol altında tuttuktan sonra (şeride dalmayan sürücü, yolda olmayan sürpriz nesneler, kaygan olmayan kuru zemin) dirsek yerde de dönebilirsin.

    Ama; hanzoların gidiş geliş tek şeritli yolda, sağa sola bakınırken arabasını tamamen karşı şeride soktuğu bir ülke burası.
    Manzaraya bakarak gitmek, birini, kendisini veya ailesini öldürme fikrinden daha baskın geliyor adama.
    Bu şartlar altında diz yerde dönerken isteyeceğim son şey yolda karşıma beklenmedik şekilde çıkan herhangi bir şey olur. Çünkü tepki ve fren süresi, motordan kıçınızı başınızı sarkıtmadığınızda daha hızlı oluyor.

    Ne yapmalı? Gideceksin zemini iyi tutan, ayakkabını sürttün mü kaydırmayan yere... Vereceksin kontrayı, vereceksin kontrayı. Hop sonra havalı bi profil resmi.
    Düşersen de en fazla bileğin şişer, ufak bi kaç morluk olur. High side olmayacağını varsayıyorum tabi. Ona çare yok
    zekeriyaimam bunu beğendi.

  18. #38
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Diz çıkarma, vücudu kaydırma, çekişin limitlerini arttırmak için yapılıyor. Ondan önce çekişi kontrol edebilmeyi, yani hızlı viraj alabilmeyi öğrenmeniz lazım. Bu da teknik bir mesele. Ciddi eğitim ve bol pratik gerekiyor.

    Amaç şekilse çıkarın tabii ki. Sağda solda doğru düzgün motosiklet sürmesini bilen insanlar varsa eğlence olursunuz onlar için

  19. #39
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke


    Bahsettiğiniz instagram fotoğrafı bnde var zaten evet Az çok değdirebiliyorum ama geliştirmem gerekli. Sadece düşündümde bu diz değdirmek yatış açısından dolayı gereklimi yoksa hevesmi... Birkaç güzel yorum aldım daha ne çıkacak bakalım

  20. #40

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    net bilmiyorum ama görüntü için değil zaten değdiğini videolarda zor görürüz, değdirmek değilde motordan sarkmanın viraja kabiliyet kazandırması ya da aynı açıda daha iyi dönmek için derler, diz değdirmek de destek almak için olabilir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------

    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerekli mi gereksiz mi sorusundan önce, dizin yere temas etmesinin sebebi ne diye düşünmek lazım. Böylece gerekliliği konusunda fikir sahibi de olmuş olursunuz.

    Yüksek hızlarda motosikletin yatış açısını olabildiğince dik tutmak için motosikletten sarkarak ağırlık merkezinin dönüş yönüne aktarılması ve viraj çıkışında gazı kökleyerek yarışa minimum zaman kaybı ile devam etmek icin izlenen bir tekniktir. Bir nevi 3. tekerlek diyebiliriz.

    Caddede motosiklet kullanan insanların boyle bir tekniği kullanmalarının gerekliliği konusunda karar vermeleri çok da zor değildir. Sorunun cevabı kesinlikle " gereksiz " olarak verilebilir.

    Günümüz şartlarında sürücüler, motosikletin lastiklerindeki viraj izlerine bakarak daha iyi sürdüklerine inanırlar, yani bu evrensel bir algıdır. Bütün dünyada da böyledir, eğer dönüş izi lastiğin sonunda ise, evet iyi kullanıyorum düşüncesi ağır basar ve kişisel güven tavan yapar, bu durumda tehlike sinyallerinin çalması demektir. Neden? Motosikletin tekerleğindeki dönüş izi, sürücünün iyi motosiklet kullandığını değil, viraja yüksek hızlarda girip, o virajdan çıktığını işaret eder, ve biz de bu durumu usta sürücü olarak nitelendiririz, ve örnek alırız. Aslında doğru olan motosikletin olabildiğince az yatış açısı ile viraj'a girip, güvenli bir şekilde çıkmasıdır.

    Ama biz insanoğlu için estetik her haltın önünde olduğu için, maalesef güvenli olan yerine estetik alternatifi tercih eder, ve pek çok kez maalesef korkunç sonuçlar ile son bulur.

    Konunun özeti, sokakta motosiklet kullanan birisinin dizlerini yere sürtmek gibi bir ihtiyacı olmaz, olmamalıda.
    motoru daha az yatırarak aynı viraja aynı hızda dönmek diye bir şey var mı? sonuçta bizi döndürek tekerin ovalliği değil mi
    insta: veli_montana_


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)