'Diz değdirmek' gereklilik midir? Yoksa estetik mi?
Reklamlar
-
22 Aralık 2018, 23:20
#41
Ros1n2 adlı üyeden alıntı
https://i.hizliresim.com/v6RGr4.jpg
Bahsettiğiniz instagram fotoğrafı bnde var zaten evet
Az çok değdirebiliyorum ama geliştirmem gerekli. Sadece düşündümde bu diz değdirmek yatış açısından dolayı gereklimi yoksa hevesmi... Birkaç güzel yorum aldım daha ne çıkacak bakalım
kısa paça pantul çakma eyir meks nayk ayakkabı ve sibiyar. tam apaçi kombini
Reklamlar
-
22 Aralık 2018, 23:43
#42
En hızlı dönüş için virajın içine ağırlık taşımak gerekiyor. Bu mantıkla da dizin yere değmesi için (şov için yapılacak işlerden bahsetmiyorum) için motosikletin maksimum yatış açısında olması gerekir. Dizini çekebildiğin kadar çekmiş oluyorsun...
Bir sürücünün maksimum yatış açısında olup, motosikletin de virajı dönebileceği en yüksek hızda olması yolda giderken isteyeceğin bir şey değil. Türkiye burası, mulholland tepeleri değil...
Kontrollü yerlerde yaparsan canına bir şey olmaz. En fazla düşersin, düşük hızlardasın.
Ama bir dizlik bot al be kardeşim. Öyle cesur cesur dönüyorsun ama çok canın yanar söyleyeyim
-
23 Aralık 2018, 00:06
#43
MuratAbaylı adlı üyeden alıntı
kısa paça pantul çakma eyir meks nayk ayakkabı ve sibiyar. tam apaçi kombini
Üstümdeki kıyafete ve altımdaki motosiklete değer biçmek ne demek haddinizi bilin! Sizin gibi hadsiz soytarı olacağıma altımdaki çakma nike ve sibiarla apaçi olmayı tercih ederim.
Scooter 100cc (35k) - Vitesli 125cc (14k) - 250cc (54k) - 600cc (6k)
-
23 Aralık 2018, 00:23
#44
Ros1n2 adlı üyeden alıntı
https://i.hizliresim.com/v6RGr4.jpg
Bahsettiğiniz instagram fotoğrafı bnde var zaten evet
Az çok değdirebiliyorum ama geliştirmem gerekli. Sadece düşündümde bu diz değdirmek yatış açısından dolayı gereklimi yoksa hevesmi... Birkaç güzel yorum aldım daha ne çıkacak bakalım
eşofmanla dizliksiz, ayağında baldır koruması olmıyan ayyakkabı ile etini kemiğinimi asfalta sürtüyorsun valla helal olsun.. motora etimi kemiğimi canımı verdim lafının hayata geçmiş hali.. amerikalının avrupalının bizden alıcağı öğreniceği çok şey var..
-
23 Aralık 2018, 00:48
#45
Levent adlı üyeden alıntı
Gerekli mi gereksiz mi sorusundan önce, dizin yere temas etmesinin sebebi ne diye düşünmek lazım. Böylece gerekliliği konusunda fikir sahibi de olmuş olursunuz.
Yüksek hızlarda motosikletin yatış açısını olabildiğince dik tutmak için motosikletten sarkarak ağırlık merkezinin dönüş yönüne aktarılması ve viraj çıkışında gazı kökleyerek yarışa minimum zaman kaybı ile devam etmek icin izlenen bir tekniktir. Bir nevi 3. tekerlek diyebiliriz.
Caddede motosiklet kullanan insanların boyle bir tekniği kullanmalarının gerekliliği konusunda karar vermeleri çok da zor değildir. Sorunun cevabı kesinlikle " gereksiz " olarak verilebilir.
Günümüz şartlarında sürücüler, motosikletin lastiklerindeki viraj izlerine bakarak daha iyi sürdüklerine inanırlar, yani bu evrensel bir algıdır. Bütün dünyada da böyledir, eğer dönüş izi lastiğin sonunda ise, evet iyi kullanıyorum düşüncesi ağır basar ve kişisel güven tavan yapar, bu durumda tehlike sinyallerinin çalması demektir. Neden? Motosikletin tekerleğindeki dönüş izi, sürücünün iyi motosiklet kullandığını değil, viraja yüksek hızlarda girip, o virajdan çıktığını işaret eder, ve biz de bu durumu usta sürücü olarak nitelendiririz, ve örnek alırız. Aslında doğru olan motosikletin olabildiğince az yatış açısı ile viraj'a girip, güvenli bir şekilde çıkmasıdır.
Ama biz insanoğlu için estetik her haltın önünde olduğu için, maalesef güvenli olan yerine estetik alternatifi tercih eder, ve pek çok kez maalesef korkunç sonuçlar ile son bulur.
Konunun özeti, sokakta motosiklet kullanan birisinin dizlerini yere sürtmek gibi bir ihtiyacı olmaz, olmamalıda.
motoru daha az yatırarak aynı viraja aynı hızda dönmek diye bir şey var mı? sonuçta bizi döndürek tekerin ovalliği değil mi
-
23 Aralık 2018, 03:33
#46
pistte yarışmayan adam için gereksiz ama psikolojik bir tatmin durumu söz konusu ki kocaman enduroları bile yatırmakdan garip şekilde keyif alıyoruz sanırım fizik kanunlarına aykırı hareket etmek bizi mutlu ediyor başka açıklaması olamaz , pistte dizini yere sürtmenin faydası ise motosikleti virajın içine doğru çekmek veya bir çeşit fren etkisi yaratarak motorun dışa açılmasını engellemek olabilir , tam emin olmamakla beraber amaç yatık vaziyetteki motor devrilmesin diye dizin yere bastırıldığını düşünmüyorum , tabi dışardan bakınca üçüncü bir destek noktası oluşturulmak isteniyor gibi görünüyor..
-
23 Aralık 2018, 08:23
#47
Levent adlı üyeden alıntı
Gerekli mi gereksiz mi sorusundan önce, dizin yere temas etmesinin sebebi ne diye düşünmek lazım. Böylece gerekliliği konusunda fikir sahibi de olmuş olursunuz.
Yüksek hızlarda motosikletin yatış açısını olabildiğince dik tutmak için motosikletten sarkarak ağırlık merkezinin dönüş yönüne aktarılması ve viraj çıkışında gazı kökleyerek yarışa minimum zaman kaybı ile devam etmek icin izlenen bir tekniktir. Bir nevi 3. tekerlek diyebiliriz.
Caddede motosiklet kullanan insanların boyle bir tekniği kullanmalarının gerekliliği konusunda karar vermeleri çok da zor değildir. Sorunun cevabı kesinlikle " gereksiz " olarak verilebilir.
Günümüz şartlarında sürücüler, motosikletin lastiklerindeki viraj izlerine bakarak daha iyi sürdüklerine inanırlar, yani bu evrensel bir algıdır. Bütün dünyada da böyledir, eğer dönüş izi lastiğin sonunda ise, evet iyi kullanıyorum düşüncesi ağır basar ve kişisel güven tavan yapar, bu durumda tehlike sinyallerinin çalması demektir. Neden? Motosikletin tekerleğindeki dönüş izi, sürücünün iyi motosiklet kullandığını değil, viraja yüksek hızlarda girip, o virajdan çıktığını işaret eder, ve biz de bu durumu usta sürücü olarak nitelendiririz, ve örnek alırız. Aslında doğru olan motosikletin olabildiğince az yatış açısı ile viraj'a girip, güvenli bir şekilde çıkmasıdır.
Ama biz insanoğlu için estetik her haltın önünde olduğu için, maalesef güvenli olan yerine estetik alternatifi tercih eder, ve pek çok kez maalesef korkunç sonuçlar ile son bulur.
Konunun özeti, sokakta motosiklet kullanan birisinin dizlerini yere sürtmek gibi bir ihtiyacı olmaz, olmamalıda.
motosikleti döndüren ağırlık merkezi mi? tekerin ovalliği değil mi yani
-
23 Aralık 2018, 08:27
#48
logaritma adlı üyeden alıntı
eşofmanla dizliksiz, ayağında baldır koruması olmıyan ayyakkabı ile etini kemiğinimi asfalta sürtüyorsun valla helal olsun.. motora etimi kemiğimi canımı verdim lafının hayata geçmiş hali.. amerikalının avrupalının bizden alıcağı öğreniceği çok şey var..
Elimde bir adet dizlik vardı orda sol dizime takıp sola dönüyor sağ dize takıp sağa dönüyordum. Zaten deli givi sürtemiyorum anlıl sürtüp çekyorum
-
23 Aralık 2018, 13:23
#49
Levent adlı üyeden alıntı
Gerekli mi gereksiz mi sorusundan önce, dizin yere temas etmesinin sebebi ne diye düşünmek lazım. Böylece gerekliliği konusunda fikir sahibi de olmuş olursunuz.
Yüksek hızlarda motosikletin yatış açısını olabildiğince dik tutmak için motosikletten sarkarak ağırlık merkezinin dönüş yönüne aktarılması ve viraj çıkışında gazı kökleyerek yarışa minimum zaman kaybı ile devam etmek icin izlenen bir tekniktir. Bir nevi 3. tekerlek diyebiliriz.
Caddede motosiklet kullanan insanların boyle bir tekniği kullanmalarının gerekliliği konusunda karar vermeleri çok da zor değildir. Sorunun cevabı kesinlikle " gereksiz " olarak verilebilir.
Günümüz şartlarında sürücüler, motosikletin lastiklerindeki viraj izlerine bakarak daha iyi sürdüklerine inanırlar, yani bu evrensel bir algıdır. Bütün dünyada da böyledir, eğer dönüş izi lastiğin sonunda ise, evet iyi kullanıyorum düşüncesi ağır basar ve kişisel güven tavan yapar, bu durumda tehlike sinyallerinin çalması demektir. Neden? Motosikletin tekerleğindeki dönüş izi, sürücünün iyi motosiklet kullandığını değil, viraja yüksek hızlarda girip, o virajdan çıktığını işaret eder, ve biz de bu durumu usta sürücü olarak nitelendiririz, ve örnek alırız. Aslında doğru olan motosikletin olabildiğince az yatış açısı ile viraj'a girip, güvenli bir şekilde çıkmasıdır.
Ama biz insanoğlu için estetik her haltın önünde olduğu için, maalesef güvenli olan yerine estetik alternatifi tercih eder, ve pek çok kez maalesef korkunç sonuçlar ile son bulur.
Konunun özeti, sokakta motosiklet kullanan birisinin dizlerini yere sürtmek gibi bir ihtiyacı olmaz, olmamalıda.
motosikleti döndüren ağırlık merkezi mi? tekerin ovalliği değil mi yani
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:41 ----------
Levent adlı üyeden alıntı
Gerekli mi gereksiz mi sorusundan önce, dizin yere temas etmesinin sebebi ne diye düşünmek lazım. Böylece gerekliliği konusunda fikir sahibi de olmuş olursunuz.
Yüksek hızlarda motosikletin yatış açısını olabildiğince dik tutmak için motosikletten sarkarak ağırlık merkezinin dönüş yönüne aktarılması ve viraj çıkışında gazı kökleyerek yarışa minimum zaman kaybı ile devam etmek icin izlenen bir tekniktir. Bir nevi 3. tekerlek diyebiliriz.
Caddede motosiklet kullanan insanların boyle bir tekniği kullanmalarının gerekliliği konusunda karar vermeleri çok da zor değildir. Sorunun cevabı kesinlikle " gereksiz " olarak verilebilir.
Günümüz şartlarında sürücüler, motosikletin lastiklerindeki viraj izlerine bakarak daha iyi sürdüklerine inanırlar, yani bu evrensel bir algıdır. Bütün dünyada da böyledir, eğer dönüş izi lastiğin sonunda ise, evet iyi kullanıyorum düşüncesi ağır basar ve kişisel güven tavan yapar, bu durumda tehlike sinyallerinin çalması demektir. Neden? Motosikletin tekerleğindeki dönüş izi, sürücünün iyi motosiklet kullandığını değil, viraja yüksek hızlarda girip, o virajdan çıktığını işaret eder, ve biz de bu durumu usta sürücü olarak nitelendiririz, ve örnek alırız. Aslında doğru olan motosikletin olabildiğince az yatış açısı ile viraj'a girip, güvenli bir şekilde çıkmasıdır.
Ama biz insanoğlu için estetik her haltın önünde olduğu için, maalesef güvenli olan yerine estetik alternatifi tercih eder, ve pek çok kez maalesef korkunç sonuçlar ile son bulur.
Konunun özeti, sokakta motosiklet kullanan birisinin dizlerini yere sürtmek gibi bir ihtiyacı olmaz, olmamalıda.
bu dediğinize göre motosikleti döndüren lastiğin ovalliği değil ağırlık merkezi?
-
23 Aralık 2018, 13:48
#50
bu işler mezeleik keyiflik yemekden snraki tatlı gibi işler.. gereklimi yol sürüşü için tabiki değil.. eğlence adrenalin için boş müsait bildiğiniz emin olduğunuz ibr yer varsa isterseniz artçı selesinin üstüne çıkıp ayağa kalkın..
bunlardan önce güvenli sürüş eğitiminiz varmı, panik fren eğitiminiz varmı, düşme eğitminiz varmı.. bunları tam alın ondan sonra ne yapıyorsanız yapın.. bir ton insan görüyorum motordan aslında en ufak bir yara almadan kurtulabiliceklerken ayakları gitmiş kolları gitmiş seke seke geziyorlar falan hayatta 2-3 ay iptaller.. önce eğitimlerinizi bir tam alın ondan sonra bu işin eğlence meze tatlılık kısmı her nediyorsanız yapın..
pistte dönersiniz yada kapalı alanda yola çıkarsınız virajda bir yağa denk gelir lastik geçmiş olsun altınızdan kaçar motor.. çok arkadaşımızın başına geldi özellikle kamyon tır kamyonetler yolda frenleri şişdimi yağı boşaltır yola atar bizim arkadaşımız bu yüzden 3 ay adam bebek maması ile beslendi kaburgaları kırıldı.. bu işlerin şakası olmaz önce eğitim sonra eğlence kısmı..
-
23 Aralık 2018, 22:15
#51
Kalça ve Diz dışarı salınıyor daha dar ve hızlı girmek için, daha keskin virajda hızlı girilecekse iyice yatılıyor orada o yan dizdeki plastik parça olmazsa dizin yere değeceğinden ve kıyafet sürteceğinden önce pantol sonra diz zarar görür yırtılır.Ayrıca motorun eğimine göre motoru destekler SÜREKLİ SÜRTÜLMEZ!Koruma amaçlı o yan dizdeki zımbırtı yere sürterek viraja gir diye değil...Pantolu espiri amaçlı ve takıntılı ilerde şizofren olmaya aday arkadaşları rahatsız etmek için yazdım...
-
24 Aralık 2018, 11:02
#52
velizrsln adlı üyeden alıntı
motosikleti döndüren ağırlık merkezi mi? tekerin ovalliği değil mi yani
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:41 ----------
bu dediğinize göre motosikleti döndüren lastiğin ovalliği değil ağırlık merkezi?
" Ağırlığın merkezden, dönüş yönüne aktarılması " " ağırlık merkezi " ifade yanlışlığı olmuş. Motosikleti döndüren kontra tekniğinden başka bir şey değildir. Dönüş için aldığın her aksiyonun sonunda kontra vardır, sadece teknik olarak uygulama farkı vardır. Lastiğin oval olması yatarak döndüğünden maksimum tutuş performansını sağlamak içindir. Lastik oval diye dönmez motosiklet. Veya oval olmayan lastik viraj dönmez diye bir fizik yok. Lastik oval olmasaydı tutuş performansı ve dönüş açısı daha dik olurdu, fazla yattığında tutuş kalmaz ve düşerdi.
Yüksek hızlarda motosikleti sağa sola çekmek için vücut ağırlığını dönüş yönüne aktarmak zaruri bir durumdur, zira kontrayı caart diye basamazsınız, ve motoru istediğiniz yere çekemezsiniz. Altını çiziyorum " Yüksek Hızlarda "
-
24 Aralık 2018, 11:52
#53
Dizini değdirmeye çalışmadan da, hatta motosiklet ile aynı yöne değil, ters yöne yatarak da benzer bir yatış açısı yakalanbilir, bende dizimi dışarı çıkartarak ve popomu yarım kademe nereye döneceksem oraya doğru kaydırarak viraja girerim ama aynı yatış açısı ve virajdan çıkışı hiç yatmadan da yapabilirim mesela .. Kendimden yola çıkarsam yaptığım iş artistlik oluyor gibi. Benim bildiğim motosiklet ile aynı şekilde / ortak ağırlık merkezi mantığı ile dönmen gerektiğidir.
Şuda bir kenarda dursun
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
-
24 Aralık 2018, 17:14
#54
Motorun eğimini anlamak için diz değdirilir. Cevabı bu kadar. Ağırlık merkezini aşağıya çekmek için değil.
-
24 Aralık 2018, 17:46
#55
CrazyBullet adlı üyeden alıntı
Motorun eğimini anlamak için diz değdirilir. Cevabı bu kadar. Ağırlık merkezini aşağıya çekmek için değil.
Abi gerek yok motora bi tane açı ölçer yerleştirelim o zaman. Aynı işi görsün
-
24 Aralık 2018, 17:54
#56
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Abi gerek yok motora bi tane açı ölçer yerleştirelim o zaman. Aynı işi görsün
haha ;) zaten yeni makinelerde var, ama arkadas yanlış değil eksik yazmış, motordan sarkıp, dizini de açtığında güvenli bir açı yakalayıp, bu açıdan daha fazla yatışa izin vermemek için demek istemiş sanıyorum
Lan yanlış mı anladım yoksa?
-
24 Aralık 2018, 18:33
#57
Neyse bu şekilde tamamlamış olalım
-
24 Aralık 2018, 22:54
#58
Levent adlı üyeden alıntı
Lan yanlış mı anladım yoksa?
Yok yok yanlış anlamamışızdır
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:52 ----------
Önceki yorumdaki hadsiz içinde teşekkür ederim
Scooter 100cc (35k) - Vitesli 125cc (14k) - 250cc (54k) - 600cc (6k)
-
24 Aralık 2018, 23:23
#59
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)