Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Adım Hıdır, elimden gelen budur. Kendim yaptım, kendim beğendim.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Daha önce bir paylaşımımda jel sele yapımıyla ilgili bir şeyler yazmıştım. Ama baktım o iş beni aşacak, seleyi bozmam gerekecek. Sağda solda şimdi yaptığıma benzer paylaşımlar gördüm, denemeye değer belki diye düşündüm. Kabaca masrafını hesapladım, çok tutmuyor diye de işe giriştim.

    Konfor sele için toplam bütçe 45 lira, harcanacak zaman ve emek tamamen kişiye bağlı.
    Önce bir kamyon brandacısından içi bez katmanlı, dayanıklı 1 metre kadar branda almakla başladım. Branda parça olarak elinde kaldığı için bana 10 liraya verdi. Bu brandayı önceden bildiğim için tercih ettim. Otomobilimin tavan sepetine bagaj çantası yaptırmıştım. Yaz sıcağında, karda yaklaşık 5 yıldır kullanıyorum en küçük bir bozulma olmadı.

    5 liraya 1 metre siyah cırt aldım. Elimde bir dağ bisikleti iç lastiği vardı. Kullanırım diye düşünmüştüm ama çok küçük kaldı. Onun yerine kapı altlarına soğuğu kesmek için kullanılan geniş ve kalın süngerlerden aldım 4 tane, 20 lira verdim toplam. Süngerlerin sert olması daha doğru diye düşünüyorum.

    Süngerleri birbirine yapıştırmak için de 5 liraya bir tüp Bally yapıştırıcı edindim.

    Buraya kadar tamam. Bundan sonra zihinsel hazırlık, boş zaman ayarlama ve işe başlamak için epey bir debelendim. Nihayet ne yapacağıma karar verip başladım. Önce motosikletin selesinin üzerinden şeffaf bir naylonun üzerini çizerek kabaca kalıp çıkarttım.
    Naylonun üzerinden keskin uçlu bir tornavidayla çizimi brandaya işaretledim. Simetrik olması için sadece bir yarısını çizdim. O kısmı tam çıkartmadan kestim, brandayı ikiye katlayıp diğer tarafını da kestim. Böylece tam simetrik olarak parçayı çıkarttım. Aynı parçadan bir tane daha kestim. Selenin iki yüzü olacak sonuçta. Kalınlığı 5 cm diye düşünüp iki parçanın arasına dikmek üzere 5 cm genişlikte uzun şeritle çıkarttım.



    Çıkarttığım parçaları önce elle birbirine teyelledim. Çok gevşek olunca bir ayakkabıcının makinasıyla üzerinden diktirdim. 5 lira da ona verdim. Geniş kısmına cırtı diktim, süngeri o kısımdan takmak ve kapatmak için. Bir parça cırt da alta gelecek kısma diktim. Motosikletin selesinin altından dolaştıracağım diğer cırtla sabitleyeceğim, böylece oturunca sağa-sola kaymayacak.

    Aldığım süngerleri çok uzun olduğu için ortadan iki parçaya böldüm. Önce iki kat olacak şekilde yüzlerinden birbirine, daha sonra da genişlik elde etmek için yine çift parçaları yanlarından birbirine yapıştırdım. 40 cm x 40 cm boyunda 6 cm kalınlığında bir tabaka oldu. İyice yapışsın diye bir gece bekledim.

    Ertesi gün kılıfı süngerlerin üzerine koyup etrafından 1 cm fazla gelecek şekilde çizdim ve falçatayla kestim. Süngeri kılıfın içine yerleştirdim ve bitti çok şükür.

    Henüz motosiklete takmadım, zaten şehir içi için değil uzun yola kullanacağım. O da artık bahara. Çok şık bir iş çıkmadı ortaya. Ama sanırım rahat ettirecek.
    tommygun, GezeGeze, The Dude ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MaryJane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2018
    Şehir
    Balıkesir/Erdek
    Motosikleti
    Honda Cbr 600 Rr Movistar
    Babam Derdi Ki Bi Isi Yapiyosan Ilk Once Kendin Begencen derdi
    Wing750 bunu beğendi.

  3. #3
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Eline sağlık işçilik güzel ama sünger konusunda diyeceklerim var.

    Kayseri Aksaray nakliye işi yapıyorum ve sünger mobilya vs taşıdığım için konuya hakimim. O kullandığın sünger kırpıntı sünger diye anılır. Atık süngerin parçalanıp yapıştırılmasıyla oluşur. Dandik ve ucuz bi malzeme. Belli bi DNS bile yok. İçinde yumuşak süngerde var sert süngerde. Yatak yada kanepenin en alt katına koyulur. Üstüne ise yumuşak sünger koyulur. Bi nevi dolgu için yani.

    Tavsiyem beyaz sünger kullanman. Griler çabuk eskir. Kaç dns hatırlamıyorum. Dokununca bilirsin zaten yumuşaklığından. Döşemecilere gidersen onlardada vardır parça sünger.
    Wing750 ve mustafa_325 bunu beğendiler.

  4. #4
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık işçilik güzel ama sünger konusunda diyeceklerim var.

    Kayseri Aksaray nakliye işi yapıyorum ve sünger mobilya vs taşıdığım için konuya hakimim. O kullandığın sünger kırpıntı sünger diye anılır. Atık süngerin parçalanıp yapıştırılmasıyla oluşur. Dandik ve ucuz bi malzeme. Belli bi DNS bile yok. İçinde yumuşak süngerde var sert süngerde. Yatak yada kanepenin en alt katına koyulur. Üstüne ise yumuşak sünger koyulur. Bi nevi dolgu için yani.

    Tavsiyem beyaz sünger kullanman. Griler çabuk eskir. Kaç dns hatırlamıyorum. Dokununca bilirsin zaten yumuşaklığından. Döşemecilere gidersen onlardada vardır parça sünger.
    Doğru, kırpıntılardan yapıldığını biliyorum. Belki biraz sert daha iyi olur diye düşündüm. Çok yumuşak olursa da varlığıyla yokluğu bir olur dedim. Bakalım fazla sert olursa başkasıyla değiştireceğim. En azından kılıfını yapabildim ona seviniyorum. İçini değiştirmek mümkün nasılsa.

  5. #5
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Elinize sağlık. Kimi beğenir kimi beğenmez hiç farketmez. Siz kendiniz beğenmişseniz olay bitmiştir.

    İşinizi görecek güzel birşey yapmışsınız,yaparken kazandığınız tecrübe ile bir sonraki çalışmada çok daha kaliteli ve güzel birşeyler çıkacağına da şüphe yok.

    Güle güle kullanın
    Wing750 bunu beğendi.

  6. #6
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru, kırpıntılardan yapıldığını biliyorum. Belki biraz sert daha iyi olur diye düşündüm. Çok yumuşak olursa da varlığıyla yokluğu bir olur dedim. Bakalım fazla sert olursa başkasıyla değiştireceğim. En azından kılıfını yapabildim ona seviniyorum. İçini değiştirmek mümkün nasılsa.
    Ben kendi koltuğumu yaparken tek parça kullanmamıştım. Sünger olarak taksilerdeki süngerden kullandım. Tam ortada kemik denkgelen yeri ise oyuk gibi boşaltıp yumuşak sünger koymuştum. Kuyruk sokumu kemiğimi ne adını bilmiyorum uzun yolda ağrıyordu koltuğu böyle yapınca düzeldi. Vücut ağırlığını iki tarafa verip ortaya yük bindirmemiştim yani.
    Wing750 bunu beğendi.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  7. #7
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Benzer bir şeyi 2 sene kadar önce Silikon elyaf dolgu ile yapmıştım.

    5-6 saatlik toprak yol sürüşünde kullanmış fayda görmüştüm.

    Tavsiyem dolguyu silikon elyaf yapmanız.

    Yarın bulursam fotoğrafları eklerim
    Wing750 bunu beğendi.

  8. #8
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzer bir şeyi 2 sene kadar önce Silikon elyaf dolgu ile yapmıştım.

    5-6 saatlik toprak yol sürüşünde kullanmış fayda görmüştüm.

    Tavsiyem dolguyu silikon elyaf yapmanız.

    Yarın bulursam fotoğrafları eklerim
    Silikon elyaf çok yumuşak kalmaz mı? Bir de kılıfın içinde bombeli durur sanırım doldurunca.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:09 ----------

    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben kendi koltuğumu yaparken tek parça kullanmamıştım. Sünger olarak taksilerdeki süngerden kullandım. Tam ortada kemik denkgelen yeri ise oyuk gibi boşaltıp yumuşak sünger koymuştum. Kuyruk sokumu kemiğimi ne adını bilmiyorum uzun yolda ağrıyordu koltuğu böyle yapınca düzeldi. Vücut ağırlığını iki tarafa verip ortaya yük bindirmemiştim yani.
    Bunun dolgusu sert oldu gerçekten de. Önümde çok zaman var nasılsa kullanmak için. Biraz daha uygun bir sünger arayacağım.

  9. #9
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silikon elyaf çok yumuşak kalmaz mı? Bir de kılıfın içinde bombeli durur sanırım doldurunca.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:09 ----------



    Bunun dolgusu sert oldu gerçekten de. Önümde çok zaman var nasılsa kullanmak için. Biraz daha uygun bir sünger arayacağım.
    Küçük ve basit bir fikir vermek isterim.

    Dış kılıf yeterince sağlam ise kılıf içerisine iç lastik koyup supap ile istediğiniz sertliği elde edene kadar hava basın. İç lastiği daha kılıfa yerleştirmeden önce kılıfın şeklinde plastik cırt kelepçe ile şekillendirirseniz daha sağlıklı olacaktır. Hem süngerden dahi ucuz. Yaklaşık 20 TL
    Wing750 bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    eline sağlık abi, güzel olmuş.

    bu nc'nin koltuk sertliğini honda'nın bilerek yaptığını düşünüyorum.

    "çok üzün süre sürüş yapma, konsantren bozulur yorulursun, ara sıra dinlenmen lazım" gibi default olarak konulmuş bir uyarı sistemi bence
    Wing750 bunu beğendi.

  11. #11
    wetehan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Z900
    Bu başlığın D.I.Y. bölümüne taşınıp, tecrübe ile harmanlanıp, daha çok bu tarz başlıklar görmemiz dileği ile elinize sağlık.

    Görselliği bozmadan konforu nasıl artirabiliriz ben de derin düşünceler içindeyim. Trafikte görüyorum bazen, koltuk içine ne doldurdular ise sanki plates topunun üstünde yolculuk edermiş havası veriyor
    Wing750 bunu beğendi.

  12. #12
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Küçük ve basit bir fikir vermek isterim.

    Dış kılıf yeterince sağlam ise kılıf içerisine iç lastik koyup supap ile istediğiniz sertliği elde edene kadar hava basın. İç lastiği daha kılıfa yerleştirmeden önce kılıfın şeklinde plastik cırt kelepçe ile şekillendirirseniz daha sağlıklı olacaktır. Hem süngerden dahi ucuz. Yaklaşık 20 TL
    Teşekkür ederim. Aslında bisiklet iç lastiğim vardı. Ama çok küçük kaldı kılıfın içinde. Sonra da aklıma bir de yolda o lastik patlarsa uğraşırım diye geldi Düzgün bir sünger bulup yeniden dolduracağım içini.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:10 ----------

    Alıntı zapalka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eline sağlık abi, güzel olmuş.

    bu nc'nin koltuk sertliğini honda'nın bilerek yaptığını düşünüyorum.

    "çok üzün süre sürüş yapma, konsantren bozulur yorulursun, ara sıra dinlenmen lazım" gibi default olarak konulmuş bir uyarı sistemi bence
    Aynı fikirdeyim. Aslında çok daha rahatsız değil koltuk. Uzun yolda koltuktan daha çok kaskın rahatsızlık vermesinden mola yapıyorum. Bir de zaten istesen de istemesen de maksimum 350 kilometrede benzinciye uğraman lazım. Benimkisi aylak bakkal uğraşısı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:12 ----------

    Alıntı wetehan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu başlığın D.I.Y. bölümüne taşınıp, tecrübe ile harmanlanıp, daha çok bu tarz başlıklar görmemiz dileği ile elinize sağlık.

    Görselliği bozmadan konforu nasıl artirabiliriz ben de derin düşünceler içindeyim. Trafikte görüyorum bazen, koltuk içine ne doldurdular ise sanki plates topunun üstünde yolculuk edermiş havası veriyor
    İşin doğrusu her durumda görsellik bozuluyor. Zaten bu tür kılıfları sleye bağlamak da ayrı iş. Seleyi sök-tak var. O da başka dert. Ben sele altından sürekli kalacak şekilde bir cırt bağlantısı yapacağım. Bu kılıfı da kullanmadığım zaman basitçe üstünden alacağım. Sele altından geçen cırt sürekli kalacak. O nedenle de kılıfın altına cırtın plastik tırnaklı kısmını diktim, cırtın yumuşak tüylü tarafı sele altından geçecek ki kılıf olmadığında pantolona falan takılmasın.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler