MOTORUN ISITILMASI HAKKINDA
Reklamlar
-
Arkadaşlar yaz yada kış fark etmiyor gaz vermeden önce yaklaşık 6-7 dakika motorun ısınmasını bekliyorum ta ki rölantide devir düşene kadar. Tabi bu bazen problem yaratıyor, geçen sabah işe giderken komşum balkondan çıkıp ''uyuyoruz be kardeşim'' diye sitem etti. (sitem etti derken yumuşatılmış şekilde söyledim ) Motorun ısınmasını beklemek her zaman daha sağlıklı yağın pistonlarda, motorun içerisinde devirdaim yapması vs. bunu anlayabiliyorum. Şunu merak ediyorum bütün motorlar böyle mi ısıtılmadan kullanılan bir motor yok mu ya da ısıtmadan yola çıksak acil durumda falan ne zararı olabilir ? Arabaya binince hiç beklemeden yürüyorum ama söz konusu motorum olunca kıyamıyorum.. Yağ markası , türü bu durumu etkiler mi ?
Reklamlar
-
Sabahlari min 3dk caliştiriyorum.sonra devam.
Geçen sene ust katta oturan kiracinin,deli oğlunda regal 350 vardi sabah akşam soba borusundan hallice egzozla,makamsiz eşek gibi bagirtip duruyordu motoru,insanlari rahatsiz ediyordu,şikayetin haddi hesabi yoktu.bende bir kaç defa uyardim,cevap olarak,abi sende motorcusun halden anlarsin ayaklari yapti bir daha olmaz vs.ama yinede bildigini yapti.
Neyseki taşinip gittiler.
Hee makinada perf.egzoz varsa gurultu olayi artabilir bilhassa sabah erken vakitlerde.
Tavsiyem,imkan varsa sabah motoru 50-60mt itekle en azindan binadan uzaklastir.oyle calistir.
-
Motorun ısıtılması kitapçıklarda bile yer edinen bir mevzu.Gereksiz bir şey olacağını sanmıyorum.Kitapçığı geçtim motorun kendisi bile soğukken gaz yerken zorlanıyor.Eğer komşular rahatsız oluyorsa başka bi yerde çalıştır veya egzozu sök.Kimsenin hakkına girmemeliyiz.
Acelem varsa minimun 2 dakika ısıtıyorum,acelem yoksa 3-4 dakikayı bulabiliyor.Ha tabi ölüm kalım mevzusu varsa marşa bastığım gibi giderim o ayrı.
-
Sanırım motosikletinizde sesli eksoz var komşunuz rahatsız olduguna göre.Ben yıllarca sesli eksozu olan ısınırken 2500 rpm çeviren makinalar kullandım,yaz kış 50 dereceleri bulmadan makinayı yürütmedim.Komşularım alışmışlardı birşey demiyorlardı.Siz siz olun soğuk havalarda ilk calıştırmada bir yada iki dakika bekleyin ki motorun yağı iyicene karışsın ilk birkaç km de de yüksek devir çevirmeyin.
-
Selamlar,
Hemen her mevsimde otomobil veya motosiklet ayırt etmeden, yaklaşık 1 dk olduğu yerde çalıştırırım, ardından yumuşak gaz ile ısınana kadar sakin sürerim. Şanzıman ve motor parçaları soğukken sert hareketlerden zarar görebilir, fren ve lastik kondüsyonu da bir miktar ısıya ihtiyaç duyar diye düşünüyorum.
-
fireblade e adlı üyeden alıntı
Sanırım motosikletinizde sesli eksoz var komşunuz rahatsız olduguna göre.Ben yıllarca sesli eksozu olan ısınırken 2500 rpm çeviren makinalar kullandım,yaz kış 50 dereceleri bulmadan makinayı yürütmedim.Komşularım alışmışlardı birşey demiyorlardı.Siz siz olun soğuk havalarda ilk calıştırmada bir yada iki dakika bekleyin ki motorun yağı iyicene karışsın ilk birkaç km de de yüksek devir çevirmeyin.
Binalar birbirine çok yakın o sebeple yankı yapıyor. Tiger eksoz var aslında abartılı bir ses te değil ama kapı pencere açık olunca millet isyanı basıyor. 50 mt ileri alsam ilerdeki adam git kapının önüne diyecek
-
Ben de muhakkak 2-3 dk ısıtır ilk 200-300 metre düşük devir, düşük hız fıtı fıtı giderim. Sabah çok erken saatlerde ya da gece çıkmam gerektiğinde de her ne kadar apartmanda komşuluk ilişkileri iyi bir sıkıntı olmasa bile yine de motoru çalıştırmadan 60-70 metre (yokuş aşağı) götürür orada marşa basarım.
-
zekvan adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar yaz yada kış fark etmiyor gaz vermeden önce yaklaşık 6-7 dakika motorun ısınmasını bekliyorum ta ki rölantide devir düşene kadar. Tabi bu bazen problem yaratıyor, geçen sabah işe giderken komşum balkondan çıkıp ''uyuyoruz be kardeşim'' diye sitem etti. (sitem etti derken yumuşatılmış şekilde söyledim
) Motorun ısınmasını beklemek her zaman daha sağlıklı yağın pistonlarda, motorun içerisinde devirdaim yapması vs. bunu anlayabiliyorum. Şunu merak ediyorum bütün motorlar böyle mi ısıtılmadan kullanılan bir motor yok mu ya da ısıtmadan yola çıksak acil durumda falan ne zararı olabilir ? Arabaya binince hiç beklemeden yürüyorum ama söz konusu motorum olunca kıyamıyorum.. Yağ markası , türü bu durumu etkiler mi ?
Elektrikli olanlardan alabilirsin :D
Çalıştırır çalıştırmaz hareket edersen ani ısınmadan dolayı zarar görebilir bence.
Yağlamayı tam yapmadan hareket etmek zarar verebilir.
Bu yüzden ısıtmak önemli. Sende yola kadar elinde götür orda çalıştır ona bir şey diyemez. Deme gibi bi hakkıda yok zaten bence sen özellikle yapmıyosun veya gidip kapısının önünde de yapmıyosun. Yola çıkıcaksın yani.
Şahsen ben kim ne derse desin 5 dakika çalıştırıyorum. Kimsede bir şey demedi. Diyemezde zaten. Sonuçta orası sokak ben evin içine sokup bağırtmıyorum motoru rölantide sessizce çalışıyor. Ha gaz verirsen apartmanın dibinde haklı diyebilirim ama rölantide duran motora ses edemez. Tabi performans egzoz yoksa :D
-
Şimdi geçen gün bilimsel bir makalede daha doğrusu bu motor yağları için bir yerde haberde ya da forumda okumuştum ama bunu belirtmeden önce kendi fikrimi belirteceğim. Motor çalıştırılmadan gidilmemeli çünkü içerisindeki yağ çökmüş oluyor her ne kadar sıkıntı olmasa da parçaların biribirini çizme ihtimali yeterince yüksek. Motorun ısınmasından ziyade içerisindeki yağın tüm motora yayılma süresini gözden geçirsek hem komşuların hemde senin harcadığın zaman hakkında değerlendirme yapabiliriz. Okuduğum makalede 10-30 5-30 10-40 10-50 derecelerindeki yağları koymuşlar en çabuk olanı 36 saniyede en geç olanı 1 dakika 46 saniyede motor bloğunun tamamına yayılıyordu. 3 Dakika motoru rolantide çalıştırsan senin için yeterli olacaktır.
He önümüz kış ilk ışıklarda stop eder dersen okadarını bilemem Sağlıklı kalması için 3 dakika yeter
-
19 Aralık 2018, 18:53
#10
Ben motorumu evin içinde muhafaza ediyorum. Her bineceğimde apartmanın kapısına çıkarıp çalıştırıyorum ( apartman çıkışında dik bi rampa var ve motor görüş açımda oluyo ) ve sigara yakıp tekrar eve giriyorum. Montumu giyiyorum, kaskımı eldivenimi alıyorum ve ayakkabamı giyip çıkıyorum.
Sigaramın son kısmına gelmiş oluyorum bu esnada, sigaramı motorun yanında bitirene kadar sağını, solunu kontrol edip sesini dinliyorum. Eldivenleri, kaskı kuşanıp arap atını yürütüyorum. 6-7 dakika çalışıyo bu aşamaya kadar.
İlk 3-5 km çok sakin kullanıyorum, zaten evim yoğun trafikli bi bölgede. Lastiklerimi ısıtmak için 2-3 km daha S çize çize ilerliyorum derken motoru tam manasıyla kullanmaya başlamam 20 dakika mı alıyo
-
19 Aralık 2018, 19:29
#11
zekvan adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar yaz yada kış fark etmiyor gaz vermeden önce yaklaşık 6-7 dakika motorun ısınmasını bekliyorum ta ki rölantide devir düşene kadar. Tabi bu bazen problem yaratıyor, geçen sabah işe giderken komşum balkondan çıkıp ''uyuyoruz be kardeşim'' diye sitem etti. (sitem etti derken yumuşatılmış şekilde söyledim
) Motorun ısınmasını beklemek her zaman daha sağlıklı yağın pistonlarda, motorun içerisinde devirdaim yapması vs. bunu anlayabiliyorum. Şunu merak ediyorum bütün motorlar böyle mi ısıtılmadan kullanılan bir motor yok mu ya da ısıtmadan yola çıksak acil durumda falan ne zararı olabilir ? Arabaya binince hiç beklemeden yürüyorum ama söz konusu motorum olunca kıyamıyorum.. Yağ markası , türü bu durumu etkiler mi ?
aman hocam napiyon sen,cok gereksiz bir hareket.
kisin bile motorun 30 sn den fazla rolantide tutulmasi tavsiye edilmez.
Yukarida arkadasin dedigi gibi yola cik sakin sakin takil motor belli bir sicakliga ulasana kadar.
https://www.washingtonpost.com/news/...=.2b721590196b
ozetle diyor ki arac yolda isitilir
-
19 Aralık 2018, 20:36
#12
Aracın ısıtılması önemli bir konu fakat uzun süreler rölantide çalışmasına gerek yok, 30sn-1dk kadar yağlama yapması beklenmeli ve ardından yumuşak bir sürüş olmak şartıyla harekeye geçilmelidir.
Yumuşak sürüş ile araç çok daha hızlı çalışma sıcaklığına ulaşır, rölantide hem zaman hemde yakıt yakmış olursunuz.
Çoğu kitapçıkta böyle yazıyor.
-
19 Aralık 2018, 20:51
#13
1 dk sonra yürü sıkıntı olmaz tabi abartmadan
-
19 Aralık 2018, 20:55
#14
Bizim otoparkta bi arkadaş var rs 200le marşa basıyor sabah sabah bismillah demeden tapagaz yardıriyor buz gibi motorla her vitesi redline da bitirerek gidiyor sonu hayrola
-
19 Aralık 2018, 21:02
#15
Süper Moderatör
Motoru çalıştırın, montun fermuarını çekip kaskı ve eldiveni giyin, gaza yüklenmeden ufak ufak ilerleyin.
Abartmaya gerek yok 3 dk filan diye, çok gereksiz. Hiç bir üretici böyle bir motor ısıtmayı yazmaz kitabına.
-
19 Aralık 2018, 21:28
#16
Youjoee adlı üyeden alıntı
Bizim otoparkta bi arkadaş var rs 200le marşa basıyor sabah sabah bismillah demeden tapagaz yardıriyor buz gibi motorla her vitesi redline da bitirerek gidiyor sonu hayrola
Sanki beni anlatmışsın. 2 yıldır RS200'ü sabah bir dakika bile ısıtmadan yokuşa vurup tapagaz çıkıyorum. 40.000 kilometre oldu hala motoru elime almadım. Tıkır tıkır çalışıyor.
Motoru ısıtma işi soğukta ayarı tutmayan karbüratörlü hava soğutmalı motorlar için gerekli olan yeni model enjeksiyonlu su soğutmalı motorlar için çok da önemli olmayan bir iş.
Motoru sabah çalıştırdığın anda 1 saniye içinde yağ pistona, kammiline gitmiş oluyor zaten. Yani motoru ısıtmanın yağlama açısından bir farkı yok. Yağ yeterli akışkanlıkta olmasa bile yağ pompası sayesinde gitmesi gereken her noktaya gidiyor. Kaldı ki motorun içindeki yağın ısınması için 30 saniye yeterli. İlla motorun dışının elle tutulmayacak sıcaklığa gelmesine gerek yok.
Bir iddiaya göre de motordaki genleşme paylarından dolayı motor soğukken çalıştırıldığında zarar görüyormuş. Eğer motor soğukken çalıştığında cidden o kadar zarar görüyor olsaydı motoru yapan mühendisler çalıştırmadan önce motoru ısıtacak bir mekanizma koyarlardı. Öyle ya rolantide de olsa motor çalışıyor ve güç üretiyor. Soğuk çalışmadan zarar görüyorsa rölantide de zarar görmesi lazım. Nasıl bir şey ki 2500 devirde çalışırken zarar olmuyor da 5000 devirde gidince zarar görüyor?
Yani diyeceğim o ki boşuna uzun uzun motor ısıtıp komşularınıza rahatsızlık vermeyin. Gönül rahatlığıyla soğuk motorla yola çıkabilirsiniz. İlla tedbirli olmak istiyorsanız da 30 saniye ısıtıp motoru bağırtmadan sakin sakin sürebilirsiniz. Rölantide çalışma ile sakin sürüş arasında pek fark yok nede olsa.
-
19 Aralık 2018, 21:37
#17
İki hafta önce işe geç kaldım bi kereden bişey olmaz deyip iyi ısıtmadan gazladım 5 km sonra işe geldim kontağı kapattğımda bloğun ordan haşşırt diye buhar boşaldı. Radyatör hortumunun bloğa girişi çatlamış. Adamlar ısıtmadan mı çıktın falan dedi sanırım ondan harbiden. Gerçi Mondial pek kaliteli bişey değil biliyosunuz ama ben cefasını çekiyorum 2 haftadır..
-
19 Aralık 2018, 21:43
#18
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Sanki beni anlatmışsın. 2 yıldır RS200'ü sabah bir dakika bile ısıtmadan yokuşa vurup tapagaz çıkıyorum. 40.000 kilometre oldu hala motoru elime almadım. Tıkır tıkır çalışıyor.
Motoru ısıtma işi soğukta ayarı tutmayan karbüratörlü hava soğutmalı motorlar için gerekli olan yeni model enjeksiyonlu su soğutmalı motorlar için çok da önemli olmayan bir iş.
Motoru sabah çalıştırdığın anda 1 saniye içinde yağ pistona, kammiline gitmiş oluyor zaten. Yani motoru ısıtmanın yağlama açısından bir farkı yok. Yağ yeterli akışkanlıkta olmasa bile yağ pompası sayesinde gitmesi gereken her noktaya gidiyor. Kaldı ki motorun içindeki yağın ısınması için 30 saniye yeterli. İlla motorun dışının elle tutulmayacak sıcaklığa gelmesine gerek yok.
Bir iddiaya göre de motordaki genleşme paylarından dolayı motor soğukken çalıştırıldığında zarar görüyormuş. Eğer motor soğukken çalıştığında cidden o kadar zarar görüyor olsaydı motoru yapan mühendisler çalıştırmadan önce motoru ısıtacak bir mekanizma koyarlardı. Öyle ya rolantide de olsa motor çalışıyor ve güç üretiyor. Soğuk çalışmadan zarar görüyorsa rölantide de zarar görmesi lazım. Nasıl bir şey ki 2500 devirde çalışırken zarar olmuyor da 5000 devirde gidince zarar görüyor?
Yani diyeceğim o ki boşuna uzun uzun motor ısıtıp komşularınıza rahatsızlık vermeyin. Gönül rahatlığıyla soğuk motorla yola çıkabilirsiniz. İlla tedbirli olmak istiyorsanız da 30 saniye ısıtıp motoru bağırtmadan sakin sakin sürebilirsiniz. Rölantide çalışma ile sakin sürüş arasında pek fark yok nede olsa.
Bende hergün çatıdan atlıyorum birader ölmedim daha ölecek olsam mimar abiler atlama engelleyen şey koyarlardı zaten
-
19 Aralık 2018, 22:11
#19
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Bende hergün çatıdan atlıyorum birader ölmedim daha ölecek olsam mimar abiler atlama engelleyen şey koyarlardı zaten
Demek o çatı seni öldürecek yükseklikte değilmiş. Zaten mimarlar çatıdan atlayan insanların ölmeyeceğininin garantisini de vermiyorlar.
Çatıyı falan bırak da asıl konumuz olan motorun ısıtılması hakkında bir yorumun var mı onu söyle. Mesela "motor soğukken yola çıkıldığına x parçasında y sebebinden dolayı z olma tehlikesi vardır." gibi.
Ayrıca motoru yapan mühendisler o motorun 30.000 kilometre sorunsuz çalışacağının garantisini veriyorlar. Bu yüzden arızaya sebebiyet verecek kullanıcı hatalarını ya doğrudan engeller yada uyarısını yazarlar.
-
19 Aralık 2018, 22:22
#20
Motoru uzun süre rölantide çalıştırmaya gerek yok zaten motor viteste iken yağlama daha iyi gerçekleşir. En fazla 1 dk rölantide çalıştırsan yeterlidir. Motoru çalıştır ve ekipmanı giyene kadar 1 dk rahat olur. Sonra motoru aşırı devirde kullanmadan düşük devirde rölanti düşene kadar kullan yeter. Sonuçta motoru rölantide 5 dk çalıştırman iyi olmaz. En iyi yağlama viteste olur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)