Motor normal sıcaklığına ulaşana kadar sakin kullanmak yeterli.
Motor normal sıcaklığına ulaşana kadar sakin kullanmak yeterli.
Yazılanlardan anladığım kadarıyla şöyle bir durum var,
1- Motor soğukken, yağlanmadan gazlanırsa pistonlar çizilebilir.
2- Soğuk motora aniden gaz verip içeride ani ısınma yaparsan çatlamalar oluşabilir blok zarar görebilir.
3- Motor soğukken yüksek rölantide çalışır ilk başta, yola çıktığın anda ani öne atlamalar yapabilir yada stop edebilir.
Mantıken bu sonuçları çıkardım yanlışım olabilir..
ilk mesajını okuyup cevap veriyorum aradaki mesajları okumadım komşun çıkmışsa senin motorunda o kadar ses olmaz abart egzos var yada egzosun modifiyeli susturucuyu falan çıkartmışsın.. Adam haklı ..
ikincisi 6-7 dakka çok fazla abartmışsın 1-2 dakka yeter burda mevzu motorun içinde yağın dönmesi manuel de daha rahattır boşa al ayağınla ilerle motor rolantideyken milleti rahatsız etmessin en azından..
bende benim x10 ile aynısını yapıyorım apartman altında kimseyi rahatsızlık vermemesi için sabah masadan indirip ayağımla aparmandan uzaklaştırıp ondan sonra çalıştırıyorum 1-2 dakka zaten kask mont eldiven ayarı osu busu onla uğraşırken rolantide çalışıyor ondan sonra basıp gidiyorum..
Motor 15-20 gün yatar o zaman max 5-6 dk çaliştirmak en sağliklisi.
Zira yağin karterden diger parcalara ulaşmasi istenir.(uzun sure yatan motor için)
Bazi arkadaşlar relantide fazla çaliştirmayin demiş bende soruyorum o zaman işiklarda stop edin motoru yoksa yeri geliyor dakikalarca bekleniyor.
Uzun lafin kisasi gunluk kullanimda,marş yapip usulca hareket edilir.
Burada kaçınmak istenen şey arızadan ziyade kullanım ömrünü uzatmak. Motor soğukken sürtünen bütün parçalarda aşınma daha fazla oluyor. Tüm motorların ideal çalışma sıcaklığında çalışması istenir. Ford ecoboost motorunda hızlı ısınma için soğukken suyu motorun sadece iç kısımlarından geçiren bir sistem var. Yani mühendisler ısıtma işini mümkün olduğunca, teknolojinin imkan verdiği ölçüde yapıyorlar. Üç dakika beş dakika ısıtmadaki amaç şu: Motorun ideal çalışma sıcaklığına gelene kadar yani sürtünmenin düşük olduğu sıcaklığa gelene kadar yüksek devirden kaçınmak. Rölantide 2000 devirle çalışıyorsa motorun sen ortalama 6000 devirde sürüyorsan ısınana kadar üç kat daha fazla aşınma olacaktır. Birde tersinden düşünelim. Motor yük altındayken 1 dakikada boştayken 3 dakikada ısınıyor(tahmini olarak). Dururken az devir çeviriyor ama bir yere gitmediği için km deki devir sayısı sonsuz oluyor. Sonuç olarak mustafa_325'e biraz katılıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:36 ----------
Not: Isınana kadar rödajda gibi sakin sürmek gerekiyor.
motoru sobalı odada muhafaza edersek üşümez. sabah dinç olur, dörtnala gider.
Resim ekleyemiyorum; beceremedim ama Honda' nın kitapçığındaki ibareyi aynen yazıyorum:
"Motorun soğuk ya da sıcak olduğuna bakmaksızın, motosikletinizi çalıştırınız.Uzun süre hızlı rölantide kalmak motora ve egzoz sistemine zarar verebilir."
Bkz: CB250R kitapçığı sayfa 43
Valla arkadaş haklı çıktı iyi mi :D Enejksiyonlu yeni nesil motorlarda motor çalışır çalışmaz gitmeye hazırmış :D
Ancak tabi bu dip gaz basa basa gitmeni doğru hale getirmiyor. Nazikçe.
Kaynak: https://www.makinaegitimi.com/arac-b...rli-midir.html
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)