Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

MOTORUN ISITILMASI HAKKINDA

    REKLAM ALANI
  1. #21
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    6-7 DK motor mu ısıtılır, kamyonmu bu Ben 6-7 dk motoru durduğu yerde çalıştırsam motor yanar Motor çalışmaya başlayınca içindeki yag bir tur atana kadar beklesen yeter. Ama tabi blok tam ısınana kadar (15-20dk) yüksek devir yapmamak lazım bence.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanki beni anlatmışsın. 2 yıldır RS200'ü sabah bir dakika bile ısıtmadan yokuşa vurup tapagaz çıkıyorum. 40.000 kilometre oldu hala motoru elime almadım. Tıkır tıkır çalışıyor.

    Motoru ısıtma işi soğukta ayarı tutmayan karbüratörlü hava soğutmalı motorlar için gerekli olan yeni model enjeksiyonlu su soğutmalı motorlar için çok da önemli olmayan bir iş.

    Motoru sabah çalıştırdığın anda 1 saniye içinde yağ pistona, kammiline gitmiş oluyor zaten. Yani motoru ısıtmanın yağlama açısından bir farkı yok. Yağ yeterli akışkanlıkta olmasa bile yağ pompası sayesinde gitmesi gereken her noktaya gidiyor. Kaldı ki motorun içindeki yağın ısınması için 30 saniye yeterli. İlla motorun dışının elle tutulmayacak sıcaklığa gelmesine gerek yok.

    Bir iddiaya göre de motordaki genleşme paylarından dolayı motor soğukken çalıştırıldığında zarar görüyormuş. Eğer motor soğukken çalıştığında cidden o kadar zarar görüyor olsaydı motoru yapan mühendisler çalıştırmadan önce motoru ısıtacak bir mekanizma koyarlardı. Öyle ya rolantide de olsa motor çalışıyor ve güç üretiyor. Soğuk çalışmadan zarar görüyorsa rölantide de zarar görmesi lazım. Nasıl bir şey ki 2500 devirde çalışırken zarar olmuyor da 5000 devirde gidince zarar görüyor?

    Yani diyeceğim o ki boşuna uzun uzun motor ısıtıp komşularınıza rahatsızlık vermeyin. Gönül rahatlığıyla soğuk motorla yola çıkabilirsiniz. İlla tedbirli olmak istiyorsanız da 30 saniye ısıtıp motoru bağırtmadan sakin sakin sürebilirsiniz. Rölantide çalışma ile sakin sürüş arasında pek fark yok nede olsa.
    Anlattığım arkadaş yeni aldı galiba motoru

  3. #23
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Motorumu hararet çizgisinin 1 tanesi yanana kadar calıştırıyorum. Eğer bu şekilde ısıtmazsam soğuk bir şekilde hareket edersem motor isteksiz gidiyor.

  4. #24
    YAHYaONUR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS/ Yamaha tracer 700
    Motorun yanına zaten giyinik gidiyorum, brandayı açıyorum marşa basıyorum, brandayı çantaya tıkıştırıyorum, boyunluğu, karkı en sonda eldiveni takıp gazlıyorum.2-3 dakka sürüyordu oda yarın zaman tutcam bakalım bende merak ettim. Şimdi yazınca amma iş yapıyomuşum dedim.

  5. #25
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Marşa basılıp, kask-eldiven giyilir. Sonra ısınana kadar yüksek devire çıkmamak yeterli. (Tercihen düşük devir)
    Fazlası çevreye, benzine, zamana yazık

  6. #26

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Benim 1,5dk kadar; çalıştır, alarmı kapa (telefonda), üst düğmeleri ilikle, eldivenleri tak, otur, sür...

  7. #27
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    30 saniye kafi.

    Gerisi evham.

  8. #28

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Daha yeni geçende bir yutupta okuduydum (şimdi aradım bulamadım tam), boşta çalıştırmanın gereksiz yakıt israfı olduğunu söylüyordu, yeni nesil motorlarda...

    Giyinip üstüne çıkıyorum çalıştırıp, boşta geri geri bir motor boyu iteleyerek binanın arka tarafındaki açık otoparktaki balkonun altından çıkarıyorum ve yönümü çıkışa doğru veriyorum.

    Bu noktada, sağ elimi cebime atıp kumandadan otomatik kapıyı açıyorum... montun fermuarını çekip, eldiveni geri giyinceye kadar kapı açılıyor ... Yavaşça gaz vererek çıkıyorum ... 30 sn... hadi, diğer cepler de kapalı mı diye kontrol ettiğimi düşünürsem, en fazla 1 dk... yok bile ...

    Hiç öyle dakikalarca falan rölantide çalıştırmıyorum...

    Ama bir 2-3 km gidesiye tapa gaz gitmiyorum hiç bir viteste ...

    En az bir 10 km gitmeden de, tekerlerin ısınması açısından, çok öyle rossi tarzı sokak arası viraj miraj falan yeltenmiyorum...

    Soğuk tekerler konusunda bu forumda birkaç yorum okumuştum ... Özellikle soğuk havalarda, laminat parkede kösele ayakkabıyla yürümek gibi hissetmek istemem sonuçta ...

    İlk 2-3 km'de fıtı fıtı gitmekte fayda var...

    Sonra, yol müsaitse, zigzag yapmaya çalışıyorum, hafiften, tekerlerin yanaklarını da kısmen daha iyi ısıtmak bakımından...

  9. #29

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special
    motor en iyi yolda ısınır.. yıllardır çalıştırır giderim.. sadece birkaç dakika çok yüksek devire çıkmadan yol alırım.. rolantide motor geç ısınır zaman ve madde kaybına sebep olur.. 600 sayfa otomobil motorları kitabı okudum rölantide çalıştırılmalı diye bir konu yok.. ayrıca üretici kitapçıklarında da rastlamadım hele biraz rölantide ısıtın öyle koyulun yola diye..

  10. #30

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    Paraya israf çalıştır eldiven,kaskı giy. İlk kmlerde maks 4.000devir gibi usul hafif gazla vitesleri değiştirerek yola devam et.

  11. #31
    PAPAZ_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    GV650
    Sanırım aranizda en şanslı benim.
    Motoru garajdan çıkarttıktan sonra , 3 km yokuş aşağı iniyorum. Dolayısıyla motoru çalıştırıp salıyorum kendimi yokuş aşağı , performans egzos var ama sürekli hareket halinde olduğum için komşuları çokta rahatsız etmeden ana yola çıkmış oluyorum.👍

  12. #32

    Üyelik
    21 Haziran 2016
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    MASH150/PCX150/MT25/XMAX250/DOWNTOWN350
    Alıntı zekvan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yaz yada kış fark etmiyor gaz vermeden önce yaklaşık 6-7 dakika motorun ısınmasını bekliyorum ta ki rölantide devir düşene kadar. Tabi bu bazen problem yaratıyor, geçen sabah işe giderken komşum balkondan çıkıp ''uyuyoruz be kardeşim'' diye sitem etti. (sitem etti derken yumuşatılmış şekilde söyledim ) Motorun ısınmasını beklemek her zaman daha sağlıklı yağın pistonlarda, motorun içerisinde devirdaim yapması vs. bunu anlayabiliyorum. Şunu merak ediyorum bütün motorlar böyle mi ısıtılmadan kullanılan bir motor yok mu ya da ısıtmadan yola çıksak acil durumda falan ne zararı olabilir ? Arabaya binince hiç beklemeden yürüyorum ama söz konusu motorum olunca kıyamıyorum.. Yağ markası , türü bu durumu etkiler mi ?
    Motosiklet durduğu yerde yani rolantide 6 dk çalıştırmana gerek yok. Touring yada scooter farketmez 1 dk yağlama yapsın sonra düşük devirde fazla gaz açmadan gidebilirsin. Motosikletin bu şekilde daha güzel ısınır. Benim düşüncem bu şekilde.

  13. #33
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    baba naptin sen ya. 6 dakika nedir yahu!

    30 saniye yeter de artar bile.

    sen motora büyük zarar veriyorsun haberin olsun.

    benim motor en sogukta bile normal marşla çalışır ama 10 saniye sonra stop eder. bunun için 10 saniye rölantide çalıştırmam yeterli oluyor. ondan sonra stop etmiyor zaten..

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Harley baş mühendisi (chief engineer) bir röportajda 20 saniye beklemeyi, sonrasında hareket edip ilk birkaç dakika ağırdan almayı (gazı köklememek gibi) tavsiye etti. Saydığı sebeplerden hatırladıklarım:

    1. Motosiklet ne kadar çabuk normal çalışma sıcaklığına ulaşırsa, o kadar iyi. Hareket halinde bu çok daha hızlı gerçekleşiyor.

    2. Rolantide ısınan motor aslında tam ısınmıyor, çünkü şanzıman ve debriyaj hiç çalışmamış oluyor.

    Bu arada eski bir komşu sabah sabah spor motosikletini 5-6 dakika ısıtırdı. Büyük bencillik ve düşüncesizlik. Kimse bir şey demese de herkes rahatsız oluyordu. Ayıp yahu.

  15. #35
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı Birkan07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben motorumu evin içinde muhafaza ediyorum. Her bineceğimde apartmanın kapısına çıkarıp çalıştırıyorum ( apartman çıkışında dik bi rampa var ve motor görüş açımda oluyo ) ve sigara yakıp tekrar eve giriyorum. Montumu giyiyorum, kaskımı eldivenimi alıyorum ve ayakkabamı giyip çıkıyorum.

    Sigaramın son kısmına gelmiş oluyorum bu esnada, sigaramı motorun yanında bitirene kadar sağını, solunu kontrol edip sesini dinliyorum. Eldivenleri, kaskı kuşanıp arap atını yürütüyorum. 6-7 dakika çalışıyo bu aşamaya kadar.

    İlk 3-5 km çok sakin kullanıyorum, zaten evim yoğun trafikli bi bölgede. Lastiklerimi ısıtmak için 2-3 km daha S çize çize ilerliyorum derken motoru tam manasıyla kullanmaya başlamam 20 dakika mı alıyo
    Allah'tan senin apartmanda oturmuyorum, kesin kavga ederdik, çünkü senin orada, çevreden çok apartmanın içine veriyor sesi.

    6-7 dakika da biraz abartı bence, ben kilitleri söküp çalıştırıyorum, kask, eldiven, balaklava derken o arada 1-1,5 dakika çalışıyor, ilk 1 km kadar aheste aheste gidiyorum sonrası malum.
    Isıtmak önemli, lakin aynısını başkası yağınca ben de sinir oluyorum, Allah'tan işe gidişim biraz geç, bazen Pazar ları biyere erken gezmeye gideceksem, apartmanın önüne çkarıp öyle çalıştırıyorum.

  16. #36
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    motor olduğu yerde ısınmaz. Motoru ısıtmak istiyorsanız yük altında çalıştırmalısınız. Buda yüksek vites ve düşük devir ile olur.
    Olduğu yerde 6-7 dkda ısınıyorsa bu şekilde birkaç dakikada ısınır.
    Motoru çalıştırıp rölantide biraz beklemenin olayı yağın motora tamamen dağılmasi içindir ısınması için rölantide motor calistirilmaz yıllardır tartışılıyor ama doğrusu bu

  17. #37
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer GT+ GT Plus
    Benim gibi motoru çok az yakanlar keyifle üstünü başını giyip kaskını takarken motorlarını ısındırabilir Genelde bu işlemleri yaparken motorun rölantisi düşmüş oluyor, tabi çok gerekli mi değil, kontağı çevirip bile çıkabilirsiniz, yeter ki motoru zorlamayın, mesela dizel arabalarda biraz rölantide beklenmesi tavsiye edilir ama benzinli enjeksiyonlu arabalarda hemen çalıştırıp çıktığımıza göre motorlarda da durum farklı değil, sadece motoru zorlamamak her aracın ilk çalıştırıldığı anda gereken bir şey, bunun zararı yüksek km'lerde ortaya çıkar genelde, o zamana kadar uzun km'ler yol yapabiliyoruz, bu arada çok soğuk havaları yaşadığımız bu günlerde yine de biraz motoru ısıtmak iyidir, aceleniz yoksa 1 dk civarı ısıtılması taraftarıyım

  18. #38
    Emrah Düzgit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    FAZER 8 ABS 2016
    Araba / Motosiklet çalıştırdıktan sonra alt devirlerde 2-3dk sürmek bana çok daha mantıklı geliyor. Ortalama rakam vererek söylersem araç boşta çalışırken yağın motorun her yerine ulaşması 1dk sürüyorsa vitese takıp ilerlerseniz 15-20sn de her yer yağlanmış oluyo. Bunu zamanında Bmw nin almanya fabrika mühendisinden almıştım.

  19. #39
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanki beni anlatmışsın. 2 yıldır RS200'ü sabah bir dakika bile ısıtmadan yokuşa vurup tapagaz çıkıyorum. 40.000 kilometre oldu hala motoru elime almadım. Tıkır tıkır çalışıyor.

    Motoru ısıtma işi soğukta ayarı tutmayan karbüratörlü hava soğutmalı motorlar için gerekli olan yeni model enjeksiyonlu su soğutmalı motorlar için çok da önemli olmayan bir iş.

    Motoru sabah çalıştırdığın anda 1 saniye içinde yağ pistona, kammiline gitmiş oluyor zaten. Yani motoru ısıtmanın yağlama açısından bir farkı yok. Yağ yeterli akışkanlıkta olmasa bile yağ pompası sayesinde gitmesi gereken her noktaya gidiyor. Kaldı ki motorun içindeki yağın ısınması için 30 saniye yeterli. İlla motorun dışının elle tutulmayacak sıcaklığa gelmesine gerek yok.

    Bir iddiaya göre de motordaki genleşme paylarından dolayı motor soğukken çalıştırıldığında zarar görüyormuş. Eğer motor soğukken çalıştığında cidden o kadar zarar görüyor olsaydı motoru yapan mühendisler çalıştırmadan önce motoru ısıtacak bir mekanizma koyarlardı. Öyle ya rolantide de olsa motor çalışıyor ve güç üretiyor. Soğuk çalışmadan zarar görüyorsa rölantide de zarar görmesi lazım. Nasıl bir şey ki 2500 devirde çalışırken zarar olmuyor da 5000 devirde gidince zarar görüyor?

    Yani diyeceğim o ki boşuna uzun uzun motor ısıtıp komşularınıza rahatsızlık vermeyin. Gönül rahatlığıyla soğuk motorla yola çıkabilirsiniz. İlla tedbirli olmak istiyorsanız da 30 saniye ısıtıp motoru bağırtmadan sakin sakin sürebilirsiniz. Rölantide çalışma ile sakin sürüş arasında pek fark yok nede olsa.
    Kardeşim plakanı yaz da, ilanda falan görürsek uzak duralım. Resmen “neden ikinci el motosiklet alınmaz” konulu yazı olmuş.

  20. #40
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    "Akşamdan motoru ılık suya ıslıyoruz. Sabah suyunu süzdükten sonra ..." Pardon bu kuru fasulye, nohut, bakliyat tarifi imiş.

    Motoru boş viteste yan ayak üzerinde çalıştır. Montun fermuarını kontrol et. Eldivenini giy. Motora bin ve yavaş yavaş devam et. Lastiklerin ısınıncaya kadar motor da ısınmış olur zaten. Ondan sonra İsmail YK devreye girecek "bas gaza aşkım bas gaza".


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)