6-7 DK motor mu ısıtılır, kamyonmu bu Ben 6-7 dk motoru durduğu yerde çalıştırsam motor yanar Motor çalışmaya başlayınca içindeki yag bir tur atana kadar beklesen yeter. Ama tabi blok tam ısınana kadar (15-20dk) yüksek devir yapmamak lazım bence.
6-7 DK motor mu ısıtılır, kamyonmu bu Ben 6-7 dk motoru durduğu yerde çalıştırsam motor yanar Motor çalışmaya başlayınca içindeki yag bir tur atana kadar beklesen yeter. Ama tabi blok tam ısınana kadar (15-20dk) yüksek devir yapmamak lazım bence.
Motorumu hararet çizgisinin 1 tanesi yanana kadar calıştırıyorum. Eğer bu şekilde ısıtmazsam soğuk bir şekilde hareket edersem motor isteksiz gidiyor.
Motorun yanına zaten giyinik gidiyorum, brandayı açıyorum marşa basıyorum, brandayı çantaya tıkıştırıyorum, boyunluğu, karkı en sonda eldiveni takıp gazlıyorum.2-3 dakka sürüyordu oda yarın zaman tutcam bakalım bende merak ettim. Şimdi yazınca amma iş yapıyomuşum dedim.
Marşa basılıp, kask-eldiven giyilir. Sonra ısınana kadar yüksek devire çıkmamak yeterli. (Tercihen düşük devir)
Fazlası çevreye, benzine, zamana yazık
Benim 1,5dk kadar; çalıştır, alarmı kapa (telefonda), üst düğmeleri ilikle, eldivenleri tak, otur, sür...
30 saniye kafi.
Gerisi evham.
Daha yeni geçende bir yutupta okuduydum (şimdi aradım bulamadım tam), boşta çalıştırmanın gereksiz yakıt israfı olduğunu söylüyordu, yeni nesil motorlarda...
Giyinip üstüne çıkıyorum çalıştırıp, boşta geri geri bir motor boyu iteleyerek binanın arka tarafındaki açık otoparktaki balkonun altından çıkarıyorum ve yönümü çıkışa doğru veriyorum.
Bu noktada, sağ elimi cebime atıp kumandadan otomatik kapıyı açıyorum... montun fermuarını çekip, eldiveni geri giyinceye kadar kapı açılıyor ... Yavaşça gaz vererek çıkıyorum ... 30 sn... hadi, diğer cepler de kapalı mı diye kontrol ettiğimi düşünürsem, en fazla 1 dk... yok bile ...
Hiç öyle dakikalarca falan rölantide çalıştırmıyorum...
Ama bir 2-3 km gidesiye tapa gaz gitmiyorum hiç bir viteste ...
En az bir 10 km gitmeden de, tekerlerin ısınması açısından, çok öyle rossi tarzı sokak arası viraj miraj falan yeltenmiyorum...
Soğuk tekerler konusunda bu forumda birkaç yorum okumuştum ... Özellikle soğuk havalarda, laminat parkede kösele ayakkabıyla yürümek gibi hissetmek istemem sonuçta ...
İlk 2-3 km'de fıtı fıtı gitmekte fayda var...
Sonra, yol müsaitse, zigzag yapmaya çalışıyorum, hafiften, tekerlerin yanaklarını da kısmen daha iyi ısıtmak bakımından...
motor en iyi yolda ısınır.. yıllardır çalıştırır giderim.. sadece birkaç dakika çok yüksek devire çıkmadan yol alırım.. rolantide motor geç ısınır zaman ve madde kaybına sebep olur.. 600 sayfa otomobil motorları kitabı okudum rölantide çalıştırılmalı diye bir konu yok.. ayrıca üretici kitapçıklarında da rastlamadım hele biraz rölantide ısıtın öyle koyulun yola diye..
Paraya israf çalıştır eldiven,kaskı giy. İlk kmlerde maks 4.000devir gibi usul hafif gazla vitesleri değiştirerek yola devam et.
Sanırım aranizda en şanslı benim.
Motoru garajdan çıkarttıktan sonra , 3 km yokuş aşağı iniyorum. Dolayısıyla motoru çalıştırıp salıyorum kendimi yokuş aşağı , performans egzos var ama sürekli hareket halinde olduğum için komşuları çokta rahatsız etmeden ana yola çıkmış oluyorum.👍
baba naptin sen ya. 6 dakika nedir yahu!
30 saniye yeter de artar bile.
sen motora büyük zarar veriyorsun haberin olsun.
benim motor en sogukta bile normal marşla çalışır ama 10 saniye sonra stop eder. bunun için 10 saniye rölantide çalıştırmam yeterli oluyor. ondan sonra stop etmiyor zaten..
Harley baş mühendisi (chief engineer) bir röportajda 20 saniye beklemeyi, sonrasında hareket edip ilk birkaç dakika ağırdan almayı (gazı köklememek gibi) tavsiye etti. Saydığı sebeplerden hatırladıklarım:
1. Motosiklet ne kadar çabuk normal çalışma sıcaklığına ulaşırsa, o kadar iyi. Hareket halinde bu çok daha hızlı gerçekleşiyor.
2. Rolantide ısınan motor aslında tam ısınmıyor, çünkü şanzıman ve debriyaj hiç çalışmamış oluyor.
Bu arada eski bir komşu sabah sabah spor motosikletini 5-6 dakika ısıtırdı. Büyük bencillik ve düşüncesizlik. Kimse bir şey demese de herkes rahatsız oluyordu. Ayıp yahu.
Allah'tan senin apartmanda oturmuyorum, kesin kavga ederdik, çünkü senin orada, çevreden çok apartmanın içine veriyor sesi.
6-7 dakika da biraz abartı bence, ben kilitleri söküp çalıştırıyorum, kask, eldiven, balaklava derken o arada 1-1,5 dakika çalışıyor, ilk 1 km kadar aheste aheste gidiyorum sonrası malum.
Isıtmak önemli, lakin aynısını başkası yağınca ben de sinir oluyorum, Allah'tan işe gidişim biraz geç, bazen Pazar ları biyere erken gezmeye gideceksem, apartmanın önüne çkarıp öyle çalıştırıyorum.
motor olduğu yerde ısınmaz. Motoru ısıtmak istiyorsanız yük altında çalıştırmalısınız. Buda yüksek vites ve düşük devir ile olur.
Olduğu yerde 6-7 dkda ısınıyorsa bu şekilde birkaç dakikada ısınır.
Motoru çalıştırıp rölantide biraz beklemenin olayı yağın motora tamamen dağılmasi içindir ısınması için rölantide motor calistirilmaz yıllardır tartışılıyor ama doğrusu bu
Benim gibi motoru çok az yakanlar keyifle üstünü başını giyip kaskını takarken motorlarını ısındırabilir Genelde bu işlemleri yaparken motorun rölantisi düşmüş oluyor, tabi çok gerekli mi değil, kontağı çevirip bile çıkabilirsiniz, yeter ki motoru zorlamayın, mesela dizel arabalarda biraz rölantide beklenmesi tavsiye edilir ama benzinli enjeksiyonlu arabalarda hemen çalıştırıp çıktığımıza göre motorlarda da durum farklı değil, sadece motoru zorlamamak her aracın ilk çalıştırıldığı anda gereken bir şey, bunun zararı yüksek km'lerde ortaya çıkar genelde, o zamana kadar uzun km'ler yol yapabiliyoruz, bu arada çok soğuk havaları yaşadığımız bu günlerde yine de biraz motoru ısıtmak iyidir, aceleniz yoksa 1 dk civarı ısıtılması taraftarıyım
Araba / Motosiklet çalıştırdıktan sonra alt devirlerde 2-3dk sürmek bana çok daha mantıklı geliyor. Ortalama rakam vererek söylersem araç boşta çalışırken yağın motorun her yerine ulaşması 1dk sürüyorsa vitese takıp ilerlerseniz 15-20sn de her yer yağlanmış oluyo. Bunu zamanında Bmw nin almanya fabrika mühendisinden almıştım.
"Akşamdan motoru ılık suya ıslıyoruz. Sabah suyunu süzdükten sonra ..." Pardon bu kuru fasulye, nohut, bakliyat tarifi imiş.
Motoru boş viteste yan ayak üzerinde çalıştır. Montun fermuarını kontrol et. Eldivenini giy. Motora bin ve yavaş yavaş devam et. Lastiklerin ısınıncaya kadar motor da ısınmış olur zaten. Ondan sonra İsmail YK devreye girecek "bas gaza aşkım bas gaza".
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)