Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

CBR600RR disk balata

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Karbon çeliği o kadar pahalı değil. Karbon seramik farklı bir dünya...
    Kanji bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbon çeliği o kadar pahalı değil. Karbon seramik farklı bir dünya...
    belkide öyledir hafif pahalı sağlam meteryalden yapıldığını biliyorum. benim aklımda carbon çelik karışımı diye kalmış.. her halukarda yan sanayi ebc dışında ben önermem..

  3. #23

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    rsv 4 rf için baktım 300 mm çap 4mm kalınlık 270 € brembo

  4. #24
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Bu ne aga 7 bin tl sadece disk mi 1000 tl ye balata ohh ne güzel valla..
    İleride param olsada vermem bu nedir yahu altı ğstü fren balatası 1000 nedir çinliden devam 20 liraya arka fren 30 liraya ön balata alıyorum bir sıkıntıda yok ön diskte yanlış hatırlamıyorsam 85-100 arası birşeydi yazık günah şu verilen paralara

  5. #25
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Fiyatı pahalı diye özel bir malzeme sanmayın. Bu diskler bildiğimiz 100 yıldır piyasada olan lamel grafitli dökme demirden yapılır. Maliyeti yaklaşık 10 liradır. Belki üretirken çok hassas davranmışlarsa aşınma direnci ve ısı iletimi biraz daha fazladır ve bu farkı da normal kullanıcı farketmez bile. Boşuna paranızı kaptırmayın. Güvenilir yan sanayi markalarından disk alıp kullanabilirsiniz.

    Diskin aşırı pahalı olmasının bir sebebi de elden elde üstüne bir sürü farklı kişinin kar koymasıyla son kullanıcıya ulaşması. Disk ilk önce çindeki ana sanayinin anlaşmalı yan sanayisinde 10 liraya üretiliyor ve üzerine kar konularak honda'ya satılıyor. Sonra honda üzerine kar koyarak türkiye distribütörüne gönderiyor. Ülkeye girince üzerine nakliye masrafları ve bir ton vergi biniyor. Türkiye distribütörü de üzerine kar koyarak yetkili servise satıyor. En sonunda yetkili servis de kendi karını koyarak müşteriye 7000 lirayı geçiriyor.

  6. #26

    Üyelik
    05 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKI gsx r 1000
    Bir aralar face de yada bizim forumda teknik pergel tasarım diye bir firma vardı motosiklet diski imal ettiklerini söylüyorlar hatta 1200gs e bile disk yaptık diyorlardı bir araştırın derim.

  7. #27

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    o motorlar yüksek hassas bir mühendislikle üretiliyor özellikle cbr 600 tarzı yüksek performans tipi motorlar.. öyle elinize geçen her şeyi sırf uyuyor diye bence takmayın, hayatınızı o şeyin üstüne koyuyorsunuz üstüne birde yaşam riski faktörü çok üst limitlere çıkıyorsunuz.. üst limitlerde hayatınız mm lerle saniselerle gider gelir yaşam ile ölüm arasındaki çizgi o kadar hassas bir dengededir..

    biraz kaba olucak ama ustamın dediği bir laf vardır biniyorsan bu merete cimrilik yapmıycaksın hakkkı neyse vericeksin veremiyorsan binmiyceksin cebine uygun hakkını verebiliceğin şeye biniceksin.. bu konuyu açan arkadaş için yazmadım genel kendimde dahil herkesi katarak yazdım..

  8. #28

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fiyatı pahalı diye özel bir malzeme sanmayın. Bu diskler bildiğimiz 100 yıldır piyasada olan lamel grafitli dökme demirden yapılır. Maliyeti yaklaşık 10 liradır. Belki üretirken çok hassas davranmışlarsa aşınma direnci ve ısı iletimi biraz daha fazladır ve bu farkı da normal kullanıcı farketmez bile. Boşuna paranızı kaptırmayın. Güvenilir yan sanayi markalarından disk alıp kullanabilirsiniz.

    Diskin aşırı pahalı olmasının bir sebebi de elden elde üstüne bir sürü farklı kişinin kar koymasıyla son kullanıcıya ulaşması. Disk ilk önce çindeki ana sanayinin anlaşmalı yan sanayisinde 10 liraya üretiliyor ve üzerine kar konularak honda'ya satılıyor. Sonra honda üzerine kar koyarak türkiye distribütörüne gönderiyor. Ülkeye girince üzerine nakliye masrafları ve bir ton vergi biniyor. Türkiye distribütörü de üzerine kar koyarak yetkili servise satıyor. En sonunda yetkili servis de kendi karını koyarak müşteriye 7000 lirayı geçiriyor.
    On numara beş yıldız işi bilen bir yazı .

  9. #29

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    maliyetlerle bu işi götürücekseniz bir mercedesin fabrikaya maliyetini biliyormusunuz almanyada normal satış rakamını biliyormusunuz peki türkiyedeki sıfır satış rakamını biliyormusunuz.. her şeyin maliyeti vardır tabiki ama hiç bir şeyi maliyet fiyatlarından alamassınız replica fake yan sanayi aftermarket olmadığı sürece öyle ürünlerinde hiç bir garantisi ve standartı bir kaç büyük marka dışında olmaz..

    Aslan besliyorsan yemini vericeksin..

  10. #30
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Büyük çaplı papatya diskleri dümdüz üretmek biraz zor olsa gerek.Para tutan kısmı malzemeden çok işleme prosesi tutuyordur.

  11. #31

    Üyelik
    11 Aralık 2018
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CBR600RR
    ya hocam öyle ama sonuçta buda orjinal bi disk tamam kullanılmış ama benim motorumdakide eğilmeseydi bende devam edicektim kullanmaya yani. Bana denilende yan sanayi bakma onlar yüksek hızda çok risk teşkil ediyo deniliyo. orj çıkma al ama tabiki onada iyice baktır dendi o yüzden ikinci ele yöneldi. istanbulda çok iyi bi usta var o bana 2 hafta aradı ve buldu onu alıcam haftaya ama işte kafamda hep soru işaretleri oldugu için yazdım buraya almadan. adam diyo bi sıkıntı çıkarsa burdayım geri iadeye açıgım, kendim gittim baktım gayet güzel disk dedi.. kararsızımm halaa

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:24 ----------

    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sarf malzemesinin 2. eli alınmaz önceki hor kullanmıştır gözle göremeyeceğiniz kanallar açılmıştır.. alır sıfır balata takarsınız üstüne balatayı da bozabilir.. riske etmeyin sıfır orta segment bir ürün alın kafanız rahat etsin..
    ya hocam öyle ama sonuçta buda orjinal bi disk tamam kullanılmış ama benim motorumdakide eğilmeseydi bende devam edicektim kullanmaya yani. Bana denilende yan sanayi bakma onlar yüksek hızda çok risk teşkil ediyo deniliyo. orj çıkma al ama tabiki onada iyice baktır dendi o yüzden ikinci ele yöneldi. istanbulda çok iyi bi usta var o bana 2 hafta aradı ve buldu onu alıcam haftaya ama işte kafamda hep soru işaretleri oldugu için yazdım buraya almadan. adam diyo bi sıkıntı çıkarsa burdayım geri iadeye açıgım, kendim gittim baktım gayet güzel disk dedi.. kararsızımm halaa

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:27 ----------

    Alıntı Kanji adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fiyatlarda bir yanlışlık olmasın?? 600RR kullanıcısı olarak kontrol ettim, ön taraf;
    Ön sağ rotor 45120MJCA01 179.35€ + nakliye + 18% vergi,
    Ön sol " 45220MJCA01 179.35€ + " " " ,
    Ön balata seti 06455MELD23 49,30€ + nakliye + 18% vergi
    kabaca nakliye vergiler dahil 600-650€ arası mal olur. (3500-4000 TL) işçilikde olsun 300-400 lira. Honda servisi 7000 TL fiyat çekemez böyle bir işleme, burada bir yanlışlık var. Başka parçalar değişiyorsa bilemem, yani ön arka disk balata komple takım olarak, ancak ön takım bu fiyat imkansız
    Hocam duyunca zaten bi afalladım :D Fiyatı honda Ataberk Antalyadan aldım bizzat yüz yüze. çok şaşırdıgım için istanbuldaki bikaç yeride aradım aynı fiyatları söyleriler bana. sadece ön 2 disk 6900 tl dediler. balatalar içinse ön arka yoplan 960 filan dediler. fiyatlarda yanlışlık yok..

  12. #32

    Üyelik
    29 Nisan 2018
    Alıntı yusufncetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motorun ön diski yamuk şuan.Diskin yenisi hondada 7 bin tl balatalar bin tl toplam. tornada olmaz deniyor.Tabiki o kadar para verip servisten almıcam ama fiyatlar bu kadar uçukmu yani. bin tl ye sıfır diskler var başka marka, ama ne kadar güvenli bilmiyorum, bide orjinallerin çıkmaları var, bitik veya yamuk deil. güvenilir kişilerde onlarada bin tl diyolar. napıyım bilmiyorum. ayrıca balatada normal ustalar 250-300 e çok kaliteli balata takarız diyo hepsi ama honda bin tl çıkarıyo bu kadar fark varmı ya bu seviste. sizde disk balata konusunda napıyım.
    Orjinal disk alacağına daha kaliteli olan EBC diskini al hemde daha uyguna gelmiş olur. Balatalar içinde organik veya karbonlu yada sinterli balataları var EBC'nin.
    Saygılarımla...

  13. #33
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek hacim motor sürmek hep diyorum gider olarakda bel büker oldu. bizim abimizin fazer8 abs si vardı yeni sattı satmadan önce eylülde bakıma sokmuşduk ciddi hiç bir şey değişmedi rutin bakım artı ön fren balataları değişdi o kadar 1000 tl ye çok yakın bir para ödedik 940 tl mi ne ödedik.. resmi servisde değil özel servis yani usta..

    Fazer8 yan sanayi sevmez
    Sizin fazer konuşuyo anlaşılan

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:59 ----------

    Gelir olarak çok iyi durumda değilseniz bence ya o motoru satın yada frensiz binin 7 bine diskmi olur ya 7 bine motor rektefe ediliyo o servis ağzından çıkanı kulağı duyuyormu acaba

  14. #34
    PAPAZ_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    GV650
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o motorlar yüksek hassas bir mühendislikle üretiliyor özellikle cbr 600 tarzı yüksek performans tipi motorlar.. öyle elinize geçen her şeyi sırf uyuyor diye bence takmayın, hayatınızı o şeyin üstüne koyuyorsunuz üstüne birde yaşam riski faktörü çok üst limitlere çıkıyorsunuz.. üst limitlerde hayatınız mm lerle saniselerle gider gelir yaşam ile ölüm arasındaki çizgi o kadar hassas bir dengededir..

    biraz kaba olucak ama ustamın dediği bir laf vardır biniyorsan bu merete cimrilik yapmıycaksın hakkkı neyse vericeksin veremiyorsan binmiyceksin cebine uygun hakkını verebiliceğin şeye biniceksin.. bu konuyu açan arkadaş için yazmadım genel kendimde dahil herkesi katarak yazdım..

    Güzel abim bu cbr 600 tarzı yüksek performans tipi motorlar bu senemi çıktı piyasaya ? Seninle birlikte birkaç arkadaş daha ; işte bunlar yüksek hızlara ulaşan aletler , dolayısıyla disklerde farklı materyaller falan kullanılıyo ,o yüzden şakaya gelmez orjinal kullan diyorsunuz ama bunun 98-99 modelide yüksek hızlarda dolanıyordu halada yapıştırınca 260 a dayaniyor. Şimdi bunun diski tamamda onların ki gazoz kapağı mı 😀. Tamam bu arkadaş dediğin gibi tabiki cimrilik etmesin ama Vehbi Koçun torunu değil bonkörlükte etmesin 😊7 nin üstüne 3 bin daha koy al bitane 2000 model cbr600 bak rahatına kardeşim sen. 7 bine disk mi olurmuş. Onlar kaşısın kendini 😀

    Tabiki hakkını vereceksin, ama hakkı olandan fazlasını isteyene de selam vereceksin😉

  15. #35

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Ros1n2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin fazer konuşuyo anlaşılan

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:59 ----------

    Gelir olarak çok iyi durumda değilseniz bence ya o motoru satın yada frensiz binin 7 bine diskmi olur ya 7 bine motor rektefe ediliyo o servis ağzından çıkanı kulağı duyuyormu acaba
    bir nevi motor konuşuyor neticede bunu diyen yamaha ustası.. bu motorun dilinden anlayan usta.. yoksa bizde meraklı değildik heleki satar ayak olduğumuz bir motora bin lira harcamaya..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------

    Alıntı PAPAZ_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel abim bu cbr 600 tarzı yüksek performans tipi motorlar bu senemi çıktı piyasaya ? Seninle birlikte birkaç arkadaş daha ; işte bunlar yüksek hızlara ulaşan aletler , dolayısıyla disklerde farklı materyaller falan kullanılıyo ,o yüzden şakaya gelmez orjinal kullan diyorsunuz ama bunun 98-99 modelide yüksek hızlarda dolanıyordu halada yapıştırınca 260 a dayaniyor. Şimdi bunun diski tamamda onların ki gazoz kapağı mı ��. Tamam bu arkadaş dediğin gibi tabiki cimrilik etmesin ama Vehbi Koçun torunu değil bonkörlükte etmesin ��7 nin üstüne 3 bin daha koy al bitane 2000 model cbr600 bak rahatına kardeşim sen. 7 bine disk mi olurmuş. Onlar kaşısın kendini ��

    Tabiki hakkını vereceksin, ama hakkı olandan fazlasını isteyene de selam vereceksin��
    aynı şeyden bahsediyoruz ben dikkat edersen hiç bir yerde rakamdan fiyattan bahsetmedim 7 bin gibi bir rakam olmaz zaten.. ama gidip 300 liralık 500 liralık ucuz diye ne üdüğü belirsiz hiç bir kalite standartı olmıyan diskde alınmaz.. tahminim bilmiyorum ama bence tahminim orjinal diskleri 3 bin civarlarındadır ebc side 2 bin li rakamlarda olabilir onlar alınır..

    7 bin lirayada resmi servis vermişse doğaldır.. biz pegeout 508 in aynasındaki led sinyal bozuldu diye değiştirmeye kalkmışdık resmi servis bir fiyat vermişdi uçuk kaçık bir rakam gittik orjinal parçayı dışardan alıp ustaya taktırmışdık.. resmi servislerin genelde piyasaya oranla rakamları bayağı yüksek olabiliyor.

  16. #36

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Alıntı PAPAZ_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel abim bu cbr 600 tarzı yüksek performans tipi motorlar bu senemi çıktı piyasaya ? Seninle birlikte birkaç arkadaş daha ; işte bunlar yüksek hızlara ulaşan aletler , dolayısıyla disklerde farklı materyaller falan kullanılıyo ,o yüzden şakaya gelmez orjinal kullan diyorsunuz ama bunun 98-99 modelide yüksek hızlarda dolanıyordu halada yapıştırınca 260 a dayaniyor. Şimdi bunun diski tamamda onların ki gazoz kapağı mı ��. Tamam bu arkadaş dediğin gibi tabiki cimrilik etmesin ama Vehbi Koçun torunu değil bonkörlükte etmesin ��7 nin üstüne 3 bin daha koy al bitane 2000 model cbr600 bak rahatına kardeşim sen. 7 bine disk mi olurmuş. Onlar kaşısın kendini ��

    Tabiki hakkını vereceksin, ama hakkı olandan fazlasını isteyene de selam vereceksin��
    Maalesef bu bu yorum teknik olarak gerçek degil.

    98-99 da orta sınıf bir otomobilin 100-0 km fren mesafesi 70mt üzerindeydi. Onlarda basınca 200-240 yapıştırıyordu ancak gelişen teknoloji vs ile şuan neredeyse yarı yarıya azaldı fren mesafeleri. Şimdi 35 metrelerde duruyorlar..

    O zamanlarda kullanılan disk in performansı ile şimdikini kıyaslamak çok yanlış olur.. O zaman güç üretiyordu motosikletler yada arabalar ancak fren kabiliyetleri şimdikilerle kıyaslanamaz..

    Güncel cbr600rr ın fren diskleri mutlaka özeldir. Konu fren diski sinyal lambası degil..

  17. #37
    PAPAZ_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    GV650
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir nevi motor konuşuyor neticede bunu diyen yamaha ustası.. bu motorun dilinden anlayan usta.. yoksa bizde meraklı değildik heleki satar ayak olduğumuz bir motora bin lira harcamaya..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------



    aynı şeyden bahsediyoruz ben dikkat edersen hiç bir yerde rakamdan fiyattan bahsetmedim 7 bin gibi bir rakam olmaz zaten.. ama gidip 300 liralık 500 liralık ucuz diye ne üdüğü belirsiz hiç bir kalite standartı olmıyan diskde alınmaz.. tahminim bilmiyorum ama bence tahminim orjinal diskleri 3 bin civarlarındadır ebc side 2 bin li rakamlarda olabilir onlar alınır..

    7 bin lirayada resmi servis vermişse doğaldır.. biz pegeout 508 in aynasındaki led sinyal bozuldu diye değiştirmeye kalkmışdık resmi servis bir fiyat vermişdi uçuk kaçık bir rakam gittik orjinal parçayı dışardan alıp ustaya taktırmışdık.. resmi servislerin genelde piyasaya oranla rakamları bayağı yüksek olabiliyor.
    Şimdi anlaştık👍😊haklisin abi ama insan bu rakamları duyuncada üzülüyor ya , servislerde öpülecek adam arıyor. Ben simdi cbr 600 diskinin 7 bin tl olduğunu öğrenince, yarın öbür gün bir R1 in diskinin 3-4 bin olduğunu duyarsam , demezmiyim bu yamaha malzemeden mi çalıyor , yoksa kalitesiz mal mı üretiyor diye şüphe etmezmiyim.😊

    İnşallah bu arkadaşımızda daha hesaplı ve kaliteli bir disk bulup sıkıntısını giderir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------

    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maalesef bu bu yorum teknik olarak gerçek degil.

    98-99 da orta sınıf bir otomobilin 100-0 km fren mesafesi 70mt üzerindeydi. Onlarda basınca 200-240 yapıştırıyordu ancak gelişen teknoloji vs ile şuan neredeyse yarı yarıya azaldı fren mesafeleri. Şimdi 35 metrelerde duruyorlar..

    O zamanlarda kullanılan disk in performansı ile şimdikini kıyaslamak çok yanlış olur.. O zaman güç üretiyordu motosikletler yada arabalar ancak fren kabiliyetleri şimdikilerle kıyaslanamaz..

    Güncel cbr600rr ın fren diskleri mutlaka özeldir. Konu fren diski sinyal lambası degil..
    Abi zaten benim yorumda teknik bir ibare yok ki yanlış olsun. 😊 verdiğim rakamlar teknik açıdan değil parasal bakımından.

    Tabi ki o zamanki teknoloji ile şimdiki bir değil , olmasın da zaten ama teknolojik gelişmeler , teknik açıdan bize yarar sağladığı kadar maddi acıdan da zarara sokarsa teknoloji bize hiç ilerlemeyecek. Maddiyat varsa teknoloji var yoksa 98e devam gibi😊

    Verdiğin araç örneği güzel ama fiyatlar biraz orantılı şekilde artış gösterse bu kimsenin gözüne batmayacak zaten ama 1 lira olan bir malzeme 2 olur 3 te olabilir. Ancak eskisi 1 yenisi 7 ise buda ayıptır bence


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler