Mt-10 Hakkında Neler Biliyorsunuz ?
-
26 Aralık 2018, 19:52
#141
ahe adlı üyeden alıntı
Ben bunu izlemiştim hocam
ducatinin tercih edilmesinin sebebi çok fazla aslında ince motor hafif güzel yürür vs ama işte desmo bakımları uzaktan göz kırpıyor
Şurda kaç kişinin ducatisi var? Desmo bakımını korlasa yaptırırsan büyük para evet. Ama bu işi dışarda da yapan ustalar var. Yarı fiyatından da uyguna geliyor. Japonlarda her 4 binde bir bakım için servise belden eğiliyorsan duca daha ucuza gelir zira rodajdan sonra 12binde yağ 24 binde desmo var. 24k sadece 2 bakım. Teknolojiye gel
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:51 ----------
logaritma adlı üyeden alıntı
cb900 tuned edilmemiş 900rr motoruna sahip efsane bir makinadır.. 900rr ın uysal daha evcilversiyonunu yapmaya çalışmışlar ama oda olmamış hayvan gene hayvan çok agresif .. herkes süremez o motoru bana 1000cc lik at söyleyin yeni başlayana bile iyi bir eğitimle önerebilirim ama hornet her motorcuyum diyen adamın sürebiliceği bir motor değil..
sürdüm mü zamanında 2005 i arkadaşımda vardı çok sürdüm ama hep kısa mesafe .. sıkıntılı makina.. süren harbi motorcu keyif alırmı sevişmekle uğraşmasın hiç direk horneti sürsün öyle keyif verir.. 2005 leri makyajlıdır bir kaç ek özellik getirmişlerdi düşünen 2005 den öncesine bakmasın.
Bizim gibi garibanların bütçesinin el vericeği sürdüğümüz motorlardan konu açılırsa dahil oluruz..
Keşke başka motorlar da kullansaydın kardeşim
Reklamlar
-
26 Aralık 2018, 20:36
#142
ahe adlı üyeden alıntı
sen sürerken görmüyosun ki araba mı la bu araba olsa tamam hadi görüntüsü için al
Arabayı da görmüyorsun
Hornet konusuna gelirsek; kimi motosikletlerin bi ruhu var. Hornet de onlardan biri
Az silindir, çok iş
-
26 Aralık 2018, 20:57
#143
telike adlı üyeden alıntı
Şurda kaç kişinin ducatisi var? Desmo bakımını korlasa yaptırırsan büyük para evet. Ama bu işi dışarda da yapan ustalar var. Yarı fiyatından da uyguna geliyor. Japonlarda her 4 binde bir bakım için servise belden eğiliyorsan duca daha ucuza gelir zira rodajdan sonra 12binde yağ 24 binde desmo var. 24k sadece 2 bakım. Teknolojiye gel
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:51 ----------
Keşke başka motorlar da kullansaydın kardeşim
güç yoktu imkan yoktu para yoktu tdm850 imiz oldu,vulcan 900 ümüz oldu ,en500 ümüz oldu ,silverwing600 ümüz oldu, bmw f650 imiz oldu kısa süreli virago 535 ve honda integramız oldu aklıma gelmeyen daha 20 ye yakın motorum olmuşdur şu anda piaggio x10 um var.. bizde imkan yoktu olsa keşke bizde isterdik şuna binmeyi diyicemde aklıma neye binmek istiyceğim gelmedi istediğim her tür motoru sürdüğüm için çok şükür.. neyse idare et sen bir şey yaz işte ..
tabii eş dost arkadaşlarımızdan sağolsun keyif tur için aldığımız sürdüğümüz çok motorlar oldu hd sinden tut hayabusasına kadar titanla bile sahilde bir tur atmışlığım var çok şükür.. ne yaparsın imkansızlık işte maddiyat sürdüğümüz kadarı hakkında yorum yapabiliyoruz..
150-200 bin tl lik motormu gördük... çevremizde bile herkes gariban en kralının altında 50-60 bin liralık motorlar var.. ezme bizi o yüzden aşağılama horgörme bu garipleri bak ağzımızın suyu aka aka konuya bakıyoruz resimleri izliyoruz vay beee diyoruz öf öf öf diyoruz elin japonu yapıyor ağbeyy diyoruz..
-
26 Aralık 2018, 23:21
#144
logaritma adlı üyeden alıntı
cb900 tuned edilmemiş 900rr motoruna sahip efsane bir makinadır..
Motor tune edilmiş. Intake girişleri bile daha küçük (45mm den 40mm'e düşürülmüş yanlış hatırlamıyorsam) Beygir gücü daha az, ama tork daha yüksek, özellikle düşük devirlerde. Çok da hafif.
İkinci motosikletimdi. Mat siyah renkti. Çok severdim. Hâlâ yolda görünce gözüm kalır. Acaip zevkli aletti.
Ama evet, hiç bir modern güvenlik teknolojisi olmaması yönüyle tavsiye edemem bugün.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------
telike adlı üyeden alıntı
Japonlarda her 4 binde bir bakım için servise belden eğiliyorsan duca daha ucuza gelir zira rodajdan sonra 12binde yağ 24 binde desmo var. 24k sadece 2 bakım. Teknolojiye gel
Japon ile Çin'i karıştırmış olmayasın? 4000km de bir yağ değişimi isteyen büyük Japon motosiklet bilmiyorum şahsen.
Subap aralığına gelince, Japonların ayar aralıklari İtalyanlardan daha sık değil. Taa 2002 model CB900F'in ayar aralığı 16 bin mildi, km değil. Km için 1.6 ile çarp. Bu 2002 model motosiklet.
Daha da önemlisi ayar vaktinde Japonları açtığında büyük ihtimal kontrol edip şim değiştirmeden kapatıyorsun. Forumda CB900F'i üçüncü kez 48bin milde açıp, yine şim değiştirmeden kapatan adam vardı.
Ducati kağıt üzerinde aralıklari arttırdı. Ancak motosikletlerden daha ayar vakti gelmeden sübap sesi gelmeye başlıyor. Açınca şimlerin değişmesi garanti gibi.
Bir de bakim farkı var. CB900F te subaplara ulaşmak 15-20 dakika maksimum. Depo arkadan menteşeli, önde bir civatayi gevşetince önü kalkıyor. O kadar. Ducati'nin bazı modellerinde ön silindir için radyatörü, arka silindir için depoyu sökmek gerekiyor. Öyle olunca işçilik katlıyor. Üstüne bir de desmo olduğu için iki kat daha fazla uğraştırıyor.
Ducati servisi dışında yazılımı güncellemek, ve motor parametrelerini yeniden optimize etmek te mümkün değil.
-
26 Aralık 2018, 23:24
#145
tuned edilmemiş derken beygir gücünü kastetmişdim zaten uysal daha evcil yazdım..
-
26 Aralık 2018, 23:26
#146
OK, ben aynı motor diyorsunuz zannettim.
-
27 Aralık 2018, 09:04
#147
Bence ducati desmo bakımları tamamen bir dert. O yüzden capondan şaşmıcaksın alıcaksın bi mt10 uğraşmıcaksın yok desmo yok bilmem ne vs gerek yok hiç. Hatta bence ducati topuna hiç girmemek lazım. Hele KTM'nin düşük cclerine hiç girmemek lazım özellikle 390 forumları kan ağlıyor adamlar birinin motor altında patlamış sele bunu fırlatmış birinin jantı dönmüş 19 olmuş birinin radyatçr sıvısı patlamış falan fişman.
-
27 Aralık 2018, 10:08
#148
Vaay, hem Bucalı, hem de Mt-10 almayı düşünen bir motosikletçi Ben de Bucalıyım. Mt-10 harika motosiklet, naked bike ların hastasıyım; imkan varsa al tabi, bi ara ben de düşündüm; bir önceki motorum Mt-09'du, ben uzun yol planları yapıyorum, naked bike ta rüzgarla boğuşmaya ara verdim biraz, başka motor aldım.
Mt-10 meselesine şu yönden bakmak lazım bir de; İzmir'de bu motoru nerede kullanacaksın? Yani bu devasa gücün hakkını verebileceğin hangi yol var? Otobanlar desen, rüzgarla boğuşmak çok yoruyor insanı, 30 bin km naked bike tecrübem var, rüzgar büyük sıkıntı. Karaburun virajları , Kuşadası Ahmetbeyli virajları falan desen , o yollara da Mt-10 çok, ben Mt-9 da A modunu açınca bile fazla geliyordu o yola 3 silindir.
Yani demem o ki; tamam acayip güzel motosiklet Mt-10, ama şart mı? mesela mt-09'a daha kolay hükmedilir, İzmir ve çevresi yolları da düşününce sürmesi daha zevkli olur derim?
-
27 Aralık 2018, 10:17
#149
ahe adlı üyeden alıntı
Bence ducati desmo bakımları tamamen bir dert. O yüzden capondan şaşmıcaksın alıcaksın bi mt10 uğraşmıcaksın yok desmo yok bilmem ne vs gerek yok hiç. Hatta bence ducati topuna hiç girmemek lazım. Hele KTM'nin düşük cclerine hiç girmemek lazım özellikle 390 forumları kan ağlıyor adamlar birinin motor altında patlamış sele bunu fırlatmış birinin jantı dönmüş 19 olmuş birinin radyatçr sıvısı patlamış falan fişman.
KTM'in bakimi Ducati'den daha kolay ama onun da ayari Japonlar gibi dayanmiyor. Modeline gore degismekle birlikte BMW de genel olarak oyle. Avrupalilarin genelinde bakim-görüm Japonlara gore daha pahali...
Gel gelelim maddi acidan bunlara gucu yeten de Japonun yuzune bakmaz acik soyleyeyim, Goldwing, H2 gibi ozel aletler disinda...
-
27 Aralık 2018, 10:46
#150
Konu 8 sayfa olmuş ya umarım millet bizi taşlamaz. MT-10 İçin yamahayı aradım kimse açmadı işte sana japon
-
27 Aralık 2018, 12:22
#151
Uzun süredir forumda 8 sayfa yazı okumamıştım .özellikle wetehan ve hasmet beyin konuya hakim konuşmaları gayet güzel.valla hasmet bey bi kitap yassa hemen alırım ..ducati 1200r monster fena bi alet 55 bi yazmışlar desmo olmasa bence düşünülebilir.mt10sp de fana durmuo inşallah istediğiniz motoru alırsınız
-
27 Aralık 2018, 13:28
#152
Ya muhabbeti ve bilgisi olan insanlar olunca konu güzel oluyor allahtan ilk başta keko keko konuşanlar şimdi yokta düzgün düzgün muhabbet edebiliyoruz
-
27 Aralık 2018, 13:28
#153
konu bakımlara falan geldi konusu açılmışken soriyim arkadaş 4000km de bakım vs falan diyor 10.000km giden yağ varmıdır ???özellikle bu sayılan motorlar arasında.monster 1200 alsak 10.000 kmde bir yağmı değiştiricez ? gülüyorum komik geldi gerçekse de yine komik geldi.
-
27 Aralık 2018, 13:50
#154
desmo harika ibr şey aslında bildiğin motoru sıfırlayıp sana veriyorlar.. aklın fikrin rahat bildiğin altında sanki fabrikadan sıfır çıkmış motor gibi motor oluyor.. bunlar çok zengin işi birak dar gelirliyi orta halliye bile gelmez..
o yüzden zaten ducatilerin ikinci elde fiyatları sürünüyor.. 15-20 bin liralara multistradalar 620 iler 696 lar kaynıyor hatta sıkışan yada maddi durumu iyi olan iki üç zarar ediyimde elimden hemen çıksın yeterki mantığında olanlar 12-13 bin lara bile satışa koyuyor..
işin komik yanıda 15 bin liralık motorun nerden baksan şimdi desmo bakımı ne kadar bilmiyorum ama herhalde 7-8 bin liradan aşağı değildir.. motorun nerdeyse yarı fiyatından fazla..
-
27 Aralık 2018, 13:59
#155
Google desmo bakımı enter yaptığınız zaman çok fazla şey karşınıza çıkacaktır. Evet pahalı ve güzel bir şey ortama bir 600-1000cc arası motosikletin bakım maliyeti kaç para mesela şuan 650f veya r6 veya r1 kullanan birinin yetkili servis bakım maliyeti kadar kaç binde bir bakıma giriyor. Diyelim ki 1000 12000 24000 diye gitse her bakımda 1000₺ kaçsa ki kaçmaz diyelim kaçtı 24000km toplam bakım maliyetin 3000₺ peki desmo ne kadar 24bin bakımı 6-8bin₺ arası dışarıda 5 bine yaptırdın diyelim. AĞA DUCATİYE BİNİYOSAN O PARAYI VERİCEKSİN Kİ ADAMLAR ZATEN HERŞEYİNİ YAPIYO SEN GİT 1200Ra bin ama desmo bakımı 8bin₺ seni korkutsun ya ducatiye binmicen yada şikayet etmicen
-
27 Aralık 2018, 14:13
#156
hacı ne yaptın? bak konu sayfalarca tatışıldı.Al artık mt-10'uda boy boy resimerini görelim.
-
27 Aralık 2018, 14:15
#157
-
27 Aralık 2018, 14:51
#158
jacob34 adlı üyeden alıntı
MT10 kullanmadım hiç bilgim yok naked sevmem. Tek bir yorumum olacak o da ikitelli sanayide bi abimin kullandığı motoru incelemen. Kawasaki Z1000. Bu tarz bir motora binecek olsam büyük ihtimal bunu seçerim. Her tarafı kalite kokuyor resmen. mt-07 kullandığım için onunlar karşılaştırma yaparsak biri toyota diğeri audi filan.
z1000, mt10, mt9, mt7 hepsine sahip oldum. öncelikle mt7 ile mt10 un parça kalitesi bir değil. z1000 in de öyle aman aman abartılacak bir parça kalitesi yok, mt10 ile kafa kafaya denilebilir. z1000 in boya kalitesi bir iki tık yukarda. zaten aralarında yabana atılmayacak bir fiyat farkı var. fakat performans olarak z1000 ile mt10 kesinlikle eş tutulamaz. açık ara mt10 daha güçlü. bu arada parça kalitesi markaya göre değil, segmente göre karşılaştırılır.
-
27 Aralık 2018, 14:55
#159
Jemand adlı üyeden alıntı
z1000, mt10, mt9, mt7 hepsine sahip oldum. öncelikle mt7 ile mt10 un parça kalitesi bir değil. z1000 in de öyle aman aman abartılacak bir parça kalitesi yok, mt10 ile kafa kafaya denilebilir. z1000 in boya kalitesi bir iki tık yukarda. zaten aralarında yabana atılmayacak bir fiyat farkı var. fakat performans olarak z1000 ile mt10 kesinlikle eş tutulamaz. açık ara mt10 daha güçlü. bu arada parça kalitesi markaya göre değil, segmente göre karşılaştırılır.
Hocam birşey sormak istiyorum. Acaba MT 07 ile MT 09 arasında çok fark var mı ? MT 09 ile de MT 10 arasında çok bir fark var mı ? Yardımcı olursanız sevinirim.
-
27 Aralık 2018, 15:08
#160
logaritma adlı üyeden alıntı
güç yoktu imkan yoktu para yoktu tdm850 imiz oldu,vulcan 900 ümüz oldu ,en500 ümüz oldu ,silverwing600 ümüz oldu, bmw f650 imiz oldu kısa süreli virago 535 ve honda integramız oldu aklıma gelmeyen daha 20 ye yakın motorum olmuşdur şu anda piaggio x10 um var.. bizde imkan yoktu olsa keşke bizde isterdik şuna binmeyi diyicemde aklıma neye binmek istiyceğim gelmedi istediğim her tür motoru sürdüğüm için çok şükür.. neyse idare et sen bir şey yaz işte ..
tabii eş dost arkadaşlarımızdan sağolsun keyif tur için aldığımız sürdüğümüz çok motorlar oldu hd sinden tut hayabusasına kadar titanla bile sahilde bir tur atmışlığım var çok şükür.. ne yaparsın imkansızlık işte maddiyat sürdüğümüz kadarı hakkında yorum yapabiliyoruz..
150-200 bin tl lik motormu gördük... çevremizde bile herkes gariban en kralının altında 50-60 bin liralık motorlar var.. ezme bizi o yüzden aşağılama horgörme bu garipleri bak ağzımızın suyu aka aka konuya bakıyoruz resimleri izliyoruz vay beee diyoruz öf öf öf diyoruz elin japonu yapıyor ağbeyy diyoruz..
Vay be büyük motorcuymuşsun üstad. Bravo :D inş seneye ducatiye binersin. Napiyim sidik mi yarıştırayım senle :D uğraşamam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:01 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Motor tune edilmiş. Intake girişleri bile daha küçük (45mm den 40mm'e düşürülmüş yanlış hatırlamıyorsam) Beygir gücü daha az, ama tork daha yüksek, özellikle düşük devirlerde. Çok da hafif.
İkinci motosikletimdi. Mat siyah renkti. Çok severdim. Hâlâ yolda görünce gözüm kalır. Acaip zevkli aletti.
Ama evet, hiç bir modern güvenlik teknolojisi olmaması yönüyle tavsiye edemem bugün.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------
Japon ile Çin'i karıştırmış olmayasın? 4000km de bir yağ değişimi isteyen büyük Japon motosiklet bilmiyorum şahsen.
Subap aralığına gelince, Japonların ayar aralıklari İtalyanlardan daha sık değil. Taa 2002 model CB900F'in ayar aralığı 16 bin mildi, km değil. Km için 1.6 ile çarp. Bu 2002 model motosiklet.
Daha da önemlisi ayar vaktinde Japonları açtığında büyük ihtimal kontrol edip şim değiştirmeden kapatıyorsun. Forumda CB900F'i üçüncü kez 48bin milde açıp, yine şim değiştirmeden kapatan adam vardı.
Ducati kağıt üzerinde aralıklari arttırdı. Ancak motosikletlerden daha ayar vakti gelmeden sübap sesi gelmeye başlıyor. Açınca şimlerin değişmesi garanti gibi.
Bir de bakim farkı var. CB900F te subaplara ulaşmak 15-20 dakika maksimum. Depo arkadan menteşeli, önde bir civatayi gevşetince önü kalkıyor. O kadar. Ducati'nin bazı modellerinde ön silindir için radyatörü, arka silindir için depoyu sökmek gerekiyor. Öyle olunca işçilik katlıyor. Üstüne bir de desmo olduğu için iki kat daha fazla uğraştırıyor.
Ducati servisi dışında yazılımı güncellemek, ve motor parametrelerini yeniden optimize etmek te mümkün değil.
Avrupa makinalarla japonlar arasındaki fark, japonlarla çinliler arasındaki fark ile aynı dostum crf250L gibi bi makinaya kitapçık 12bin km bakım diyor. Servis 4 diyor. İstersen 4te gitme garanti dışı diyor. Garantiye girse nolcak. Herşeye kullanıcı hatası diyorlar zaten. Satış sonraı leş. Hiç bir ducati söktünüz mü? Çatal bıçak sesi geliyor da neden geliyor? Teknolojisinin farkında mısınız? Öğrenseniz ağzınız açık kalır. Ya da kalmaz sonuçta pahalı diyip önyargı oluşturmuşsunuz şurada iki kelam edip ben bu önyargınızı kıramam. Yani yalnızca Japom çok bakım istiyor diye iyi değil. Ducati uzun bakım aralığı istiyor diye kötü değil. Çok parametre var.
Uzun zamandır foruma girmiyordum neden girmediğimi hatırladım. Herşeyi bilen aynştaynlar hala daha burada. Yıkın şu japon sevdanızı avrupa tabunuzu. Avrupa motosikletler her zaman japonlardan iyidir. Ducati diyosun ya ducati adam ducatiye bk atıyor ya çıldırıcam. Neyse bi kaç güne kadar yine uzaklaşkrım forumdan naskl olsa. Çok bilen arkadaşlar da bayrak tutmaya devam eder :D
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)