Jemand ile iletişime geçersen sana yardımcı olur .
İlk motorum ninja 636 idi, kişi kendini bilmeli, her zaman haddimi bildim, uzun süre açısız virajlarda dahil scooterlara yol verdim ve hiç gocunmadım.
Motor evrimi cc ile değil kişinin iradesi ile doğru orantılı. Herkeste bu irade olduğunu düşünmediğim için yükses cc ile motora başlanmasını önermiyorum, mesajım yanlış anlaşılmasın.
1290 makyajlı kasası hoşuma gidiyor ancak ikinci el yok. 2016 gold harici bir daha gelmedi diye biliyorum. Seneye ise yeni güncel versiyon gelecek, rakiplere de bakıp 2020 de değerlendirmek için bekliyorum.
Tuono ise 14 model, 17 den inip 14 almak istemiyorum ama daha önce aprilia sahibi olduğum için aklımı çelmiyor değil. Yoksa 1290 gibi safkan bir naked değil.
jemand da vardı sanırım mt 10 ona danışabilirsin
Birkaç nokta:
İkinci el alacak olsam, Japon olması hasebiyle MT10 bariz farkla üste çıkardı. Diğerlerinin hepsi problem çıkarma ihtimali yüksek, bakıma hassas, ve genel olarak bakım masrafı yüksek aletler.
Tuono ve S1000R naked olsa da ergonomi olarak fazla sporlar. SDR ve MT10 daha rahat.
SDR ile İnazuma arasında 15 kilo gibi bir fark var. Biri 250cc diğeri 1301cc. Biri 24 beygir, diğeri 180. Bu aletler hafif, rahat, güçlü. Tabii ki bir scooter değil, ancak aküsü bitse gidonundan tutup bisiklet gibi yanınızda yürütebileceğiniz aletler (900 Hornet ile yapmıştım boyut olarak 250cc scooterdan çok farkı da yoktu )
Yüksek güce rağmen bu inanılmaz hafifliği yakalamak için simülasyon ve optimizasyon temelli dizayn, teknolojik malzeme, ve pahalı üretim teknikleri kullanılıyor (magnezyum motor parçaları, FEM dizaynlı profesyonel bisiklet kalitesinde şase, kompozit benzin deposu, vs.)
Abi ben hafif motor hastası bir insanım hafif olucak fırt fırt hart hurt kullanıcam yani o yüzden aklım çok fazla ducatiye kayıyor. sdr çok güzel alette işte izmirde ktm çok büyük sıkıntı
Super Naked denilen motorlarda açıkcası ben 4 silindir tercih etmezdim. Motosiklet grubumda Z800-S1000R sahiplerinin motorlarını şöyle bir test etmiştim sırasıyla zamanında viraj kasmaya gittiğimizde. Açıkcası benim hoşuma gitmemişti. Çok yüksek devir aralığında güç geliyor, haliyle Supersport'dan devşirme olduğu için, sıralı 4 silindir yerine alınabilecek diğer marka motorları tercih ederdim.
Naked olayının düşük devirde tork verisi(hızlanma) olduğunu düşünürsek, en mantıklı seçimler bana göre sırasıyla ; KTM SuperDuke, Triumph Speed Triple, Aprilia Tuono V4, Ducati Monster 1200 ve tipten dolayı Z1000(tek ayrıcalığım buna )serisi olurdu.
Devirden ve gucten taviz verince bayagi torklu dort silindir motosiklet uretilebiliyor aslinda. Honda'nin CB serisi genelde oyle. Z800 eski ve asiri agir, S1000R ise fazla spor spekturumda. CB900F Hornet bayagi torklu bir makinaydi mesela. Ama 10500 devirden oteye gecmiyordu. 2 silindir Superduke ta o kadar ceviriyor anca.
110 nm torku olan motor torklu olmuyor mu hahahaha.Komiksiniz yahu...
9.000 Rpm`de max 110Nm tork ureten mi?
Yoksa
7.000 Rpm`de max 90-95 Nm tork ureten mi?
Bu iki motordan hangisini seçerdin?
Veya,hangisinin kullanimi daha zevkli olurdu?
Soru basit.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------
Yasin,mt10 max torkunu 9.000rpm de veriyor.
Maximum tork devri çok bir şey ifade etmiyor aslında. Tork eğrisinin tamamına bakmak lazım.
Mesela SDR da maximum torkunu 8000 devirde veriyor. Ama buna rağmen daha 3500 devirde de 110Nm torku var, arka tekerde. S1000R o torku hiç bir devirde vermiyor. Ama gücü SDR'dan çok da farklı değil.
Bu arada hafiflik te çok önemli tabii ki.
Kullanımı çok kolay, gidisi virajı ve duruşu muhteşem. Naked olduğu halde aerodinamiği mükemmel fazla rüzgar almıyor(kendi sınıfında). Kullanırken genelde agresifleşiyorsun sürekli tahrik ediyor, Kullanırken genelde pis pis sırıta biliyorsun. Her park edişte bununla bir gün ölecem diyorsun Hemen kendine aşık ediyor fakat bu aşkın menzili sakin kullanımda 180km civarı tadını alcaksan 110-130km anca gidiyor. Su gibi içiyor. Aynı güzergahta 1000 RR bir sen iki depo yakıyorsun tabii onun kadarda gitmiyor.
5-6 bin kadar kullandım ve sattım bir daha alırmıyım asla. Yakıt çok rahatsız edici.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:57 ----------
Konu başlığını okuyup cevap yazdıydım belki bir faydam olur diye, bir kaç satır yukarıyı okuyunca bir kaç cümle daha yazayım.
1290 da kullandım titreşimden dişlerin takırdar. MT ona göre çok daha lineeer pürüzsüz çalışması var çok daha konforlu. Yakıtta 1290 daha başarılı fren viraj her ikiside çok iyi ama MT daha kullanımı kolay bence yağ gibi akıyor düşük devir torkuda çok iyi. Kısa virajlarda aklını alır hiç bir racing yanına yanaşamaz ama geniş uzun virajlarda bir önceki kasa 2015 1000RR paramparça ediyor.
Ducati 1200 Multistrada kullandım ondada titreşimden şaşı görüyorsun hele artçı titreşime dayanamıyor. Üçüde fren viraj ve tork konusunde muhteşemler. Üçü arasında kalsam MT alırım daha rahat daha konforlu çok daha pürüzsüz, makinayla her şeyiyile bir bütün olabiliyorsun. Ama yakıtta en başarısız MT çok rahatsız edici yakıtı var.
İlla naket alacaksam Dukatinin inanılmaz desmo bakım maliyeti ve titreşim nedeniyle asla düşünmem.
KTM ona keza düşük konfor ve dişlerimin takırdamasına dayanamadığımdan gene elerim.
MT güzel alet hissettirdikleri çok güzel çok fazla yakıyor.
Honda hayat onda yeni 1000cc naked led farlarla çok güzel az yakar bir tık az gitsede (tahminen denemedim) pürüzsüzlüğü konforu kullanıcı dosluğuyla dikkate değer ama yakıt derdi yoksa MT 10 hissettirdikleri anlatılmaz süper bi alet...
amerikan ordusu zamanında kawasaki kle650 üstünde kawa ile ortak bir dizel motorsiklet amerikan ordusu için çalışması yaptılar.. cümlede nasıl bir düşük olduysa artık :D
sanırım devamı gelmedi istenilen verim elde edilemedi.
hondanın 1000 lik naked yüksek ihtimal at deki motor kullanılır o motor çok beğendiğim bir motor bizim bir kaç arkadaşda var gerçekden çok güzel bir yakıt değeri var 1000 lik makineye göre..
mt25 den mt10 a geçiş he. ıslak rüyalar. he kardeş he geçersin. ama önceden mezar yerini al da arkandakileri uğraştırma
Yeni aldığım bir önceki kasa CB1000R'ı iki sene olmadan elden çıkardım. Özellikleri güzel (tek taraflı arka maşa, hidrolik debriyaj, gerçi yenisine koymamışlar), görünüşü güzel, ancak kullanışı öyle değil. Daha önce hakkında çok yazdım. Yenisi çok farklı görünüyor ancak motor ve ergonomi aynı. Tavsiye etmem.
Bu arada 10 küsür sene 4 silindir makina kullandıktan sonra SDR'a geçtim. "dişleri titretecek" kadar titreşim ifadesini şahsen abartılı buldum. Titreşim var, gidondan ziyade peglerde, ve 4000 devir civarında. Bir de aşırı yüksek devirlerde. Ancak o devirlerde titreşimden ziyade motosikletin nereye gittiğine odaklanıyor insan ister istemez Şahsen kısa sürede alıştım, ve kesinlikle CB1000R'dan da, ve daha önce sahip olduğum CB900F Hornet'ten de çok da rahat ve konforlu bir motosiklet. Günde on saat sele testi yapılmıştır
Bir de güçlü 4 silindir makineden SDR'a (yüksek torklu iki silindir) geçince ilk başta efektif kullanmak çok mümkün olmuyor. Çünkü devirden ziyade torku kullanmak gerektiği gerçeğine insan zamanla alışıyor. O süre zarfında titreşim daha fazla hissediliyor.
@hasmet; yeni litrelik rc16 4 silindir bloğu, 2021 den sonra duke serisinde de görür müyüz, fikrin var mı?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)