Tamamdır abi. Çok teşekkür ediyorum tekrardan.
Yarın yapamadığım, içinden çıkamadığım bir durum olursa videolu resimli bir şekilde buraya tekrar yazacağım. Umarım buna gerek kalmaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:31 ----------
Sormayın hocam. Bu sene 4. sınıfım. Derslerimi veremezsem okulum uzayacak ama derslerime bunları düşünmekten kendimi veremiyorum.
HONDA
#BZ3082
Aman dostum motor dedigin nedir kerameti kaç kuruş,
Hiç ugraşma çek brandayi birak oyle kalsin.çikar aklindan.
Finaller başladi bile.derslerine odaklan.
Diplomani al,başla meslegine bir yerden.
Bak sure tutuyorum.
Max.2 sene sonra Cb500 aldim,alirim bir hayirli olsun konusu acacaksin.
Sonrada bu actigin cbf konusunu gorunce guleceksin..
Bahsettiğiniz sistem külbütör havalandırması. Neyin nereye gittiğini bulamadığınız hortumlardan birkaçı olduğu için belirtmek istedim.
İzah etmek gerekirse; motorun en üzerindeki metal bir borudan serçe parmak kalınlığında bir hortum çıkar. Bu hortum yine deponun altında kalan ve üzerine 3 farklı hortum takılan metal yapıda bir diyafram grubuna bağlıdır. Bu diyafram grubu (külbütör havalandırma valfi) bir taraftan da doğrudan karbüratörden sonra emme manifolduna bağlanan küçük bir hortuma ve emme manifolduna bağlanan yine parmak kalınlığında bir hortuma bağlanır.
İşin esprisi, özellikle düşük devirlerde yüksek miktarda oluşan hidrokarbon ve kompresyon kaçaklarını doğrudan atmosfere atıp kirletmektense silindire gönderip yakıt/hava ile birlikte yakıp daha az zararlı gazlar olarak atmosfere salmaktır.
Çalışma mantığı; Düşük devirlerdeki yüksek emme manifoldu vakumu (ters mantıktır, kelebek kapalıyken manifold vakum miktarı oldukça yüksektir) diyaframı açar. Diyafram açıldığında külbütörden hava filtresine geçişe izin vererek gazların yakılmasını sağlar. Devir yükseldiğinde ise kapatır. Her ne kadar yüksek devirde fazla kaçak olur gibi görünse de esas kompresyon kaçaklarının motor tam şeklini almadığı Isınma Durumunda yaşandığı düşünülürse çalışma şekli mantıklıdır.
Sizin bu hortumu çıkardığınızda motorun çalışmasındaki sersemliğin nedeni ise büyük ihtimalle emme manifolduna bağlanan hortumu çıkararak karbüratör haricinde motora doğrudan hava girmesine izin vermeniz olmalı.
Bu hortumda bir çatlama varsa özellikle düşük devirlerde motorda çalışmada zorlanma ve asla tutmayan karbüratör ayarı sorunları yaşanması muhtemeldir. Güzel bir tespit olmuş. Bu hortumda (manifolda bağlanan ince hortum. Büyük ihtimalle şu anda motosikletin yaşından kaynaklı olarak sertleşip boru kıvamına gelmiştir) çatlak veya kırık olmadığını kontrol edin
İlgili parçaya burada CBF 150 Cafe Racer Project #3 videosunda değinmiştim.
Abi şimdi karbüratörü söktüm. Jikleyi karbüratörden elimle zor çekip çıkardım. Somunu çıkarmama rağmen elimle zor çıkarabildim. Sanırım takılı kalmıştı. Sonrasında jiklesiz taktım karbüratörü. Ancak vurdurmama rağmen çalışmadı motor. Sanki hava filtresini sökmüşüm gibi ses çıkto motordan. Jikle kapalı konumda geri taktım. Karbüratörü tahliyeden boşalttım tekrar doldurdum. Çalıştırdığımda yine vurdurarak çalıştırdım, dumanın gelmesi kesilmedi yine.
Borulara baktım. Hicbir anormallik görünmüyor. Kesiklik ne biliyim burukluk göremedim. Varsa da anlayabileceğim düzeyde değil sanırım.
Motorun altındaki tapalı borunun içini boşalttım. Bir çay bardağına yakın su çıktı.
Marş basarken aküyü de azaltmışım, biraz gezdim şuan sıkıntı yok. Marş eskisi gibi vuruyor. İyi durumda.
Bir alıcı var. Sanırım fiyatından düşüp ölü paraya vereceğim.
Jiklenin yaylı kısmının yan sanayisini bulamadım. Servis 68 lira fiyat çekiyor iki plastik parçaya.
Benden önce çok kurcalanmış motor. Çıkamadım işin içinden. Nereyi ellesem ya bi vida çok sıkı ya da yalama yapılmış.
Külbütör havalandırması dediğiniz yeri anlamadım. Silindir kapağı üstündeki krom boruya bağlı hortumlar var. Sökük veya çıkık değil. Olması gereken nasıl bilmiyorum.
Motor çiğ benzin atıyor. Duman yoğun ve hem yağ hem çiğ benzin kokusu geliyor.
Motorla biraz gezdim. Felaket şekilde benzin kokuyor. Karbüratör tahliyesi sıkı olmasına rağmen.
Hava filtresini söktüm. İçi temizdi. Ancak benzin kokuyordu baya filtre.
Jikleyi çıkarıp yerine tekrar taktıktan sonra çalışması bir tık daha düzeldi. Üst devirlerde pek boğulma olmadı, ancak 5. Viteste 90-100 arası gidiyor. Daha da hızlanmıyor.
Bu iş beni aştı abi anlayacağınız. Elimden bir şey gelmiyor, söküp takmaktan başka.
Artık İstanbula götürürsem orada yaptırabilirim ancak.
Çok teşekkür ediyorum abi yardımlarınız için.
HONDA
#BZ3082
Ölü fiyata dediğin rakkama vermeden önce buradan yaz. Belki alıcı çıkar, hatta belki yeni proje için alabilirim. Bir CBF 150' yi daha çirkinleştirmek istiyorum
Son durum nedir ?
Dostum,
Kendinde bahsetmişsin,
Motoru alacak arkadaşla beraber guvenilir bir ustaya gidin,bu motorun saglikli yurumesi icin ne kadar masraf gerekir diye bilgi al.
Benim hesabima gore;
Silindir,piston set olarak degisecek
Debriyaj balatasi degisecek
Teker rulmanlari degisecek
Kozmetik sorun yok varsayiyorum
Hortumlar,halatlar degisecek
Frenelere bakilacak
Egzoz boyanacak,curuk yerler kaynaklanacak
Karburator icin,usta meslekte saglamsa cg150 karburatoru bile uydurur.
Ustalik +Malzeme toplam Max 600-700tl yer
Ornek 75bin km deki bir cbf piyasasi 5.000-5.500tl arasi diyelim,ustanin verdigi masrafi düş ve devrini ver.
Otobusle istanbula getir gotur bir ton tantana.
İstanbula gelincede yaz donemi bir işe girersin,duruma gore Cbr 250,pulsar200,sym wolf,vb.2.el motorlara bakarsin.
Hee o kadar butcem yok diyorsan 2.el az km tvs180 öneririm.memnun kalirsin 7-7.5 arasi bulursun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:25 ----------
Bahsettigim hortum olayini yanliş anladiniz.
Cryptondaki o hortum kulbutor havalandirmasindan gelmiyor,yatik motor sistemlerindeki kulbutor olayi farkli.
O hortum geri donusumden gelip direk karburatore giriyor mikuni ler boyle.
Arkadasin olayi ise orta sehpa yanindaki hortum karter havalandirmadir,kullanici kitabina bakarsaniz ne oldugu anlasilir.
Cbf kitabindan alintidir.sayfa 70
Levend hocam bu tvslerin 150 ve 180 likleri aynı sistem mi? Bi arkadaşım şehir dışında, motosikleti burada 6 aydır felan yatıyor çekme belgeli 2011 model 40 binde 2500e bırakıcak bana. Şehir içinde ve işe gidip gelmelik işimizi görür mü acaba şu an arabayla gitmek daha karlı oluyo motosikletten bide düşük cc katıcam yanına .Dağa bayıra da sürerim köyü de 😀
Serkanim 2011 ler 150cc ama euro2 oldugu icin iyi gider,gucu yeterli.
RTR olan 180 lik geçer.
Hemen al,40 bin birşey degil.
Çekme belgeli devir alirsin,hemen,sigorta ve muayene,bandrol borclari yok varsayiyorum.yeni plakani takar bakarsin yoluna..
Sen hele anlat bakalim,wr250 ile hayat nasil?Bn251 sayfasinda kulaklarini çinlattik..ugrada iki muhabbetin belini kirak..
Son durum beceremedik abi. Jikle ölü. Karbüratör ayarsız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------
Abi ilandaydı zaten motor. Arayanlara her şeyini söyledim. Burada da usta yokluğundan millet yanaşmıyor. O dediğiniz masrafları zaten düşüyorum. Ama millet dibine dibine inmemi bekliyor.
Yaza doğru satabilirsem pulsar bakıcam. Bu sene son senem zaten. Önümdeki birkaç ay içinde almazsam yaza almamın anlamı kalmıyor. Okul uzamazsa yaz sonu askerlik görünüyor zaten. Amacım son senemi değerlendirip biraz güzel bi makinayla yakın yerlere gitmek, gezmek. Ama bu mümkün olmayacak sanırım.
Satabilirsem satıcam satamazsam sağlam bi usta bulup A'dan Z'ye yaptırır babama bırakırım motoru. Askerden gelince de birşeyler alırım illa.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------
Mevzu kendi başıma halledebilirim düşüncesiydi. Ancak söktükçe bilmediğim sistemler karşıma çıktı.
Bujiyi söktüm, taktım. Zımparaladım. Az siyahımsıydı kurumları temizledim.
Hava filtresini komple söktüm. Karbüratörü de söktüm. Hava filtre kutusundan emiş boğazına kadar kontrol ettim. Yırtık delik yoktu.
Karbüratörden jikleyi ayırdım. Ayırırken baya zorlandım. Kol takılı kalmıştı. Kolu düzelteyim diye sol kumanda panelini de açtım. Kablolara zarar vermeyeyim diye jikleyi kapalı konuma getirip paneli geri taktım.
Jiklenin yaylı kısmını çıkarmak için sanırım teli komple panelden çıkarmak lazım. Depoyu sökmedikten sonra da değiştiremeyeceğimi anladıktan sonra ellemedim. Jiklenin tel olan kısmını değil de karbüratöre monte kısmını(2 vidalı olan yer) söktüm. Açtım baktım, bir sürü delik var. İçlerini üfledim, iğneyle baktım. Bi sorun yok. Ancak çalışma mantığını çözemedim. Telin ucundaki yaylı yer neyi çekiyor nereyi kapatıyor anlamadım.
Karbüratör boğazından silindire giden plastik kısa hortumu da söktüm. Yırtık görünmüyordu ancak biraz takarken zorladım. Zedelenmiş olabilir.
Ayaklığın orada 3 hortum var. İkisinin ucu açık. Birinin tapalı. Tapalı olan(yukarıdaki fotoğrafını koyduğunuz hortum) hortumu açtım. İçinden su aktı. Temizleyip geri kapattım. Ancak diğer hortumlar nereye gidiyor çözemedim.
Hava ayarı bozulması uğruna hava ayar vidasını çıkardım. Ucundaki plastik contayı ve pulu yerine oturtarak tekrar taktım. Okuduklarıma göre de tamamen sıkıp 180 derece olmak üzere tornavidayı 5 tur geri çevirdim. 2.5 tur atmış oldu.
Açıkçası elimde yeterli takım yok, takım olsa yozgat soğuğundan dışarıda uğraşırken ellerim dondu. Sinirlendim biraz.
Olduğum yer kyk. Böyle bırakayım sabaha devam edeyim desem kim bilir ne gelir motorun başına. 1 araçlık park yerinde sök-tak olmuyor.
Benim gözümde değişmesi gereken yerler
-Piston-silindir-subaplar-egzantrik zinciri.
-Zincirim sona yaklaştı. Zincir-dişli.
-Lastikler bu seneyi çıkartır ama değişse de olur. Dişleri duruyor. Kabak değil.
-Debriyaj balatası.
-Karbüratör değişirse komple. Ancak bu karbüratör değişmesine gerek yok ayarları yapılsın sonuçta mekanik dersek gaz pistonu kesinlikle değişmeli. Biraz bollanmış takarken zorlanıyorum.
-Jikle tertibatı komple.
-Gaz teli debriyaj teli de değişse iyi olur.
-manidolt ve contası değişebilir.
-Egzozum kötü durumda değil. Zımparalanıp siyaha boyansa iyi olur. O kadar yoğun dumanda herhangi bir yerden kaçak vermedi, kaçak olduğunu düşünmüyorum.
-Kampana takılı kalıyor. Balatala yapabilir.
-Arka amortisör burcu ve teker rulmanları, arka teker kaplinleri değişse iyi olur.
-Zincir gerdirme kolları benden önce yalama olmuş. Diş açtırıp kullancaktım ama tornaya bağlamaya değmez, oem çifti 27 lira kargo dahil.
-Marş motorunun kömürleri de değişse iyi olur. Ben hiç değiştirmedim.
Bildiğim yapılması gerekenler bunlar. Bunları yaparsam sıfır cbf gibi olur kanısındayım. Motorun çalışmasında şakırtı takırtı tukurtu veya anormal bir ses yok. 2017 5k daki motorla yanyanayken sesleri kıyasladım. Anormal hiç ses alamadım.
Bu saydıklarımdan sadece karbüratör ve piston silindir kısmı için ustaya ihtiyacım var. Aslında az cesaretim olsa kendim de yapabilirim. Yabancı yerli bir çok kaynak var. Tek ihtiyacım birkaç lokma, yıldız anahtar vs.
Şuanlık beklemedeyim. Sanırım kendim girişip sıfırlayacağım. Sonucu buraya elbet yazarım.
Tekrar ilgilenen abilerime teşekkür ediyorum.
HONDA
#BZ3082
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)