CBF 150 Bitmeyen Sorunlar, İşin İçinden Bir Türlü Çıkamıyorum...
-
19 Aralık 2018, 19:56
#61
Kendi motorumdan konuşayım.
Marş sorununun aynısını akü zayıfken yapıyor. Hatta kamyonumdada öyleydi. Gayet iyi çeviriyor ama çalışmıyordu. Akü şarjı iyiyken çalışıyor ama. Yani ben sorunu aküye buldum.
Devirdeki sorunlar ise karbüratörden. Otoserde başıma geldi. Kafasına göre gaz veriyor bırakıyor devir düzensiz vs. Hava ayarını ince yapınca düzelmişti. Hava ayarı bozukken rölanti ayarını yapsanda düzelmiyor.
Reklamlar
-
19 Aralık 2018, 20:01
#62
myagdi adlı üyeden alıntı
jigle takılı kalmış olabilir. öncelikle bundan emin olun.
Hafta sonu hepsine bakacağım abi. Sanırım sorun jiklede.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:00 ----------
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Kendi motorumdan konuşayım.
Marş sorununun aynısını akü zayıfken yapıyor. Hatta kamyonumdada öyleydi. Gayet iyi çeviriyor ama çalışmıyordu. Akü şarjı iyiyken çalışıyor ama. Yani ben sorunu aküye buldum.
Devirdeki sorunlar ise karbüratörden. Otoserde başıma geldi. Kafasına göre gaz veriyor bırakıyor devir düzensiz vs. Hava ayarını ince yapınca düzelmişti. Hava ayarı bozukken rölanti ayarını yapsanda düzelmiyor.
Baya bilgi paylaşımı yapan abilerim oldu. Yorumunuz için de teşekkür ediyorum hocam. Hafta sonu kapsamlı bir söküm işlemi yapıcam.
-
19 Aralık 2018, 20:42
#63
Cbf karbüratör çalışma düzeni yazarak aratınca 30 haziran 2018 de yüklenmiş cbf 150 karbüratör ve hava besleme,takma,montaj adıyla izlediğim videoya bakarak yazıyorum.Kuba cub'ta,agılıty 125'te olan fiber manifold contasını cbf'de göremedim.Cbf karbüratörünün farklı bir yapısı var.Benim daha önce yazdığım < jikle nin konumu nasıl,ısınınca tamamen açık olmalı > sözü havada kaldı.Cbf karbüratörü için jikle algılayıcı diye elektrikli bir algı bağlantısından söz ediyor.Sizi yanlış yönlendirmiş olmayayım.Videoyu çekip paylaşan kardeşimize de ayrıca teşekkür ediyorum.
-
19 Aralık 2018, 21:44
#64
angaralı06 adlı üyeden alıntı
Cbf karbüratör çalışma düzeni yazarak aratınca 30 haziran 2018 de yüklenmiş cbf 150 karbüratör ve hava besleme,takma,montaj adıyla izlediğim videoya bakarak yazıyorum.Kuba cub'ta,agılıty 125'te olan fiber manifold contasını cbf'de göremedim.Cbf karbüratörünün farklı bir yapısı var.Benim daha önce yazdığım < jikle nin konumu nasıl,ısınınca tamamen açık olmalı > sözü havada kaldı.Cbf karbüratörü için jikle algılayıcı diye elektrikli bir algı bağlantısından söz ediyor.Sizi yanlış yönlendirmiş olmayayım.Videoyu çekip paylaşan kardeşimize de ayrıca teşekkür ediyorum.
Jikleyi çeken parçala behçet adlı kanalın sahibi de bu forumda. Videoda izlediğiniz gibi cbf değişik bir karbüratöre sahip. Elektronik bişeyler var üzerinde.
-
20 Aralık 2018, 00:00
#65
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
İlk çalışmadaki sorunlar için aküye bakılmalı. Zayıflamış olabilir.
İkincide subap ayarı bi kontrol edilmeli. Anlattıklarından sanki ayar çok sıkı gibi geldi.
Mesela cbf150 kullanan bir abimiz zamanında ne yazmış;
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Etkiler, sübaplar fazla sıkıldıysa zor çalıştır, ilk çalıştırdığında rölanti çok düşük olur, motor ısındıkça sübap boşluğunda artma oluşmaya başladığında motor daha rahat ve serbest çalışmaya başlar ve rölantide artma görülür, yani sıcak motor soğuk motor rölantisi farklı olur, motor rölanti tutmaz. Bahsettiğim gözlemleri. 2011 senedinde motorum henüz 2 binli km lerde iken cbf 150 motoruma Adapazarı serviste, sübap şıkırtısını kesmek için sente çakısı kullanmadan, sözde el yordamına güvenerek yanlış sübap ayarı yapan ve sübaplarını fazla sıkan, hayırsız bi ustanın müdahalesinden sonra kendi motorumda yaşamıştım. Baya canım sıkılmıştı. Sonra İst. Db Motor sente çakısı ile güzel bi sübap ayarı yapmış ve sorunum düzelmişti. 26 bin km dir de motorumun sübap ayarı kaçmıyor.
Sorunların 75,000 km'de ki bir cbf için çok kafaya takılacak şeyler değil. İyi bir usta bulursan bu sıkıntılarını çok makul şekilde çözebilirsin.
-
20 Aralık 2018, 00:26
#66
Uğur adlı üyeden alıntı
İlk çalışmadaki sorunlar için aküye bakılmalı. Zayıflamış olabilir.
İkincide subap ayarı bi kontrol edilmeli. Anlattıklarından sanki ayar çok sıkı gibi geldi.
Mesela cbf150 kullanan bir abimiz zamanında ne yazmış;
Sorunların 75,000 km'de ki bir cbf için çok kafaya takılacak şeyler değil. İyi bir usta bulursan bu sıkıntılarını çok makul şekilde çözebilirsin.
İşte moderatörüm benim en büyük sıkıntım olduğum yerden kaynaklı usta sıkıntısı. Biyel kolu kopmuş motora yeni buji takmaya çalışan, soğutma kanallarına sıvı conta basan ustaların olduğu bir yerdeyim. Kış geçene kadar kendi başıma halledebileceğim şekilde olması açısından açtım konuyu. Sağolsunlar çok güzel yardımlar da geldi. Hepsini tek tek deneyip en son yine olmazsa ankaraya doğru yol alacağım.
Merak ettiğim konu şudur ki, bu motor 2 hafta böyle zor çalışırsa diğer hafta tek marş çalışıyor. Hiçbir yeri kurcalamamama rağmen. Bu subap ayarını yapmadığım halde nasıl düzeliyor bu subaplar ve sonra ne oluyor da bozuluyor? Ciddi anlamda kafayı bozmak üzereyim. Hafta sonu bir girişeyim.
-
20 Aralık 2018, 02:45
#67
Şikayetlerini baştan sona okudum kardeşim. Akü, stator, buji , ateşleme bobini, marş dinamosu, jikle , subap bunların hiçbiri bence senin bahsettiğin sıkıntı değil.
Benim kendi şahsi fikrim senin makina ya manifoldtan yada karbüratör boğazından hava alıyor. Dolayısıyla zaman zaman hızlanıp zaman zaman normal çalışmasının sebebi bu olabilir.
Bir dönemler benimde başıma geldi. Sağolsun yakın bir akrabam motosiklet tamircisi olduğu için çok şanslıydim. 😊
Sayesinde yukarıda yazdığım tüm parçaları değiştirdikten sonra, sorun düzelmeyince akrabaglik bağları koptu😀
Daha sonra farklı bir ustada meselenin bizim degistirdiklerimizle çok alakasız olduğunu öğrendik 👍
-
20 Aralık 2018, 10:54
#68
Gözden kaşırılan genel bir durum var, şöyle izah edeyim, yanlışım varsa düzeltin lütfen;
Şikayet:
* Motosikletin rastlantısal olarak zor çalışması durumu:
Gözlem:
* Akü durumu iyi (marş performansı yüksek),
* Motor çalışırken şıkırtı sesinden bahsedilmemiş,
* Buji
* jikle
* Supap ayarı
Tahminler ve olasılıklar:
* Aküden kaynaklı sorun; olması durumunda akü performansı hızlıca düşecektir. Sorun sürekli tekrarlanacaktır.
* Emme manifoldu; ile ilgili olarak söylemem gerekir ki doğru hatırlıyor ise bir plastik üzeri fiber bir ara conta mevcut. 2011 öncesi ve sonrasında ise manifold ve karbüratör tasarımları ve çalışması tamamen değişik iki farklı modeldir. Ancak fiber ara contaya ek olarak manifoldun motora bağlanan kısmında bir "O"Ring bulunur. Sorunun bu conta veya "O"Ringden kaynaklandığını var sayarsak sorunun sürekli yaşanması gerekirdi.
* Bujide gözle görülmesi ilk etapta mümkün olmayan arızalar olabilir. Örneğin gevşek pipo yüzünden izalatörden ayrılan iç iletken gibi. İmkansız gibi görünse de daha bir hafta kadar önce bazı konularda yardımcı olduğum bir arkadaşın başına gelen durumdur. Ne var ki buji değiştirilmiş.
* Jikle sürekli çekili kalıyor ise tepkiler ilk çalıştırma hemen her zaman kolay gerçekleşecek, ardından motorda gaz açmalarda boğulmaya benzer tepki, çekişte isteksizlik ve anormal yakıt tüketimi görülecektir. Ancak sorun tanımlanırken "bir ay kolay çalışıyor ise iki ay çalışmıyor" şeklinde tanımlanmış. Tabi ki bu jiklenin sorunu büyütmediğini göstermez. O nedenle bu sorun ilk olarak çözülmeli. Örneğin; çalışmama sorununun kaynağı başka birşey iken çalıştırıldıktan sonraki sorunu yaratan jikle olması ihtimali yüksektir. Tek bir arıza olduğu yönünde hareket ederek düşünceyi kısıtlamamak gerekiyor.
* Sorun supap ayarında olursa bir ihtimal söylenen doğrudur. Sonuçta çevre ve motor ısısına göre motorun kolay ve zor çalışıp çalışmayacağı durumu yaşanabilir. Yine de benim gözlemlediğim konu biraz daha ince.
Benim dikkatimi çeken belirtiler:
1. Vurdurarak çalıştırmak kolay
2. Akü sağlam
3. Her zaman yapmıyor, rastlantısal
4. Isınınca daha nadir sorun çıkıyor
5. Yolda giderken aniden sanki biri arkadan çekiyormuş hissi (bariz şekilde ateşleme kesilmesi)
Sadece bu belirtiler dahi bana ilk bakılması gerekenin Ateşleme ile ilgili bir sorun olduğunu söyler.
Bu noktada buji ve piponun doğru şekilde değiştirildiğini varsayar isek karşımıza çıkan ilk ihtimal Ateşleme Bobinidir.
İkinci ihtimal Ateşleme modülü veya bağlantılarıdır
Üçüncü ihtimal Ateşleme sinyalinin sağlıksız olmasına neden olacak etkenlerdir ki bu noktada karşımıza modüle gönderilen sinyali ileten kablo, soket ve statorun içinde (ancak ayrı) bulunan küçük sinyal jenaratörü ile kablosu gelir.
Bunlar haricinde ateşlemeyi kesebilecek başka etkenler:
Kontak ve kabloları
Ateşleme kesici (gidondaki sağ kumanda) içerisindeki arıza veya kısa devre
Elektrik tesisatında kısa devre veya kopma sayılabilir.
Belki bunlardan hiçbiri değildir de aklıma gelmeyen çok ama çok basit başka birşeydir. Mesela yakıt deposunda uzun yıllar boyu yakıt dipte kullanılması sonucu yakıt süzgecinin iyice tıkanıp yakıtı çekmeyişidir (ki bu olacağını sanmıyorum, aksi halde ilk çalıştırmada değil tam gazda kullanırken sorun gözlenirdi)...
Bu mantık ile hareket etmek sanırım daha doğru olacak. Arızayı haydi söküp bakalım şeklide değil de sistemin çalışma mantığı ile senaryolar üretip sonrasında kontrol ederek daha ucuza ve kolay bulabilirsiniz.
-
20 Aralık 2018, 11:22
#69
hocam buna benzer şeyi ben de yaşadım. motor yeri geliyor 1 kerede tık demeden marş alıyor bazen de vurdurmak gerekiyordu.hatta motor çalıştıktan 1 saat sonra bile stop etse vurdurmadan çalışmıyordu. akü ölçümü yaptım normal geldi ama şarjında sorun olabilir dediler ve değiştirdiler. çin malı bir şey taktım ama o günden sonra marş sıkıntısı yaşamadım. varsa etrafında başka bir aküyle deneme yap. ölçümde tam olsa da bazen yanıltıcı olabiliyormuş.
-
20 Aralık 2018, 21:38
#70
PAPAZ_39 adlı üyeden alıntı
Şikayetlerini baştan sona okudum kardeşim. Akü, stator, buji , ateşleme bobini, marş dinamosu, jikle , subap bunların hiçbiri bence senin bahsettiğin sıkıntı değil.
Benim kendi şahsi fikrim senin makina ya manifoldtan yada karbüratör boğazından hava alıyor. Dolayısıyla zaman zaman hızlanıp zaman zaman normal çalışmasının sebebi bu olabilir.
Bir dönemler benimde başıma geldi. Sağolsun yakın bir akrabam motosiklet tamircisi olduğu için çok şanslıydim. ��
Sayesinde yukarıda yazdığım tüm parçaları değiştirdikten sonra, sorun düzelmeyince akrabaglik bağları koptu��
Daha sonra farklı bir ustada meselenin bizim degistirdiklerimizle çok alakasız olduğunu öğrendik ��
Abicim şu manifolt dediğiniz yer neresi tam olarak? Başka birisinden daha duymuştum bu lafı da. Tam olarak bakmam gereken yeri bilmiyorum da.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:16 ----------
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Gözden kaşırılan genel bir durum var, şöyle izah edeyim, yanlışım varsa düzeltin lütfen;
Şikayet:
* Motosikletin rastlantısal olarak zor çalışması durumu:
Gözlem:
* Akü durumu iyi (marş performansı yüksek),
* Motor çalışırken şıkırtı sesinden bahsedilmemiş,
* Buji
* jikle
* Supap ayarı
Tahminler ve olasılıklar:
* Aküden kaynaklı sorun; olması durumunda akü performansı hızlıca düşecektir. Sorun sürekli tekrarlanacaktır.
* Emme manifoldu; ile ilgili olarak söylemem gerekir ki doğru hatırlıyor ise bir plastik üzeri fiber bir ara conta mevcut. 2011 öncesi ve sonrasında ise manifold ve karbüratör tasarımları ve çalışması tamamen değişik iki farklı modeldir. Ancak fiber ara contaya ek olarak manifoldun motora bağlanan kısmında bir "O"Ring bulunur. Sorunun bu conta veya "O"Ringden kaynaklandığını var sayarsak sorunun sürekli yaşanması gerekirdi.
* Bujide gözle görülmesi ilk etapta mümkün olmayan arızalar olabilir. Örneğin gevşek pipo yüzünden izalatörden ayrılan iç iletken gibi. İmkansız gibi görünse de daha bir hafta kadar önce bazı konularda yardımcı olduğum bir arkadaşın başına gelen durumdur. Ne var ki buji değiştirilmiş.
* Jikle sürekli çekili kalıyor ise tepkiler ilk çalıştırma hemen her zaman kolay gerçekleşecek, ardından motorda gaz açmalarda boğulmaya benzer tepki, çekişte isteksizlik ve anormal yakıt tüketimi görülecektir. Ancak sorun tanımlanırken "bir ay kolay çalışıyor ise iki ay çalışmıyor" şeklinde tanımlanmış. Tabi ki bu jiklenin sorunu büyütmediğini göstermez. O nedenle bu sorun ilk olarak çözülmeli. Örneğin; çalışmama sorununun kaynağı başka birşey iken çalıştırıldıktan sonraki sorunu yaratan jikle olması ihtimali yüksektir. Tek bir arıza olduğu yönünde hareket ederek düşünceyi kısıtlamamak gerekiyor.
* Sorun supap ayarında olursa bir ihtimal söylenen doğrudur. Sonuçta çevre ve motor ısısına göre motorun kolay ve zor çalışıp çalışmayacağı durumu yaşanabilir. Yine de benim gözlemlediğim konu biraz daha ince.
Benim dikkatimi çeken belirtiler:
1. Vurdurarak çalıştırmak kolay
2. Akü sağlam
3. Her zaman yapmıyor, rastlantısal
4. Isınınca daha nadir sorun çıkıyor
5. Yolda giderken aniden sanki biri arkadan çekiyormuş hissi (bariz şekilde ateşleme kesilmesi)
Sadece bu belirtiler dahi bana ilk bakılması gerekenin Ateşleme ile ilgili bir sorun olduğunu söyler.
Bu noktada buji ve piponun doğru şekilde değiştirildiğini varsayar isek karşımıza çıkan ilk ihtimal Ateşleme Bobinidir.
İkinci ihtimal Ateşleme modülü veya bağlantılarıdır
Üçüncü ihtimal Ateşleme sinyalinin sağlıksız olmasına neden olacak etkenlerdir ki bu noktada karşımıza modüle gönderilen sinyali ileten kablo, soket ve statorun içinde (ancak ayrı) bulunan küçük sinyal jenaratörü ile kablosu gelir.
Bunlar haricinde ateşlemeyi kesebilecek başka etkenler:
Kontak ve kabloları
Ateşleme kesici (gidondaki sağ kumanda) içerisindeki arıza veya kısa devre
Elektrik tesisatında kısa devre veya kopma sayılabilir.
Belki bunlardan hiçbiri değildir de aklıma gelmeyen çok ama çok basit başka birşeydir. Mesela yakıt deposunda uzun yıllar boyu yakıt dipte kullanılması sonucu yakıt süzgecinin iyice tıkanıp yakıtı çekmeyişidir (ki bu olacağını sanmıyorum, aksi halde ilk çalıştırmada değil tam gazda kullanırken sorun gözlenirdi)...
Bu mantık ile hareket etmek sanırım daha doğru olacak. Arızayı haydi söküp bakalım şeklide değil de sistemin çalışma mantığı ile senaryolar üretip sonrasında kontrol ederek daha ucuza ve kolay bulabilirsiniz.
Abi pipo ve bujiyi servis manuelinde önerilen ngk cpr8ea modeli ve servisten alınan orijinal pipo ile değiştirdim. Eski pipoyu da denediğimde çalışıyor bazen. Pipo ve buji keyfi değişmiş oldu ama en azından bununla ilgili soru işareti kalmamış oldu.
Sorun şu ki bunu bazen yapıp bazem yapmaması temassızlık olduğunu düşündürttü bende. Mesela 2 haftadır marş ile çalışmıyor. Marş devir saatini hareket bile ettirmiyor. Yani en ufak kıpırdatabilse tamam diyeceğim. Vurduğumda da etraf duman altında kalıyor. Isınınca kesiliyor. Öncelik olarak jikle telini komple karbüratörden ayıracağım. Çalıştırmayı deneyeceğim. Karbüratörü tekrar söküp toplayacağım, acaba tıkanık bir yer mi var bakacağım. Daha sonra hava ile ilgili tertibatı söküp bir anormallik var mı kontrol edeceğim. Sonrasında depoyu kaldırıp bobini kontrol edeceğim. Bunların hepsini incelediğimde en azından biraz fikir sahibi olabilirim diye düşünüyorum.
Yalnız şu manifolttan hava alma olayını merak ediyorum abi. Sanki motor hava çekemiyormuş da bir hava çekebilse çalışacakmış gibi hissediyorum. Motordaki isteksiz çalışma, 5. Vitesin tamamen ölü olması gibi durumlar, vites geçişlerinde gazın geç gelmesi gibi durumlar halen devam ediyor.
Tüm bu yazılanları inceleyip merak ettiğim yerlerde video çekip buraya atacağım.
Bir şey merak ediyorum. Karbüratördeki hava borusunun yerini tam bulamadığımdan koltuğun altına hava filtre kutusunun yanına doğru konumlandırdım. Kırılma ezilme mevcut değil.
Koltuğun altı da boş. Bez vs gibi tıkanma durumu söz konusu değil. Bu boruyla alakası var mıdır acaba.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:29 ----------
3RE3RA adlı üyeden alıntı
hocam buna benzer şeyi ben de yaşadım. motor yeri geliyor 1 kerede tık demeden marş alıyor bazen de vurdurmak gerekiyordu.hatta motor çalıştıktan 1 saat sonra bile stop etse vurdurmadan çalışmıyordu. akü ölçümü yaptım normal geldi ama şarjında sorun olabilir dediler ve değiştirdiler. çin malı bir şey taktım ama o günden sonra marş sıkıntısı yaşamadım. varsa etrafında başka bir aküyle deneme yap. ölçümde tam olsa da bazen yanıltıcı olabiliyormuş.
Aküyü ölçeceğim yarın. Bakayıö ne gibi bir değer verecek.[COLOR="Silver"]
[SIZE=1]---------- Mesajlar birleştirildi - 21:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------
Üstadlar çalıştırıp biraz gezip kontak kapattıktan sonra bu şekilde çalışıyor motor. Gazı bıraktığımda stop etmesinin nedeni rölanti vidasını en aşağıya indirmiş olmam. Azcık artırırsam devir coşuyor çünkü.
https://youtu.be/ZJ5uSDNI4pc
-
20 Aralık 2018, 21:46
#71
Yarın saat 18:00/20:00 arası müsait olucam. Eğer Üsküdar' a yakınsanız veya gelebilirim derseniz özel mesajdan yazın. Size atacağım konuma geldiğinizde zaman elverdiğince ve elimden geldiğince yardımcı olurum. Çözemesek de en azından yaptıklarımızı buraya yazıp fikir alış verişi ile arızayı bulmamız kolaylaşabilir.
-
20 Aralık 2018, 22:01
#72
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Yarın saat 18:00/20:00 arası müsait olucam. Eğer Üsküdar' a yakınsanız veya gelebilirim derseniz özel mesajdan yazın. Size atacağım konuma geldiğinizde zaman elverdiğince ve elimden geldiğince yardımcı olurum. Çözemesek de en azından yaptıklarımızı buraya yazıp fikir alış verişi ile arızayı bulmamız kolaylaşabilir.
Abi Allah razı olsun. Ancak yozgat'tayım ben. Motoru anca ocağın sonunda getirebilirim istanbula. Maksadım o zamana kadar idare etmesi beni. Çok teşekkür ediyorum. Çok fazla yardımcı oldunuz zaten.
-
20 Aralık 2018, 22:15
#73
Stock Sever adlı üyeden alıntı
Abi Allah razı olsun. Ancak yozgat'tayım ben. Motoru anca ocağın sonunda getirebilirim istanbula. Maksadım o zamana kadar idare etmesi beni. Çok teşekkür ediyorum. Çok fazla yardımcı oldunuz zaten.
Profilde, resmin altında şehir İstanbul yazınca yakındasınız sanmıştım. Umarım sorunu kısa zamanda çözebilirsiniz.
-
20 Aralık 2018, 22:52
#74
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Profilde, resmin altında şehir İstanbul yazınca yakındasınız sanmıştım. Umarım sorunu kısa zamanda çözebilirsiniz.
Malesef öğrenciyim burada :( sizin verdiğiniz bilgilerle halledeceğime eminim. Çok teşekkür ediyorum. Adım adım yazacağım bu başlığa.
-
20 Aralık 2018, 23:57
#75
Dostum,
Sağ elinle sol kulağini kaşima,yorulma.
Yukarida bir arkadaş(PAPAZ39) karburator bir yerden hava aliyor olabilir demiş,cidden mantikli.
İşlem sirasi
1-Netten,karburator tamir takimi al(10-15tl)
İçerik:
1a-Alt şamandira contasi
1b-Fişek(jet) oringleri
2-Karburator ile hava filtre bogaz kelepçesini kontrol et.(hortumlar temizlik isterse,temizle)
3-Gaz teli gerginlik ayarini yap(bu ayar ayni zamanda gaz kelebeginin açiklik/kapalilik seviyesini belirler)
4-Yakit depo kapak contasina bak(ezilme,bozulma varmi?var ise oradanda hava yapar)
5-Jikleye bakacaktin(Ok) bunuda belirteyim
6-Karburator geri dönüşüm valfinin hortumlarini kontrol et.
7-Hava filtre bogaz birlesim yeri özel bir sivama yapistirma yontemi ile birlestirilmistir,belli bir zaman sonra kenarlarindan çatlayip hava alabiliyor.böyle bir durum varsa sanayiden siyah cam slikonu alarak o ek yere uygula.
8-Hava emiş ile alakali tum donanimlari temizle zira karburatorun canıdır kanıdır hava.1/14 oranin kareköküdür,hayat iksiridir..
-
21 Aralık 2018, 00:00
#76
levend84 adlı üyeden alıntı
Dostum,
Sağ elinle sol kulağini kaşima,yorulma.
Yukarida bir arkadaş(PAPAZ39) karburator bir yerden hava aliyor olabilir demiş,cidden mantikli.
İşlem sirasi
1-Netten,karburator tamir takimi al(10-15tl)
İçerik:
1a-Alt şamandira contasi
1b-Fişek(jet) oringleri
2-Karburator ile hava filtre bogaz kelepçesini kontrol et.
3-Gaz teli gerginlik ayarini yap(bu ayar ayni zamanda gaz kelebeginin açiklik/kapalilik seviyesini belirler)
4-Yakit depo kapak contasina bak(ezilme,bozulma varmi?var ise oradanda hava yapar)
5-Jikleye bakacaktin(Ok) bunuda belirteyim
6-Karburator geri dönüşüm valfinin hortumlarini kontrol et.
7-Hava filtre bogaz birlesim yeri özel bir sivama yapistirma yontemi ile birlestirilmistir,belli bir zaman sonra kenarlarindan çatlayip hava alabiliyor.böyle bir durum varsa sanayiden siyah cam slikonu alarak o ek yere uygula.
Abi selamlar.
1. Maddede dediğiniz kiti internette çok aradım ancak cbf karbüratörü için olanını bir türlü bulamadım.
2)Yarın karbüratörü yerinden çıkaracağım o kelepçeye de bakacağım.
3)Gaz teli gerginliğini dün yaptım. Sağa sola çevirdiğimde gaz vermeyecek şekilde ayarladım. Tel karbüratöre bağlandığı yerde ne gevşek ne de sıkı duruyor. Gerginliği normal bana göre.
4)O hiç aklıma gelmedi abi. Depo kapağını detaylı inceleyeyim.
5)Jikle ilk işim yarın.
7) Orayı da inceleyeceğim abi ama çok dandik bir malzeme gibi duruyor. Patlak olması durumunda gözle görmek de zor gibi. Yine de didik didik bakacağım.
8)karbüratöre gelen, motorun altına giden, gözle görünür ne kadar hortum var ise bakacağım, tek tek inceleyeceğim.
Hepsini kontrol edeceğim yarın ancak 6. maddedeki dediğiniz yeri anlayamadım. Geri dönüş valfi dediğiniz hangisi? Karbüratörün neresinde bulunuyor abi?
Bir de olurda hava ayarını bozarsam kafadan ayarlamak için tam sıkık pozisyondan kaç tur açmam gerekir klasik bir ayar için? Rölanti tutarsa en canlı olduğu devirde daha sonra ayarlayabilirim sanırım.
-
21 Aralık 2018, 00:06
#77
Stock Sever adlı üyeden alıntı
Abi selamlar.
1. Maddede dediğiniz kiti internette çok aradım ancak cbf karbüratörü için olanını bir türlü bulamadım.
2)Yarın karbüratörü yerinden çıkaracağım o kelepçeye de bakacağım.
3)Gaz teli gerginliğini dün yaptım. Sağa sola çevirdiğimde gaz vermeyecek şekilde ayarladım. Tel karbüratöre bağlandığı yerde ne gevşek ne de sıkı duruyor. Gerginliği normal bana göre.
4)O hiç aklıma gelmedi abi. Depo kapağını detaylı inceleyeyim.
5)Jikle ilk işim yarın.
7) Orayı da inceleyeceğim abi ama çok dandik bir malzeme gibi duruyor. Patlak olması durumunda gözle görmek de zor gibi. Yine de didik didik bakacağım.
Hepsini kontrol edeceğim yarın ancak 6. maddedeki dediğiniz yeri anlayamadım. Geri dönüş valfi dediğiniz hangisi? Karbüratörün neresinde bulunuyor abi?
Dostum,
Geri dönüşüm sistemi bir nevi egzoz gazi ile alakali ama o sistemin bir hortumuda karburatorden geçer,
Şöyleki;
Eski motorum cryptonun bakimini yaparken o hortumun yiprandigini farkettim,neyse motoru çaliştirdim ve yerinden çikardim bu arada motor silkelenmeye başladi cansizlaşti,geri yerine taktigimda sorunsuz calişti.hortumu yenileyip taktim.
Karburator tamir takimini internetten bizimmotor sitesinden bakabilirsin.
Bu arada,Motorun çalişirken egzoz çikisini koklamani öneririm çig gaz varmi?
-
21 Aralık 2018, 00:11
#78
levend84 adlı üyeden alıntı
Dostum,
Geri dönüşüm sistemi bir nevi egzoz gazi ile alakali ama o sistemin bir hortumuda karburatorden geçer,
Şöyleki;
Eski motorum cryptonun bakimini yaparken o hortumun yiprandigini farkettim,neyse motoru çaliştirdim ve yerinden çikardim bu arada motor silkelenmeye başladi cansizlaşti,geri yerine taktigimda sorunsuz calişti.hortumu yenileyip taktim.
Karburator tamir takimini internetten bizimmotor sitesinden bakabilirsin.
Bu arada,Motorun çalişirken egzoz çikisini koklamani öneririm çig gaz varmi?
Sabahleyin bakayım abi.
Malesef siteleri kullanım dışı şuan. Mail attım. Dönüş yaparlar umarım.
Motorum çalştığı andan itibaren yoğun şekilde duman çıkarıyor. Bu dumanda da hem yanık yağ hem de benzin kokuyor. Motor ısınınca duman gidiyor ancak aktif şekilde benzin kokusu devam ediyor. Artçılarım hep benzin koktuğınu söylüyor.
Bu çalışma sırasında motorda sağlam ısınma oluyor. Yozgat soğuğunda ayağımı ısıtabilecek kadar ısınıyor. Sanki sıcaktan bunalmış da motor zorlanıyor gibi ısınıyor.
-
21 Aralık 2018, 00:21
#79
Stock Sever adlı üyeden alıntı
Sabahleyin bakayım abi.
Malesef siteleri kullanım dışı şuan. Mail attım. Dönüş yaparlar umarım.
Motorum çalştığı andan itibaren yoğun şekilde duman çıkarıyor. Bu dumanda da hem yanık yağ hem de benzin kokuyor. Motor ısınınca duman gidiyor ancak aktif şekilde benzin kokusu devam ediyor. Artçılarım hep benzin koktuğınu söylüyor.
Bu çalışma sırasında motorda sağlam ısınma oluyor. Yozgat soğuğunda ayağımı ısıtabilecek kadar ısınıyor. Sanki sıcaktan bunalmış da motor zorlanıyor gibi ısınıyor.
He şimdi taşlar yerine oturuyor,
Çig gaz kokusu ve aşiri isinma..
Karburator olayini hallettin ve hala devam ediyorsa B plani.
Egzantirik gergi ve zincire bakilacak gerekirse degisecek ,sonra guzelce supap ayari yapilacak.
Orta sehpa arkasinda karter havalandirma hortumunun içindeki biriken yağida boşalt.motor rahat çalisir.
-
21 Aralık 2018, 00:23
#80
levend84 adlı üyeden alıntı
Orta sehpa arkasinda karter havalandirma hortumunun içindeki biriken yağida boşalt.motor rahat çalisir.
O hortumların biri ucunda tıpa takılı. Ama içi genelde pis oluyor. Sanırım o karter havalandırma. Yarın tekrar temizleyeyim. Diğerlerinin gidiş yönlerini bulamadım ama yarınımı komple motora ayırdım. Umarım yapabilirim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)