onkarakter
onkarakter
CBF statör beslemeli bir motor, gaz verinca far canlanır gaz kesince far sönükleşir, sargı ne kadar iyi elektrik vevrirse motor o kadar iyi çalışır.
Sargının fişini sökmek için deponun sökülmesi lazım oda grenaj falan uzun iş, bunu ancak bir tamirciye götürmeniz lazım.
Motor vitesde iken marş basmayı denedinizmi bilmiyorum, ama Motoru orta sehpaya alıp, 1 ve ya 2 vitese takın debriyaja basıp, birde öyle marşa basın.
https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0
daha önce supap ayarı yaptınız mı veya yaptırdınız mı? yaptırdıysanız veya yaptıysanız ne zaman? üzerinden ne kadar süre geçti?
4 ve 5 numaralı sorunların debriyaj balatası olabilir. debriyaj balatası da değişmişmiydi daha önce?
Vurdurunca calisip beyaz duman atmasi zengin karisim durumunu belirtiyor ben karburatorden suphelendim önce guzel bir hava ayari yapin derim
Abi 65000 de aldım İstanbul'dan. Yağını değiştirdim. Bendeyken mekanik kısmı hiç açılmadı. Ne subap ayarı ne debriyaj balatası hiçbir şeyi değişmedi. Bu işçiliği yapacak usta bulmak da burada zor. Şuan aktif 75000 km de.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------
Ona da bakayım bir abi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:27 ----------
Sabah bu dediklerinizi de bir deneyeyim. Umarım büyük bir masraf çıkarmaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:29 ----------
Şu sübap ayarını ankara'ya götürüp de bir yaptırayım abi. Teşekkür ediyorum ilginize.
HONDA
#BZ3082
Abi KuralZ üstad da ateşleme bobini demişti. Her ikisi için de depoyu sökmem lazım. Bu hafta sonu bi girişip jikleyle ateşleme bobinini komple değiştireceğim. Artık inşallah düzelir.
Evet hala çok aşırı yakıyor ve performans diye bir şey yok motorda. Öncelik bobinle jiklede olsun. Sonra subap ayarı gibi daha derin işlemlere inerim.
Bu jiklenin de bu kadar hayati bi parça olduğunu ciddi anlamda öğrenmiş oldum.
İlgine çok teşekkür ediyorum abi.
HONDA
#BZ3082
Pipoyu çikart marş yap.kivilcim ne alemde?
Zira videoda zımba gibi ateşliyor.
Bobinde mobinde birşey yok.kariştirma oraları.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------
Ustad,cbf manyetolu sistemle besler far ve stop lambalarini.
Aklima statorden önce konjektor geliyor.
Stator zurnanin sonu.
Hee nasil anlasilir.
Motor calisirken voltmetre ile aku olculur relantide 13,7 14 V arasi deger varsa sargi saglam.
Pipoda ateşleme var abi. Bujiyi de ufaktam zımparayla temizledim. Kıvılcım bana göre iyi çıkıyor ama usta gözüyle bakınca ne olur bilemem.
Bobini de yine de değiştireyim abi. Geçmişte çok kurcalamışlar benim motorun sağını solunu. Değiştireyim de burada sorun var demeyiz en azından.
Şu aküyü de bir ölçeyim abi. Maksat öğrenmiş oluruz.
Söke taka bir hal olduk motordan.
HONDA
#BZ3082
Aklima benzin musluguda gelmiyor degil,acaba hortumda havami var.
Karburator altindaki tahliyedeki yildiz basli vidayi gevşet ve benzin akmasini sagla.sonra tekrar sık
Sorun büyük ihtimal karbüratör ve ayarları ile ilgili.Düzensiz devir yükselmesi,kendi kendine stop etmesi zengin karışımı işaret ediyor gibi..Karbüratörü temizlediğinizi söylemişsiniz.Balata spreyi gibi çözücüler kullandınızmı,benzin açma kapama musluğunun girişinde depoya takılan filtre var onun temizliğini yaptınız mı? Hani uzakta olmasanız birçok yerine birlikte bakıp kontrollerini ve ayarlarını yapabilirdik.Hareket halinde ileri geri yapıyor gibi olması yakıt ve karbüratörün temiz olduğunu varsayarsak egzost subabının sıkı olmasından;yanan gazı çabuk boşaltamamasından olabilir.Yani subap ayarlarının yapılması gerekebilir.Kolay gele...
Orasına da bakayım abi. Ne yapmam lazım, Nasıl bir yol izleyeyim? Benzin musluğunun altından karbüratöre giden hortumu mu sökeyim?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------
Önceki sahibi karbüratör hava ayar vidasını yalama yapmıştı. Vidayı yerinden çıkarmak için tornada uğraştık, açtık. Yerine servisten aldığım vidayı taktık. Bu işlemi yapmadan evvel de karbüratöre ısı zarar vermesin diye komple sökmüştük. Söktüğüm gibi de topladım. Balata spreyi değil de sadece basınçlı hava kullanarak temizledim jetleri.
Genel bir ayarsızlık var motorda zaten. Ama marş sorunu içlerinde en büyüğü şuan benim için. Kışı geçirsem zaten genel bi bakıma sokmayı planlıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------
Bu işlemi birkaç kez yaptım abi. En son da videoyu çektikten sonra yaptım. Musluğu kapatıp komple karbüratördeki benzin bitene kadar açık tuttum vidayı.
dostum,
ilk olarak calistirmadan once gaz kolunu 2 3 kere kokle, sonra gaz vermeden aadece mars ile dene bakalim. sen mars alirken gaz veriyorsun..ilk atesleme icin biraz yakit gitsin silindire.
eger bu sekilde calisirsa ne ala (soguk havalarda karburatorlu motorlarda boyle calistirma normaldir. km ainde var aletin.
ama benim de eskiden basima gelen, sebebini bulmak icin coook ugrastigim bir seyi paylasayim.
benim de motorumda devirde duzensizlik, asiri rolanti yukselmesi vardi. karburator temizlettik.bilmemne hic biri fayda etmedi.
en son tam direksiyon kirmalarinda bu aorunun arttigini anladim. ve bir baktim ki tam direksiyonu kirinca jigle kablosu gerilip, jikle cekik hale getiriyor.
jikle telini duzeltmek icin depo mepo hep soktum, ama fayda etmedi..ben de en son kestim kabloyu depo altina sabitledim. artik jikle yok ama sorun da yok.
jikle telinin cekili kalmadigindan emin olman gerek.bence.
bu arada stator ve konjektor arizasi olsa o aku o kadar mars basamaz sahsi kanaatim.
kolay gelsin.
Abi gaz vermeden de denedim. Gaz vererek de denedim. O an gaz verdiğimde devirin az da olsa yükseldiğini göstermek için gaz veriyorum videoda.
Dediğiniz gibi teller geriliyor mu acaba diyerek gaz telinin bolluğunu fren manetinin altındaki vidalı kısımdan ayarladım. Gidon döndüğünde kasılmadan duracak şekilde ayarladım. Yalnız jiklem komple bozuk. Kol sabit gibi. Levend abi de burayı düzeltmemi önerdi. Jikleye de bir bakacağım. Ben de statörle konjektörle ilgili olduğunu düşünmüyorum. Çalıştıktan sonra 50-100 km yol yapıyorum. Bozuk olsa yolda bırakmaz mıydı hiç.
Teşekkür ediyorum.
Öncelikler:
Jikle değiştirilecek.
Ateşleme bobini değiştirilecek.
Akü ölçümü yapılacak.
Hava ayarı yapılacak.
En son düzelmezse subap ayarı da yapılacak.
levent çok ince bir detay yakalamış. jikle teli takılı ise eğer, ki motorun çok yakmasindan şikayetcisin, motorun tüm dengesizlikleri buradan kaynaklaniyor demektir.
jikle tertibatını acilen kontrol et derim.
Sayın stock sever.en büyük sıkıntım marş sorunu demişsiniz ancak marşınız canavar gibi çeviriyor.Ateşleme bobinini değiştirmek fuzuli bir harcama olmayacak mı?Benzin var,ateşleme var,dolayısıyla çalışmaması için neden ne olabilir.Öncelikle yakıtın yeterli gelmemesi,geliyor ise hava yakıt karışımının düzenli olmaması.Jikle arızalı çalışmıyor demişsiniz.Mevcut konumda jikle hava girişini ne oranda açık tutuyor;tamamen açık, yarı konum açık.Rahat çalışması için ısındiktan sonra tamamen açık olması gerekiyor.Lütfen jiklenin konumunu bir kez daha kontrol edin.Hayırlı geceler.
Marş çeviriyor hocam. Onda sıkıntım yok da marş almıyor ya motor. Her gün bayır bulup vurdurmaktan utanır oldum.
Bobini değiştirmemin tek nedeni hem aklımda soru işareti kalmasın hem de verilen tavsiyelere uyayım.
Dediğiniz gibi jiklem şuan ne konumda bilmiyorum. Kol olarak jikle konumu debriyaj manetine yakın konumda ve sabit, oynamıyor. Konumunu ben de tam bilemiyorum. Dediklerinizi tekrar göXeb geçireceğim.
Teşekkür ediyorum, hayırlı geceler.
HONDA
#BZ3082
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)