CBF 150 Bitmeyen Sorunlar, İşin İçinden Bir Türlü Çıkamıyorum...
-
Cümleten selamlar.
Uzun zamandır çözemediğim birkaç sıkıntım var. Motorumun bazı arızaları var. Ama sebeplerini bulamıyorum.
Olduğum yer sebebiyle usta bulmam pek mümkün değil, işten anlayan insanlar yok etrafta. Kendi başımın çaresina bakıyorum.
1)Öncelikle videodaki gibi marş sorunum var. Motorum vurdurmazsam asla marş almıyor. Devir saati yerinden bile oynamıyor.
Daha önceden de böyle yaptığı zamanlar olmuştu. Buji piposunu kablosundan ayırıp direk kabloyla bujiye temas ettirip marşa bastığımda tek marş almıştı. Sorun pipo sandım, değiştirdim ancak sorun pipodan değilmiş.
Bu sıkıntıyı çözmek için neler yaptım?
-Buji değiştirdim. Önerilen ngk bujiyi aldım.
-Buji piposunu değiştirdim.
-Subap ayarın sıkı olabilir dediler. Bujiyi söküp parmağımı buji deliğine tıkadım ve marşa bastım. Hava parmağımı orada tutmama izin vermiyor. Aynı zamanda da çok sıcak oluyor zaten. Eldiven varken bile elimi yaktı. Bu havanın elimi itmesi sanırım subapların ayarının iyi olduğunu gösteriyormuş.
-Karbüratör temizliğini kendimce yaptım. Tüm soketleri, kabloları inceledim. Herhangi bir kopma ezilme vsdir yok.
(Elim anahtar tutuyor. Söktüğüm gibi topladığıma eminim. Ki zaten motor da çalışıyor. Hata olsa çalışmazdı sanırım.)
-Benzin gitmiyordur diye musluğun altındaki filtreyi söküp baktım, filtre de temiz.
-Hava filtresini söktüm, baktım. Bir sorun yok. Filtre temiz.
-Yağımı zaten 1000 km de değiştiriyorum, yağsız kalma durumum söz konusu değil. Yağ azalsa da ekliyorum.
-Aküyü ölçmedim ancak marş sesinden anladığım kadarıyla aküde sorun yok.
-Bujiyi yerinden çıkarıp buji piposuna takıp şasiye tuttuğumda ateşleme var. Marşa bastığımda ucunda kıvılcım her seferinde görünüyor.
Tüm bunlara rağmen motor marş ile çalışmıyor. Ancak bazı günler sanki tamirden çıkmış gibi marş tek seferde alıyor. Düzensiz aralıklarla bu durumu yaşıyorum. 2 hafta marş ile çok rahat çalışsa 1 ay çalışmıyor. Motor ısındıktan sonra sıkıntı yok. Zorlayarak da olsa marş alıyor. Bu durum soğukken ve soğuduktan 15 dk sonrası için geçerli.
2)Her sabah az bi eğimde 2. Vitese verdiğimde motor tık çalışıyor. Ancak ısınana kadar fena bi duman atıyor. Duman mavi değil, beyaz renk. Yağ yakma var, (75000 kmde rektefesiz). Onun dumanı da olabilir. Bazen soğukta sıfır dumanla jiklesiz çalışırken bazen de güneşli havada dumana boğuyor etrafı. Anlayamadım...
3)Sanırım rölanti ayarım bozuk. Çok az vidayı çevirsem, açsam bile ısınınca kendi kendine gaz veriyor motor. Işıklarda falan durursam devir coşuyor, sabit durmuyor. Azcık kapatınca da komple stop ediyor. İnce ayar yapmaya da kalktım, yok tutmuyor. Bunu da çözemedim. Etraftaki cbflerde böyle bir olay yok. Benim motordan çok çok dökük motorlarda dahi.
4)Motor çalıştı gidiyoruz diyelim, fena bir şekilde isteksizlik var motorda. Gazı çeviriyorum devirleniyor, vites atıyorum, debriyajı hemen salmama rağmen motor bir irkiliyor, gecikmeli geliyor güç. Yani devir düşer de motor yürümeye devam eder ya, anlık bir kesintiye uğruyor benimki. Gazı kapatmadığım halde gaz kapatmışım gibi yapıyor, gecikiyor.
5)Yine 90-100 giderken anlık geri çekmeler yaşanıyor. Kimisi beyin diyor, kimisi zincir diyor. Zincirim her 300 kmde bir temizlenir yağlanır. Bana kalırsa zincirlik bir durum yok. Anlık sanki arkadan biri çekiyor gibi. Çok rahatsız ediyor. Stabilite yok.
6)Jikle tertibatım çalışmıyor. Teli gidondaki koldan çekmeye çalıştığımda inmiyor. Jikleyi karbüratörden söktüğüm zaman, jiklenin ucunun bir tarafı karbüratöre diğer tarafı jikle teli ile bağlı olan yerdeki yaylı tertibatın işe yaramaz hale geldiğini gördüm. Yıpranmış. Jikle kapalı pozisyona getirip o şekilde taktım. Jikleyi açmıyorum, zaten açamıyorum da.
Benim buraya yazmaktaki amacım şu. Bu sorunlar yüzünden her gün kafamı motora veriyorum. Çözmeye çalışıyorum ancak belki de çok basit sorunları usta sıkıntısından çözemiyorum.
Sizden isteğim daha önceden başına gelen, bunlara benzer olayları yaşayıp çözmüş abilerimden bilgilerini paylaşmalarını bekliyorum. En azından şuraya da bak, bunu da kontrol et, şuradan da yapar diyebileceğiniz şeyler varsa fikirlerinizi almak istiyorum.
Lütfen dalga geçmek maksatlı mesajlar yazmayın. Ciddi anlamda moralim çok bozuk. Derslerden çok durumu bunlara takmış haldeyim. Yardımcı olursanız sevinirim.
Buraya kadar okuduğunuz için çok teşekkürler.
Video linki
https://youtu.be/lwbdLK6poTU
Reklamlar
-
Bana karbüratör gibi geldi farklı bir karbüratör takip denediniz mi
-
KuralZ üstad derdine derman olacaktir.
Birazdan gelir.
-
mkolia adlı üyeden alıntı
Bana karbüratör gibi geldi farklı bir karbüratör takip denediniz mi
Başka karbüratör bulup denemem imkansız hocam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:42 ----------
levend84 adlı üyeden alıntı
KuralZ üstad derdine derman olacaktir.
Birazdan gelir.
Videoyu izlediysen senin görüşün nedir abi
-
Stock Sever adlı üyeden alıntı
Başka karbüratör bulup denemem imkansız hocam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:42 ----------
Videoyu izlediysen senin görüşün nedir abi
Dostum,motoru isit ve jikleyi aç motor stop ederse jiklede sorun yok.hee hala calisiyorsa jikle arizasi(takilma)durumu var
Kanaatim boğuk marş almaya calisiyor gibi.
Ateşleme diyecegim ama marş güçlu basiyor.
Hemen deneyebilirsin
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Dostum,motoru isit ve jikleyi aç motor stop ederse jiklede sorun yok.hee hala calisiyorsa jikle arizasi(takilma)durumu var
Kanaatim boğuk marş almaya calisiyor gibi.
Ateşleme diyecegim ama marş güçlu basiyor.
Hemen deneyebilirsin
Jikle gelmiyor abi kol sanki oraya kaynaklanmış gibi 3-5 mm hareket ediyor. Jikle tertibatını aldım servisten ama depo sökmesi takması şuan yozgatta pek mümkün değil. Havalar berbat ve kapalı alanım yok.
-
Marşında ve elektriğinde sorun olmadığını düşünüyorum hocam
-
%90 sübap sorunu. çok sıkı, cok gevşek olabilir.
-
volkanmet86 adlı üyeden alıntı
%90 sübap sorunu. çok sıkı, cok gevşek olabilir.
Bunu yazdığım yöntemle anlamak mümkün değil mi hocam? Bugün forumda da okumuştum daha öncesinde yine forumdan Gürcan usta da bu yöntemle kontrol edebileceğimi söylemişti.
-
18 Aralık 2018, 19:08
#10
Ateşleme bobinini değiştirin.
-
18 Aralık 2018, 19:10
#11
snappy x adlı üyeden alıntı
Marşında ve elektriğinde sorun olmadığını düşünüyorum hocam
Marş döndürüyor bence de işini yerine getiriyor. Elektriksel mi mekanik mi bir çözsem...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:09 ----------
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Ateşleme bobinini değiştirin.
Bunu da değiştiririm abi. Eski cbf kullanıcısı olarak diğer sorunlara ne diyorsunuz abi?
-
18 Aralık 2018, 19:12
#12
Sorun sargı hocam net.Duke 390ımda vardı aynı sorun kendin değiştirebilirsin sargıyı elin yatkınsa, bi kaç video izlemen lazım yalnız.
-
18 Aralık 2018, 19:19
#13
Stock Sever adlı üyeden alıntı
Marş döndürüyor bence de işini yerine getiriyor. Elektriksel mi mekanik mi bir çözsem...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:09 ----------
Bunu da değiştiririm abi. Eski cbf kullanıcısı olarak diğer sorunlara ne diyorsunuz abi?
Hepsi ateşleme bobininden kaynaklı ortak sorunlara benziyor. O yüzden başka birşey yazmadan doğrudan onu değiştirin dedim. Pipo ile birlikte satılanını tercih edin. Yan sanayi de olsa çok farketmeyecektir.
Değiştirildikten sonra hala olmaz ise;
Ateşleme modülü
Ateşleme sinyali ve kablosunun kontrolü
Kontak ve bağlantıları
Ateşleme kesme kumanndası (sağ gidon düğme grubunda kısa devre)
Karbüratör yakıt kesme selenoidi ve kabloları
Karbüratör karışım ayar vidası iğne ucunda set oluşumu kontrolü
v.s..
En son olarak elektrik tesisatı kontrol edilmeli.
-
18 Aralık 2018, 19:27
#14
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Hepsi ateşleme bobininden kaynaklı ortak sorunlara benziyor. O yüzden başka birşey yazmadan doğrudan onu değiştirin dedim. Pipo ile birlikte satılanını tercih edin. Yan sanayi de olsa çok farketmeyecektir.
Değiştirildikten sonra hala olmaz ise;
Ateşleme modülü
Ateşleme sinyali ve kablosunun kontrolü
Kontak ve bağlantıları
Ateşleme kesme kumanndası (sağ gidon düğme grubunda kısa devre)
Karbüratör yakıt kesme selenoidi ve kabloları
Karbüratör karışım ayar vidası iğne ucunda set oluşumu kontrolü
v.s..
En son olarak elektrik tesisatı kontrol edilmeli.
Üstündeki pipoyu bikaç hafta önce servisten almıştım. Bobini de yine servisten alayım. İnşallah artık düzelir. Kafayı yemek üzereyim.
Çok teşekkür ediyorum abi ilgin için.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:26 ----------
Boldpilot adlı üyeden alıntı
Sorun sargı hocam net.Duke 390ımda vardı aynı sorun kendin değiştirebilirsin sargıyı elin yatkınsa, bi kaç video izlemen lazım yalnız.
Hocam elimden gelir az çok yaparım onda sorun yok da. Benim bildiğim statör yanık olsa motor giderken aküden yer ve en son akü bitince bir yerde tık diye bırakması lazım. Ben bu şekilde bi 600-700 kmdir geziyorum.
-
18 Aralık 2018, 19:31
#15
kanka senin depo hortumu tıkanmış. depoyu acik halde bi dene.
anlik cekmeler bende de oluyor. vites küçültüp büyütünce geçiyor. ayrica. yine diyorum, depo hava almiyorsa benzin gitmiyor demektir. bunu bir araştır derim.
-
18 Aralık 2018, 19:34
#16
hokahey adlı üyeden alıntı
kanka senin depo hortumu tıkanmış. depoyu acik halde bi dene.
anlik cekmeler bende de oluyor. vites küçültüp büyütünce geçiyor. ayrica. yine diyorum, depo hava almiyorsa benzin gitmiyor demektir. bunu bir araştır derim.
Üstad depo hortumu tıkanmış dediğin hortum hangisi? Depodan çıkıp karbüratöre giden hortumdan bahsediyorsaan daha yeni söktüm, musluğu açtım. Benzin akıyordu sıkıntısız.
Depo hava alma olayını da şöyle diyim. Yedek anahtarla depo kapağını açıp öyle de marş denedim, hani vakum falan yaptıysa diye, yine düzelmedi.
Misal 110la inişteyken çekme yapınca 4e düşürsem motorun canını alırım diye vites düşürmedim hic.
-
18 Aralık 2018, 19:36
#17
Stock Sever adlı üyeden alıntı
Üstad depo hortumu tıkanmış dediğin hortum hangisi? Depodan çıkıp karbüratöre giden hortumdan bahsediyorsaan daha yeni söktüm, musluğu açtım. Benzin akıyordu sıkıntısız.
Depo hava alma olayını da şöyle diyim. Yedek anahtarla depo kapağını açıp öyle de marş denedim, hani vakum falan yaptıysa diye, yine düzelmedi.
Misal 110la inişteyken çekme yapınca 4e düşürsem motorun canını alırım diye vites düşürmedim hic.
yani cekmeler bende de oluyor ama dediğim gibi vites değiştirince geçiyor.
depo hava hortumu var. orası yıkanmış olabilir.
-
18 Aralık 2018, 19:39
#18
hokahey adlı üyeden alıntı
yani cekmeler bende de oluyor ama dediğim gibi vites değiştirince geçiyor.
depo hava hortumu var. orası yıkanmış olabilir.
Yeri nerede hocam bu hortumun? Alttaki 3 tahliyeden biri mi?
-
18 Aralık 2018, 20:01
#19
Sizin statör sargınızda sorun var, ben yüksek ihtimal statör diyorum, bir oto elektrikcisine ölçtürme imkanınız varmı?, yeni model eski model olarak iki farklı statör var sizin motor kaç model?.
https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0
-
18 Aralık 2018, 20:03
#20
Erhan Tosun adlı üyeden alıntı
Sizin statör sargınızda sorun var, ben yüksek ihtimal statör diyorum, bir oto elektrikcisine ölçtürme imkanınız varmı?, yeni model eski model olarak iki farklı statör var sizin motor kaç model?.
2014 model abi benimki. Burada ölçebileceklerini pek sanmıyorum. Jantı söküp götürdüm lastiği bile takmaya yanaşmadı kimse.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)