Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Scotty'ye Ceza Yağdı..

    REKLAM ALANI
  1. #61
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnşaat firmaları duymasın

    http://i.hizliresim.com/PDaoq7.png

    Devlet gerekeni yapar ile vergisiz kazanç ihanettir sözlerinin ikisini birden kullanarak yukarıdaki tabloyu açıklarsanız sevinirim.
    Diğerlerinide anlamamak ile beraber tüvtürkün 2 ayrı kalem borcunun silinmesinin ne el ile nede göz ile tutulur bir yanı yok vatandaşa kol gibi muayne ücreti sokup istasyonda yapmadıkları artistlik yok parayıda peşin alıyorsun nasıl bir giderin olabilir de 1 lira almadan silinir anlamak güç
    bursalıali bunu beğendi.
    Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Uber ve Scotty'e devletin cezai yaptırımlarda bulunmasını (doğru bulmasam da) anlayabilirim. Kanunen bir şey yasaksa elbet cezası da vardır, bu kısma kadar her şey tamam. Fakat anlayamadığım şu; Scotty, Türkiye’nin en başarılı 10 girişimi arasına girdi ve Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan kendi elleriyle plaket teslim etti. ( Haber linki )

    Yani ticaret bakanı uygulamayı plaketle ödüllendiriyor fakat trafik polisi bu uygulamayı kullananları yakalarsa ceza yazıyor.

    Bende bonzai dağıtımı yapan bir uygulama yapsam, hiç uğraşmadan ayağınıza kadar bonzai teslimatı yapsam ve bu uygulama ülkenin en başarılı uygulamaları arasına girse (ki büyük ihtimalle girer) ticaret bakanı bana da plaket verecek mi? Bu plaket beni polis yakalarsa hapse girmekten korur mu acaba? Kafamda deli sorular...

    Acaba ticaret bakanı scott yöneticilerine plaketi verirken bu uygulamanın ne işe yaradığını ve yasal olmadığını biliyor muydu? Yoksa yasal olup olmamasına bakılmaksızın gelir getiren her uygulamayı ödüllendiriyorlar mı?
    Eğer uygulama yasalsa ve kullanmakta bir sorun yoksa trafik polisleri neden ceza yazıyor? Trafik polisleri usulsüz ceza mı yazıyorlar?
    bursalıali ve müsaitnick bunu beğendiler.

  3. #63

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Adam bağıra bağıra kendini uzaklaştırttı.

  4. #64
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Büyük metropollerde moto-taksi büyük ihtiyaç.
    Er ya da geç hayata geçecektir.
    Zaten gelişmiş ülkelerin hemen hepsinde moto-taksiler yıllardır hizmet veriyorlar.
    Kısaca bu scotty olmaz başka bir şey olur ama er ya da geç olur.
    Devletin bilim ve teknolojinin getirdiği toplumsal değişimle inatlaşması bilindik bir konudur ve gelenekçi yapılarda bunun sancısı yüzyıllardır var.
    Ne yazık ki ülkemizde de var.
    Ama devlet ne kadar tutucu olursa olsun er ya da geç toplumun çoğunluğunun isteklerine boyun eğmiştir.
    Her meslek sonsuza kadar sürecek diye bir şey yok.
    Değişim bazı meslekleri yok eder.
    Eskiden nalbantlık vardı. Kalaycılık,saraçlık vs.vs.vs.
    Yani bir mesleğe ya da ticari oluşuma ihtiyaç duyulduğunda girişim yapılır, ihtiyaç bittiğinde kaybolur gider.
    Ya da yetersiz kalma durumu varsa evrilir.
    Ülkemizde taksicilik evrilmek zorunda mevcut haliyle yürümediği açık.
    Sonra da kaybolacak.
    Bu doğanın kanunu.
    Artık kimse at arabasıyla yük taşımıyor.
    Şişli'den Ortaköy'e faytonla gitmiyorsunuz.
    Değişim ne inkar edilebilir ne de durdurulabilir.
    Başköşedekiler istediği kadar dirensin.
    müsaitnick ve BlackGhost bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #65

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük metropollerde moto-taksi büyük ihtiyaç.
    Er ya da geç hayata geçecektir.
    Zaten gelişmiş ülkelerin hemen hepsinde moto-taksiler yıllardır hizmet veriyorlar.
    Kısaca bu scotty olmaz başka bir şey olur ama er ya da geç olur.
    Devletin bilim ve teknolojinin getirdiği toplumsal değişimle inatlaşması bilindik bir konudur ve gelenekçi yapılarda bunun sancısı yüzyıllardır var.
    Ne yazık ki ülkemizde de var.
    Ama devlet ne kadar tutucu olursa olsun er ya da geç toplumun çoğunluğunun isteklerine boyun eğmiştir.
    Her meslek sonsuza kadar sürecek diye bir şey yok.
    Değişim bazı meslekleri yok eder.
    Eskiden nalbantlık vardı. Kalaycılık,saraçlık vs.vs.vs.
    Yani bir mesleğe ya da ticari oluşuma ihtiyaç duyulduğunda girişim yapılır, ihtiyaç bittiğinde kaybolur gider.
    Ya da yetersiz kalma durumu varsa evrilir.
    Ülkemizde taksicilik evrilmek zorunda mevcut haliyle yürümediği açık.
    Sonra da kaybolacak.
    Bu doğanın kanunu.
    Artık kimse at arabasıyla yük taşımıyor.
    Şişli'den Ortaköy'e faytonla gitmiyorsunuz.
    Değişim ne inkar edilebilir ne de durdurulabilir.
    Başköşedekiler istediği kadar dirensin.
    dünyanın neresinde moto taxi var gerçekden bilmediğimden soruyorum ukalalık olsun diye değil.. ben fransaya gittim ingiltereye gittim ve gidiyorum almanyaya öyle italyaya gittim thailanda gittim.. hiç bir yerde moto taxi diye kurumsal logosal bir şey görmedim..

    Thailanda sizi motoruyla götüren gezdiren kaçak taksi işi gibi yapanlar dolu var ama ben taksi kurumsal olarak görmedim.. ingilterede arkadaşım yıllarcana cart bike işi yaptı ama o çok başka bir şey .. çok samimi söylüyorum bilmediğimden ben hayatım boyu o kadar ülke gezdim belki denk gelmedim üstünde taxi cab tarzı tabelası olan damalı falan yada taxi yazan sarı motorsikletler görmedim..

    avrupalılar güvenlikde hastalık hastası zaten bu tür güvenliksiz uygulamalara izin vericeklerinide pek düşünmüyorum..

  6. #66

    Üyelik
    05 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM 990 SMT 2010, Triumph Tiger 800 2014
    Alıntı sultanselim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    niye plaka sayısı artırılsın ki? daha kontrolsüz olması için mi? bu aptal saptal düşüncelerinizden vazgeçin ya. illa muhalefet olacağız diye o kadar komik duruma düşüyorsunuz ki
    aktrolluk zor zanaat, sana kolay gelsin

  7. #67
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dünyanın neresinde moto taxi var gerçekden bilmediğimden soruyorum

    avrupalılar güvenlikde hastalık hastası zaten bu tür güvenliksiz uygulamalara izin vericeklerinide pek düşünmüyorum..
    İki yanılgın var.
    Birincisi gezmekle bilmek arasında fark var.
    İkincisi moto taksi gayet güvenli bir ulaşım şekli.
    Önyargı iyi değildir.

    Forumda daha önce (herhalde 10 yıl falan önce) moto taksi olayından bahsetmiş ve örnekler vermiştik ama arasam ben bile bulamam her halde.
    Sana ve forumdaki diğer arkadaşlara gösterebilmek için google'da arama yapmak zorunda kaldım.
    Yani gerek yoktu bir çok ülkede ve yaşadığım ülkede onlarca gördüm ama beyanımın yeterli olmayacağı anlaşıldığından dünyadan bir kaç örnek paylaşayım.

    Londra
    Yine Londra
    Bordeaux
    Paris
    Yine Paris
    Lyon ve Nantes'ta da var ama internette bulamadım.
    Roma
    Brezilya
    Bangkok


    Bu aramaları yaparken ilginç haberlerle de karşılaştım.
    Mesela Kolombiya'da aynı bizim gibi moto taksileri tartışıyor.
    İspanya Uber'i tartışıyor.
    Afrika ülkelerinden bir tanesi yine moto taksileri tartışıyor.
    Tartışmaların geneli yasallık üzerine.
    Gelişmiş ülkeler bu yasallık olayını çoktan halletmiş ve kullanıyorlar.
    Öncesinde muhtemelen aynı tartışmalar onlarda da oldu.
    Netice itibariyle nüfus artışı ve büyük şehirlere olan göç, er ya da geç moto taksi olayını mecburiyet haline getiriyor.
    Değişim kaçınılmaz.
    PTT diye bir kuruluşumuz var ama vızır vızır kurye çalışıyor.
    Neden?
    Vakit çok önemli bir mevzu oldu çünkü.
    İstanbul gibi bir şehirde 17km yolu 3 saatte almış birey bir sonraki seferini moto taksi ile yapar.
    Hemde seve seve.
    müsaitnick bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  8. #68

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    ben moto taksiye karşı değilim sadece türkiyede tecrübesi muallak kişilere bu iş verilirse idda ediyorum kan gövdeyi götürür artçı taşımak çok ayrı bir deneyim ve motor eğitimi tecrübes ister heleki ticari bu işi yapıyorsan..

    daha geçen gün bir yerde okudumbu scooty ile adam ile yolucusu leventte düşmüşler kadın bağırıyormuş size yavaş gibin diye dedim diye.. şimdi levent trafiği malum keşmekeş dir ara sokaklarında bile trafik vardır.. hadi kadın düşdüğü sıra üstünden elinin üstünden bacağının üstünden bir minübüs taksi otobüs bir araba geçse bunun hesabını kim vericek.. ölümden beteri var sakat kalmak yani ölene kadar çekmek bunun hesabını kim vericek..

    bunlar bir standarta bir ayara kurala oturtulmadan ben şahsen karşıyım.. çünkü kimin ne tecrübesi var belli değil. adam belki 3 sene önce aldı motor ehliyetini ama motoru 2 ay önce aldı çokda tecrübeside yok gitti scooty kayıt oldu kendi daha doğru düzgün süremezken arkada insan emanet can taşıması bana göre sakat.. bunun analizinide scooty bile yapamaz milletin seceresini tutucak hali yok..

    scooty kendi devletle beraber anlaşır özel bir sertfika programı uygular eğitimler seminerler verir özellikle direksiyon sahada yolculu artçılı taşıma üstüne eğitimler verir o eğitimlerden geçenler sertifika sahibi olanlar ancak scooty de taşımacılık yapar ona en ufak lafım olmaz.. ama şu halde ben şahsen karşıyım.
    okanbagiscan ve espresso bunu beğendiler.

  9. #69

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Şu halde taksi şoförleri arasında ehliyetsizler,alkolikler,uyuşturucu bağımlıları var, yasal görüntülü bir araçta çalışıyorlar. Savunulan sistem iğrenç, yeni teknolojinin getirdiği sistemler çok daha güvenli ve kontrol edilebilir, yeter ki devlet taş koymasın. Örneğin UBER , para kavgası ve yol kavgası zaten yok, ayrıca şoförün kimliği belli ve kayıtlarınızda kalıyor, puan vs. verebiliyorsunuz, yazılı şikayet edebiliyorsunuz, bu sistemlere karşı olunamaz .....
    The Dude bunu beğendi.

  10. #70
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Geçemlerde Londra taksicileri ile ilgili bir belgesel seyrettim.Orada taksi plakası diye bir şey yok.Taksici olmak istiyorsan bir sınav var ona giriyorsun.Belgeselde o sınava hazırlanan bir adamı konu alıyor zaten.Adam sınava hazırlanmak için bisikletle yürüyerek bölgeyi dolaşıyor sokak isimleri dükkanlar falan ezberliyordu.Sınavda sözlü olarak şöyle soruyor işte şu dükkanın önünden müşteriyi aldın şu dükkana gideceksin nasıl gidersin.Adam google map gibi sokak sokak işte o sokaktan şu dükkandan şu tarafa döner bu sokaktan buraya giderim gibi cevap veriyordu.Sınavdan geçmekte baya yüksek bir puan istiyor.

    Adam sınavı geçip taksici olmaya hak kazanınca gidip bir araç alıp çalışmaya başlıyor.Yani sistem plaka üzerinden değil bu işi yapan adam üzerinden işliyor.
    drtayfun, The Dude ve SuleymanE bunu beğendiler.

  11. #71
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçemlerde Londra taksicileri ile ilgili bir belgesel seyrettim.Orada taksi plakası diye bir şey yok.Taksici olmak istiyorsan bir sınav var ona giriyorsun.Belgeselde o sınava hazırlanan bir adamı konu alıyor zaten.Adam sınava hazırlanmak için bisikletle yürüyerek bölgeyi dolaşıyor sokak isimleri dükkanlar falan ezberliyordu.Sınavda sözlü olarak şöyle soruyor işte şu dükkanın önünden müşteriyi aldın şu dükkana gideceksin nasıl gidersin.Adam google map gibi sokak sokak işte o sokaktan şu dükkandan şu tarafa döner bu sokaktan buraya giderim gibi cevap veriyordu.Sınavdan geçmekte baya yüksek bir puan istiyor.

    Adam sınavı geçip taksici olmaya hak kazanınca gidip bir araç alıp çalışmaya başlıyor.Yani sistem plaka üzerinden değil bu işi yapan adam üzerinden işliyor.
    okana ek olsun;
    o eleman 4 yıldan fazla londranın bütün yapısını ezberledi,
    sözlü sınavda kendisine bir soru soruluyor ve sözlü olarak herhangi bir yardım ya da görsel kullanmadan en kısa yolu tarif ediyor.

    aklıma takılan bir konu var;
    zaman zaman motosiklete tanımadığım kişileri artçı alıyorum,
    bir kaç kez havalimanına yetişmek isteyenler,
    kaskı ile otostop çekenler,
    kalabalık trafikte bir yere yetişmesi gerekip rica edenler vs...

    polise denk gelsek nasıl bir muamele göreceğiz ?
    scooty programı bende yok, artçıda da.
    soğan deposu baskını yapmış edası ile mi davranacaklar ?
    yoksa daha naif mi ?

    geçenlerde bir arkadaş herhangi görüntü olmadan sadece polisin beyanı üzerinden mahkemenin başvurusunu haklı görmediğini yazmıştı.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  12. #72

    Üyelik
    05 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM 990 SMT 2010, Triumph Tiger 800 2014
    Paris'te moto taxilerde Honda Goldwing kullanılıyor, 10 numara.

  13. #73

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    goldwing her şekil olur 2 lastikli lüks arabadır.. goldwingi istesende zor devirirsin belli bir ölçüde yatar ancak devrilmez..

    Uber ayrı bakınız arabayla motorsikleti karıştırmayın burda teknoloji aplikasyon falan karşı duran yok hepsi olucak olmalıda ama motorsiklet bizim için bile ayrı bir kumar her sabah selenin üstüne oturduğumuzda akşam eve dönebiliceğimizin garantisi araba sürücüsüne oranla %500 fazla riskli..

    Kaporta biziz bizim etimiz kemiğimiz.. en acemi ehliyeti olmayan adam arabada kaza yapsa kurtulur airbagi var emniyet kemeri var onu koruyan koruma barları var , kalın bir kaporta var, yaşam kafesi var.. bizde ne var üstümüze giydiğimiz koruma ekipmanları oda ancak bir yere kadar..

    motorsiklet taşımacılığı ile uber taksi olayını karıştırmayın .. ekstrem goldwing gibi motorlara bende eyvallah derim niye derim goldwing araba gibi zaten araba vursa heleki ekonomik sınıf bir araçise b segmenti falan goldwingden çok hasar alır goldwing devrilmezde onun bir eğim açısı var ondan fazla düşmez.. o ayrı ama türkiyede goldwingi olan adamda gidip scooty den 20 lira 50 lira kazanıcam diyede bence uğraşmaz..

    burda standartlar önemli eğitim tecrübe önemli.. tekrar ediyorum bu scotyy sürücülerinin artçı eğitimi ,motor geçmişleri yapdıkları km tecrübe nedir muallak.. müşterilerine verdikleri bir koruma ekipmanları varmı benim gördüklerimde yok bir kask veriyorlar onuda ben bir kere gördüm adam kıza sway marka kask verdi.. yani bir kaza olsa o kaskın ben o kızın kafasını koruycağını hiç sanmıyorum..

    benim bir arkadaşım var misal adamda e ehliyeti g ehliyeti aklınıza gelicek her sınıf var adam kamyon kamyonet kepçe ıvır zıvır ne varsa kullanma yetkisi var adam kuyumcu bunların hiç biriyle ilgisi yok .. niye almış zevk için bulunsun bir gün lazım olur diyor 40 yıldır lazım oldumu hiç diyoruz yok diyor gülüp..

    böyle bir ton insanda A ehliyeti var belki 3 yıl belki 5 yıl belki 15 yıldır bulunan ama adamların motor tecrübesi geçmişi nerdeyse hiç yok almışlar boş oldukları vakit bulunsun diye.. ehliyet almak kolaydır girersin sınavına eğitimine alırsın ..
    o ehliyete güvenipde insan canı taşımak heleki motorda büyük risk ..
    espresso bunu beğendi.

  14. #74
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Her sene bunun üzerine bir şeyler yazıyorum. Bu ay bitince 2018 yılı istatistiklerini inceleyen bir yazı yazacağım.
    Kafa karıştıran bir konunun üzerinden hafifçe geçelim.
    Öncelikle biraz sonra bahsedeceğim rakamlar için devletin istatistik kurumu ve trafik linklerini vereyim.

    Şimdi önce bahsettiğim kafa karışıklığından bahsedeyim. Kaza yaparsanız ölme ihtimali ile kazaya karışma ihtimali aynı şey değil arkadaşlar.
    Uçak örneği verelim.
    Kaza yaparsanız ölme ihtimaliniz nedir?
    Bir uçağın kaza yapma ihtimali nedir?

    İlk soruya oldukça yüksek bir yüzde verilecektir ama yapılan istatistikler gösteriyorki uçak hala en güvenilir ulaşım araçlarından biri.
    Çünkü az kaza yapıyor.

    Trafik yaşayan bir organizma gibi.
    Bir kaza yapmanız halinde sonucunu kestirmek zor.
    Fakat ulaşım aracını seçerken kazaya karışma oranlarına ister istemez bakıyoruz.
    Daha geçen hafta trende bile güvende olmadığımızı bir kez daha acı bir şekilde hatırladık.

    Motosiklet gerçektende tehlikeli ama acaba otomobilden daha mı tehlikeli?
    Buna kocaman bir evet dediğinizi duyar gibiyim.
    Bakalım öyle mi?

    Başta da bahsettiğim gibi henüz 2018 yılı bitmediğinden 2017 yılı kaza istatistiklerine bir göz atalım.
    2017 yılında ülkemizde tam 1 milyon 202 bin 716 kaza olmuş.
    Bu kazalarda 7.427 vatandaşımız hayatını kaybetmiş.
    Bunlardan 928'i motosiklet kazasında hayatını kaybetmiş.
    Diğer bir deyişle ölenlerin %12 kadarı motosiklet kazasında.
    Otomobil kazasında ise 1252 kişi ölmüş.
    Şimdi diyeceksiniz ki otomobil sayısı fazla.
    Doğru.
    Ama trafikte belli bir yüzdeyle hareket etmiyoruz.
    Yani siz bir yolda ilerlerken o yolda her zaman 12 otomobil,3,5 motosiklet, 5,2 kamyon olmuyor.
    Kısaca bu sayılar sizin kaza yapıp yapmayacağınızı belirlemez.
    Fakat kaza yaparsanız motosikletle ölme ihtimalinizin fazla olduğu ortada.
    2017 yılında ölümlü ve yaralanmalı toplam 294.515 kaza olmuş.
    Bunun 155,019 adedi otomobille
    41,444 adedi motosikletle olmuş.
    Ülkemizde 12 milyon civarında otomobil var.
    Yani otomobillerin ölümlü ve yaralanmalı kazaya karışma oranı %1,3 civarında
    3,5 milyon civarında da motosiklet var.
    Yani motosikletlerin kazaya karışma oranı %1,3 civarında
    Gördüğünüz gibi otomobillerden daha yüksek değil.


    Doğrusu ülkemizdeki ehliyet alma şartlarına baktığımızda bu oran pek şaşırtıcı değil.
    Fakat görülüyorki motosiklet sürücüleri eğitimli olmasalar da 4 teker sürücülerinden daha dikkatliler.
    Uzun yazmışsın okuyamadım diyenler için.
    Trafikteki otomobil sayısı yaklaşık 12 milyon, ölümlü ve yaralanmalı kaza sayısı 155bin
    Motosiklet sayısı yaklaşık 3,5milyon, ölümlü ve yaralanmalı kaza sayısı 44bin
    Yani oransal olarak neredeyse eşit tehlikedeler.


    Dip not: Tuik verileri excel dosyası olarak bilgisayarınıza iniyor. Yani incelemek isterseniz linklerin açılmasını beklemeyin.
    Daha dip not: Yazımdan motosiklet tehlikesizdir anlamı çıkarana kafa atarım. En fazla otomobil de motosiklet kadar tehlikeli anlamı çıkar ki dünyanın başka bir yerinde böyle bir istatistik çıkar mı emin değilim. Vah otomobil sürücülerine vah!
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  15. #75
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Bu istatistikte yapılan kilometreye göre kaza oranlarına da bir bakmak lazım. Mesela ben otomobille yılda 15bin motorla çok zorlasam 5bin yol yapıyorum.Burada oran nasıl değişiyor.

  16. #76
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    la bunlar ödül almamış mıydı devletten

    şimdi korsansınız mı diyorlar hehehhe

  17. #77
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu istatistikte yapılan kilometreye göre kaza oranlarına da bir bakmak lazım. Mesela ben otomobille yılda 15bin motorla çok zorlasam 5bin yol yapıyorum.Burada oran nasıl değişiyor.
    İstatistik kurumu bunun istatitiğini tutmuyor.
    Mesele km değil üzerinde geçirdiğiniz vakit aslında. Uzun bir yolda sürekli ilerlemeye çalıan bir sürücü ile 2 saatte bir mola verip dinlenen sürücünün kaza yapma ihtimali aynı değildir.
    Dolayısıyla bunun istatistiği tutulabilir ama yapılan km işi zor.

    Zaten bu bireysel bir konu. Mesela otomobili daha iyi kullanan biri için motosikletle kaza ihtimali binde bir bile olsa otomobil daha güvenlidir.
    Ben yazmadım ama en çok kaza konusunda kamyonetler motosikletten daha önde.
    Fakat daha acı bir durum var.
    2017 yılında motosiklet kazasında tam 928 kişi ölmüş.
    Fakat bunlardan sadece 290'ı olay yerinde ölmüş.
    Diğer 638 kişi için ambulans yetişmiş, ilk müdahale yapılmış ve hastanede tedavi altına alınmışlar.
    Fakat kurtulamamışlar.
    O süreci bir düşünün.
    Bilinciniz kapalı ya da açık hastanede yatıyorsunuz.
    O sırada yakınlarınızın umudu, acısı, duaları ve çabaları hepsi boşuna olacak.
    Öleceksiniz.
    Sanırım kimseye bunu yaşatmak istemezsiniz.
    Dikkatli sürün!
    bursalıali bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #78
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    İstatistik olarak oranlarsak belki otomobille aynı oran çıkıyor hatta kamyonetlerden daha az kaza yapmış olarak görünebilir.Kamyonet ticari olduğu için günün 10 saati yolda olabilir.Benim motor kışın full yatıyor.Motosiklet sayısına göre oranlarsak kamyonetten kaza riski az görünüyor olabilir çünkü yola çıkmıyor yada onun kadar yol yapmıyor.OMM nin yol sanatı kitabında bir şeyler yazıyordu sanki akşam bir bakayım.

  19. #79

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    la bunlar ödül almamış mıydı devletten

    şimdi korsansınız mı diyorlar hehehhe
    Ödülü, "sayenizde binlerce lira ceza kesip kasayı dolduracağız" düşüncesiyle falan vermişlerdir belki.. tabi ödülü verirken öyle söylememiş olabilirler.. bilemeyiz..

  20. #80
    kurubuzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul bagcilar
    Motosikleti
    Bajaj discovery
    Forum kullanan scotty varmi yada daha once scotty yapmis yada kullanan yapmayi dusunuyorum bilgi lazim .🤗


4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)