Bugün montajı yapıldı hortumun. Görüntüsü güzel. Fren performansı için şu anda bir şey söylemem ne kadar uygun olur bilmiyorum.
Montaj sırasında önce alttaki rekor söküldü, fren hidrolik kutusununda kapağı söküldü ve sıvı akmaya bırakıldı. Eski sıvı tamamen boşalabildi mi bilmiyorum lakin bayağı bayağı boşaldı. Eski hortum söküldü. Yenisi takıldı. Ve usta fren hidrolik sıvısı doldurdu lakin Motul 5.1 doldurdu. Benim motosikletimin kutusunun üzerinde 3- 4 diyor. Usta plastik hortumlarda 3-4 koyulduğunh ama çelik hortumda iyi performans vermeyeceğini söyledi hatırladığım kadarıyla.. İçime sinmedi tam, fren merkezinin bozulmayacağını ümid ediyorum. Binaenaleyh ön frenin vereceği hissiyat hakkında verebileceğim bilgiler hortumun etkisi haricinde sıvının etkisini de içerecektir. Bu yüzden fren performansına dair bir şey demem uygun olur mu bilmiyorum.
Vel hasıl: Hortumun montajı yapıldı, sıkıntı olmadı. Uyum sağladı. Eğer fren sisteminizde hortum haricinde bir sıkıntı yoksa(rekorlarda,kaliperde vs.) ölçüleri de doğru verdiyseniz bir sıkıntı çıkmaz diye düşünüyorum. Sevgilerle
Harika olmuş. Gülle gülle kullan, tekerin düz bassın.
Sağolasın abim. Hepimiz kazasız belasız inşallah
Konuya güncelleme yapayım arkadaşlar. Belirli bir süredir ön frenimde bahsi geçen çelik hortum var. Yaşadığım belirli durumları size bildireyim.
Öncelikle önceki fren hortumu daha kalındı ve belirli noktalarda motosiklete sabitlenmişti. Lakin bu çelik örgülü fren hortumu daha ince ve sabitlemedik. Sadece önceki hortumun sabitlenmesi için kullanılan yuvarlakların içinden geçirildi. Böylece oraya buraya sarkmıyor ama hareket edebiliyor. Arka lastiği değiştikten sonra ön tekerin oradan ses geliyordu ve farkettikki(arkadaşım farketti) hortumu biraz yukarı doğru salınca ses kesiliyordu. Hortumu sabitlemeniz faydanıza olabilir.
İkincisi hortum ve banjolar birbirine döndürükerek dişlerle sabitleniyor(fotoğraflara bakın). Asıl sıkıntı buradan sonra. Şimdiye kadr 2 kere hortum ve banjo gevşedi. Biri motosikletim tamir gördükten sonraydı. Ustam dikkatsizlik etmiş olabilir mi yada başka bir şey mi sebep oldu bilmiyorum. Ama sonuç olarak gevşedi. Diğer durum ise geçenlerde motosikletimi düşürdüğümde oldu. Bu sefer alt merkezin(kaliper) banjo gevşedi. 2 durumda da hidrolik sızdı, frenim boşaldı. Bu durumlara daha önceden banjoların iyi sıkılmaması yada hortumu sabitlememiş olmamız sebep olmuş olabilir mi bilmiyorum. Lakin paylaşmak görevimiz ve bu durumdan bu hortumu düşünenlerin haberi olsun istiyorum. Önlem almaları faydalı olacaktır.Ayrıca ürünü övmek yada yermek gibi bir görevim yok. O yüzden bilmenizi isterim ki bu ürünle ilgili bir sıkıntı da olabilir, benim hatam da olabilir ve bunlar özel durumlardı. Bunlar dışında üründen şikayetim yok.
Ek olarak tavsiyem hortum gevşediğinde sıkabileceğiniz genişlikteki bir anahtarı selenizin altında bulundurmanız. Olurda başınıza gelirse çok faydasını görürsünüz, gelmezse de zararı olacağını sanmam
Keyifli sürüşler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------
Ayrıca gevşediğinde ahım şahım bir olay yok, sadece sıkıyorsunuz. Hidrolik akan yerleri temizliyorsunuz, ayrıca gerekiyorsa hidrolik ekliyorsunuz.
Dertsiz başınıza dert almışsınız. Hiç böyle bir şeye ihtiyaç duymadım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)