SIFIR ALDIĞIM MOTOR SİBOP KESTİ.
Reklamlar
-
17 Aralık 2018, 19:02
#21
İlk montajda supap`larin ölçusel ayarlari duzgun yapilmadiysa(dar(sıkı) boşluk)yapabilir veya yağ seviyesi ne durumdaydı.
Buji piposunu cikart marş yap bakalim,ateşleme ne durumda.
Bunlarin hepsi ihtimal.
Reklamlar
-
17 Aralık 2018, 19:09
#22
MotoCG adlı üyeden alıntı
Motorum Kuba Çita 180r Gold 2018 daha motorsikleti alalı 20 gün oldu şuan 120 kilometrede, E-5te ilerliyordum 80-90 km hızla dördüncü vitesteydim devirim 4,5 - 5'di. Bi anda motorun üzerinde kontağı çekilmiş gibi motor yavaşlamaya başladı hızım 60-65 oldu hemen debriyaja bastım kendimi emniyet şeridine attım ardında istop etti tekrar çalıştırmaya çalıştım marş alıyor ama çalışmıyordu hatta vurdurmayı bile denedim çalışmadı. Çekici ile garajıma getirdim motorumu sibop kesmiş dediler. Yarın aldığım bayiye gidicem motoru geri verip ya sıfırını yada para iadesi isteyeceğim. Sıfır motor sibop kesermi yada sizce başka bir sıkıntımı oldu?
Kardeşim sübap kestiğine emin misin ustamı sana bunu söyleyen(sibop kesmiş ise fış fuş diye ses çıkar ayak marşına bastığında yada el marşına bastığında) ve motoru çalıştırmayı deneme eğer sübap kesmiş ise motora zarar verirsin pistonda iz yapabilirsin
-
17 Aralık 2018, 19:18
#23
levend84 adlı üyeden alıntı
İlk montajda supap`larin ölçusel ayarlari duzgun yapilmadiysa(dar(sıkı) boşluk)yapabilir veya yağ seviyesi ne durumdaydı.
Buji piposunu cikart marş yap bakalim,ateşleme ne durumda.
Bunlarin hepsi ihtimal.
Hocam bujiyi çıkartıp baktım dediğin şekilde ateşlemeden şüphelendim ama sıkıntısı yok, yağıda aldığım gün koyuldu eksik değildi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:17 ----------
moli0046 adlı üyeden alıntı
Kardeşim sübap kestiğine emin misin ustamı sana bunu söyleyen(sibop kesmiş ise fış fuş diye ses çıkar ayak marşına bastığında yada el marşına bastığında) ve motoru çalıştırmayı deneme eğer sübap kesmiş ise motora zarar verirsin pistonda iz yapabilirsin
Hocam ben bi yarım saate yakın çalıştırmayı denedim marşta yaptım vurdurmayıda denedim fış fuş diye bir ses almadım sonrasında ustam bana sibop kestiğini söyledi.
-
17 Aralık 2018, 19:33
#24
hadi buyur. kendi açtığım konuda da belirttiğim gibi. kuba çitaya 10 numara 5 yıldız sorunsuz diyen insanlar var. daha rodajdayken elimde patladı diyenler de var. bu işin şansla alakalı olduğuna inanıyorum git gide
-
17 Aralık 2018, 19:38
#25
Fabrika çıkışı subaplar çok sıkıysa subap kesmesi normal
-
17 Aralık 2018, 19:39
#26
Sübap kontrolünü kendin yap.! Bujiyi sök ve parmağınla buji deliğini tıka, ayak marşına orta hızda bas eğer hava parmağini zorluyorsa sübap sağlam, ama hiç hava gelmiyorsa sübap kesmiştir ya da sübap tırnakları kurtulmuş sübap boşa düşmüştür.
Sübap tırnaklardan kurtuldu ise şanslısın çok hasar olmaz, kayıt lastiği sübabı tutar ve piston içerisine düşmesini engeller, ama sübap kesti ise o zaman iş zor, kopan parça içeri düşer ve piston üst kapak silindir hasarı verir, hatta pistonu parçalar ve şanzıman içine kadar kırılan parçalar gide bilir.
https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0
-
17 Aralık 2018, 20:29
#27
Çoğu arkadaş motor hakkında teorik bilgilendirme yapmış bende hukuksal ayağından bilgilendirme yapayım. Öncelikle Motoru servis dışında tamir ettirme. Motoru tamir ettirdiğin servisin servis raporlarını tamirden önce arızayı belirten bir rapor verdiğinden emin ol. Yok ben motora binmeyecem adamlar paramı geri vermiyor dersen de eğer. Tüketici haklarına başvur istersen çevre illerdeki Tüketici hakları hakem heyetine başvurman senin için daha iyi olur sıra çabuk gelir en azından. ama bu sürecin sana geri dönüşü minimum 3 maximum 12 ay haberin olsun eğer yaptırmaya karar verirsen hepsinin belgelerini tüm tutarın fişlerini almayı unutma. Yaptığın masraf + motor ücreti ya da yaptığın masraf + 0 motor değişim tarzında ödemeler alırsın tabi kanunlar falan değişiyor benim başıma geldiğinde 2sene önceydi Tüketici haklarına gittiğinde en doğru bilgiyi ne yapman gerektiğini onlar söylüyorlar zaten
-
17 Aralık 2018, 20:39
#28
liquem adlı üyeden alıntı
Çoğu arkadaş motor hakkında teorik bilgilendirme yapmış bende hukuksal ayağından bilgilendirme yapayım. Öncelikle Motoru servis dışında tamir ettirme. Motoru tamir ettirdiğin servisin servis raporlarını tamirden önce arızayı belirten bir rapor verdiğinden emin ol. Yok ben motora binmeyecem adamlar paramı geri vermiyor dersen de eğer. Tüketici haklarına başvur istersen çevre illerdeki Tüketici hakları hakem heyetine başvurman senin için daha iyi olur sıra çabuk gelir en azından. ama bu sürecin sana geri dönüşü minimum 3 maximum 12 ay haberin olsun eğer yaptırmaya karar verirsen hepsinin belgelerini tüm tutarın fişlerini almayı unutma. Yaptığın masraf + motor ücreti ya da yaptığın masraf + 0 motor değişim tarzında ödemeler alırsın tabi kanunlar falan değişiyor benim başıma geldiğinde 2sene önceydi Tüketici haklarına gittiğinde en doğru bilgiyi ne yapman gerektiğini onlar söylüyorlar zaten
Hocam öncelikle yorumun için çok teşekkürler, bu 2018 modelinde ayak marşı yok kontrolünü o şekilde yapamıyorum bir üstteki yorumdaki arkadaşında dediği gibi fabrika çıkışı sübaplar çok fazla sıkı olabilir sürekli düşük devirde bile gazı bırakınca egsoz çat çat yapıyordu, yarın firmanin yaptığı muameleye göre hukuksal yollardan savaşımızı başlatırız, inşallah bizi üzmezler kimsenin başı ağrımaz uzatmadan sıfır değişim veya para iademi talep edicem bakalım Göreceğiz.
Ve senin başına geldiğinde ne oldu benzer bir olaymıydı geri dönüşü nasıl oldu?
-
17 Aralık 2018, 20:44
#29
YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı
motor yatak sarıp kitlese falan tamamda,sibop kesmesi basit bir problem,2-3 saatte yapılacak bişey,ben olsam bu sürece girip hasta olamam
motor yatak sarıp kitlese de sübap da kesse değişecek parçalar 3 aşağı 5 yukarı aynı olur. iki durumda da piston ve silindir değişir. sşbop kestiyse ve arkadaş vurdurmaya filan çalışmıssa + olarak üst kapak da hasar almış olabilir.
-
17 Aralık 2018, 21:57
#30
volkanmet86 adlı üyeden alıntı
motor yatak sarıp kitlese de sübap da kesse değişecek parçalar 3 aşağı 5 yukarı aynı olur. iki durumda da piston ve silindir değişir. sşbop kestiyse ve arkadaş vurdurmaya filan çalışmıssa + olarak üst kapak da hasar almış olabilir.
kardeşim şakamısın sen,sibop kesmesiyle yatak sarmasının parçaları nasıl aynı olabilir,
yatak sardığında grank piston seğman silindir piston kolları vs say say bitmez,sibop kesmiş bir motorda genelde pistonda hasar olmaz çünkü sibop kesme riskini düşündüklerinden silindir kapağının içine ve pistonun kafasına sibopların geldiği yere çukur açarlarki hasar büyük olmasın,şimdi sadece sibop değişimi ile bile kurtulma olasılığı var ,ama yatak sardığında granktan rektefiyeye kadar uzanan çok büyük bir masraf var
sapla samanı karıştırma
belkide sorun sibop kesmesi bile değildir,dışardan tahminle olmaz o işler,sökülünce çıkar ortaya
-
17 Aralık 2018, 22:24
#31
YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı
kardeşim şakamısın sen,sibop kesmesiyle yatak sarmasının parçaları nasıl aynı olabilir,
yatak sardığında grank piston seğman silindir piston kollarıvs say say bitmez,sibop kesmiş bir motorda genelde pistonda hasar olmaz çünkü pistonun kafasına sibop kesme riskini düşündüklerinden sibopların geldiği yere çukur açarlarki hasar büyük olmasın,şimdi sadece sibop değişimi ile bile kurtulma olasılığı var ,ama yatak sardığında granktan rektefiyeye kadar uzanan çok büyük bir masraf var
sapla samanı karıştırma
O boşluklar sübap kesmesi için değil, sübaplar açılırken pistona değmesin diye, sıkıştırma oranıyla ilgili.
Satışı yapılmış ve az da olsa kullanılmış motoru geri iade almak Büyük uğraş gerektirir,
Olasılıkları değerlendirmek gerekirse.
1 Sübap la alakası olmayan başka arıza vardır, karbüratör tıkanmıştır, ya da egzantrik zinciri kopmuştur (ateşleme var dediniz onu saymadım)
2 İade yada değişim yapmamak için önemli bir şeyi yok deyip, el altından çaktırmadan, gerekli parçaları değişip sana geri teslim ederler.
3 OOO abi sen ne yaptın, rodajı dolmadan çok sıkıştırmışsın motoru motor ne yapsın, senin hatan diyerek Uğraş dolu uzun ca bir tartışmayı başlatırlar, o zaman ALLAH kolaylık versin.
https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0
-
17 Aralık 2018, 22:31
#32
Merakla bekliyoruz. Duamız olacak olayların hayırlısıyla ve çabuk bir şekilde çözülmesi.
-
17 Aralık 2018, 22:32
#33
Erhan Tosun adlı üyeden alıntı
O boşluklar sübap kesmesi için değil, sübaplar açılırken pistona değmesin diye, sıkıştırma oranıyla ilgili.
Satışı yapılmış ve az da olsa kullanılmış motoru geri iade almak Büyük uğraş gerektirir,
Olasılıkları değerlendirmek gerekirse.
1 Sübap la alakası olmayan başka arıza vardır, karbüratör tıkanmıştır, ya da egzantrik zinciri kopmuştur (ateşleme var dediniz onu saymadım)
2 İade yada değişim yapmamak için önemli bir şeyi yok deyip, el altından çaktırmadan, gerekli parçaları değişip sana geri teslim ederler.
3 OOO abi sen ne yaptın, rodajı dolmadan çok sıkıştırmışsın motoru motor ne yapsın, senin hatan diyerek Uğraş dolu uzun ca bir tartışmayı başlatırlar, o zaman ALLAH kolaylık versin.
hadi git kardeşim senlemi uğraşıcam,,profilimden mesleğime bak istersen,senin yaşının günleri kadar motor söküp yaptım,bana ne konuşuyorsun
istersen fotoda atarım görürsün
-
17 Aralık 2018, 22:46
#34
4. vites 80-90 diyorsun o motorun cigeri ne ki zaten,bir de ilk günden beri bu şekilde kullandıysan normal
-
17 Aralık 2018, 22:48
#35
Yurdum esnafı hayatta sattığı motosikleti geri almaz. Garantiden tamir ettirmeyi kabul ettirebilirsen şükret. İlla hakkımı arayacağım para iadesi istiyorum dersen de sana mahkeme yolları görünür. Yıllarca bekler en sonunda alırsın paranı.
-
17 Aralık 2018, 23:12
#36
Erhan Tosun adlı üyeden alıntı
O boşluklar sübap kesmesi için değil, sübaplar açılırken pistona değmesin diye, sıkıştırma oranıyla ilgili.
Satışı yapılmış ve az da olsa kullanılmış motoru geri iade almak Büyük uğraş gerektirir,
Olasılıkları değerlendirmek gerekirse.
1 Sübap la alakası olmayan başka arıza vardır, karbüratör tıkanmıştır, ya da egzantrik zinciri kopmuştur (ateşleme var dediniz onu saymadım)
2 İade yada değişim yapmamak için önemli bir şeyi yok deyip, el altından çaktırmadan, gerekli parçaları değişip sana geri teslim ederler.
3 OOO abi sen ne yaptın, rodajı dolmadan çok sıkıştırmışsın motoru motor ne yapsın, senin hatan diyerek Uğraş dolu uzun ca bir tartışmayı başlatırlar, o zaman ALLAH kolaylık versin.
Hocam öncelikle yorumun için teşekkürler, İnşallah uzatmadan halledebiliriz gerçekten benim bir hatam yok. Güvendiğim bir ustam var ona söyledim durumu sibop kesmistir dedi bende ona dayanarak kanaat getirdim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------
snappy x adlı üyeden alıntı
4. vites 80-90 diyorsun o motorun cigeri ne ki zaten,bir de ilk günden beri bu şekilde kullandıysan normal
Kardeşim daha önce cg kullandınmı bilmiyorum ama benim dördüncü cg'm bu motoru zorlamadan TEM'de vitesleri dolu dolu geçirerek 6.cı vitesimde 140 gördüm rüzgar çok sarsıntı yaptığı için hemen hızımı kestim bi 150-155 i vardı yoksa, cg diyip küçümseme güzel gidiyor CBF den aşşağı kalmaz yinede yorumun için teşekkür ederim yanlış anlama.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:10 ----------
emenyasin adlı üyeden alıntı
Merakla bekliyoruz. Duamız olacak olayların hayırlısıyla ve çabuk bir şekilde çözülmesi.
Allah razı olsun hocam inşallah başımız ağrımadan halledeceğiz yarın başlıkta yazacağım son durumu.
-
17 Aralık 2018, 23:16
#37
MotoCG adlı üyeden alıntı
Hocam öncelikle yorumun için teşekkürler, İnşallah uzatmadan halledebiliriz gerçekten benim bir hatam yok. Güvendiğim bir ustam var ona söyledim durumu sibop kesmistir dedi bende ona dayanarak kanaat getirdim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------
Kardeşim daha önce cg kullandınmı bilmiyorum ama benim dördüncü cg'm bu motoru zorlamadan TEM'de vitesleri dolu dolu geçirerek 6.cı vitesimde 140 gördüm rüzgar çok sarsıntı yaptığı için hemen hızımı kestim bi 150-155 i vardı yoksa, cg diyip küçümseme güzel gidiyor CBF den aşşağı kalmaz yinede yorumun için teşekkür ederim yanlış anlama.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:10 ----------
Allah razı olsun hocam inşallah başımız ağrımadan halledeceğiz yarın başlıkta yazacağım son durumu.
Kardeşim sen yinede yavaş git cg ile 140 sakat.
Ben 180 lik 17 beygir makinayla 140 a cikana kadar canı gidiyor.
-
17 Aralık 2018, 23:25
#38
levend84 adlı üyeden alıntı
Kardeşim sen yinede yavaş git cg ile 140 sakat.
Ben 180 lik 17 beygir makinayla 140 a cikana kadar canı gidiyor.
Hocam buda 189cc 13 beygir hafif olduğundan güzel uzuyor ama hafifliğinin eksisi olarak rüzgar çok etkiliyor ve sarsıyor dediğin gibi çok sakat oluyor Güzel yorumun çok sağol tekerine taş değmesin inşallah.
-
17 Aralık 2018, 23:31
#39
O motor 4.viteste 5000rpm'de 80-90 görmez.
-
17 Aralık 2018, 23:36
#40
ZXCornering adlı üyeden alıntı
O motor 4.viteste 5000rpm'de 80-90 görmez.
Kardeşim benim burada kimseyi kandırmaya veya motorun gücüyle alakalı birşey ispatlama gibi bi ihtiyacım yok ama motor 6 ileri olduğu için diğer cglerden daha güzel uzuyor yinede ne yaparsa yapsın CG çapı belli ben burada motorun gidişatıyla alakalı değil yaşadığım sıkıntıyla alakalı bi başlık açtım gördüğün üzere. Benim altımdaki kullandığım motorun gidişatını benden iyi bilebiliyorsan burada harcama kendini.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)