Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

SIFIR ALDIĞIM MOTOR SİBOP KESTİ.

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    İlk montajda supap`larin ölçusel ayarlari duzgun yapilmadiysa(dar(sıkı) boşluk)yapabilir veya yağ seviyesi ne durumdaydı.

    Buji piposunu cikart marş yap bakalim,ateşleme ne durumda.

    Bunlarin hepsi ihtimal.
    MotoCG bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    14 Aralık 2018
    Alıntı MotoCG adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorum Kuba Çita 180r Gold 2018 daha motorsikleti alalı 20 gün oldu şuan 120 kilometrede, E-5te ilerliyordum 80-90 km hızla dördüncü vitesteydim devirim 4,5 - 5'di. Bi anda motorun üzerinde kontağı çekilmiş gibi motor yavaşlamaya başladı hızım 60-65 oldu hemen debriyaja bastım kendimi emniyet şeridine attım ardında istop etti tekrar çalıştırmaya çalıştım marş alıyor ama çalışmıyordu hatta vurdurmayı bile denedim çalışmadı. Çekici ile garajıma getirdim motorumu sibop kesmiş dediler. Yarın aldığım bayiye gidicem motoru geri verip ya sıfırını yada para iadesi isteyeceğim. Sıfır motor sibop kesermi yada sizce başka bir sıkıntımı oldu?
    Kardeşim sübap kestiğine emin misin ustamı sana bunu söyleyen(sibop kesmiş ise fış fuş diye ses çıkar ayak marşına bastığında yada el marşına bastığında) ve motoru çalıştırmayı deneme eğer sübap kesmiş ise motora zarar verirsin pistonda iz yapabilirsin
    MotoCG bunu beğendi.

  3. #23
    MotoCG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Aralık 2018
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Honda CBR 250-Kuba Çita 200R
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk montajda supap`larin ölçusel ayarlari duzgun yapilmadiysa(dar(sıkı) boşluk)yapabilir veya yağ seviyesi ne durumdaydı.

    Buji piposunu cikart marş yap bakalim,ateşleme ne durumda.

    Bunlarin hepsi ihtimal.
    Hocam bujiyi çıkartıp baktım dediğin şekilde ateşlemeden şüphelendim ama sıkıntısı yok, yağıda aldığım gün koyuldu eksik değildi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:17 ----------

    Alıntı moli0046 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim sübap kestiğine emin misin ustamı sana bunu söyleyen(sibop kesmiş ise fış fuş diye ses çıkar ayak marşına bastığında yada el marşına bastığında) ve motoru çalıştırmayı deneme eğer sübap kesmiş ise motora zarar verirsin pistonda iz yapabilirsin
    Hocam ben bi yarım saate yakın çalıştırmayı denedim marşta yaptım vurdurmayıda denedim fış fuş diye bir ses almadım sonrasında ustam bana sibop kestiğini söyledi.

  4. #24
    jacob34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 03 (660)
    hadi buyur. kendi açtığım konuda da belirttiğim gibi. kuba çitaya 10 numara 5 yıldız sorunsuz diyen insanlar var. daha rodajdayken elimde patladı diyenler de var. bu işin şansla alakalı olduğuna inanıyorum git gide

  5. #25
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Fabrika çıkışı subaplar çok sıkıysa subap kesmesi normal

  6. #26

    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KAWASAKİ-R6
    Sübap kontrolünü kendin yap.! Bujiyi sök ve parmağınla buji deliğini tıka, ayak marşına orta hızda bas eğer hava parmağini zorluyorsa sübap sağlam, ama hiç hava gelmiyorsa sübap kesmiştir ya da sübap tırnakları kurtulmuş sübap boşa düşmüştür.

    Sübap tırnaklardan kurtuldu ise şanslısın çok hasar olmaz, kayıt lastiği sübabı tutar ve piston içerisine düşmesini engeller, ama sübap kesti ise o zaman iş zor, kopan parça içeri düşer ve piston üst kapak silindir hasarı verir, hatta pistonu parçalar ve şanzıman içine kadar kırılan parçalar gide bilir.
    https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0

  7. #27

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Çoğu arkadaş motor hakkında teorik bilgilendirme yapmış bende hukuksal ayağından bilgilendirme yapayım. Öncelikle Motoru servis dışında tamir ettirme. Motoru tamir ettirdiğin servisin servis raporlarını tamirden önce arızayı belirten bir rapor verdiğinden emin ol. Yok ben motora binmeyecem adamlar paramı geri vermiyor dersen de eğer. Tüketici haklarına başvur istersen çevre illerdeki Tüketici hakları hakem heyetine başvurman senin için daha iyi olur sıra çabuk gelir en azından. ama bu sürecin sana geri dönüşü minimum 3 maximum 12 ay haberin olsun eğer yaptırmaya karar verirsen hepsinin belgelerini tüm tutarın fişlerini almayı unutma. Yaptığın masraf + motor ücreti ya da yaptığın masraf + 0 motor değişim tarzında ödemeler alırsın tabi kanunlar falan değişiyor benim başıma geldiğinde 2sene önceydi Tüketici haklarına gittiğinde en doğru bilgiyi ne yapman gerektiğini onlar söylüyorlar zaten
    MotoCG bunu beğendi.

  8. #28
    MotoCG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Aralık 2018
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Honda CBR 250-Kuba Çita 200R
    Alıntı liquem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çoğu arkadaş motor hakkında teorik bilgilendirme yapmış bende hukuksal ayağından bilgilendirme yapayım. Öncelikle Motoru servis dışında tamir ettirme. Motoru tamir ettirdiğin servisin servis raporlarını tamirden önce arızayı belirten bir rapor verdiğinden emin ol. Yok ben motora binmeyecem adamlar paramı geri vermiyor dersen de eğer. Tüketici haklarına başvur istersen çevre illerdeki Tüketici hakları hakem heyetine başvurman senin için daha iyi olur sıra çabuk gelir en azından. ama bu sürecin sana geri dönüşü minimum 3 maximum 12 ay haberin olsun eğer yaptırmaya karar verirsen hepsinin belgelerini tüm tutarın fişlerini almayı unutma. Yaptığın masraf + motor ücreti ya da yaptığın masraf + 0 motor değişim tarzında ödemeler alırsın tabi kanunlar falan değişiyor benim başıma geldiğinde 2sene önceydi Tüketici haklarına gittiğinde en doğru bilgiyi ne yapman gerektiğini onlar söylüyorlar zaten
    Hocam öncelikle yorumun için çok teşekkürler, bu 2018 modelinde ayak marşı yok kontrolünü o şekilde yapamıyorum bir üstteki yorumdaki arkadaşında dediği gibi fabrika çıkışı sübaplar çok fazla sıkı olabilir sürekli düşük devirde bile gazı bırakınca egsoz çat çat yapıyordu, yarın firmanin yaptığı muameleye göre hukuksal yollardan savaşımızı başlatırız, inşallah bizi üzmezler kimsenin başı ağrımaz uzatmadan sıfır değişim veya para iademi talep edicem bakalım Göreceğiz.

    Ve senin başına geldiğinde ne oldu benzer bir olaymıydı geri dönüşü nasıl oldu?

  9. #29
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor yatak sarıp kitlese falan tamamda,sibop kesmesi basit bir problem,2-3 saatte yapılacak bişey,ben olsam bu sürece girip hasta olamam
    motor yatak sarıp kitlese de sübap da kesse değişecek parçalar 3 aşağı 5 yukarı aynı olur. iki durumda da piston ve silindir değişir. sşbop kestiyse ve arkadaş vurdurmaya filan çalışmıssa + olarak üst kapak da hasar almış olabilir.
    MotoCG bunu beğendi.
    Eğleniyor muyuz?

  10. #30

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı volkanmet86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor yatak sarıp kitlese de sübap da kesse değişecek parçalar 3 aşağı 5 yukarı aynı olur. iki durumda da piston ve silindir değişir. sşbop kestiyse ve arkadaş vurdurmaya filan çalışmıssa + olarak üst kapak da hasar almış olabilir.
    kardeşim şakamısın sen,sibop kesmesiyle yatak sarmasının parçaları nasıl aynı olabilir,
    yatak sardığında grank piston seğman silindir piston kolları vs say say bitmez,sibop kesmiş bir motorda genelde pistonda hasar olmaz çünkü sibop kesme riskini düşündüklerinden silindir kapağının içine ve pistonun kafasına sibopların geldiği yere çukur açarlarki hasar büyük olmasın,şimdi sadece sibop değişimi ile bile kurtulma olasılığı var ,ama yatak sardığında granktan rektefiyeye kadar uzanan çok büyük bir masraf var

    sapla samanı karıştırma

    belkide sorun sibop kesmesi bile değildir,dışardan tahminle olmaz o işler,sökülünce çıkar ortaya
    MotoCG bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KAWASAKİ-R6
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim şakamısın sen,sibop kesmesiyle yatak sarmasının parçaları nasıl aynı olabilir,
    yatak sardığında grank piston seğman silindir piston kollarıvs say say bitmez,sibop kesmiş bir motorda genelde pistonda hasar olmaz çünkü pistonun kafasına sibop kesme riskini düşündüklerinden sibopların geldiği yere çukur açarlarki hasar büyük olmasın,şimdi sadece sibop değişimi ile bile kurtulma olasılığı var ,ama yatak sardığında granktan rektefiyeye kadar uzanan çok büyük bir masraf var

    sapla samanı karıştırma
    O boşluklar sübap kesmesi için değil, sübaplar açılırken pistona değmesin diye, sıkıştırma oranıyla ilgili.

    Satışı yapılmış ve az da olsa kullanılmış motoru geri iade almak Büyük uğraş gerektirir,

    Olasılıkları değerlendirmek gerekirse.

    1 Sübap la alakası olmayan başka arıza vardır, karbüratör tıkanmıştır, ya da egzantrik zinciri kopmuştur (ateşleme var dediniz onu saymadım)

    2 İade yada değişim yapmamak için önemli bir şeyi yok deyip, el altından çaktırmadan, gerekli parçaları değişip sana geri teslim ederler.

    3 OOO abi sen ne yaptın, rodajı dolmadan çok sıkıştırmışsın motoru motor ne yapsın, senin hatan diyerek Uğraş dolu uzun ca bir tartışmayı başlatırlar, o zaman ALLAH kolaylık versin.
    emenyasin ve MotoCG bunu beğendiler.
    https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0

  12. #32
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Merakla bekliyoruz. Duamız olacak olayların hayırlısıyla ve çabuk bir şekilde çözülmesi.
    MotoCG bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı Erhan Tosun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O boşluklar sübap kesmesi için değil, sübaplar açılırken pistona değmesin diye, sıkıştırma oranıyla ilgili.

    Satışı yapılmış ve az da olsa kullanılmış motoru geri iade almak Büyük uğraş gerektirir,

    Olasılıkları değerlendirmek gerekirse.

    1 Sübap la alakası olmayan başka arıza vardır, karbüratör tıkanmıştır, ya da egzantrik zinciri kopmuştur (ateşleme var dediniz onu saymadım)

    2 İade yada değişim yapmamak için önemli bir şeyi yok deyip, el altından çaktırmadan, gerekli parçaları değişip sana geri teslim ederler.

    3 OOO abi sen ne yaptın, rodajı dolmadan çok sıkıştırmışsın motoru motor ne yapsın, senin hatan diyerek Uğraş dolu uzun ca bir tartışmayı başlatırlar, o zaman ALLAH kolaylık versin.
    hadi git kardeşim senlemi uğraşıcam,,profilimden mesleğime bak istersen,senin yaşının günleri kadar motor söküp yaptım,bana ne konuşuyorsun

    istersen fotoda atarım görürsün

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    4. vites 80-90 diyorsun o motorun cigeri ne ki zaten,bir de ilk günden beri bu şekilde kullandıysan normal

  15. #35
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Yurdum esnafı hayatta sattığı motosikleti geri almaz. Garantiden tamir ettirmeyi kabul ettirebilirsen şükret. İlla hakkımı arayacağım para iadesi istiyorum dersen de sana mahkeme yolları görünür. Yıllarca bekler en sonunda alırsın paranı.

  16. #36
    MotoCG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Aralık 2018
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Honda CBR 250-Kuba Çita 200R
    Alıntı Erhan Tosun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O boşluklar sübap kesmesi için değil, sübaplar açılırken pistona değmesin diye, sıkıştırma oranıyla ilgili.

    Satışı yapılmış ve az da olsa kullanılmış motoru geri iade almak Büyük uğraş gerektirir,

    Olasılıkları değerlendirmek gerekirse.

    1 Sübap la alakası olmayan başka arıza vardır, karbüratör tıkanmıştır, ya da egzantrik zinciri kopmuştur (ateşleme var dediniz onu saymadım)

    2 İade yada değişim yapmamak için önemli bir şeyi yok deyip, el altından çaktırmadan, gerekli parçaları değişip sana geri teslim ederler.

    3 OOO abi sen ne yaptın, rodajı dolmadan çok sıkıştırmışsın motoru motor ne yapsın, senin hatan diyerek Uğraş dolu uzun ca bir tartışmayı başlatırlar, o zaman ALLAH kolaylık versin.
    Hocam öncelikle yorumun için teşekkürler, İnşallah uzatmadan halledebiliriz gerçekten benim bir hatam yok. Güvendiğim bir ustam var ona söyledim durumu sibop kesmistir dedi bende ona dayanarak kanaat getirdim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------

    Alıntı snappy x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4. vites 80-90 diyorsun o motorun cigeri ne ki zaten,bir de ilk günden beri bu şekilde kullandıysan normal
    Kardeşim daha önce cg kullandınmı bilmiyorum ama benim dördüncü cg'm bu motoru zorlamadan TEM'de vitesleri dolu dolu geçirerek 6.cı vitesimde 140 gördüm rüzgar çok sarsıntı yaptığı için hemen hızımı kestim bi 150-155 i vardı yoksa, cg diyip küçümseme güzel gidiyor CBF den aşşağı kalmaz yinede yorumun için teşekkür ederim yanlış anlama.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:10 ----------

    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merakla bekliyoruz. Duamız olacak olayların hayırlısıyla ve çabuk bir şekilde çözülmesi.
    Allah razı olsun hocam inşallah başımız ağrımadan halledeceğiz yarın başlıkta yazacağım son durumu.

  17. #37

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı MotoCG adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam öncelikle yorumun için teşekkürler, İnşallah uzatmadan halledebiliriz gerçekten benim bir hatam yok. Güvendiğim bir ustam var ona söyledim durumu sibop kesmistir dedi bende ona dayanarak kanaat getirdim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------



    Kardeşim daha önce cg kullandınmı bilmiyorum ama benim dördüncü cg'm bu motoru zorlamadan TEM'de vitesleri dolu dolu geçirerek 6.cı vitesimde 140 gördüm rüzgar çok sarsıntı yaptığı için hemen hızımı kestim bi 150-155 i vardı yoksa, cg diyip küçümseme güzel gidiyor CBF den aşşağı kalmaz yinede yorumun için teşekkür ederim yanlış anlama.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:10 ----------



    Allah razı olsun hocam inşallah başımız ağrımadan halledeceğiz yarın başlıkta yazacağım son durumu.
    Kardeşim sen yinede yavaş git cg ile 140 sakat.

    Ben 180 lik 17 beygir makinayla 140 a cikana kadar canı gidiyor.
    MotoCG bunu beğendi.

  18. #38
    MotoCG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Aralık 2018
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Honda CBR 250-Kuba Çita 200R
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim sen yinede yavaş git cg ile 140 sakat.

    Ben 180 lik 17 beygir makinayla 140 a cikana kadar canı gidiyor.
    Hocam buda 189cc 13 beygir hafif olduğundan güzel uzuyor ama hafifliğinin eksisi olarak rüzgar çok etkiliyor ve sarsıyor dediğin gibi çok sakat oluyor Güzel yorumun çok sağol tekerine taş değmesin inşallah.

  19. #39
    ZXCornering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT09 -YBR esd-jupiter 125
    O motor 4.viteste 5000rpm'de 80-90 görmez.
    jacob34 bunu beğendi.

  20. #40
    MotoCG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Aralık 2018
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Honda CBR 250-Kuba Çita 200R
    Alıntı ZXCornering adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O motor 4.viteste 5000rpm'de 80-90 görmez.

    Kardeşim benim burada kimseyi kandırmaya veya motorun gücüyle alakalı birşey ispatlama gibi bi ihtiyacım yok ama motor 6 ileri olduğu için diğer cglerden daha güzel uzuyor yinede ne yaparsa yapsın CG çapı belli ben burada motorun gidişatıyla alakalı değil yaşadığım sıkıntıyla alakalı bi başlık açtım gördüğün üzere. Benim altımdaki kullandığım motorun gidişatını benden iyi bilebiliyorsan burada harcama kendini.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)