Bakımı Yetkili Serviste Yaptırmak veya Sanayide Yaptırmak
Reklamlar
-
Bildiğim kadarıyla 1.000 km bakımını ve daha sonraki periyodik bakımları yetkili serviste yaptırmadığımız zaman, satın aldığımız motorsiklet garanti kapsamı dışında kalıyor.Garanti hangi koşullarda devreye girer pek bilmiyorum açıkçası.Örneğin benim motorumun herhangi bir mekanik arızası meydana çıktığı zaman ve eğer ki parça değişmesi gerekiyorsa, garanti kapsamı içerisinde bu parça için benden ücret talep etmeyecek mi servis?
Açıkçası kendim yapabileceğim yağ ve yağ filtresi değişimi için yetkili servise 200 küsür lira veya daha da fazlasını vermek düşüncesi çok düşündürüyor beni.
Servise gitmek ya da gitmemek arasında çok kararsız kaldım.
Sizce?
Reklamlar
-
Aslında araca istediğin her yerde üreticinin onay verdiği parça ve sarf malzemesi kullanarak bakım yapabilirsin ama bu bizim Muz Cumhuriyeti'nde ne kadar uygulanır orası muamma, yani elin anahtar tutmuyorsa el mahkum..
-
En azından satman gerektiğinde daha rahat olabiliyorsun; seceresi belli (en azından sahibinin paraya acımadan ve sektirmeden yetkili servisine götürdüğü) bir motor olacağı için... (Senin hakkında iyi bir izlenim bırakır.)
-
Ucuz motorda kafama göre takılıyorum, garantiden çıkartmayı gözüm kesmiyorsa fiyatina bakmadan servisin yolunu tutuyorum ister istemez.Misal motorun cbr250, ikiyuzelli lira için garantiden çıkartmaya değmez..
-
Eğer elin anahtar tutuyorsa kendin yap her işini, el elin eşeğini cık cık çeke çeke güdermiş derler,, düşün parasını ödeyerek yaptırdığın bir bakımla, eğer elin anahtar tutuyorsa kendi yaptığın bakım arasındaki farkı ,bunu sadece motorun zincir bakımında bile görebilirsin , ama şu da bir gerçek garanti kapsamında ki bir motorun parça değişimi gerekse kesinlikle kullanıcı hatası derler🤣🤣🤣 maalesef bu ülkemizde böyle,10 yıllık tecrübe konuşuyor 👍 hayırlı akşamlar
-
mesut hoca adlı üyeden alıntı
Eğer elin anahtar tutuyorsa kendin yap her işini, el elin eşeğini cık cık çeke çeke güdermiş derler,, düşün parasını ödeyerek yaptırdığın bir bakımla, eğer elin anahtar tutuyorsa kendi yaptığın bakım arasındaki farkı ,bunu sadece motorun zincir bakımında bile görebilirsin , ama şu da bir gerçek garanti kapsamında ki bir motorun parça değişimi gerekse kesinlikle kullanıcı hatası derler maalesef bu ülkemizde böyle,10 yıllık tecrübe konuşuyor hayırlı akşamlar
Hocam işte kafamdaki soru işareti buydu.Burası Türkiye ve insanı cidden paranoyak yapıyorlar.Bunu diyebilirler mi?Bence de kesinlikle kullanıcı hatası derler hocam.
Tüketici hayrına bir şey yok bu ülkede.
Kazasız, belasız, hayırlı sürüşleriniz olsun.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
En azından satman gerektiğinde daha rahat olabiliyorsun; seceresi belli (en azından sahibinin paraya acımadan ve sektirmeden yetkili servisine götürdüğü) bir motor olacağı için... (Senin hakkında iyi bir izlenim bırakır.)
Şunu sorayım size ben kendi bakımlarımo kendim yaparim 1000 km den beri butun aldigim parcalarin faturalarini atmam her yag degisiminin fotografi var siz alıcı olsaniz ne düşünürdünuz?
-
EUOGLU adlı üyeden alıntı
Şunu sorayım size ben kendi bakımlarımo kendim yaparim 1000 km den beri butun aldigim parcalarin faturalarini atmam her yag degisiminin fotografi var siz alıcı olsaniz ne düşünürdünuz?
Ciddi düşünürdüm.
Ne kadar da tamirci gibi bir erkek
Şaka bir yana. Olumlu düşünürdüm ben. Eline anahtar alıp bir civatasını sıkmayan adamın motoru da bir garip olur. Nerede ne olduğunu bilen söküp takan kişiler bence iyidir.
Kendimde öyleyim. Bakımlarını kendim yapıyorum. Buji sökmek için depoyu söküyorsun. GÜzelce havlunun üstüne koyuyorsun. Tamirci de adam depoyu söküyor, cazur cuzur betona falan koyuyor. Tepesinden adam atlıyor falan. Bana göre garip şeyler bunlar.
Kendim yapayım, kafam rahat olsun.
@tugrulbora
He. Sıfır motosikletim olsa, garantiye götürürdüm heralde. Sırf garantinin devam etmesi için.
Yoksa alacak adamın ne düşündüğü umrumda değil. Ne var ne yok söylerim.
Kendi aracımız var accent. Sıfır aldık. Hayvan gibi km yapıyor araç. Elemanlarda kullanıyor.
5 yıl garanti. Boru mu? Bozmaya değer mi. Değmez diye düşünüp, allahın hyundain'a km bakımına 1200 küsür tl para ödediğimiz çok oldu. O kadaar para koydu. Ama ne yapacan.
-
2 sene once 12.000km de 2014 xmax almistim aldigim kisi emekli torna ustasi sadece rodaj bakimina goturmus motoru,kalan diger bakimlari hep kendisi yapmis makina kusursuzdu,bir o kadarda ben bindim sonra sattim.sattigim kiside yabanci degil motoru dinledi abi bana bu yeterli,ben bankaya gideyim para cekeyim sonra noterde bulusalim.5 dk olay tamam.
0km tvs aldim sadece rodaj bakimina goturdum.diger bakimlarini kendim yapiyorum.bu arada yaz sonunda yedek motorum cryptonu sattim tanidigim kisi oda sesi dinledi hemen noter.
Sagolsunlar çevrem geniş,bende yabanciya satilacak motor yok.bana bilen motordan anlayan musteri lazim..
Ugrasamam,ya abi yagi nasil degisecek,balata nasil degisecek..
Bakim periyotlarini merak eden adam 0km alsin aga.benim motorum yuruyorsa bakimlidir..benim elim ayagim sonucta.
-
17 Aralık 2018, 00:38
#10
EUOGLU adlı üyeden alıntı
Şunu sorayım size ben kendi bakımlarımo kendim yaparim 1000 km den beri butun aldigim parcalarin faturalarini atmam her yag degisiminin fotografi var siz alıcı olsaniz ne düşünürdünuz?
Kısa cevap: Sizi tanımıyorsam almam.
Hoş, şimdiye kadar tanımadığım veya güvendiğim birinin tanımadığı kefil olmadığı kimseden motor almadım (aldıklarımın hepsi de ikinci eldi). Bir tanımadığım kişiden alacak oldum, o da tüm faturaları servis kayıtlarını dosyalamış ve düzgün konuşması efendiliğiyle gözüme girmişti de sonra o modeli almaktan vazgeçtiğim için satışı bağlamadık.
-
17 Aralık 2018, 00:49
#11
honda servisi dışında yaptırırsan garanti dışı kalır.bir sorun çıkarsa bir problem olursa servis gönül rahatlıyla beni alakadar etmez bu motora kim dokundu ne kondu bilmem der işin içinden çıkar.bu bahsettiğim motor aksamı için eğer atıyorum kadranın bozuldu,işte o zaman çemkirebilirsin elektirik aksamını doğal olarak motor dan ayrı tutuyorlar.tabi bunlar servisten servise insandan insana markaya göre sürekli değişir.ayrıca honda sana ne kadar fiyat çıkartabilirki 50 60 tl fark olur en fazla hiç deymez git serviste hallet derim.istersen n11 den full set olarak bakım kitleri satılıyor ordan bak öğren fiyatı hondanın söylediği rakamdan çıkart işçilik ücretinide görmüş olursun.
-
17 Aralık 2018, 00:56
#12
Temmuz'da Honda işçilik 80TL/saatti. 2 saat alsa kendin yapmanla arada 190TL fark olur. Bulunduğu yerde düzgün servis olmayan adama diyecek lafım olmamakla birlikte, 6.000km'de bir ekstra ödeyeceği 190TL'nin hesabını yapan adamdan motor alacağımı zannetmem. (Ama çok genel yazıyorum şimdi, motorun markası modeli vs bu değerlendirme kriterlerini de etkiler yani...)
-
17 Aralık 2018, 01:27
#13
Cyan adlı üyeden alıntı
En azından satman gerektiğinde daha rahat olabiliyorsun; seceresi belli (en azından sahibinin paraya acımadan ve sektirmeden yetkili servisine götürdüğü) bir motor olacağı için... (Senin hakkında iyi bir izlenim bırakır.)
Yag degisimi esnasinda giydigi kiyafete gore degisir.
Burada motosiketimin piston ve silindiri degisti garanti kapsaminda. Yagi ben degistirmistim. Burada sorun yapmiyorlar. Garanti belgesinde servis kosulu acik net yaziyor mu? Yazmiyorsa ve "karsilamiyoruz" derlerse dava acilabilir aslinda.
-
17 Aralık 2018, 04:44
#14
garantiye takılma,motorun herhangi bir aksamında fabrikasyon bir hata olacak ve bu senden kaynaklı olmayacakki,kullanıcı hatası olmayan bir arıza bugüne kadar görülmemiştir,uzun araştırmalar sonunda eğer kendilerinden kaynaklı ise onarım yaparlarki bu çok ender yaptıkları bişeydir,,ne yapar eder arızayı kullanıcı hatasına sokarlar kesinlikle
debriyaj ve aktarma organları zaten hiç bir araçta garantiye girmez,ancak motorun içinde biyerde döküm hatası kaynaklı bir parça kırılacakki şansın varsa uzun kavga ve döğüşlerden sonra en fazla onu garantiden yaparlar okadar
eğer amacın motoru satarken alıcının bu motor servis bakımlı diye güvenip tercih etmesi ise bakımlarda kesinlikle servise götür
ama yok arıza yaparsa garantiden yararlanırım gayesi taşıyorsan,servise gitmeyi aklından çıkar,bakımlarını kendin yapabiliyorsan kendin yap yoksa özel servislere götür yaptırki servisin yarı fiyatından bile aşağı yaptırırsın
bugüne kadar yaptığı malın arkasında duran ve garantiyi tam anlamıyla uygulayan tek marka olarak ( APPLE ) olarak bilirim,en ufak hatada kullandığınız iphone yi alıp sıfırını veriyor
geçende sorunu olmayan garantisi bitmiş 2,5 yıllık iphone telefonumuzun zamandan ötürü yaşlanan pilini değiştirmek için apple a götürdük ,2 saat sonra bize ,telefonunuzun anakartındada sorun varmış deyip hoşaf olmuş eski telefonumuzu alıp ücretsiz sıfır telefon verdiler,,ağzımız açık kaldı bakakaldık,sıfır telefonla eve döndük
-
17 Aralık 2018, 04:59
#15
Bugüne kadar motorda garanti kapsamında değişen herhangi bir parça görmedim. Başkası görmüş ise bilemem.. Motoru elinize alsanız bile muhakkak bir şekilde kullanıcı hatasına bağlanır.. Fakat motoru satarken servis kayıtlarını çıkartmak, hangi kilometrelerde yağ değişimi yapıldığını göstermek, yetkisiz tamirciye motorunuzu elletmediğinizi dokümanla beyan etmek alıcıya güven veriyor.. bence servisin tercih edilmesindeki tek konu budur..
-
17 Aralık 2018, 05:26
#16
YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı
bugüne kadar yaptığı malın arkasında duran ve garantiyi tam anlamıyla uygulayan tek marka olarak ( APPLE ) olarak bilirim,en ufak hatada kullandığınız iphone yi alıp sıfırını veriyor
Burada iş yapan her şirket ve marka öyle...
O kadar çok örnek var ki hangisini anlatsam... Sadece yakın zamanda başımdan geçen üç hadise:
1. HTC telefon garantiden çıktıktan sonra bozuldu. Problem ana kartta. $220 fiyat biçti tamir için HTC. "Kabul, garanti bitti, ancak garantiden çıkar çıkmaz bozulan bir markayı gelecekte niye tercih edeyim" diye cevap yazdım. Ücretsiz değiştirdiler anakartı.
2. Amazondan elektronik cihaz aldım. Websitesi geldi diyor, ama kapının önünde yok. 3 gün bekledim, sonra aradım. Ücretsiz yenisini yolladılar. Yarım saat sonra komşu geldi, "bu paketi yanlışlıkla benim eve koymuşlar. Ben de şehir dışındaydım, yeni geldim, paketi benim zannedip açtım, kusura bakma" diye. Arayıp iptal ettim yenisini.
3. Taa 6-7 sene önce ufak bir kaza sonrası arabanın ön tamponunu ve kaputu boyatmıştım. Boya soyulmaya başladı yeni. Götürdüm. Herif görür görmez "kusura bakma, geçmişte kullandığımız bazı boyalar kötü çıkmış, ancak şu an çok yoğunuz, Ocağın ikinci haftası getirebilirsen yeniden ücretsiz boyariz" dedi.
Burada "kullanıcı hatası" lafını ağzına alan herhangi bir satıcının iş yapabilmesi mumkun değil. Bunun sebebi de insanların genelde dürüst olması.
-
17 Aralık 2018, 06:21
#17
hasmet adlı üyeden alıntı
Burada iş yapan her şirket ve marka öyle...
O kadar çok örnek var ki hangisini anlatsam... Sadece yakın zamanda başımdan geçen üç hadise:
1. HTC telefon garantiden çıktıktan sonra bozuldu. Problem ana kartta. $220 fiyat biçti tamir için HTC. "Kabul, garanti bitti, ancak garantiden çıkar çıkmaz bozulan bir markayı gelecekte niye tercih edeyim" diye cevap yazdım. Ücretsiz değiştirdiler anakartı.
2. Amazondan elektronik cihaz aldım. Websitesi geldi diyor, ama kapının önünde yok. 3 gün bekledim, sonra aradım. Ücretsiz yenisini yolladılar. Yarım saat sonra komşu geldi, "bu paketi yanlışlıkla benim eve koymuşlar. Ben de şehir dışındaydım, yeni geldim, paketi benim zannedip açtım, kusura bakma" diye. Arayıp iptal ettim yenisini.
3. Taa 6-7 sene önce ufak bir kaza sonrası arabanın ön tamponunu ve kaputu boyatmıştım. Boya soyulmaya başladı yeni. Götürdüm. Herif görür görmez "kusura bakma, geçmişte kullandığımız bazı boyalar kötü çıkmış, ancak şu an çok yoğunuz, Ocağın ikinci haftası getirebilirsen yeniden ücretsiz boyariz" dedi.
Burada "kullanıcı hatası" lafını ağzına alan herhangi bir satıcının iş yapabilmesi mumkun değil. Bunun sebebi de insanların genelde dürüst olması.
ne güzel,keşke burdada öyle olsa ama nerdeee,bu yazdıklarınızın hiç biri burda geçerli değil apple hariç
burda bırak 6-7 sene evvel boyanmış aracın boya atmasını,1 yıl sonra bile böyle bir sorunla boyacıya gtseniz üstüne bide dayak yer geri dönersiniz
-
17 Aralık 2018, 06:41
#18
YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı
burda bırak 6-7 sene evvel boyanmış aracın boya atmasını,1 yıl sonra bile böyle bir sorunla boyacıya gtseniz üstüne bide dayak yer geri dönersiniz
Açıkçası ben de çok ihtimal vermiyordum. İcabında parasıyla yaptıracaktım eli mahkum. 2-3 sene olsa neyse de 6-7 sene az süre değil. Gerçi düzgün yapılan boyanın 6-7 sene rahat dayanması lazım ama yani... Sıfır arabaya bile o kadar boya garantisi vermiyorlar. Ama daha ben ağzımı açmadan adam dedi diyeceğini.
Neredeyse yirmi senedir Amerika'da yaşamama rağmen hâlâ şaşırtabiliyor insanlar... Çok oldu. Laf açılınca kendimizi yere göğe koyamıyoruz ama elin gavuru bizden daha dürüst... Hazmetmek kolay değil ama gerçek ortada.
Laf açılınca "Amariga dünyayı kesip kendi sefa sürüyo" diyen adam bi gün sonra çok küçük bir çıkar karşılığı hiç düşünmeden karakterinden taviz verebiliyor, farkında bile değil...
-
17 Aralık 2018, 08:08
#19
Cyan adlı üyeden alıntı
Temmuz'da Honda işçilik 80TL/saatti. 2 saat alsa kendin yapmanla arada 190TL fark olur. Bulunduğu yerde düzgün servis olmayan adama diyecek lafım olmamakla birlikte, 6.000km'de bir ekstra ödeyeceği 190TL'nin hesabını yapan adamdan motor alacağımı zannetmem. (Ama çok genel yazıyorum şimdi, motorun markası modeli vs bu değerlendirme kriterlerini de etkiler yani...)
Bir de şu var, bana mı öyle denk geldi bilmiyorum ama sanki Honda parçayı onlardan alıp işi onlarda yaptırmazsan parçadan iyi geçiriyor (yani servisi onlara yaptırsan parçaya daha az para veriyorsun, sadece parça aldığında daha pahalı oluyor fiyatı...) 1,5 sene önce iki NC750X ön amortisör keçesine 220TL almışlardı. Bana normal gelmediydi... (Ayak yaptıkları için amortisör yağ değişimini dışarıdan ustaya yaptırmıştım.)
-
17 Aralık 2018, 08:21
#20
Konu ile alakalı şöyle bir video vardı. Kısacası sahip olduğunu bir aracı yeterlilik ve kalite sertifikasyonuna sahip herhangi bir serviste legal ve faturalı bir şekilde yaptırırsanız kanunen aracınız garantiden çıkmıyor;
https://www.youtube.com/watch?v=kgQCiTVqr4o
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)