Bakımı Yetkili Serviste Yaptırmak veya Sanayide Yaptırmak
Reklamlar
-
17 Aralık 2018, 09:30
#21
10.000'de bir bakım yapacağını var sayıyorum. Her bakımda 250 lira cebinde kalıyor. Motosikletin 100.000 kilometreye geldiğinde edeceğin kar 2.500 lira. Herkesin dediği gibi de satmaya kalkınca kayıt kuyut yok. Edeceğin 2.500 lira kar için değer mi?
Tabii bir de garanti dışında kalacak herhangi bir aksam için de edeceğin karın fazlasını ödemek zorunda kalma ihtimalini unutma.
Reklamlar
-
17 Aralık 2018, 09:55
#22
sıfır motor alıyorsan kullandigin sure boyunca yetkili servis dışında bir yerde bakımlarını yaptırma.
Full servis bakımlı olması, serviste bakım kayıtlarinin çıkması satarken alıcının kafasına soru işareti olmamasını sağlıyor. Motorunun satılmasını kolaylaştırır. Alacak kişi tarafindan Düzgün binildigi sonucu çıkarilabilir, binicinin bilinçli olduğu gibi bir sürü şey akla gelebilir, km orijinal mi değil mi derdi olmaz. Sırf satarken ki alıcı tarafından sorulacak sorularin cevabıni otomatikmen vereceği için bile servise götürülür motor.
-
17 Aralık 2018, 10:37
#23
Motosikletimi sıfır alsam ne yapardım bilmiyorum ama arabamın 30k bakımınada kadar servise gittim 30k'dan sonra sanayi spor.
Servisin yazdığı işçilik bedeline sanayide yağ değiştiriyorum. Ben çok takılmadım açıkcası.
-
17 Aralık 2018, 11:57
#24
hasmet adlı üyeden alıntı
Burada iş yapan her şirket ve marka öyle...
O kadar çok örnek var ki hangisini anlatsam... Sadece yakın zamanda başımdan geçen üç hadise:
1. HTC telefon garantiden çıktıktan sonra bozuldu. Problem ana kartta. $220 fiyat biçti tamir için HTC. "Kabul, garanti bitti, ancak garantiden çıkar çıkmaz bozulan bir markayı gelecekte niye tercih edeyim" diye cevap yazdım. Ücretsiz değiştirdiler anakartı.
2. Amazondan elektronik cihaz aldım. Websitesi geldi diyor, ama kapının önünde yok. 3 gün bekledim, sonra aradım. Ücretsiz yenisini yolladılar. Yarım saat sonra komşu geldi, "bu paketi yanlışlıkla benim eve koymuşlar. Ben de şehir dışındaydım, yeni geldim, paketi benim zannedip açtım, kusura bakma" diye. Arayıp iptal ettim yenisini.
3. Taa 6-7 sene önce ufak bir kaza sonrası arabanın ön tamponunu ve kaputu boyatmıştım. Boya soyulmaya başladı yeni. Götürdüm. Herif görür görmez "kusura bakma, geçmişte kullandığımız bazı boyalar kötü çıkmış, ancak şu an çok yoğunuz, Ocağın ikinci haftası getirebilirsen yeniden ücretsiz boyariz" dedi.
Burada "kullanıcı hatası" lafını ağzına alan herhangi bir satıcının iş yapabilmesi mumkun değil. Bunun sebebi de insanların genelde dürüst olması.
Sanki sene 2076 dan yazıyorsun gibi geldi. (Bizim buralar için yani)
-
17 Aralık 2018, 12:46
#25
Wing750 adlı üyeden alıntı
10.000'de bir bakım yapacağını var sayıyorum. Her bakımda 250 lira cebinde kalıyor. Motosikletin 100.000 kilometreye geldiğinde edeceğin kar 2.500 lira. Herkesin dediği gibi de satmaya kalkınca kayıt kuyut yok. Edeceğin 2.500 lira kar için değer mi?
Tabii bir de garanti dışında kalacak herhangi bir aksam için de edeceğin karın fazlasını ödemek zorunda kalma ihtimalini unutma.
abi 10.000'de bir bakım yapılan motor hangisi ya :=)
-
17 Aralık 2018, 13:08
#26
Garantisi bitene kadar serviste. Sonrasında bakımları kendin yap. Arıza durumunda -garanti olsun olmasın - mutlaka yetkili servis.
-
17 Aralık 2018, 13:39
#27
Emrah Düzgit adlı üyeden alıntı
Konu ile alakalı şöyle bir video vardı. Kısacası sahip olduğunu bir aracı yeterlilik ve kalite sertifikasyonuna sahip herhangi bir serviste legal ve faturalı bir şekilde yaptırırsanız kanunen aracınız garantiden çıkmıyor;
https://www.youtube.com/watch?v=kgQCiTVqr4o
emrah kardeş,güldürdün beni,,sen gidip hondaya bunları söylermisin ,alacağın cevabıda burda açıklarsan memnun oluruz.(gerçi cevabı biliyoruz ama sen yinede sor istersen)
adamlar avrupada 12 bin olan bakım aralığını burda 6 bine indirdikleri yetmezmiş gibi,birde her 6 ayda bir bakıma gitme zorunluluğu getirmişler,gitmezsen garantin fossss
-
17 Aralık 2018, 13:45
#28
YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı
emrah kardeş,güldürdün beni,,sen gidip hondaya bunları söylermisin ,alacağın cevabıda burda açıklarsan memnun oluruz.(gerçi cevabı biliyoruz ama sen yinede sor istersen)
adamlar avrupada 12 bin olan bakım aralığını burda 6 bine indirdikleri yetmezmiş gibi,birde her 6 ayda bir bakıma gitme zorunluluğu getirmişler,gitmezsen garantin fossss
"Kanunen" olarak belirtmiştim zaten. Pratikte kimse kabul etmiyor ama 2 yıllık hukuki süreyi göze alan olursa her türlü garantiye girer ama dediğim gibi merdiven altı yerlerde değil de kalite belgelerine sahip servislerde bakım yaptırılmalı. Ben motosiklette her zaman yetkili servis + bilinçli kullanıcı taraftarıyım.
-
17 Aralık 2018, 13:54
#29
ben yeni motor sahibi oldum (nc750x.. az evvel servisten fiyat aldım ön arka disk+balatalar 6757 tl yapıyor toplam.. aküsü 1200 tl serviste.. ne gerek var gider 200 tl ye brembo alırım balatayı orijinal parcasından bile daha iyi tutuyordur belki..
-
17 Aralık 2018, 14:08
#30
foxtrot adlı üyeden alıntı
ben yeni motor sahibi oldum (nc750x.. az evvel servisten fiyat aldım ön arka disk+balatalar 6757 tl yapıyor toplam.. aküsü 1200 tl serviste.. ne gerek var gider 200 tl ye brembo alırım balatayı orijinal parcasından bile daha iyi tutuyordur belki..
Niye o kadar pahali yahu? Parcalara da mi abuk subuk vergiler ekleniyor yoksa?
Orijinal Yuasa akuyu nerede alsaniz pahali. Burada $125.
Edit. Diskler pahaliymis. On disk $300, arka disk $200 burada... Padler ucuz ama. On takim $35, arka daha da ucuzdur.
Bu fiyatlara %7 KDV eklenecek.
-
17 Aralık 2018, 15:41
#31
zapalka adlı üyeden alıntı
abi 10.000'de bir bakım yapılan motor hangisi ya :=)
Valla sen de haklısın. Aslında bakımlar 10 bin ama bizde 6 bin olarak sıkıştırıyorlar milleti. Hatta ABD'de NC bakımı ilki 600 mil, sonra 8 bin milde birmiş. Bakmıştım bir ara. Bizim hesapla 14 bine yakın kilometre olarak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------
foxtrot adlı üyeden alıntı
ben yeni motor sahibi oldum (nc750x.. az evvel servisten fiyat aldım ön arka disk+balatalar 6757 tl yapıyor toplam.. aküsü 1200 tl serviste.. ne gerek var gider 200 tl ye brembo alırım balatayı orijinal parcasından bile daha iyi tutuyordur belki..
Ben NC'yi alırken milletin 'Parçası ucuz, servisi bol' gazıyla aldım biraz da. Ama bu servis ve parça fiyatlarını görünce aklım uçtu resmen. Hele de ön led farın ampul değişimi olmadığını, arıza durumunda farın tamamen değiştirildiğini, rakamın da 6.500-7.000 arası olduğunu duyduğumda bayılacaktım. Bunu birisinden değil, bizzat yetkili Honda servisi söyledi.
-
17 Aralık 2018, 15:57
#32
Wing750 adlı üyeden alıntı
Hele de ön led farın ampul değişimi olmadığını, arıza durumunda farın tamamen değiştirildiğini, rakamın da 6.500-7.000 arası olduğunu duyduğumda bayılacaktım.
Cunku piyasada satilan led ampuller gibi degiller. Pahali olmasi normal. Araca ozel ve cok kaliteli uretiliyor. Kolay kolay arizalanmaz merak etmeyin.
-
17 Aralık 2018, 16:04
#33
hasmet adlı üyeden alıntı
Cunku piyasada satilan led ampuller gibi degiller. Pahali olmasi normal. Araca ozel ve cok kaliteli uretiliyor. Kolay kolay arizalanmaz merak etmeyin.
Dilerim öyledir. Yoksa sıradan led ampul ömrüne sahipse iş fena
-
17 Aralık 2018, 16:16
#34
Sifir Alip az kullandigin(kullanmaya kiyamadigin)motoru serviste.
Her yere kostugun, dusup kaldirdigin motoru kendin yada sanayide.
-
17 Aralık 2018, 18:54
#35
Uğur Bilgili adlı üyeden alıntı
Sifir Alip az kullandigin(kullanmaya kiyamadigin)motoru serviste.
Her yere kostugun, dusup kaldirdigin motoru kendin yada sanayide.
Buradaki yamaha servisinde tork anahtari kullanipmaz gres kullanılmaz yamalube diretilir ki vitesler kemik gibi olur. Yadaa kendim yapiyorum tork anahtari ve gres kullaniyorum hep motul konuluyor??? Servis demek iyi bakim demek değildir
-
17 Aralık 2018, 19:58
#36
Servislerden çok çektim adamlar işi bilmiyor. Ama işini düzgün yapanların hakkı yenmesin. Bir yağ+ yağ filtresine yazın 180 TL ödedim. Gerek parçadan gerek işçilikten her türlü geçiriyorlar. Kendim yapsam en fazla 100 TL tutardı. Özellikle motorunu gözünün önünde bakımını yapmıyorsa o servisten uzak dur. En son serviste eksik yağ koydular, ertesi günü farkettim, gidip durumu anlattım bu seferde fazla yağ koymuşlar. Elin alet tutuyorsa kendin yap, yada iyi bir usta bul
-
17 Aralık 2018, 20:32
#37
Wing750 adlı üyeden alıntı
Dilerim öyledir. Yoksa sıradan led ampul ömrüne sahipse iş fena
Degil yahu. Titresim, sicaklik farki, nem, sogutma dahil her seyi dusunulerek dizayn ediliyor. Benim uzunlar standart LED degil ama DRL'ler LED. Herifler kocaman heatsink dosemisler far tasinin icine o LED'ler icin. Normal bir ampulun 5 kati buyuklugunde falan. Allah bilir omru sizden benden bile uzun olabilir.
-
17 Aralık 2018, 22:23
#38
kafadan küçük bir dokunmada far haliyle gümler
sonrasını düşünmek bile korku verici
-
17 Aralık 2018, 22:50
#39
foxtrot adlı üyeden alıntı
ben yeni motor sahibi oldum (nc750x.. az evvel servisten fiyat aldım ön arka disk+balatalar 6757 tl yapıyor toplam.. aküsü 1200 tl serviste.. ne gerek var gider 200 tl ye brembo alırım balatayı orijinal parcasından bile daha iyi tutuyordur belki..
Onlar sarf malzemesi, serviste yapmaya gerek yok zaten. Aküyü serviste taktırmak lastiği de serviste taktırmak gibi bir şey... Ben sadece yağ, yağ filtresi ve hava filtresi işlerini yaptırıyorum serviste, balata, zincir, akü, fren sıvısı, amortisör yağı vs aklına başka ne gelirse iyi ustada.
-
18 Aralık 2018, 10:20
#40
Wing750 adlı üyeden alıntı
Ben NC'yi alırken milletin 'Parçası ucuz, servisi bol' gazıyla aldım biraz da. Ama bu servis ve parça fiyatlarını görünce aklım uçtu resmen. Hele de ön led farın ampul değişimi olmadığını, arıza durumunda farın tamamen değiştirildiğini, rakamın da 6.500-7.000 arası olduğunu duyduğumda bayılacaktım. Bunu birisinden değil, bizzat yetkili Honda servisi söyledi.
Ben geçen sordum yeni tip led far 8001 tl dediler (yazıyla, sekiz bin bir Türk Lirası) 2 hafta önce falan.. ama sanırım bizimkine arkasındaki soket bakımından uymuyor dedi, içim rahatladı.. heves ederdim falan :D ben mercek taktıracağım sanırım. orijinal alman hella.. bir arkadaşım yapıyor bu işi, farın içini açıp araba far merceğini montajlıyor. daha önce uygulamış nc750 ye..
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:17 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Niye o kadar pahali yahu? Parcalara da mi abuk subuk vergiler ekleniyor yoksa?
Orijinal Yuasa akuyu nerede alsaniz pahali. Burada $125.
Edit. Diskler pahaliymis. On disk $300, arka disk $200 burada... Padler ucuz ama. On takim $35, arka daha da ucuzdur.
Bu fiyatlara %7 KDV eklenecek.
fiyatlar şu şekilde..
Arka balata 364 tl
Arka disk 2473 tl
Ön balata 410 tl
ön disk 3510 tl
servisten 20 bin km dayanacak disk balata alacağıma gider çin malı motor alırım sıfır km.. 20 bin km sonra çöpe atar yenisini alırım :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)