Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

cbr 125'ten Drz 400 e Geçiş / Bilgi - Tavsiye

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbr 125
    Yaklaşık 25.000 km dir cbr kullanıyorum ve sm motorlara ilgim artmaya başladı. Sebebi ise sm tarzı motorlarda daha iyi bir şekilde motor kullanmayı öğreneceğime inanıyorum. Sorularım ise
    1) Sm tarzı motorlarda, motosiklet kullanma kabiliyetim diğer tarzlara göre daha sağlıklı mı gelişir ?
    2)Drz 400 eski model olması başıma sıkıntı açma potansiyeli yüksek mi ? (forumda drz 400 sm başlığı aktif olmadığı için buraya sıkıştırıyorum)
    3)Drz 400 sm alamassam başka sm'ye param yetmeyeceği için başka motosiklet önerisi ne olabilir ?

    şimdiden cevapların için teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Drz400 deli dolu bir alet. Cbr125 den sonra çarpa bilir. Kullanımı zordur.

  3. #3

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Aynen cbr 125 den sonra biraz zorlayabilir seni ama dediğin gibi sm tarzının Türkiyede alternatifi yok denecek kadar az

  4. #4
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Sele yüksekliği dışında sıkıntı yaşayacağını düşünmüyorum.
    Özellikle amerikan forumlarında dev kaynaklar var sorunlarını internetten çözersin elin alet tutuyorsa.

  5. #5
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    CBR125'den sonra drz400 gibi hata affetmeyen motor can yakabilir. Tipine bakıp aldanmayın hantal vs bir model değil. İlk kalkışında vs sanki arkadan biri tokmak vurmuş gibi ivmelene biliyor. Gaz kolu hassastır. Viraj içinde gaz kolunu kapatma hatasını affetmez yüksek kompresyon dan dolayı. 125cc, 250cc de bu tip hareketler de risk az iken bu drz400sm can acıtabilir.

  6. #6

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    29 kw bir motordan bahsetmiyor muyuz ? ne kadar tehlikeli olabilir ki ? gaz kolunu kökleyip bi anda kapatıcak hali yok ya.

  7. #7

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Uluşef AltınPiston'un öğütlerine uymamak elde değil. Nur içinde yatsın...

    Sözü Şef'imize bırakyorum...

    https://www.youtube.com/watch?v=MXvX5u2mX7U
    cenkito ve Shrieker bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Cbr125 ten nc700x e geçtim.
    Kendini bildikten sonra sıkıntı olmaz bence.

  9. #9

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uluşef AltınPiston'un öğütlerine uymamak elde değil. Nur içinde yatsın...

    Sözü Şef'imize bırakyorum...

    https://www.youtube.com/watch?v=MXvX5u2mX7U
    Allah gani gani rahmet eylesin, bu videosunu seyretmemiştim, hem güldüm hem duygulandım.
    Shrieker bunu beğendi.

  10. #10
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Kendimi bildim bileli Enduro/Motocross/Supermoto ile ilgilenir hasta hayran olarak severim.

    Drz400sm 3 sene civarı kullandım, sattığım için pişman olduğum tek motorumdur kendisi.
    Kenarda curuseydi ama satmasaydım, o derece.
    Stock hali ile 3 viteste, dişli değişimi ile 4.viteste senteye gelebilen bir makina.
    Lakap takacak olsam "Kuduz köpek" derim.

    Her zaman demişimdir ve bu düşüncemi hep savunurum "Supermoto veya Offroad ile motor sürmeyi öğrenen adam, motor ile alay eder" net.

    Ha ama sanmayın ki daha kolay öğrenirsiniz...
    En ufak hatanızda kolunuzu bacağınızı kırar, çok defa kırdım.
    En ufak hatanızda high side yersiniz gözünüzün yaşına bakmaz.
    Top speed 140-150 geçmeyen alet, ufacık bi virajda gaz hatanız yüzünden sizi karşı duvara, şerite, yada tarlaya fırlatır, çünkü ortalama 120 kiloluk makinada hayvan yükü tork var.

    Arka dişliyi büyütltüğüm o günü net hatırlıyorum.
    Her kalkışta gidonu yere bastirdigimi, "Hay valideni hatununu bi dur lan" dedigimi.
    Sonra aklım kesmeyince stock haline geri çevirdim.
    Viraj kabiliyeti, kaliteli bi lastik ile birakın diz degdirmeyi, kafanızı bile yere sürter apexten wheelie ile çıkarsınız.
    Tekerde gezerken bi dal sigara yakar manzara izlersiniz.

    Alışana kadar zulüm, sevmeyen insanın yapacağı iş değil.
    Ama alıştıktan sonra deyim yerindeyse, ne yol tanır ne iz, sizi Allah kulu tutamaz.

    Tavsiye ediyormuyum ?
    Canınız tatlı değilse, bi kaç kırıktan korkmam derseniz, yarın gidin alın, kaybettiğiniz vakte üzülürsünüz.
    Grey Worm ve YasinC bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    05 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbr 125
    Bilgilendirmen için çok teşekkür ederim. Benim için kullanıcı yorumu çok önemliydi. Önümüzdeki ay içinde 2008 Model Drz peşinde koşacağım galiba

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:00 ----------

    hatim ettim şefin bu videosunu Allah gani gani rahmet eylesin
    MrMud bunu beğendi.

  12. #12
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Güzel alet.Temizini bulabilirseniz alınır.

  13. #13

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendimi bildim bileli Enduro/Motocross/Supermoto ile ilgilenir hasta hayran olarak severim.

    Drz400sm 3 sene civarı kullandım, sattığım için pişman olduğum tek motorumdur kendisi.
    Kenarda curuseydi ama satmasaydım, o derece.
    Stock hali ile 3 viteste, dişli değişimi ile 4.viteste senteye gelebilen bir makina.
    Lakap takacak olsam "Kuduz köpek" derim.

    Her zaman demişimdir ve bu düşüncemi hep savunurum "Supermoto veya Offroad ile motor sürmeyi öğrenen adam, motor ile alay eder" net.

    Ha ama sanmayın ki daha kolay öğrenirsiniz...
    En ufak hatanızda kolunuzu bacağınızı kırar, çok defa kırdım.
    En ufak hatanızda high side yersiniz gözünüzün yaşına bakmaz.
    Top speed 140-150 geçmeyen alet, ufacık bi virajda gaz hatanız yüzünden sizi karşı duvara, şerite, yada tarlaya fırlatır, çünkü ortalama 120 kiloluk makinada hayvan yükü tork var.

    Arka dişliyi büyütltüğüm o günü net hatırlıyorum.
    Her kalkışta gidonu yere bastirdigimi, "Hay valideni hatununu bi dur lan" dedigimi.
    Sonra aklım kesmeyince stock haline geri çevirdim.
    Viraj kabiliyeti, kaliteli bi lastik ile birakın diz degdirmeyi, kafanızı bile yere sürter apexten wheelie ile çıkarsınız.
    Tekerde gezerken bi dal sigara yakar manzara izlersiniz.

    Alışana kadar zulüm, sevmeyen insanın yapacağı iş değil.
    Ama alıştıktan sonra deyim yerindeyse, ne yol tanır ne iz, sizi Allah kulu tutamaz.

    Tavsiye ediyormuyum ?
    Canınız tatlı değilse, bi kaç kırıktan korkmam derseniz, yarın gidin alın, kaybettiğiniz vakte üzülürsünüz.
    Yemin ederim alasım geldi bu yorumdan sonra. Çok yaşamak yerine öz yaşamak daha iyidir.
    MrMud bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)