Katil Bariyerler için düğmeye basılmış
Reklamlar
-
Katil bariyerlere' karşı harekete geçildi
AK Parti Sakarya Milletvekili Sofuoğlu'nun girişimiyle yol kenarlarındaki, motor dünyasının "katil bariyer" olarak nitelendirdiği sistemlerin kaza anında motosiklet sürücülerine zarar vermeyecek şekilde düzenlenmesi için düğmeye basıldı.
AK Parti Sakarya Milletvekili ve Dünya Supersport şampiyonu eski motosikletçi Kenan Sofuoğlu'nun girişimiyle yol kenarlarındaki, motor dünyasının "katil bariyer" olarak nitelendirdiği sistemlerin kaza anında motosiklet sürücülerine zarar vermeyecek şekilde düzenlenmesi için düğmeye basıldı.
Sofuoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bir süre önce İstanbul'da yaşanan motosiklet kazasının ardından iki kişinin hayatını kaybettiğini anımsattı.
Kazadan sonra sosyal medyada, motosiklet sürücülerinin bir kampanya çağrısı olduğunu aktaran Sofuoğlu, motosiklet kazalarında bıçak etkisi oluşturan bariyerlerin düzenlenmesi için girişimlerde bulunduğunu kaydetti.
Türkiye'de "katil bariyer" sorununun yıllardır devam ettiğine, bunu kalıcı bir çözüme kavuşturamadıklarına işaret eden Sofuoğlu, "Motor sporlarından gelen bir milletvekili olarak da insanların benden belli beklentileri vardı. Bu anlamda ben de üzerime düşeni yapma göreviyle Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Mehmet Cahit Turhan'dan acil randevu istedim. Sağ olsun o da gece geç vakitte kabul ettiler ve görüştük." dedi.
Motosiklet dünyasından gelen talepleri Bakan Turhan'a aktardığını anlatan Sofuoğlu, şöyle devam etti:
"Katil bariyerlerle ilgili ülkemizde gerçekten yıllardan beri gelen bir sıkıntı var. Ben Avrupa'da da uzun yıllar yaşadım. Bu konu Avrupa'da her yıl gelişmekte. Her yerde bariyerlerin önlemleri alınmış değil. Bu sıkıntının her geçen gün arttığının farkındayım. Bununla ilgili pilot bölgeler seçilir ve buralarda çalışmalar yapılır. Sayın Bakanımızla görüştüğümüzde bütün detaylarıyla konuyu anlattım. Kendisi çok ilgiliydi. Burada büyük bir maliyet var, bunu araştırmamız gerekiyor. Ne kadar büyük bir sıkıntı olduğunu hissetmemiz gerekiyor. Burada kamunun parası harcanacak. Bu yüzden gerçekten böyle bir sıkıntı var mı diye bütün araştırmaların yapılması lazım. Bariyerlerin koyulma amacı insanların emniyetini sağlamak. Yüz binlerce motosiklet kullanıcısı var ve bu konuyla alakalı milyonlarca insanın canı yanıyor. Eğer o bariyerlerin alt tarafına ilave bir bariyer koyulursa en azından tehlikeli yerlerde başlangıç olarak koyulursa birçok insanın yaşamına dokunabiliriz çünkü herhangi bir motosikletçi ufak bir kaza yaptığı zaman o bariyerler insanı parçalara ayırıyor."
Kenan Sofuoğlu, uzun yıllar yarışlarda yüzlerce kez kaza yaptığını anımsatarak, güvenlik önlemleri alınmasaydı hayatını kaybedecek kazalar yapmasının mümkün olduğunu, trafikte artık bu bilinçle altyapı yapılıp çare bulunması gerektiğini vurguladı.
"İnsanların yıllardır beklediği konunun üzerine artık basıldı"
Bakan Turhan ile görüşmesinin ardından konuyla alakalı sosyal medya hesabı üzerinden paylaşım yaptığını dile getiren Sofuoğlu, yüzlerce mesaj aldığını söyledi.
İnsanların yıllardır beklediği konunun üzerine artık basıldığını bildiren Sofuoğlu, "Bakan beyin öncülüğünde bir araştırma grubu oluşturulacak. Gönüllü olarak üzerimize düşeni yapmaya hazır olduğumuzu ilettim. Kendisine 'Pilot bölgeyi seçelim, beraber bu bariyeri yapalım. Sonra insanların tepkisini gördüğünüz zaman ne kadar hayırlı, ne kadar güzel bir iş yaptığımızı o zaman daha iyi anlayacaksınız.' dedim." şeklinde konuştu.
Bakan Turhan'ın konuyla yakından ilgilendiğini belirten Sofuoğlu, bir anda tüm bariyerleri değiştirme şansı bulunmadığını, ilk etapta tehlikeli bölgelerde değişiklikler yapılması gerektiğini sözlerine ekledi.
Kaynak: https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/kat...cildi-/1332907
Reklamlar
-
Şimdiden hepimizin gözü aydın.
-
Girişim iyi de bizim memlekette somut eylemi görene kadar yapılan açıklamalar birşey ifade etmiyor bana.
Niye acilen gecenin bir vakti görüştükleri de ilginç geldi.
-
" Kendisi çok ilgiliydi. Burada büyük bir maliyet var, bunu araştırmamız gerekiyor. Ne kadar büyük bir sıkıntı olduğunu hissetmemiz gerekiyor. Burada kamunun parası harcanacak. Bu yüzden gerçekten böyle bir sıkıntı var mı diye bütün araştırmaların yapılması lazım. "
Ben şu üstteki kısma takıldım. Şu andaki bariyerler neden var? Tabii ki arabalar için. Bir yere yol yapar yapmaz arabalar için hemen bariyeri yapıyorsun da motorcular için bariyer neden maliyetli geliyor? Ülkenin dört bir yanındaki yollara arabalar için bariyer yapıyorsun maliyet olmuyor, motosikletler için bariyer eklemeye gelince maliyet oluyor. Arabada yolculuk yaparsan canın kıymetli olur ama motosiklet kullanırsan canın devlete yük oluyor.
-
-
Aynı görüşmedir belki de. O görüşme basında yeterince yer bulamadığı için hatırlatma ihtiyacı duymuş olabilir.
-
CagrioneTR adlı üyeden alıntı
Burada büyük bir maliyet var, bunu araştırmamız gerekiyor. Ne kadar büyük bir sıkıntı olduğunu hissetmemiz gerekiyor. Burada kamunun parası harcanacak. Bu yüzden gerçekten böyle bir sıkıntı var mı diye bütün araştırmaların yapılması lazım.
Eh bi zahmet verdiğimiz verginin ufak bir kısmını da bizim için harcayın. Milyonlarca motosikletli her yıl milyarlarca lira vergi veriyor ama bariyer yapılırken motosikletler tamamen yok sayılıyor.
-
Bazen de gereksiz olduğunu düşünüyorum bariyerlerin... Yolun görünürlüğünü artırmak için şu plastikten kedi gözü şeyleri artırılabilir... Uçurum falan olmadıktan sonra, bariyerlere çok gerek olmamalı aslında... Bariyer olmasa, hafif şarampole, tarlaya sürüp gitse daha iyi araçlar; daha az yaralanma bakımından ...
Bariyerlerin alt kısmı da kapalı hale getirilmesinin veya değiştirilmesinin yanı sıra gereksiz yerlerde tümden kaldırılması da aslında incelenmeli.
-
GezeGeze adlı üyeden alıntı
Bazen de gereksiz olduğunu düşünüyorum bariyerlerin... Yolun görünürlüğünü artırmak için şu plastikten kedi gözü şeyleri artırılabilir... Uçurum falan olmadıktan sonra, bariyerlere çok gerek olmamalı aslında... Bariyer olmasa, hafif şarampole, tarlaya sürüp gitse daha iyi araçlar; daha az yaralanma bakımından ...
Bariyerlerin alt kısmı da kapalı hale getirilmesinin veya değiştirilmesinin yanı sıra gereksiz yerlerde tümden kaldırılması da aslında incelenmeli.
karşı şeride dalanlarıda hesaplamak lazım
-
14 Aralık 2018, 16:22
#10
ben icraat görmeden sevinmem önce icraat olmalı. yoksa bu bariyer olayının ilk gündeme gelişi değil ..
-
14 Aralık 2018, 18:52
#11
-
14 Aralık 2018, 22:11
#12
watercolours adlı üyeden alıntı
Girişim iyi de bizim memlekette somut eylemi görene kadar yapılan açıklamalar birşey ifade etmiyor bana.
logaritma adlı üyeden alıntı
ben icraat görmeden sevinmem önce icraat olmalı. yoksa bu bariyer olayının ilk gündeme gelişi değil ..
E düğmeye basmışlar işte... Daha nasıl somut bir şey olsun? Yoksa "bariyerleri düzelt" diye bir düğme yok mu? Bu da mı yalan Nâlan?
Sahi Nâlan ismi niye yok artık? Başına Tuğçe sonuna Naz falan ekleyip yeniden piyasaya sürülse gideri olmaz mı?
Tahmin ettiğiniz gibi "uzay profesörlüğünün annesini pazarlayayım" deyip trol oldum artık ben.
Alışın ufaktan.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)