Yakit tuketimi neden böyle
Reklamlar
-
2017 duke 250 sahibiyim 2500km de duzgun bir arkadastan aldim motoru yaklasik 1500 km yaptim. Depoyu fulleyip trip 2 sifirliyorum bidaha benzin alinca kac para tuttuysa doldurmak km yi ona boluyorum kurus hesabi icin. Bazen 60 tl ye 300 km gidiyor bazen 70 e 250. Genellikle sehir icindeyim deli gibi devirli kullanmam arada gazlarim isininca motor. Insanlar 2.5-3 lt bahsediyo en son aldigimda hesapladim 4.3 lt yakmis. Acaba bujide veya hava filtresinde bir problem mi var servise goturmelimiyim?
Yoksa olay benim acemi surus tarzimdan mi kaynakli
Reklamlar
-
Soğuk havalarda biraz fazla yakması normal birde kış aylarında benzine konulan katkılardan dolayıda çok yakması muhtemel daha doğru hesap için yazın denemenizde fayda var 4-4,5 lt 100 km de bu havalarda normal bence hani 6 ve üzeri yaksa sıkıntı aranabilir
-
Artik Cogu araba 4-4.5 lt seviyesine geldi 250 cc 4.3 yakinca sasirdim acikcasi
-
Benim de CB500F yazın 3,6 yakıyordu şimdi 3,9 yakıyor. Isınması daha uzun sürdüğü için normal herhalde, zaten sabah gidişim 20dk akşam dönüşüm 35dk, kısa mesafede motorun yeterince ısınmasının yakıt tüketimine etkisi daha fazla oluyor haliyle...
-
Benimki 250 cc olmasina ragmen daha fazla yakiyor. Hele gecen hafta sonu o ne soguktu oyle motoru 20 dk surdum ve 3 disi gecmedi hararet. Motor isinmadi bile soguktan.
-
Motor yaği değiştimi?
Lastik basinci?
Zincir gergisi?
Vites/devir uyumsuzlugu(kullanim)
Ornek:
5,viteste 50-60 ile gitmek veya 2-3.viteste 70-80 ile gitmek gibi
-
1000km de degisen yag var servis 7500 de gel diyor. Lastikleri her hafta kontrol ediyorum katalog basinci 29 psi ama lastigi elledigimde tas gibi olmus geliyor soguktan sanirim. Zincir uygun gerginlikte tork alt devirlerde oldugundan 3-7 bin devir araligini kullaniyorum genelde yuksek vites bogulmadan gidecek dusuk devir
-
5 litreye 110 km yol yapıyorum cbf 150 ile. Bu da sabit 80-90 arası hızla ve sakin kullanımla.
Acilen enjeksiyonlu ve sağlıklı bir makinaya geçmem lazım. Bizim dacia benim cbf kadar yakmıyor.
250 cc ye bence 4.3 lt normal. En azından basınca gidiyodur bizim motora göre.
-
bence normal değil ya sürüşünle ilgili yada motorla ilgili.ben r25 ile kışın 4.5 yazın 4.3 yakıyorum en fazla yakan 250cc motor kendisi.ısınmadan bende gazlamıyorum hayratça kullanmıyorum 4.3 duke 250 için bence cidden çok.
-
12 Aralık 2018, 00:58
#10
250 cc motosiklet için şehir içinde 4-4,5 litre yakması gayet normaldir. Bakma öyle benimki 15 kuruş yakıyor diyenlere alayı ya yalan söylüyor yada gaz kolunu yarım turdan fazla çevirmiyor.
Benim RS200'de yakıt tüketimim genelde 4 lt/100km çıkıyor. Uzun yolda da en fazla 3,5 litreye kadar düşürebiliyorum ama sorsan bu motorla 2,5 litre bile yaktığını iddia edenler çıkacaktır.
-
12 Aralık 2018, 10:15
#11
Pulsarlarda bujiyle ilgili ekstra bir olay vardi daha az yaksin diye ona ragmen bu tuketimleri yapiyosaniz benimki normal. Insanlar yazip durmus 3 lt fazla kolay kolay yakmaz diye de kafam karisti. En iyisi bugun hava filtresini cikarip bir bakayim eger temizse bu sekilde kisi geciriyim sonra km si gelir yaz bakiminda serviste herseyine baktiririm
-
12 Aralık 2018, 10:26
#12
Merhaba
Yakıt tüketimin bana göre normal yeri geldiğinde bastığını da söylüyorsun.
Benim ikinci motorumdu duke250 2017 modeldi. Bende o civarlarda yakıyordum.
Banada fazla gelmişti ilk baş çünkü ondan önce rc200 vardı 1.8 litre yakıyordum :D
Milletin dediğine çok aldanma ben r25 i alırken herkes 3 küsür en fazla gazlayınca 4.5 yaktığını söylüyordu. Bi aldım normal kullandığımda yakıt tüketimi 6 larda deli gibi gazladığımda nerdeyse 8 e geliyordu.
-
12 Aralık 2018, 10:29
#13
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
250 cc motosiklet için şehir içinde 4-4,5 litre yakması gayet normaldir. Bakma öyle benimki 15 kuruş yakıyor diyenlere alayı ya yalan söylüyor yada gaz kolunu yarım turdan fazla çevirmiyor.
Benim RS200'de yakıt tüketimim genelde 4 lt/100km çıkıyor. Uzun yolda da en fazla 3,5 litreye kadar düşürebiliyorum ama sorsan bu motorla 2,5 litre bile yaktığını iddia edenler çıkacaktır.
Sizin normalde bir yanlış var, daha doğrusu genellemede; Pulsar veya KTM bilmem ama benim 250cc Yamaha scooter'la şehir içinde 4 hiç görmedim, 3,6 falan yakıyordu, şehir dışında da 3,2 (üstelik yolculu bagajlı - dikkat edin scooter dedim, onlar viteslilerden daha fazla yakar genelde...), CB500F'im de şehiriçi yaz 3,6 şimdilerde (kısa mesafe) 3,9 yakıyor. NC de kullandım onda 3,9'du ama NC özel durum onu başka motorlarla yakıt konusunda kıyaslamak doğru değil...
-
12 Aralık 2018, 10:29
#14
60 TL ye 300 km gitmesi normal motorunda hiç bir sorun yok havalar soğuk
-
12 Aralık 2018, 10:52
#15
Bana kalırsa az yakıyor gene her türlü :D
-
12 Aralık 2018, 12:18
#16
burak burk adlı üyeden alıntı
bence normal değil ya sürüşünle ilgili yada motorla ilgili.ben r25 ile kışın 4.5 yazın 4.3 yakıyorum en fazla yakan 250cc motor kendisi.ısınmadan bende gazlamıyorum hayratça kullanmıyorum 4.3 duke 250 için bence cidden çok.
Bir daha düşün Ninja 250R kullanıyorum 5.5 lt ortalama yakıtı var 5 altına hiç düşmedi. Hakkını verdiğinden dolayı sesim çıkmıyor
-
12 Aralık 2018, 12:28
#17
Bende rx3i evo var. Enjeksiyonlu 250 cc. Şehir içi , Şehir dışı yarı yarıya kullanıyorum. Genellikle
şehir dışı 100 km de 3.5 le 3.7 arası şehir içindeyse 4 ile 4.5 arası kullanıyorum. Yalnız birsene önce
Tam kış ortası İstanbul'dan Bursa'ya dönerken hava çok soğuktu. 70 km süratin üzerine çıkamadım. O gün
ömrümün en ekonomik evo sürüşünü yapmıştım . 100 km 3.3 litre . Bir daha o kadar hesaplı sürüş hic denk
gelmedi. Yukarıda diğer arkadaşların da paylaştığı gibi soğuk havada çok kısa mesafelerde kullanılırsa,
tüketim çok aşırı yükseliyor. Motor normal çalışma sıcaklığına ulaşamadığı için . Selamlar.
-
12 Aralık 2018, 13:16
#18
250c.c motorun en kralı 3 litreden aşağı yakamaz.. kim diyorsa ben 2.5 yakıyorum ben 2 litre yakıyorum külliyen sallıyordur.. 250c.c hakkı ortalamalarda motoruna sürücüsüne sürüşüne bağlı 3.5 litre civarıdır bu 3 de olur bazısında 4 de olur bazısında..
ancak tapa gaz devamlı devirli altviteslerde yardıra yardıra motorun ciğerini söke söke sürsen en kral görebiliceğin 5 litre falan olur. motor hacmine göre yakmaz sürüşüne göre yakar..
600 lük makinayı 250 lik gibi sürersen ona yakın yakar 250 lik makinayı yardıra yardıra 600 lükmüş gibi sürmeye kalkarsan oda ona göre yakar..
600 lüğü hakkını vere vere kullnırsan o zamanda normal 600 lük gibi yakar.. her şey bilekde gazı ne kadar verdiğine bakıyor..
-
12 Aralık 2018, 13:54
#19
Konuyla alakasız olacak belki ama motosiklet üreticileri, modellerinin hacimlerini hep arttırmaya gitti son dönemde. Z 750 den 900 e, NC 700 den 750 e, Fazer6 dan 8 e 600f ten 650 f e vs vs.
Amaç daha beygirli makina yapmak değil, hacim arttırarak torku daha geniş bir aralığa yayıp daha rahat, daha orta devirlerde keyifli sürüşe elverişli hale getirmek ve motor ömrünü uzatmak. Tabi doğal olarak yakıt ve emisyonları düşürmek.
Bizim memlekette, NC 750, MT 7, XT 660Z gibi bir motorlar için r6 dan daha fazla vergi isteniyor olması çok acı. Tamamen yetkililerin cehaleti ve iş bilmezliği yüzünden.
Bu da böyle bir şikayetimdir.
-
12 Aralık 2018, 14:16
#20
dukeler absürd gaz tepkisiyle biliniyo zaten bi acayip gaz açıp kapatmak ama benim hoşuma gidiyor. anladığım kadarıyla ara ara gazladığım ve performanslı kullanmama birde soğuklar eklenince böyle bir tüketim çıktı. Bu depoyuda olabildiğince sakin ve sabit devirlerde kullanarak kaç km gittiğini buraya eklerim. Fikirleriniz için teşekkürler arkadaşlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)