2 yıl scooter deneyimimden sonra vitesli motosiklete geçince anladım bunu. scooter kesinlikle motosiklet sınıfına girmemeli. iyi günler dilerim efenim.
2 yıl scooter deneyimimden sonra vitesli motosiklete geçince anladım bunu. scooter kesinlikle motosiklet sınıfına girmemeli. iyi günler dilerim efenim.
scooter ne sürdün ki bu kanıya vardın çok merak ediyorum .. bende yıllardır manuel sürüyordum uzun süreden sonra en son tdm850 mi sattım şimdi piaggio x10 aldım inanılmaz keyifli ve konforlu geliyor bana inesim gelmiyor selesinden.. yürüyen padişah koltuğu diyorum zaten.. yolda gidişide çok keyifli..
Keyif dışında amaca uygun olarak motosikletler sınıflandırılabilir. Herkesin bir tarzı vardır, şimdi ss kullanan birisi çıkıp ta chopper motosiklet değildir dese mantıklı bir yorum mu olurdu ? Bence görüşünü scooter benim tarzım değilmiş olarak değiştirmelisin...
Ben de 2 scooter kullandıktan dan sonra vitesliye geçtim. Scooter veya motor daha iyi veya daha kötü diye bir olgu yoktur bence..
Her ikisinin de artıları ve eksileri var doğal olarak.
Motoru ne amaçla, hangi şartlarda ve ne beklenti ile kullandığınıza bağlı olarak memnun olup olmama olayı değişir.
bence insanlar arasıra sirküle etmeli kendini.. bende 2006 da silverwing 600 vardı onu sattım vulcan900 aldım sattım arada bir kaç motor aldım sattım hepsi vitesliydi en son tdm yi aldım onuda sattım artık biraz konfor rahatlık tatma vakdim dedim değişiklik iyi olur dedim piaggioyu aldım yarın bunu satarım gene vitesli bir şeyler alabilirim ama ara sıra böyle sirkülsayon değişiklik iyi geliyor insanın yorgunluğunuda alıyor motor sürme zevkini şevkini yerine getiriyor.
scooterin üzerine oturuyorsun ve gaz kolunu çeviriyorsun neresi zevkli bunun. ayrıca vitesli motosiklet tasarımlarının ''egemen alfa erkek'' sitiline daha uygun olduğunu düşünüyorum,velev ki scooter da kız istemeye gitmiş anne ile babanın ortasında oturmuş damat adayı gibi kalıyoruz. elimizdeki çiçek çikolata ise gidon oluyor.
Çok derinlemesine bir analiz olmuş (Scooter kötü, vitesli şahane. İyi günler.)
Teşekkürler.
zaten zevkli kısmı orası bütün geri kalan hammallık kısımı motor senin için yapıyor tek yaptığın gazı açmak yoluna bakmak.. yolun tadını keyfini doya doya çıkarıyorsun .. çok fazla şeye adapte olmana gerek kalmıyor .. kendini beş parçaya bölmüyorsun..
kaldıki zaten artık şu andada manuel motorlar otomatikleşmeye başladı nc serileri olsun at ler olsun dct şanzımanlı scooterdan farkı yok.. bu git gide diğer markalardada yayılıcak.. yakında safkan manuelde kalmaz hepsi dct türevi şanzımanlara geçer suzukide başladı zaten kendi çift kavramaları triptironik şanzımanını kullanmaya..
bu iş arabalardada böyleydi eskiden insanlar manuel olsun diye inat ederdi şimdi manuelin yüzüne bakan yok çünkü otomatik şanzımanlar manuele göre daha az yakıyor daha seri daha performanslı.. motorsiklet içinde aynısı geçerli honda dct yi boşuna kullanmadı motorlarda. manuele göre daha seri ve az yaktırıyor..
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:36 ----------
yalnız resimler yeni gördüm boşuna yazmışım o kadar şeyi sanırım senin yaş 11-12 falan .. olgun bir insanın paylaşıcağı resimler değil bunlar..
Gerçek motosiklet , üstünde kendini kral hissettiğin motosikkettir. Mobilette kullandım scooter da süper sportta chooper da ruh halin ni , kişiliğini, karakterini hangisi yansıtıyor,sen kendine hangisine yakiştırıyorsan motor o dur. 👍
Girmiyor zaten... Mesela benim bildiğim Fransa'da yasal olarak ayrı kategorilerde değerlendirilmiyor skuter ve motosikletler. Bizde ehliyetleri aynı. Orada farklı, sanırım 14-15 yaşında ehliyetli değil ama bir trafik 'izni' edinerek belli bir güç/hacme kadar skuter kullanabiliyorsunuz. Skuter ve motosiklet benzerlikleri olan ayrı taşıtlar.
hani bir laf vardır yürümeyi öğrenmeden koşmaya çalışmak ... Motosikletin gücüyle eksiklerinizi kapatmaya çalışırsanız 10 viraj göremeden totonuz asfalt ile yakın temasa geçebilir. Bazen bir scooterın akşam iş çıkış trafiğinde mücadele ederek eve sağ salim gelmen sana 1000 cc bir motosikletle eve gelmeye çalışmandan daha çok şey katabilir. Scooter ve motosikletin trafik çizgisi aynıdır. Denge olarak zaten tüm motosikletler birbirinden çok farklıdır. Emin olun kullandığınız vitesli motosikletten inip benimkine binseniz yine aynı şeyi düşünebilirsiniz. Dolayısıyla her motosikletin ve her scooterin ayrı bir denge kütlesi ve ayrı bir sürüş dinamiği vardır. Zevk konusu çok tartışılır. Ben şahsen süper tenereye ayda bir biniyorsam today 50 ye hergün biniyorum ve trafikte tenerede almadığım keyfi onda alıyorum...
Vallahi şu havalarda bir scooterim olaydı diye çok hayıflanıyorum. Tak örtüsünü rahat rahat git gel yağmur çamur derdi olmadan...
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:39 ----------
Ama mesela bir X Max ile şimdikiyle kullanabildiğim kadar çevik kullanamazdım; o çeviklik de bu havalarda (karanlık ve yağışlı) gerekmiyor zaten, gereksiz risk almak olur. Ne sen doğru dürüst bir şey görüyorsun ne de etrafındaki diğer araç sürücüleri...
Skuter motosiklet değildir zaten, skuterdir, adı üstünde. Burada park yerleri bile ayrı, biri diğerinin parkettiği yere edemiyor.
Bunun için motosiklete gerek yok
Yok artık. Mesir macunu etkisi de veriyor mu?
Enerjinin korunumu yasası falan desem? Yoksa otomatik şanzıman kullanıcının iyi niyetini enerjiye mi dönüştürüyor? Bundan sonra "az yaksın tez gitsin" diyenlere otomatik şanzıman tavsiye edeceğim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)