Scooterin çok zevksiz bir araç olması
Reklamlar
-
11 Aralık 2018, 00:33
#41
scooter var scooter var sen gidip mondial asya nın 125cc lik scooter ile burgman silverwing downtown x10 bunları aynı kefeye koyarsan biz bilgi değil cehaletle uğraşırısız..
scooter dediğin şahsi fikrim en az 400cc olmalı..
o zaman işte bu yorumlar havada kalıyor yürüyen tabure , o bu şu.. ben tdm den indim buna bindim ilk şehir içi sürmelik aldım ama şehir içinden çok uzun yol yaptım her üstüne bindiğimde uzunyol yapasım geliyor o kadar rahat konforlu keyifli motor sürdüğünü hissediyorsun otomatik olması sırtındaki vites debriyaj fren yükünü üstünden atıyor fren derken ayak freni..
Hayatımda iki tane scooterım oldu biri bu x10 biride yıllar önce yaklaşık 10-12 sene önce aldığım silverwing 600 ümdü oda şahane motordu zaten onun hasretinden bu x10 u aldım.. onun dışında hayatım boyu sürdüğüm bütün motorlar manueldi zaten son 10 senedir sürdüklerimin hepsi 700-900 cc arası idi.. x10 a bir bindim ilaç gibi geldi.. resmen huzur buldum.
yolun zevkini keyfini çıkartıyorsun ben daha önce vitesli motorlarımla gittiğim yollarda şimdi x10 ile gidiyorum bir sürü yolda fark etmediğim şeyleri farkediyorum .. şile yolunda kahve ye girdim çok sık gezmeyi kullandığım rota tdm ile vulcanla gitmediysem 50 defa geçdiğim rota hayırlı olsun dayı yenimi açdınız dedim yok yiğenim 20 yıldır burdayız biz dedi önünden o kadar geçmişim hiç farketmemişim..
scooter sana yolun keyfini çıkarma imkanıda sunuyor.. tabii dedimya scooter var scooter var.. sen gidip 100cc lik 125 cc lik scooter ile 500-600 cc lik scootera aynı scooter dersen konuşulan herşey boş..
bu şuna benziyor sen gidip şehir içi yakıtı az yakan 1.4 otomatik bir araç alıp bunu gidip otomatik rollyroyce yada mercedes s ile kıyaslamak gibi birşey.. ikiside temelde otomatik vitesli araç ama aynı araçmı..
Reklamlar
-
11 Aralık 2018, 00:48
#42
freewill adlı üyeden alıntı
Bi bakıp çıkayım dedim. Sonuna kadar izlettirdi. Kendisini İstanbul e-5 trafiğinde düşündüm bi an. Tehlikeli kullanıyor ama izlemesi zevkliydi. Ha bi de bu forumda bunun daha iyisini yapmış olan birileri mutlaka vardır diye düşünüyorum.
-
11 Aralık 2018, 01:15
#43
logaritma adlı üyeden alıntı
bu şuna benziyor sen gidip şehir içi yakıtı az yakan 1.4 otomatik bir araç alıp bunu gidip otomatik rollyroyce yada mercedes s ile kıyaslamak gibi birşey.. ikiside temelde otomatik vitesli araç ama aynı araçmı..
Haklısınız, değil. Biri günlük ulaşım aracı, diğeri de onun lüksü. İkisi de ulaşım ve iş görmek için, ama zevk için değil. Arada rahatlık ve konfor farkı var sadece.
Daha önce yazdığım gibi, skuter denen nesne "pratiklik , rahatlık, konfor" gibi faydalar için dizayn edilmiş bir araç.
Yok "ben bundan zevk alıyorum" diyorsanız ellerinizden öperiz, yaşlılara saygımız sonsuz
-
11 Aralık 2018, 01:23
#44
gereksiz bi başlık olmuş mondialin neyi var ayrıca zn 125 ile onbinlerce km yapmıştım ağzı olsada konuşsa hala özlerim o motoru sevdiğin yere gidersen motoru da seversin ne olursa olsun
-
11 Aralık 2018, 01:23
#45
Ne uğraşıcam bu yaştan sonra, vitesli motoru sınavı geçmek için öğrendik hepsi o. Hedefim zaten Scooter idi. Tamam şekil şemal vitesli daha bir albeni ama, maxi Scooter keyfi hiç bir motorda yok. Rüzgarı göğsüne yemezsin, pantolonun ayakkabın batmaz, top case gibi çirkin bir şey takmak zorunda değilsin atarsın sele altı bagajına kask vs ıvır zıvır her bir şey alır. Vites değiştirmek dur kalk kavrama stop derdi yok, dikkatini motora değil etrafına verirsin hayatta kalma ihtimalin artar. İsterseniz motosiklet demeyin, çok da tın yani.
-
11 Aralık 2018, 01:32
#46
hasmet adlı üyeden alıntı
Haklısınız, değil. Biri günlük ulaşım aracı, diğeri de onun lüksü. İkisi de ulaşım ve iş görmek için, ama zevk için değil. Arada rahatlık ve konfor farkı var sadece.
Daha önce yazdığım gibi, skuter denen nesne "pratiklik , rahatlık, konfor" gibi faydalar için dizayn edilmiş bir araç.
Yok "ben bundan zevk alıyorum" diyorsanız ellerinizden öperiz, yaşlılara saygımız sonsuz
pratiklik , rahatlık, konfor zaten motordan zevk almak demektir.. daha ne olucak .. diyorsanız ben tek tekere veririm gazı açdım mı 200 ü görücem o başka ayrı kulvar ama onu normal vitesliler içinde bile her motorda yapamassınız..
bir touring commuter enduro cruiser motorun mantığıda scooterdan farklı değil ona bakarsanız onlarda temelde pratiklik , rahatlık, konfor,gezi için üretilen motorlar ..
ben hiç cruiser motorda enduroda tek tekere veren abi 180-200 yaptım diyen arkadaş duymadım alanların zaten öyle bir derdi amacı yok millet gezi keyif için alıyor ağır abi hesabı takılıyor.. bir maksi scooterında amacı farklı değil..
-
11 Aralık 2018, 01:42
#47
1 yil Xmax250 kullandim.
17`` jant ebatli ve dönüş yari capi yuksek bir maxi scooter uretilirse alirim(kalkip integra demesin kimse maxi olacak).
Ayrica,gidonla beraber dönmeyen far sistemli motosikletlere`de ayar oluyorum o mevzu ayri.
Far dedigin dönduğun yeri gidonla senkron hareket ederek net aydinlatacak gerisi hikaye..
-
11 Aralık 2018, 01:48
#48
logaritma adlı üyeden alıntı
pratiklik , rahatlık, konfor zaten motordan zevk almak demektir.. daha ne olucak ..
Ellerinizden öperiz. Hayır dualarınızı eksik etmeyiniz
Cruiser, enduro, SS, hepsi de zevk için üretilmiş araçlar. Bunların zevkini gerçekten tadanlara "skuter" derseniz, onlar da ellerinizi öpüp hayır dualarınızı isterler.
-
11 Aralık 2018, 02:03
#49
hasmet adlı üyeden alıntı
Ellerinizden öperiz. Hayır dualarınızı eksik etmeyiniz
Cruiser, enduro, SS, hepsi de zevk için üretilmiş araçlar. Bunların zevkini gerçekten tadanlara "skuter" derseniz, onlar da ellerinizi öpüp hayır dualarınızı isterler.
onlar gelip bana sorsun benim onlara sorucak bir şeyim yok .. ss dışında her cins her tür motora sahip olmuş biriyim cruiserında enduronunda kendi bütçem dahilinde kralını sahip olmuş biriyim.. bir gün inşallah sende benim sürdüğüm çeşitlilikde motora sahip olur sürersin o zaman fikirlerin değişir..
sizleride anlıyorum sorun yok .. bir şeyleri doyurmadan egonu tatmin etmeden ne desen boş.. ben şimdi camping derim anlamassın balık derim mangal derim anlamassın .. gezi derim anlıycağın tahmini en fazla haftasonu sizin oralarda dağ yollarında contralar yapa yapa yaptığınız size göre adrenalin dolu gezilerdir..
benim için adrenalin bu saatten sonra imkanım gücüm olsa burdan çıkıp katmanduya moğolistane gitmekdir düşüncesi bile heyecanlandırıyor.. umarım bir gün sende bu bakış açısına sahip olursun. hayat tek tekere vermek motoru yatırdım kaldırdım gazladımdan ibaret değil motor heleki o hiç değil.. o genç motora yeni başlamış hevesi olan insanların yapıcağı iş.. ama bunu anlamakda dediğim gibi bir evre bir aydınlanma level atlama..
-
11 Aralık 2018, 02:06
#50
PAPAZ_39 adlı üyeden alıntı
Gerçek motosiklet , üstünde kendini kral hissettiğin motosikkettir. Mobilette kullandım scooter da süper sportta chooper da ruh halin ni , kişiliğini, karakterini hangisi yansıtıyor,sen kendine hangisine yakiştırıyorsan motor o dur. 👍
Yahu kardeşim dedik ya kim kendini nerde rahat hissederse oraya otursun diye.😊
Yok skuter öyle yok vitesli böyle otomatik şöyle. Bırakın bunları yaa neymiş yağmurda ayaklara çamur gelmiyormuş , camı varmış göğüse rüzgar gelmiyormuş falan filan masalla masalla. Sen kış günü yağmurda motora biniceksin ıslanmayacak üşümeyecek , çamurlanmayacaksin.
Yanından geçen arabalardami sana su sicratmayacak , çamur atmayacak. Valla rüzgarla karışık bi yapiştiriyo kaskın içine
bile çamurlu su sokuyor neye uğradığını şaşırırsin.
Rüzgarlı havaları hiç hesaba katmiyorsunuz , skuter rüzgarı yandan yediği zaman nereye gideceği belli olmuyor.
Bizim hesap ' hem ayranım dökülmesin , hem totom üzülmesin'☺ herşeyin bir bedeli var .
Burda millet konuşuyor benim motorum böyle iyi , yok seninki motormu sukuter daha iyi, Bence en iyisi elektirikli bisiklet , hem arada pedal çevirip sporda yapmış oluyorsunuz..
Yağmurdan , çamurdan korkan taksi tutsun 😀 👍
-
11 Aralık 2018, 02:24
#51
motosiklet değil o zaten. atv, quadricycle gibi farklı bir araç. iki tekeri olan her şey motosiklet değil yani
-
11 Aralık 2018, 02:37
#52
ben motorumdan şahsen memnunum öyle yan rüzgarlardan etkilenme çok olmuyor bende köprüdende çok geçiyorum özellikle ikinci köprü fena esiyor..
https://www.youtube.com/watch?v=agkg6YcsmQw
-
11 Aralık 2018, 04:56
#53
logaritma adlı üyeden alıntı
onlar gelip bana sorsun benim onlara sorucak bir şeyim yok .. ss dışında her cins her tür motora sahip olmuş biriyim cruiserında enduronunda kendi bütçem dahilinde kralını sahip olmuş biriyim.. bir gün inşallah sende benim sürdüğüm çeşitlilikde motora sahip olur sürersin o zaman fikirlerin değişir..
sizleride anlıyorum sorun yok .. bir şeyleri doyurmadan egonu tatmin etmeden ne desen boş.. ben şimdi camping derim anlamassın balık derim mangal derim anlamassın .. gezi derim anlıycağın tahmini en fazla haftasonu sizin oralarda dağ yollarında contralar yapa yapa yaptığınız size göre adrenalin dolu gezilerdir..
benim için adrenalin bu saatten sonra imkanım gücüm olsa burdan çıkıp katmanduya moğolistane gitmekdir düşüncesi bile heyecanlandırıyor.. umarım bir gün sende bu bakış açısına sahip olursun. hayat tek tekere vermek motoru yatırdım kaldırdım gazladımdan ibaret değil motor heleki o hiç değil.. o genç motora yeni başlamış hevesi olan insanların yapıcağı iş.. ama bunu anlamakda dediğim gibi bir evre bir aydınlanma level atlama..
Atışlarınızın ne kadar karavana gittiğini bir bilseniz, benimle birlikte gülersiniz şimdi. Keşke rastgele sallamasaydınız tanımadan bilmeden.
Ancak şuna üzüldüm. Az çok bir kaç motosiklet sahibi olmuşsunuz, lakin tadlarına varmak nasip olmamış yahu. Nedendir? Çevre mi, kültür mü, birikim mi, bakış açısı mı, ekonomi mi, nedir acep? Çok değil 15 senedir 600cc ve üstü motosiklet kullanıyorum, ama az çok cruiser, SS, off-road ve touring kültürüne hakimim yahu. Burada motosiklet kültürü daha koyu olduğu, insanlar hobilerinde daha ciddi olabildiğinden falan mıdır ki?
-
11 Aralık 2018, 07:43
#54
Bir deli kuyuya taş attı, daha çıkaramadınız mı?
-
11 Aralık 2018, 07:52
#55
T-Max 530 kullandım en şık görünüşlü ve performansı yüksek scooter diye ama sürüş zevkiyle alakası yok. Zaten burada da markalar scooters - bikes diye ayırıyor. Scooter bir tarzdan ziyade bambaşka bir araç sınıfıymış gibi görülüyor. Bu Avrupada da böyle, Bali tatilimizde kiralarken böyleydi. Adam scooter mı istiyorsun motosiklet mi diye soruyor ?
Sonuç olarak arkadaşın yorumu doğrudur. Kullanışlılık, rahatlık, şehir içinde pratiklik, bagaj imkanı gibi tanımlar sürüş zevkine ait değil konfora ait tanımlardır. Motosiklet sürmek biraz daha makineye hakim olmak ve düşündüklerini altındaki makineye yaptırmak açısından daha zevkli denebilir.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
11 Aralık 2018, 11:10
#56
sen rüzgarı yersin soğukta
ben yemem,
kask, mont yanında taşırsın
ben taşımam
trafikte vites küçültüp büyütürsün yorulursun
ben yorulmam,
her 400 km zincir yağlarsın
ben yağlamam,
hızlı sürüp kaza riskin artar
benim senin ki kadar olmaz,
yağmurda ayakların ıslanır
benim ıslanmaz,
artçım daha konforlu olur
sende olmaz,
soğukta bacakların üşür
benim fazla etkilenmez,
vs vs vs
kısacası bu bir tercih meselesi, zevkler ve renkler
herkes istediği motorsikleti yada scooteri sürebilir
-
11 Aralık 2018, 11:28
#57
scooter iyidir keyifdir.. boş verin..
-
11 Aralık 2018, 11:30
#58
Ben scooter olarak sadece pcx kullandım benim değildi ama gayet keyifliydi.
-
11 Aralık 2018, 11:38
#59
Scooter candır gerisi heyecan.
-
11 Aralık 2018, 11:45
#60
hasmet adlı üyeden alıntı
Haklısınız, değil. Biri günlük ulaşım aracı, diğeri de onun lüksü. İkisi de ulaşım ve iş görmek için, ama zevk için değil. Arada rahatlık ve konfor farkı var sadece.
Daha önce yazdığım gibi, skuter denen nesne "pratiklik , rahatlık, konfor" gibi faydalar için dizayn edilmiş bir araç.
Yok "ben bundan zevk alıyorum" diyorsanız ellerinizden öperiz, yaşlılara saygımız sonsuz
Valla hasmet hocam ister kız, ister ellerimden öp, fark etmez ama ben skuter sürmekten de aşırı keyif alıyorum Commuter de sürdüm, 600lük SS de sürdüm, skuter de kullandım, hepsinin keyfi başka başkaydı ve içlerinden skuter olanları sürmek de aşırı keyifliydi.
Hani nefes alsın yeter derler ya, benim olayım da "2 tekelekli olsun da, ne olursa olsun"
Elbet bir SS motorun otobanda gaz açtığınızda çıkardığı ses ve his veya bir enduronun toprak yolda hoplayıp zıplarken verdiği keyif bambaşka. Ancak ufak tefek işlerinizi halletmek için şehir içinde trafiğin en kalabalık saatinde bile olsa ufak skuterinize atlayıp hiç trafik yokmuşçasına ve yakıt zamlarına inat yakıtı koklarcasına yakan bir skuterle şehir içinde gezmenin verdiği keyif de bambaşka.
Hadi kıyasla dersen, vitesli motorlar genel kullanımda daha zevkli derim. Ancak skuterin de pratikliğinin getirdiği keyfi yabana atmamak lazım. Sen amerikanın geniş yollarında skuterin keyfini anlayamazsın belki ama bizim gibi daracık sokaklı sıkışık metropol trafiğinde süren arkadaşlar ne demek istediğimi çok iyi anlarlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)