CBR500r'dan sonra hangi motor ?
Reklamlar
-
Arkadaşlar benim şımarıklık denebilecek bir sorunum var
MT25 ten cbr500 e geçtiğim ilk aylarda güç, fren ve yol tutuş olarak Honda bayağı farklı ve tatmin edici gelmişti. ( MT25 ile 18500 ve cbr500 ile 16000 km yol yaptım iş yolunda ). Ama bu durum yaklaşık Honda ile yaptığım 5-6 bin km sonrası bitti. Başlarda aldığım daha güçlü, daha iyi motor kullanıyorum hissi çabuk bitti maalesef... tabi burada teknik data olarak yakın sayılabilecek iki motordan bahsettiğim için bu durum normal sayılabilir…
Asıl sorunum ise şu : cbr500 ü satıp yerine Suzuki sv650 ya da MT07 almayı planlıyorum. Bunlardan birini alır isem aynı sorunu yani yeni makinaya çabuk alışma ve aldığım keyifte azalma sorununu yaşar mıyım sizce?
Yaşayacağımı düşünüyorsanız eğer bunlardan daha büyük makinelere mi geçsem acaba? MT09 ya da vfr800x gibi? Ya da aklıma gelmeyen bu ayarda başka bir motor?
Bu arada motorumu işe gidiş gelişlerde kullanıyorum. MT09 gibi motorlar işe gidiş gelmede yakıt ve kolaylık olarak çok mu fazla olur MT07 ve sv650 ye göre?
Yanıtlar için teşekkürler şimdiden..
Reklamlar
-
Cbr 500 motoru saglam ama sakin bir motor mt07 gectigin zaman baya bir fark hissedersin.bence once mt07 dene yada sv650 ondan sonra mt09 dusunmeye basla.mt07 09 arasinda muhtemel 2 litre fark olucaktir basma acisindan.sakin surersen 1 litre fark etmez
-
bence mt09 al iyi motor kullanıyorum hissin bitersede direk hayabusaya geç derim.
-
MT 7 sürmedim fakat CB 500 F den MT 9 a geçmiş biri olarak kaç şey söyleyebilirim.
MT 9 her şeyden önce gaz dozajlaması hassas ve zor olan bir motosiklet. Commuting e pek uygun değil. Gaz koluna ani beklenmedik tepkiler verebiliyor. Bu durum, şehir içi sıkışık trafiklerde vs yorucu olabiliyor. Motor sıcaklığı da sıkışık trafikte 4 silindirliler gibi çabucak yükselebiliyor trafikte.
Yakıt olarak sakin kullanımda(ne kadar sakin kalınabilir üzerinde orası ayrı) 5 litrelere kadar düşürmek mümkün.
Bir de daha güçlü daha iyi motosiklet hissiyatını yitirmek biraz zor. Sapık gibi ivmeleniyor alet.
-
wing41 adlı üyeden alıntı
MT 7 sürmedim fakat CB 500 F den MT 9 a geçmiş biri olarak kaç şey söyleyebilirim.
MT 9 her şeyden önce gaz dozajlaması hassas ve zor olan bir motosiklet. Commuting e pek uygun değil. Gaz koluna ani beklenmedik tepkiler verebiliyor. Bu durum, şehir içi sıkışık trafiklerde vs yorucu olabiliyor. Motor sıcaklığı da sıkışık trafikte 4 silindirliler gibi çabucak yükselebiliyor trafikte.
Yakıt olarak sakin kullanımda(ne kadar sakin kalınabilir üzerinde orası ayrı) 5 litrelere kadar düşürmek mümkün.
Bir de daha güçlü daha iyi motosiklet hissiyatını yitirmek biraz zor. Sapık gibi ivmeleniyor alet.
Bu yoruma sesli güldüm ofiste
makina 190 kg 115 beygir hızlanmsında ne yaspın o 3 silindir ile.
konuya gelince bence cbr500 den sonra geçmek için mt07 çok uygun
-
cbr500 den sonra mt07 kesmez arasında en fazla 25-30hp oynuyor çabuk alışırsın ve heyecanını kaybedersin. Senin ilacın MT 09
-
mt 9 ruh hastası bir motor bence 500r dan sonra gecebileceğin en mantıklı motor cbr 650f
-
önemli olan şu gerçekte tatminsizliğin sebebi bindiğin motosiklet mi sorusu? Yoksa patlayıp parçalanana kadar büyütmeli misin motoru? Yollarda azmak için motor arama bence. İş ev arası kaç km merak ettim cbr500 den sıkılacak kadar yol uzun bile değildir. Gerçekte tavsiyem böyle onu mu alayım bunu mu alayım durumu varsa iş için küçük bir motor, hobi için haftasonlarını ayırabileceğin büyük bir motor... Ama tabi bunu da yapsan forumda açacağın ilk başlık ''küçük motordan inip büyüğe binince yada tam tersine adapte olamıyorum'' olurdu bence...
-
sen arkadaşları dinleme MT09 > Hayabusa > F16 bence seni bu sıralama tatmin edicektir..
-
10 Aralık 2018, 15:12
#10
enderbilgi adlı üyeden alıntı
önemli olan şu gerçekte tatminsizliğin sebebi bindiğin motosiklet mi sorusu? Yoksa patlayıp parçalanana kadar büyütmeli misin motoru? Yollarda azmak için motor arama bence. İş ev arası kaç km merak ettim cbr500 den sıkılacak kadar yol uzun bile değildir. Gerçekte tavsiyem böyle onu mu alayım bunu mu alayım durumu varsa iş için küçük bir motor, hobi için haftasonlarını ayırabileceğin büyük bir motor... Ama tabi bunu da yapsan forumda açacağın ilk başlık ''küçük motordan inip büyüğe binince yada tam tersine adapte olamıyorum'' olurdu bence...
yok hocam yolda azmak falan derdinde değilim gayette güvenliğe dikkat ederek kullanırım ama boş yolda da gazı açarım.. bu arada ev iş arası 45 km. git gel her gün 90 km yapıyorum.. 2-3 haftada bir de hafta sonları 100-150 km lik geziler yapıyorum..
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:11 ----------
fkambay adlı üyeden alıntı
mt 9 ruh hastası bir motor bence 500r dan sonra gecebileceğin en mantıklı motor cbr 650f
evet o da güzel olabilir. teşekkürler.
-
10 Aralık 2018, 15:14
#11
Ben de 500r kullanıyorum eğer a ehliyetim olsaydı Triumph Daytona 675r veya Street triple 675r kullanırdım çünkü öhlins süspansiyon, brembo fren, quickshifter, 3 silindir sesi gibi özellikleri çok çekici. Onun dışında yeni gelicek olan Cbr650r var fena durmuyor. Çok psikopat olsun dersen mt09 derim ama bence mt07 ile 500r arasında fazlasıyla güç farkı olduğunu düşünüyorum.
-
10 Aralık 2018, 15:14
#12
logaritma adlı üyeden alıntı
sen arkadaşları dinleme MT09 > Hayabusa > F16 bence seni bu sıralama tatmin edicektir..
F16 dan sonra ??
-
10 Aralık 2018, 15:18
#13
MT00 adlı üyeden alıntı
F16 dan sonra ??
ışık görüceksin ona doğru ağır ağır gidiceksin..
-
10 Aralık 2018, 15:28
#14
Erenk34 adlı üyeden alıntı
Ben de 500r kullanıyorum eğer a ehliyetim olsaydı Triumph Daytona 675r veya Street triple 675r kullanırdım çünkü öhlins süspansiyon, brembo fren, quickshifter, 3 silindir sesi gibi özellikleri çok çekici. Onun dışında yeni gelicek olan Cbr650r var fena durmuyor. Çok psikopat olsun dersen mt09 derim ama bence mt07 ile 500r arasında fazlasıyla güç farkı olduğunu düşünüyorum.
Triumph Daytona 675r veya Street triple 675r motorlar da güzel ama her gün kullanmaya uygun mudur acaba bilemedim ? Ama bunlar da beğendiğim motorlar ayrı..
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:26 ----------
logaritma adlı üyeden alıntı
ışık görüceksin ona doğru ağır ağır gidiceksin..
yönlendirmelerin için çok teşekkürler üstad..
-
10 Aralık 2018, 15:34
#15
MT00 adlı üyeden alıntı
Triumph Daytona 675r veya Street triple 675r motorlar da güzel ama her gün kullanmaya uygun mudur acaba bilemedim ? Ama bunlar da beğendiğim motorlar ayrı..
Konfor olarak Street triple 675r iyidir diye düşünüyorum ama aynen o konu biraz sıkıntılı çok narin ve ilgi isteyen motorlar, insan oraya buraya götürürken gözü arkada kalabilir
-
10 Aralık 2018, 15:35
#16
Hem 500'lük honda hem de mt07 kullanan var mı aramızda acaba ?
Bir de böyle bir kullanıcıdan direkt yorum olsa ne güzel olurdu..
-
10 Aralık 2018, 15:37
#17
SV650 güzel gelecektir karakter yapısı olarak ondan da sıkılırsın. MT07 daha hırçın bir alet sv650ye göre sadece hp tork eğrisine bakarak motorlar değerlendirilmez maalesef. Bana göre MT09 çok doğru bir tercih olmaz. MT07 iyi bir seçenek olabilir sizin için. 25 30 hpcik fark bazılarımız için küçük gözükebilir ancak o aletler iyi şöförlerin elinde gazcı abilere zor zamanlar yaşatıyor virajlı yollarda.
-
10 Aralık 2018, 15:54
#18
MT00 adlı üyeden alıntı
Hem 500'lük honda hem de mt07 kullanan var mı aramızda acaba ?
Bir de böyle bir kullanıcıdan direkt yorum olsa ne güzel olurdu..
500r birkaç sefer gördüm ama hiç kullanmadım. Mt07 zaten R25 ayarında Kızılay motorudur arkadaslarimin birkaçında, onların arkadaslarinda vs hep denk geldim kullandım yüksek hızlarda ki sollamalarda yetersiz kalıyor 70kusur beygirdi galiba bana yetersiz geldi. daha psikopat makinelere bindim ve o kadar korkutucu değil.(bence)
Mt09 şuan almayı düşündüğüm bir motor. Büyük bir hevesle sıfır R25 aldım ama önceden hep büyük hacimli ve güçlü motorlar kullandığım için kesmedi çok çabuk sıkıldım.
Burada ölürsün, bariyerlerden toplarlar bilmem ne gibi imalarda bulunmaya çalışıp büyük hacime bir tarafı yemeyip sizide vazgeçirmeye çalışanlara kulak asmayin. Tecrubenize ve kendinize guveniyorsaniz butcenizde el veriyorsa büyük birşey alıp uzun yıllar binin.
Bu forumda mt09 alicam diye kime sorsanız alma ölürsün derler, büyük gelir derler, helvadan filan bahsederler. İş yine sizde bitiyor para sizin keyif sizin. 1.6bwm den inip 5.5 M5 e binmek gibi bir farklılık arıyorsanız 90hp altı motorlara bakmayın.
-
10 Aralık 2018, 15:59
#19
MT00 adlı üyeden alıntı
F16 dan sonra ??
F35 yada mig 57sizi kesmez
Apollo yada Soyuz
-
10 Aralık 2018, 16:09
#20
Moderatör
Mt 07 ve - Mt 09 kullanmış birisi olarak şunu söyleyebilirim ki, her iki motosiklete de asla sahip olmak istemem, bu kadar alakasız güç, şehir içinde çok manasız, kükrüyorlar resmen, alt devirleri bu kadar güçlü aletler şehir içinde başa bela olur. Alt devirleri daha sakin, ve top speedde Mt-7'den daha iyi olması ve karenajları sebebi ile benim tercihim 650F.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)