E-5 sol şerite sarı kesikli çizgi ile motosiklet şeridi yapılması.
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba.
Bildiğiniz gibi İstanbulda yaşayan tüm motorcular E5'de sol şerit çizgisinin solunda yolculuk ediyor.
Bu şerit dışı alan genel olarak sürücüler tarafından hem işgal ediliyor hem de yer yer neredeyse bir motorun geçemeyeceği kadar dar alanlar haline geliyor.
Burada biriken çöp, taş, ağaç vb şeyleri saymıyorum bile.
Bu alanda yolculuk yapmak hem güvenli değil hem de yasal değil fakat hepimiz bu yolu kullanıyoruz! Çünkü kullanmak zorundayız!
En nihayetinde kurallar insanları korumak ve hayatı kolaylaştırmak için var. (En azından böyle olduğu söyleniyor )
İBB ve Karayollarına bir şekilde baskı kurarak bu alanı sarı kesikli yol çizgisi ile ayırtıp arabaların bu alanı bilinçsizce işgal etmesini önleyerek motorcular için biraz daha güvenli hale getirmelerini sağlamamız gerektiğini düşünüyorum.
Hazır Kenan Sofuoğlunun katil bariyer projesine desteğinin arasında bu bariyerler (olurda) yenilenirse bu projeyi yaptırabiliriz belki...
Boşa uğraş olsa bile hiç değilse denemiş olalım. Bir şeyler yapalım ne dersiniz?
Reklamlar
-
Çözüm Amerika'yı tekrar keşfetmek değil. Gavurun sistemini kullanıyoruz ve gavurda bu sorunlar yok. Çözüm trafik kültürünü yaygınlaştırmak.
-
Eylemsiz sonuç alamayız.Tıpkı HGS olayı gibi.
He bu arada hgs konusunda bana burada "tabiki köprüde arabayla aynı parayı ödücez,bizde taşıtız"diyenler napıyosunuz bakalım gişeden 2 keremi geçiyosunuz,kekolar unutmadım sizleri.Vergiyide arabayla ayni miktarda ödeyin hak geçmesin.Sol şeritten zaten gitmiyorsunuzdur.
-
Dünyada kurallar var her istediğimiz olmaz.Şuan en çok tutulan ve çoğu eyalette uygulanmaya başlanan bazı ülkelerinde yasa çıkararak uyguladığı filtreleme kuralları olgunlaşıyor.İlgili makamlara direk örnekle gidilirse etkisi daha iyi olacaktır.
Trafiğin akış hızı yaklaşık 50km/h altı ise süratin araçlardan 10km/h fazla olmayacak şekilde. 40 ise 50 , 50 ise 60 gibi duruyorlarsa max 15km/h ile aralarından geçebilirsin.
Diğer araç sürücleri için geçiş bölgesini daraltma ve o bölgeye bakan tarafta kapı açmaları yasak.
-
E5'in hemen hemen her yerinde Sol şeritin sol tarafına motosiklet yolu yapabilecek kadar yer bulunuyor.
1mt genişliğinde sarı kesikli çizgi ile ayrılmış bir motosiklet yolu yapılması hiçte zor değil.
Bu yapılırsa çok rahatlayacağız bence.
-
bence boş bir konu açmışsın kardeşim,yıllardır katil bariyerler yüzünden sayısız arkadaşımız rahmetli oldu ama onca ölene rağmen yetkililerin umurunda bile olmadı ki sen kalkmış motosikletlere özel şerit yapılsın istiyorsun ,,bunu ciddiye alıp konuşmazlar bile emin ol
sofuoğlunun bariyerler için çıkış yapması çok güzel ama bir iki yerde pilot bölge olarak kalması kuvvetle muhtemel,çünkü motorcuları ciddiye bile almıyorlar düşman gibi görüyorlar
satışları artırmak için araçlara ötv kdv hurda indirimi vs hepsi tam gaz devam ediyor ama motosikleti araçtan saymadıklarından esamesi bile olunmuyor,çünkü motosiklet onlar için araçlarının sağından solundan geçen başbelası bi sinek gibi gereksiz bişey,,olmaması onlar için çok daha iyi
kaç tane bakan veya milletvekili motosiklet kullanmış veya kullanıyorki bizi kollasınlar
-
Özel şeritten ziyade kamu spotunda, kontrol etmeden kapı açılmaması gerektiğini anlatan bir bölüm olsa bile çok faydalı olur.
-
Ben hayatımda E5'te sol şeridin solundaki boşlukta motosiklet kullanmadım ve hayatta da kullanmam. Kullanan da pek görmedim açıkçası, E5'te ya şeritte ya da (trafik durduğunda veya durma noktasında iken) sağdaki emniyet şeridinde kullanıyorum. Sol şeridin solunu kimseye tavsiye etmem, çok dar ve araçların alıştığı bir yer değil. Oranın kullanılmasının önerilmesini de açıkçası bayağı bir saçma buldum...
(Diğer noktalarda da trafik durumuna göre en sağın sağı veya en sol şeritle onun sağındaki şerit arasından kullanıyorum.)
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:27 ----------
Şöyle diyeyim; araba kullandığım zamanlarda (en sol şeritte isem eğer) sağımdan geçen motosikletlerden huylanmıyor hatta aynadan geldiklerini gördüğümde de imkân varsa sola yanaşıp yol veriyordum, ama solumdan geçenlere de dolu dolu küfür ediyordum hani. Ne gereksiz bir atraksiyon...
-
Solun solundan sadece Anadolu yakasındakiler gider ve tehlikelininde tehlikelisidir. Avrupa yakasında hiç boş yer yoktur ve millet tramvay yolundan giderken o şeride mi salça olmaz? Ne yazıkki eğitim ve hoşgörü olmadan motorlar tehlikede yaşamaya mecburdur. Bana kalsa şerit filtreleme yasallaşsın ve kask kamerası zorunlu kılınsın. Dk başı kontrol edilemeyeceğinden görüntüler, allah korusun bir kaza anında tespit yapılsın ve ağır cezai işlemler uygulandık hatalı olana. Buna ek olarakta kaza kusur oranlarında motosikletlere sebep ne okursa olsun %100 kusur dışında eksi(-) %25 kusur oranı indirimi gelsin. Bak o zaman nasıl motosikleti takıyorlar. Bilinçli olarak trafiği zora sokan motorun sahibininde ehliyetine el konulsun ve tekrar psikoteknik alarak geri alması sağlansın.
-
08 Aralık 2018, 21:24
#10
Angrypower adlı üyeden alıntı
Solun solundan sadece Anadolu yakasındakiler gider ve tehlikelininde tehlikelisidir. Avrupa yakasında hiç boş yer yoktur ve millet tramvay yolundan giderken o şeride mi salça olmaz? Ne yazıkki eğitim ve hoşgörü olmadan motorlar tehlikede yaşamaya mecburdur. Bana kalsa şerit filtreleme yasallaşsın ve kask kamerası zorunlu kılınsın. Dk başı kontrol edilemeyeceğinden görüntüler, allah korusun bir kaza anında tespit yapılsın ve ağır cezai işlemler uygulandık hatalı olana. Buna ek olarakta kaza kusur oranlarında motosikletlere sebep ne okursa olsun %100 kusur dışında eksi(-) %25 kusur oranı indirimi gelsin. Bak o zaman nasıl motosikleti takıyorlar. Bilinçli olarak trafiği zora sokan motorun sahibininde ehliyetine el konulsun ve tekrar psikoteknik alarak geri alması sağlansın.
Şimdi oldu.
Deminden beri düşünüyorum. Solun solunda (avrupa yakası) hiç yer yok, nezaman bütün motosikletler kullanmış derken cevap geldi
-
08 Aralık 2018, 21:35
#11
özel şerit olayı uzakdoğuda var ama bizde yok maalesef, bence de nasıl zamanında metrobüs için özel yol yapıldıysa motora da hem avrupa hem de anadolu yakasında özel şerit yapılabilir ancak bunun düzenlemesi arabaların işgal etmemesi, cezaları olmalı ve uygulanmalı, maalesef ki bu biraz zor görünüyor,bizim millet arabayla bisiklet yollarını işgal ediyor, eğitimsiz bir toplumuz, cezalar sağlam ve yaptırıcı olmadığı sürece de hiç kimse hiçbir kurala uymuyor, imkansız değil ama cidden devlet desteği teşviki ve caydırıcılığı olmalı, bugün arabalar yanlış park etti diye eşkiya gibi çekilip kaçırılıyorsa bunun sebebi kurallar değil, trafik vakfı diye bir vakfa gelir sağlamak, bu vakfın üyelerinden biri de belediye başkanı olursa varın siz düşünün paraların nereye aktarıldığını, eğer ki o şerit birilerini zengin edecekse yapılır etmeyecekse bu millete en ufak iyilik yapmazlar..
-
08 Aralık 2018, 22:10
#12
Motosiklet Eğitmeni
Problemlere kafa yormak güzel bir şey.
Fakat fikir pek iyi bir fikir değil.
Aksine motosiklet kullanıcıları o boşluğa asla girmemeli.
Geçtiğimiz yaz her gün en az bir kaza haberi okuduk o şeritte.
Arabalar yetmiyor gibi motosikletlerin birbirine çarpması mı istersin, yolun karşısına geçmeye çalışan yayanın arabadan kurtulup o boşluktan gelen motosikletin altında kalması mı istersin her çeşit kaza oldu ve olmaya da devam ediyor.
Bir çok ülke filtrelemeye izin veren yasal düzenlemeler yaptı. Bu ülkemizde de olabilir ama kocaman bir sorunumuz var.
"Şerit İhlali!"
Devlet bütçe açığını kapatmak için ceza üstüne ceza uyduruyor. Halbu ki şerit ihlallerine eğilseler parayı koyacak yer bulamayacaklar ve üstelik trafik rahatlayacak.
Fransa'da olan sistemi daha önce yazmıştık.
Sol şeritteki araçlar iyice sola yanaşıyor, onun hemen sağındaki şeritte olanlar da sağa.
Aradaki boşluğu motosikletler kullanıyor.
Aşağıdaki fotoyu 10 yıl önce çekmiştim ve forumda aynı meseleyi 10 yıl önce tartışmıştık.
Girişimde de bulunduk, sonuç koca bir hiç!
Yani şöyle bir fotoğraf ortaya çıkıyor.
Bakın bu fotoları sağdan soldan aparmadım. 13 eylül 2008 tarihinde yani 10 yıl önce tartışmışız konuyu.
Burdan okuyabilirsiniz.
Gazetede köşe yazısından bakanlıklara dilekçeye kadar hatta dernek ve klüp ziyaretleri dahil her şey yapıldı.
Hükümet yetkililerine vız geldi tırıs gitti.
Neyse siyaset yapmadan olası ihtimallerden bahsedelim.
İstanbul gibi metropollerde trafik sorunu ortada. Halk toplu taşımaya özendirilmeli ama devlet bunu sadece raylı sistem olarak algılıyor ve onda da yetersiziz.
Sanıyorum ülke genelinde en iyi çalışan sistem şehiriçi otobüs sistemi.
Fakat aynı trafik sıkışıklığına onlar da maruz kalınca bir çekiciliği kalmıyor.
Metrobüs biraz sonra yazacağım şeylere iyi bir örnek. Fakat onu da çelik halatlarla ayırıp saçmaladılar.
Neyse konu şu.
Biz motosikletler için ayrıcalık istemeye devam etsekte devlet sallamıyor.
Fakat otobüs,taksi ve motosiklet için ayrıcalık istersek daha geniş destek buluruz.
En sağ şerit küçük banketlerle ayrılır ve buraya araç girişi yasaklanır.
O şeride sadece taksiler, şehiriçi otobüsler ve iki tekerli araçlar girebilir.
İhlaller olacaktır ama sağlam kontrol ve caydırıcı cezalarla düzen sağlanabilir.
Trafikte arabasıyla 2 saatte gittiği yolu şehiriçi otobüsle 45 dakikada gidebilen biri toplu taşımayı tercih edecektir.
Yani hem trafik rahatlar, hem toplu taşıma hızlanır, hem de motoikletler tehlikesiz bir biçimde seyahat edebilir.
Bir çok faydası olduğu için en mantıklı öneri bu gibi geliyor bana.
Sadece motosiklete özel şerit istemek olmayacak duaya amin demek.
Fakat toplu taşıma araçlarıyla birlikte hareket etmek kamuoyu yaratacaktır.
Motosiklete özel şerit, ancak uzak asya ülkeleri gibi motosikletin otomobillerden fazla olduğı yerlerde olur.
Türkiye'de 22 milyon kayıtlı araç var ve bunlardan sadece 3,7 milyonu motosiklet.
Hatta o rakamın hepsi motosiklette değil. 3 tekerden ufak renolara kadar hepsini motosiklet ana başlığında topluyorlar.
Yani gerçekten motosiklet kullanıcısı, toplam kullanıcıların ancak yüzde onu.
Çoğalmamız lazım.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
08 Aralık 2018, 22:38
#13
Vallahi karşıya geçtiğimde de orayı kullanmıyorum ben. Hiç güvenli gelmiyor, üstelik engellerin vs sağda olmasına alışmışım girsem de garip gelir kaçarım ben soldan...
-
08 Aralık 2018, 23:01
#14
Ben kesinlikle motosikletlere özel bir şeridin olması fikrine katılmıyorum. Toplu taşıma araçlarıyla birlikte olmasına kat'a katılmıyorum. Fransa'da durum nasıl bilmem ama buradaki Silivri Birlik oraya girerse; ne taksi kalır ne motor. Türkiye'de yapılabilecek tek şey; şerit filtrelemeye izin vermek.
Geçen yaza girerken bir an'ımı yazmak istiyorum. Malum her sabah Beylikdüzü'nden Levent'e giderdim. Motordaki çakarlarımı, polis olduğu zaman kapatır sadece onun çakaları ile yol alırdım. Bir sabah bir polis motoru çakarları kapatıp gitmeye başladı. O kapatınca bende kapattım bakalım nasıl olacak die.
Sonuç 10dk'lık muazzam bir sakinlikten sonra ki polis elinden geldiğince normal motosiklet sürücüsü gibi kaça kaça gitmeye çalıştıktan sonra, Sirenlerini ve çakarlarını açtı. Çünkü öndeki adam sağındaki motoru görünce sıkıştırmaya kalktı.
Şimdiki motoruma çakar takmamaya karar verdim bende ve bu sebepten İstanbul içine doğru sürmüyorum.
Filtreleme olayına da gelirsek, telefonda video konferans yapan mı ararsın yoksa dizi izleyen mi? Burası Türkiye. Kimin kullandığı araç daha büyükse, trafikte o daha üstündür. Tır'lara artislik yapanların sonunu her akşam Mahmutbey trafiğinde tonla görüyorum ben...
-
09 Aralık 2018, 01:55
#15
dünyada bazı ülkelerde özellikle scooter moped kullanımının çok yoğun olduğu asya ülkelerinde , akdeniz latin ülkelerinde motorsiklete özel şerit olmasada ortak kullanım alanı var.. yani emniyet şeridi var misal orada motorda kullanabiliyor hatta sadece bazı yerlerde motorsikletliler otobanda o alanı kullanmalarına izin var yani araba şeridine çıkmaları yasak..
burdaki mantıkda belli otoyolda millet 150-160 ile giderken scooter moped ile bir kazaya sebebiyet vermemesi için böyle şeyler yapmışlar keza italyada bazı kapalı yollarda sadece motorsiklet ve bisikletlilerin girmelerine izin vardı.. ispanyadada böyle alanlar mevcut..
Türkyiede emniyet şeridinde zaten motorlular gidiyor bu bir sır değil bence izin verilmeli resmi olarak motorluların o şeritten gitmelerine..
-
09 Aralık 2018, 02:06
#16
Aradan gitmenin durumu ne bizde? Mesela öyle yaparken biri kapı açsa veya bir kaza olsa motosiklete kusur yazılıyor mu? Eğer öyleyse bunu da (çerçevesi netleştirilerek) kanuni hale getirilmesi gerekiyor ki bazı zonta araba vs. sürücüleri çenelerini kapasın...
-
09 Aralık 2018, 02:16
#17
Cyan adlı üyeden alıntı
Aradan gitmenin durumu ne bizde? Mesela öyle yaparken biri kapı açsa veya bir kaza olsa motosiklete kusur yazılıyor mu? Eğer öyleyse bunu da (çerçevesi netleştirilerek) kanuni hale getirilmesi gerekiyor ki bazı zonta araba vs. sürücüleri çenelerini kapasın...
Bu merterin orda çok sık oluyor dikkat edin oralarda .. orda trafik zaten hep yoğundur akmaz ağır gider.. insanlar orta ve sol şeritteki arabalardan inip metrobüs durağına geçiyorlar.. bir kaç defa başıma gelmişdi adam aniden 10 metre önümde kapıyı açdı Allahdan hızım yok denicek kadar azdı..
-
09 Aralık 2018, 02:34
#18
Çizerken iki şeridin arasına motosiklet şeridi çizseler harika olurdu..
|Araba|Mt|Araba|Mt|
|Araba|Mt|Araba|Mt|
|Araba|Mt|Araba|Mt|
1 metre yeterdi...
-
09 Aralık 2018, 17:28
#19
Motosiklet Eğitmeni
Eski topiği yazılanları okuyup nostalji yaptım.
Buraya ne yazdıysam oraya da aynısını yazmışım.
Ulem insan 10 senede kendini hiç mi geliştirmez!
🤣
-
09 Aralık 2018, 17:37
#20
logaritma adlı üyeden alıntı
Türkyiede emniyet şeridinde zaten motorlular gidiyor bu bir sır değil bence izin verilmeli resmi olarak motorluların o şeritten gitmelerine..
Abi Cuma günü araba ile eve dönüyordum işten. Ne olursa olsun devlet motorluları korumaya almadıkça bu işin sonu hep yaş. Motoru gören önüne kırıyor sanki daha çabuk dururmuş gibi. Ben halen dediğimi savunuyorum. Motorluların kaza oranlarını direk yasal olarak -%25 yapacaklar, bu oranıda direk karşı taraftaki sürücüye +%25 olarak yansıtacaklar. Baka bakalım o zaman nasıl insan oluyorlar?..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)