23 km hızla yapılan high side...
Reklamlar
-
08 Aralık 2018, 19:42
#21
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Hocam gerçekten merak ettim 20 ile giderken o kadar sert bir hamle nasıl yaptı motor.Panikle gaza mı abandınız acaba?
Genelde viraj esnasinda arka tekerin kaldirabileceginden fazla gaz vermekten oluyor; ancak arka tekerin cekisini azaltabilecek fren, yolda yag birikintisi, kum, camur da sebep olabiliyor.
Sertlik, kayan arka tekerin birden tutmasi sonucu suspansiyonunun yaylanmasi yuzunden... Hiz olmasa bile ciddi sarsici olabiliyor. Pis bir sey highside.
Reklamlar
-
08 Aralık 2018, 19:43
#22
hasmet adlı üyeden alıntı
Genelde viraj esnasinda arka tekerin kaldirabileceginden fazla gaz vermekten oluyor; ancak arka tekerin cekisini azaltabilecek fren, yolda yag birikintisi, kum, camur da sebep olabiliyor.
Sertlik, kayan arka tekerin birden tutmasi sonucu suspansiyonunun yaylanmasi yuzunden... Hiz olmasa bile ciddi sarsici olabiliyor. Pis bir sey highside.
az daha hızlı olsaydım belki motorun altında kalmazdın beni biraz daha ileri atardı ama bu daha mı iyi olur daha mı kötü olur bilmiyom
-
08 Aralık 2018, 19:54
#23
Hocam geçmiş olsun. Üzerinize alınmayın ama bizim millet takım taklavat en iyisini alsa da lastik işini es geçer. İyi bir kış lastiği tavsiye ederim size çünkü yazın muhteşem performans sergileyen bir lastiğin kışın patatese bağladığını çok gördüm.
-
08 Aralık 2018, 20:08
#24
tommygun adlı üyeden alıntı
Hocam geçmiş olsun. Üzerinize alınmayın ama bizim millet takım taklavat en iyisini alsa da lastik işini es geçer. İyi bir kış lastiği tavsiye ederim size çünkü yazın muhteşem performans sergileyen bir lastiğin kışın patatese bağladığını çok gördüm.
michel road4 kullanıyom. aklıma bundan iyisi gelmiyo.
bide malum zamanda lasitk dğeiştirmek acaip fazla pahalı
bi süre binmeyebilirim
-
08 Aralık 2018, 20:16
#25
mavzer-i adlı üyeden alıntı
michel road4 kullanıyom. aklıma bundan iyisi gelmiyo.
bide malum zamanda lasitk dğeiştirmek acaip fazla pahalı
bi süre binmeyebilirim
Lasikleriniz iyiymiş, diyecek birşey yok.
-
08 Aralık 2018, 20:22
#26
tommygun adlı üyeden alıntı
Lasikleriniz iyiymiş, diyecek birşey yok.
soğuk asfaltta ve soğuk havada kat kat dikkat istiyor. bunu biliyordum ama tecrübe edeceğim hiç aklıma gelmezdi
-
08 Aralık 2018, 20:27
#27
mavzer-i adlı üyeden alıntı
soğuk asfaltta ve soğuk havada kat kat dikkat istiyor. bunu biliyordum ama tecrübe edeceğim hiç aklıma gelmezdi
Sıkmayın canınızı yine de ucuz atlatmışsınız. Tecrübe dediğimiz şey maalesef zor yollardan elde ediliyor.
-
08 Aralık 2018, 20:29
#28
-
08 Aralık 2018, 20:57
#29
Geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın.
-
08 Aralık 2018, 21:42
#30
geçmiş olsun, önce toparlanmaya bakın, sağlık önemli benim de ufak bir kazadan sonra sağ el başparmağım motorda değil ama bisiklet gidonu kavrarken bileğe doğru ağrı yapıyor, her zaman olmasa da 1 seneden fazla olmuş bir kaza sonrası zaman zaman oluyor, yani sağlık en önemlisi..
-
08 Aralık 2018, 23:06
#31
Fotoğrafı görüntüliyemiyorum yurtdışında hızlıresim felan yasak olduğundan dolayı muhtemelen. İşin özetine gelirsek motorda arka teker herhangi bir şekilde tutunmayı bırakıp ve tekrardan tutununca süspansiyonlarda buna aynı tepkiyi veriyor. Süspansiyonların basitçe çalışma mantığı al ve geri ver olduğu için ilk darbeyi aldıktan sonra geri de vermesi gerekiyor. Fakat burada gerçekleşen olay normal bir geri veriş değil çünkü geri kazanım çok ani bir tork patlamasıyla oluyor. Dolayısıyla ya motordan uçuyorsunuz yada pantolona bırakıyorsunuz.
-
08 Aralık 2018, 23:38
#32
mavzer-i adlı üyeden alıntı
soğuk asfaltta ve soğuk havada kat kat dikkat istiyor. bunu biliyordum ama tecrübe edeceğim hiç aklıma gelmezdi
Hava soğuk, evin yolundan çıkıp sokağa sola döndüm, hafif gaz verdim, arka teker kaydı, TC açık olmasına rağmen. O gün bu gündür tekerlek ısıtmadan hiiiiç hareket yapmıyorum. Yazın öyle değil ama.
-
09 Aralık 2018, 01:42
#33
sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı
Hocam burada sürücü hatası nedir acaba?
-
09 Aralık 2018, 02:11
#34
geçmiş olsun kazanın sendne kaynaklandığını düşünmüyorum benzeri başıma geldi yolda kum çukuru vardı kaçıyım derken 20 ile gazı yemedi alet cruiser makina idi girdik çıkamadık benimde ayağımın üstüne düşdü motor bacağım falan yanmışdı..
bendeki sorun sonradan farkettik çift silindir motorun tek piston çalışmasından kaynaklıymış.. bende farkedemedim kazaya o sebebiyet vermiş..
kısaca bir motora baktır ikincisi pilot4 diyorsunda malum pilot4 ler eski lastiklerdir üretimden kaldı 1 yıldır yerlerine şu anda pilot5 ler üretiliyor .. makinanın lastik ömrü yada km ömrü bitmiş olabilir..
-
09 Aralık 2018, 02:12
#35
Videonun altındaki yorumlarda yazdığına göre:
1) Vücut konumlanması yanlış. Örneğin başı motosikletin solunda değil. Motosikletten vücuduyla daha bir sola sarkmalıydı, ki, böylece içeriye daha çok ağırlık vereceğinden motoru o kadar çok yatırması gerekmeyecekti.
2) Madem dizi değdirecek kadar yattın, bunu beklemesi gerekiyordu. Oysa dizi değer değmez, ulan noluyoruz diye panikleyip, dizini geri çekti. Bu hareket ağırlık farkına neden oldu ve haliyle motosikleti daha da yatırması gerekti. Belki gaz da kesti hatta...
3) Dizini çekip de motosiklet daha fazla yatınca bu sefer sol ayaklık yere değdi, sürtündü. Bu da ön amortisörlerin kalkmasına neden oldu. Motorda denge bozuldu. Ön teker kaydı ve motosiklet kendini yere bıraktı.
(Serbest çeviridir. Yorum yazanlardan Skyerzen'in yazdıklarını esas aldım:
I imported the video into after effects and played it frame by frame and this is what I found:
As everyone here has already mentioned, he had bad body position, his helmet is centered with the windshield and not to it's left.
This caused the bike to lean more as everyone has observed.
Now, here's a break down of the other things that happened:
You see him freak out when his knee touches at frame 45. which causes his to raise it, this in turn, induced more lean and caused the peg to hit at frame 46 (you see a small puff right from under the bike.) This unloads the front tire and it just simply let's go... as the bike slides away from him, you can see it doesn't change inclination, it is already laid down.)
Türkçe özeti, niye düştüğünün:
Tekerlerin tutunma sınırında yatmaya çalıştığı için, virajda en ufak bir hatayı telafi için "biraz daha viraja yatma payı" bırakmamış olduğundan ve fakat virajı dönerkenki hatalarından dolayı tam da böyle bir ilave yatma payına ihtiyacı olduğu halde, böyle bir payının olmamasından dolayı, yaptığı hatayı telafi edemeyerek düştü.
Dur bu uzun oldu... Kısası: Öyle bir yattı ki, sıfır hatayla dönmesi gerekiyordu. Sıfır hatayla da dönemediği için düştü.
-
09 Aralık 2018, 03:49
#36
Geçmiş olsun.
Uygulamanın adı nedir?
-
09 Aralık 2018, 08:21
#37
Geçmiş olsun.
Kaza sonrası sol ayağın üstünü tekrar yapmak zorunda kalmış biri olarak sizi fazlasıyla iyi anlıyorum.
İyi beslenin, ilaçlarınızı zamanında kullanın, pansumanı günlük olarak doğru şekilde uygulayın çabucak toparlarsınız.
Toparlandıktan sonra da ilk iş sağlam bir kurumdan motosiklet eğitimlerine kaydolup katılın. Her 10km/h hız artışında aldığımız hasarın iki katına çıktığını da düşünürseniz daha 20km/h hızlarda bu oluyorsa benim ayağımdaki ciddi doku kaybına neden olan ve yaklaşık 110 km/h ile yaptığım eski kazada neler olduğunu hayal etmişsinizdir. Dikkatli kullanın, eğitim alın, ekipmanı eksik etmeyin. İyi ki ekipmanınız tammış, bir de kösele ayakkabı ile çıksaydınız ne olurdu bir düşünün.
-
09 Aralık 2018, 10:30
#38
EthanHunt adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun.
Uygulamanın adı nedir?
mts kullanıyorum. motosiklet takip sistemi. oktay motorda taktırdım
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:28 ----------
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun.
Kaza sonrası sol ayağın üstünü tekrar yapmak zorunda kalmış biri olarak sizi fazlasıyla iyi anlıyorum.
İyi beslenin, ilaçlarınızı zamanında kullanın, pansumanı günlük olarak doğru şekilde uygulayın çabucak toparlarsınız.
Toparlandıktan sonra da ilk iş sağlam bir kurumdan motosiklet eğitimlerine kaydolup katılın. Her 10km/h hız artışında aldığımız hasarın iki katına çıktığını da düşünürseniz daha 20km/h hızlarda bu oluyorsa benim ayağımdaki ciddi doku kaybına neden olan ve yaklaşık 110 km/h ile yaptığım eski kazada neler olduğunu hayal etmişsinizdir. Dikkatli kullanın, eğitim alın, ekipmanı eksik etmeyin. İyi ki ekipmanınız tammış, bir de kösele ayakkabı ile çıksaydınız ne olurdu bir düşünün.
sanada geçmiş olsun. doku kaybı da çok kötü bir durum.
krem ve iki tane hap verdi. gece yatarken kremi sürdüm ve kolumun hareket kapasitesinin %60 kadarını geri kazanmış durumdayım.
hem sevinç hem şaşkınlık içindeyim.
nimes combo... kremin adı.
-
09 Aralık 2018, 11:15
#39
geçmiş olsun
Zeybeks adlı üyeden alıntı
burada sürücü hatası nedir acaba?
virajın bittiğini geç algıladı
sadece kontra değil birazda gaz yardımı ile kaldırmayı denese belki olurdu
-
09 Aralık 2018, 11:27
#40
'-' adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun
virajın bittiğini geç algıladı
sadece kontra değil birazda gaz yardımı ile kaldırmayı denese belki olurdu
Teşekkür ederim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)