Katil bariyer meselesi ne oldu sahi? Kimsede ses çıkmıyor? Senatör de sus pus, "emir erleriyle" foto da paylaşmıyor sanki...
Verilen sözler ne oldu yahu? Yine mi kandırıldık?
Yine mi dış güçlerin oyunu yoksa?
Yada faiz ve asfalt lobisi?
Sarı kara Trump?
Ölen öldüğüyle kalmaya devam ediyor...
AK TROLLERİ KONUYA DAVET EDİYORUM AMA İŞTE GÜVEN, ÖZVERİ VE TECRÜBE EKSİKLİĞİ YÜZÜNDEN GİRMİYORLAR...
Yazık...
Yapmayacaksınız madem bırakın yalanı. Sanki millet size inandı da oyunuz mu çoğaldı.
Otoyol İnşaatı sektöründe çalışan birisi olarak konu hakkında biraz teknik bilgi vermek istedim.
Bariyerlerin teknik ismi "oto korkuluk". Oto korkuluklar sokak ve caddelerde olmaz. Devlet yolları ve otoyollarda oluyor. TEM ve E-5 gibi yollarda. Bu yollardaki imalatlar üzerinde belediyeler veya diğer yerel kurum ve kuruluşlar söz sahibi değil. Doğrudan KGM (Karayolları Genel Müdürlüğü) tarafından yaptırılır. KGM tüm diğer devlet kurumları gibi yürürlükteki standartlara göre imalat yaptırıyor.
Otokorkuluklar ve yollardaki diğer tüm güvenlik sistemleri TS EN 1317-2 Yol Güvenlik Sistemleri standartlarına göre yaptırılıyor. Bu standartlara hesapları yapılıyor ve yapılarına karar veriliyor.
Şu anda yürürlükte olan bu standart içinde tarif edilen hesaplamalarda motosiklet yok. Otomobil, otobüs, minibüs, kamyonet, kamyon vb diğer tüm araçlar var ama motosiklet yok. Zaten olsada çok fazla birşey farketmez. Çünkü Otokorkuluklain teknik tarifi, yolu belirgin hale getiren, yayaların ve hayvanların yola girmesini engelleyen, aracın, yoldan çıkmasını önleyerek, sürücülerin ve yolcuların güvende olmasını sağlayan yapılardır şeklinde. Bu tarifinde değişmesi lazım.
yani ilk adım olarak bu şartnamenin motosikletleri de içine alacak ve motosiklet sürücülerini koruyacak şekilde değiştirilmesi gerekiyor. Bu değişiklik olursa, zaten devlet tarafından yaptırılan tüm işlerde standartlar takip edilmek zorunda olduğu için bizim bu işimizde çözüme kavuşmuş olacak.
Bunun için de yapılacak ilk iş; hükümet tarafından Türk Standartları Enstitüsüne gereken talimatın verilmesidir.
TSE bu standartı değiştirirse, bir devlet kurumu olan KGM tüm işlerini buna göre yaptırır ve sorunumuz çözülür.
Standartları biz belirliyoruz, o zaman değiştirebiliriz de.
Kaldı ki standartlara göre "...aracın, yoldan çıkmasını önleyerek, sürücülerin ve yolcuların güvende olmasını sağlayan..." ibaresi geçiyor diyorsunuz. Bu durumda;
* Araç tanımına karayolundaki motosiklet de dahildir, ayrıca tanımda belirtilmesi gereği bulunmaz.
* Sürücü ve yolcuların güvende olmasını sağlayan denmiş ancak bu noktadaki sorun zaten bellidir ki konu da bundan ibarettir.
Yani, bu şartnamenin değiştirilmesi değil motosikletin de bir araç olduğunu kavramış birileri tarafından okunup anlaşılması gerekiyor. Diğer bir değişle zaten yasa buna göre yapın demiş, bizimkiler de her zamanki gibi ne anladıysa onu yapıp ısrarla anlamamaya ve talebi değerlendirmemeye, yönetmelikteki tanımları dahi anlamadan iş yapmaya devam etmekteler.
Orada araç diyor araç. Motosiklet de bir araçtır, sürücüsü ve yolcusu vardır, bu otokorkuluğun onlar da gözetilerek tasarlanıp uygulanmış olması gerekliliği aranır. Yani buna göre; KGM yürürlükteki standartlara göre işlem yapmamaktadır! Açık ve net!
...
TSE "motosiklete uygun bariyer yapilmali" deyince olacak he mi?
Yahu birakin standartlari, kanunda yazan islemiyor... Ihale kanunu kac kez degistirilmis bir bakiverin hele. Tren kazasinda olenlere n'oldu? Helikopterden cihazlari soken askeri hepimizin izledigi Yazicioglu cinayeti? Polis olduren Sinan Cetin'in oglu? Ayakkabi kutulari?
Ama TSE ha deyince olacak oyle mi?
Gunun esprisi...
Motosiklet bariyerine harcanan para baska yere harcandiginda daha fazla oy getirecekse o is olmaz. TSE ne derse desin. Iki kelimeyi degistirmekte ne var Allah askina? Secilmis basbakanin degistirildigi ulkede yasiyoruz. Lutfen azicik gerceklerle iliskili olun
Tavsiyem, adalet ve hesap verilebilirligini olmadigi bir ulkede "motosiklet icin bariyer" gibi lukslere tamah etmeye gerek yok...
Yine vatandaşa yüzsüzce yalan söylendi, yine siyasetçilerin oyununa geldik.
Siz sanıyor musunuz ki insanlar sonraki seçimde oy verirken bu yalanı hatırlayıp "Bize yalan söyleyene oy vermeyiz" diyecekler? Tabi ki herkes yine fanatiği olduğu partiye oy vermeye devam edecek. Bu düzen böyle sürecek.
yine yala yine dolan, hakan şükür'ü hatırlayan var mı bana bu adam da aynı tipte geliyor, motorculuğuna laf diyemem ama mecliste amacı sadece biri ne isterse ona oy vermek olan bu millet için hiçbir vasfı olmayan cemaatçi şahsın şov amaçlı yaptığı bu çalışma ile tüm motorcular kandırıldı, n'oldu bu bariyerler, ne yapıldı, neden şimdiye kadar en azından yüzlerce hatta binlerce kilometre yapılması gereken bu bariyerler neden durdu! her işleri yalan dolan, göstermelik..
Kim kandırıldı? Kanmayan zaten kandırılmadı. Kanan, kandırıldığının farkında olmadığı veya şiddetle inkar ettiği için onlar da kandırılmadı.
Motorcu dostu bariyeri de geçtik yerli yersiz her yere bariyer döşeme huylarında vazgeçseler yeter.Bazen öyle saçma sapan yerlere bariyer koyuyorlar; bariyer olmasa en fazla tarlaya gireceksin herhangi bir uçurum tehlike yok,bomboş tarla.Ama koyuyor oraya bariyeri çarp ki paramparça ol geber diye.Bu bariyer işinde de bir rant dönmüyorsa birileri zengin olmuyorsa ben motosikleti bırakırım o kadar idialı konuşuyorum.
kararı almakla olmuyor, hayata geçir ayakta alkışlayalım...
Bu arada, standart demişken memlekette kavşak içinde şerit çizgilerinin ansızın kaybolduğunu farkeden var mı? Karayolları bunun standartını belirleyemedi herhalde.
Bu arada abuk sabuk klüp başkanları öyle yaptık ettik vs diye videolar atmışlardı. Onlara da bir göz kırpsak mı? Yoksa onlar kimin yanında acaba?
Ne oldu bu seçim çalışması? Yeni bilgisi olan?
Ben eski bilgileri şuraya koyayım kenarda dursun belki anlar birileri...
https://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/99837-katil-bariyerler-degisiyor-istanbul%27daki-kritik-noktalar-sizce-nereleri.html
http://www.motosiklet.net/forum/guncel-haberler/174060-aydinli-motosiklet-tutkunlari-motosiklet-dostu-bariyer-istiyor.html
https://www.motosiklet.net/forum/guncel-haberler/175983-motosiklet-suruculerine-ozel-cift-sira-bariyer.html
Sıradaki seçimlerden önce yine gündeme gelir bu konu.
O muhteşem çalışmalara başlarlar. Taaki sonraki seçime kadar.
O zamanda gündeme gelir.
Kısır döngü böyle devam eder.
Almanya'da Tarım Bakanlığı'nın hazırladığı, köpeklerin günde en az iki defa gezmeye çıkarılması yönündeki tasarıya köpek sahiplerinden tepki geldi.
Gazeteduvar'ın haberine göre; Almanya Tarım Bakanı Julia Klöckner'in ‘Köpekler Yasası (Hundeverordnung)’ adıyla hazırladığı tasarı, köpeklerin günde en az iki defa ve en az bir saatliğine dışarı çıkarılmasını öngörüyor.
Tasarıda köpeklerin evde bütün gün yalnız bırakılması yasaklanıyor, bir kişinin günde birkaç defa köpeğe gelip bakması isteniyor. Aynı zamanda, köpeklerin sokakta gezdirildikleri bütün süre boyunca tasmaya bağlı olması da tamamen yasaklanıyor.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)