İstanbul'da 3 tane asma köprü var.
1 asma köprüde körfezde var.
Toplam 4 asma köprü.
Bu köprülerden geçerken otokorkuluklara dikkat etmenizi istiyorum.
Köprülerin üzerinde standart otokorkuluklar yerine aşağıda resmini görebileceğiniz otokorkuluklar vardır.
Bu tip çelik halat kullanılarak yapılan otokorkuluklar bırakın motosikletleri,
diğer motorlu taşıtlar için dahi oldukça büyük tehlike arz ediyor.
Bir kaza anında bu çelik halatlar araçlara oldukça büyük hasar veriyor.
Peki buna rağmen niye köprülere bu tip otokorkuluklar yapılıyor?
sebebi şu;
Asma köprünün yapısal hesaplamaları yapılırken rüzgar çok önemli bir faktör.
Rüzgar direnci hesapları çok ciddi ele alınıyor ve yapının rüzgar direnci mümkün oldukça düşük tutulmaya çalışılıyor.
Çünkü rüzgar direnci artıran her şey yapının fazladan güçlendirilmesi yani fazladan para harcanması anlamına geliyor.
Yani asma köprüler daha ucuza mal edilsin diye çelik halat ile otokorkuluk yapan kişilerin,
bizim için standart otokorkulukları değiştireceğini hayal ediyoruz.
http://tuluinsaat.com/isaretler/otokorkuluk.jpg