Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Katil Bariyerler İçin Önemli Gelişme

    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle kimin nasıl süreceğine kanunlar dışında hiçbir güç karışamaz. İsteyen istediği gibi sürebilir. Sizin görüşünüz ve alıntı yaptığınız kişinin görüşüne göre egitimsizler ölsün yani bu mu? Şaka filan olmalısınız.

    Eğitimli bir adam düşünün. Bu adam Honda eğitim seviyelerini filan tamamlamis, herşeyini yapmış kendini geliştirmiş, yasal limitler içinde ki hızda ilerlerken viraja giriyor ama virajda ne var? Mazot dökülmüş. Su sanmış, benim lastigimde iyi diyip güvenmiş su kaydirmaz demiş mazot ile kaymış ve düşmüş. Hızımız 80kmh. Bariyere boynunu carpiyor, boynu kırılıyor veya kopuyor adam orada ölüyor. Ee? Sizin salak salak sürenler haricinde eğitimli, kendini geliştirmiş bir adam bariyerden dolayı öldü ne yapacağız?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:18 ----------

    Mevzu sadece ölmek değil zaten. Bariyeri oluşturan dikine çubuklara motordan dusupte hızla carptiginiz zaman kol bacak ikiye ayrılıyor veya kırılıyor. Bu kadar dar düşünmek pes vallahi yazık birde motorcu olacaksınız. Düşmenin eğitimi cehaleti yok her insan düşüp suruklenerek bariyerlere carpabilir. Çarptıktan sonra ölebilir veya bir yeri kırılabilir.
    Beni yanlış anlamayınız, yazdıklarınızda haklılık payı var ama şu sulu viraja 80km ile girme işini adam gibi eğitim veren hiç bir eğitmene kabul ettiremezsiniz, o suyun içine mazot da karışmış olabileceğini ön görmeliydin, daha yavaş girmeliydin diyeceklerdir. Konuyu saptırmak gibi almayınız ama sistem denilen mevzu tam da bu gibi durumları ön görmekle alakalı bir şey benim anlayabildiğim kadarıyla.
    Ama size katıldığım noktalar var, her şeye rağmen herkes düşülebilir, motosiklette %100 güvenli sürüş diye bir şey yok zaten ve o bariyerler gerçekten o haliyle sakat mı evet sakat. Yalnız sizin alıntı yaptığınız arkadaşın da dediği gibi öyle bir güruh var ki, onların düşmesi ya da sorun yaşaması için dört yanı süngerle, pamukla kaplasanız da, o sürüş şekli ve o yaklaşımla illa ki sorun yaşarlar, illa ki düşerler. Hatta düşüp düşüp mal mal da videolarla paylaşanları bolca mevcut, işin acaibi eğitim anlatan adamın videolarından fazla izleniyor ve daha çok abonesi var.
    Şimdi daha derine inmeyeyim ama dilimde tüy biten mevzuya varıyor iş ne acı ki, eğitim, eğitim, eğitim.
    bursalıali ve zapalka bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle kimin nasıl süreceğine kanunlar dışında hiçbir güç karışamaz. İsteyen istediği gibi sürebilir. Sizin görüşünüz ve alıntı yaptığınız kişinin görüşüne göre egitimsizler ölsün yani bu mu? Şaka filan olmalısınız.

    Eğitimli bir adam düşünün. Bu adam Honda eğitim seviyelerini filan tamamlamis, herşeyini yapmış kendini geliştirmiş, yasal limitler içinde ki hızda ilerlerken viraja giriyor ama virajda ne var? Mazot dökülmüş. Su sanmış, benim lastigimde iyi diyip güvenmiş su kaydirmaz demiş mazot ile kaymış ve düşmüş. Hızımız 80kmh. Bariyere boynunu carpiyor, boynu kırılıyor veya kopuyor adam orada ölüyor. Ee? Sizin salak salak sürenler haricinde eğitimli, kendini geliştirmiş bir adam bariyerden dolayı öldü ne yapacağız?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:18 ----------

    Mevzu sadece ölmek değil zaten. Bariyeri oluşturan dikine çubuklara motordan dusupte hızla carptiginiz zaman kol bacak ikiye ayrılıyor veya kırılıyor. Bu kadar dar düşünmek pes vallahi yazık birde motorcu olacaksınız. Düşmenin eğitimi cehaleti yok her insan düşüp suruklenerek bariyerlere carpabilir. Çarptıktan sonra ölebilir veya bir yeri kırılabilir.
    isteyen istediği gibi süremiyor,
    karayolları hız sınırları bellidir.
    bunlara uyun demek;

    bariyerler düzeltilmesin daha az zarar verecek hale getirilmesin demek değildir.

    eren mevcut yapının ne olduğunu anlatmış,
    bu yapı değişmeyecek,
    değişmesi için elimizden geleni yapalım ama değişmeyecek.
    zira devlet yönetim şekli bu değil.

    türkiyede trafik kazaları ciddi oranda arttı ve artıyor,
    her ne kadar istatistiki olarak sürücüler suçlu olarak gösterilse de yolların ve yol durumlarının da bunda etkisi var.

    senin verdiğin örneğin yaşanmışı burada var

    aramızdan böyle gitmeyin diye hız sınırlarına riayet edin diyorum.
    yoğsa nasıl gideceğinize neden karışma isteği duyayım.
    bursalıali, zapalka ve Cloud bunu beğendiler.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  3. #63
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Bize kalsa tüm bariyerler motorcu dostu olmasını isteriz.Ama bunu yapacak adamların düşüncesi bizimkinle bir değil.Muhtemelen zaten bu motorcular hızlı kurallara uymadan sürüş yapıyorlar sonra düşüp bariyere çarpıncada bariyere suç buluyorlar diyecektir.Belki milletin gazını almak için bir iki yerde değişim yapacaklar işte pilot bölge belirledik falan deyip milleti uyuturlar.

  4. #64
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ulem 10 yıldır hükümetin günahını almışız!
    10 yıldır katıl bariyer istemiyoruz diye bi yerlerimizi yırttık parmaklarını kıpırdatmadılar biz de demediğimizi bırakmadık.
    Meğer anlamadıklarından yapmıyorlarmış.
    Biz bariyer deyince ne diyo lan bu tekerlekler? Diye şaşkın şaşkın bakıp duruyorlarmış.
    Meğer o nanelerin adı otokorkulukmuş.
    Hani karga dadanmasın diye tarlalara koyarlar ya!
    Korkuluk.
    Eh otoyolları kenarları hep tarla.
    Kargalarla uğraşıyoruz bi de otomobillerle uğraşmayalım diye oraya da korkuluk koymuşlar.

    Şimdi tartıştığımız konuya gelelim.
    Bariyerlerin motorcu dostu haline getirilmesi gerekiyor.
    Bunun trafik kurallarına uymakla bir ilgisi yok.
    Verdiğimiz vergiler ve devletin vatandaşlarına karşı yükümlülükleriyle ilgisi var.
    Sen sadece otomobil ve kamyonlar için yol yapamazsın.
    Diğer taşıtları da düşünmek zorundasın.
    Hızla ilgisi yok derken şunu ilave etmem lazım.
    Yanlış hatırlamıyorsam bölünmüş yollarda hız sınırı 110 km/h
    Bu hızla bariyerlere çarparsanız bir şey olmayacağını iddia edebilirmisiniz?
    Bunun dışında kendı kendimize kaza oranımız beşte bir. Kalan dördünde başka bir araç sebep oluyor.
    Yani siz normal bir hızla güvenli güvenli gitseniz bile az sonra bir bariyere yapışmanız küçük bir tampon darbesine bakıyor.

    Her yere bariyer yapılsın romantik bir istek ama başımızı en çok belaya soktuğumuz virajlardan başlanılabilir ve sanıldığı kadar maliyetli olmaz.
    Üstelik sadece dış viraja yapılması yeterli olur.

    Sayın Sofuoğlu'da kendi bildiği kadar değil, bu işin uzmanlarıyla konuşup olabilecek taleplerle bakana giderse kısa sürede yol alınır.
    Bakana bariyerleri motorcu dostu yapalım derseniz he he der geçer.
    Ama hiç olmazsa virajlardan başlayalım derseniz makul bulacaktır.

    Kenan inatçı ve yüksek karakterli bir çocuk. Bu işte yarı yolda bırakmayalım.
    Desteğimizi gösterelim.
    Tam olarak istediğimizi alamasakta bir şeyler yapacaktır.
    Bu iş olmazsa bizim siyaset kavgalarımız yüzünden değil hükümetin tavrı nedeniyle olmasın.
    Orasını da Kenan düşünsün.
    bursalıali, The Dude, Cloud ve 2 diğerleri bunu beğendiler..
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #65
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Aslında mevcut bariyer revizyonu, sıfır bariyer yapmaktan çok daha az maliyetli bir işlem. Zaten ayakları ve üst kısmı hali hazırda olan bariyer sisteminin alt kısmına da bariyer ayaklarını kapatacak şekilde 1 set daha çekilmesiyle bu iş yapılabilinir.

    Yurt dışındaki bazı uygulamaları inceledim, düzgün bir projelendirmeyle gayet güzel sonuçlar elde etmişler. Montajı da gayet basit ve güzel olmuş.

    Ülkemizdeki tüm bariyerlere uygulanması zor. Ancak ilk etapta araştırma yapılarak istatistik olarak en fazla ölümlü motosiklet kazasının yaşandığı bölgelerdeki bariyerlere uygulansa bile büyük faydası olur.

    Güvenli hale getirilmiş bazı bariyer örnekleri;









    The Dude ve uzay gemisi bunu beğendiler.

  6. #66

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Ben tekrar ediyim bana göre motorsiklet dünyasında camiasında türkiyede öncelikli başka şeyler var. resmi belgelerle evraklarla böyle imar altyapı üstyapı maliyet çalışması olmadan çözülebilicek kırtasiye evrak işlik konular.. meclisden geçmesi onaylanması yeterli olucak konular..

    daha bunlar çözülmeden bu alt yapı üst yapı maliyetli konular bence çözülmesi çok zor çünkü devletin kasasından para çıkıcak.. diğerlerinde para falanda çıkmıycak tam aksine para giricek..

    1 ) eski euro 3 250cc %8 vergi dilimini güncelleyip euro4 300 c.c yapılması lazım.. zira euro3 250cc ler artık euro4 standartlarında 300c.c olarak üretiyor büyük dünya devleri.. bu o kadar mühim bir şeyki farkında değilsiniz belki ama 250c.c sınıfı şu an ağır ağır ortadan kalkıyor yerini euro4 300c.c lere bırakıyor yani %8 diliminden alıcak 250c.c motorda kalmıycak yakında.. bu pek çok motorcunun alım gücünü düşürücek..

    2) 50c.c yada L2 sınıfına bir çözüm getirilmesi lazım peynir ekmek gibi satılıyor tamam ama bence yarın öbürgün kesinlikle ve kesinlikle bunlara bir sigorta merkezli ayar geitirilicek.. çünkü peynir ekmek gibi satması demek bir sürü oluşabilicek potansiyel kazalar demek.. heleki alanların araba ehliyeti ile bile sürebildiklerini düşünürsek yani aslında motorla hiç alakası olmıyan eğitimi koruması bile olmıyan insanların kazaları olucakdır bolcana..

    bu kazalarda trafik sigortasıdan muaf oldukları için çok büyük kavgalar sıkıntılar mahkemeler bir sürü olaylar çıkarıcaktır.. masrafını çıkartmak isteyen araba sahibi sigortası olmadığı için karşı tarafı mahkemeye vericekdir.. karşı tarafda parayı ödiyemesse bu sefer icra haciz olucaktır..
    Mahkemelerin zaten ellerinde milyonlarca dosya var işleri başından aşkın birde bu ek yük olucaktır..

    o yüzden devletin bu 50c.c sınıfına bir ayar çekmesi lazım en azından çok ultra light hafif 5-10 bin tl kazayı kapsıycak 30 tl lik 50 tl lik çok basit bir sigorta sistemi çıkartabilinir hiç bir şeyi kapsamayan sadece hafif kazaları kapsıycak işte 5 bin tl ye kadar yada 10 bin tl ye kadar çok basit bir sigorta yapılabilinir.. bu trafikdeki kaza anında karmaşayıda çözer..

    tabi şimdi kimse gidip 3 bin liralık 5 bin liralık motora 500-600 tl sigorta ödemez çok hafif 30tl-50tl lik olursa bence herkes öder..

    polisle sorunlarıda çözer çünkü polisler sigorta istiyor kontrollerde.. polisde haklı bunun nesi motorlu bisiklet diyor bu bildiğin scooter yada normal vitesli motorsiklet diyor ordaki sıkıntıyıda çözer..

    3) emniyet şeridi = zaten hali hazırda motorlular kullanıyor istanbulda e5 de emniyet şeridini... zaten görünmez bir motorsiklet şeridi oldu orası aslen .. bunu bence resmileştire bilirler.. öncelik sıralamasına göre mesela birinci öncelik ambulansdadır ikincisi güvenlik kolluk kuvvetlerinin araçlarındadır en son sırada motorluları koyabilirler.. Aslında değişen bir şey olmaz zaten motorlular hali hazırda kullanıyor sadece malumun ilanı olur..

    buraya kadar yapılıcakların hepsi kırtasiye evrak resmi belge yasa falan işi .. yani sahaya inip yapılıcak bir altyapı üst yapı harcanıcak bir paralık bir şey değil dediğim gibi tam aksine devletin kasasına para getiricek olaylar..

    neticede 300 cc yi %8 dilime aldınmı satışlar artıcak buda devletin cebine ekstra vergi ekstra para demek.. %37 lik ötv diliminden yılda sallıyorum 100 tane 300cc satılıcaksa %8 lik dilimden belki 500 tane satılıcak..

    ikincisi 50c.c lere bu sigorta yapılsa devlet o sigortadanda bir vergi alıyordur kesin ordanda devletin kasaya para girer..
    emniyet şeridi olayında bile dolaylı yollardan para girer devletin kasasına..
    bursalıali bunu beğendi.

  7. #67
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Bir kaç gün önce okuduğum bir haberde İstanbul için uzun dönem iklim modellemesi yapılmış.Bu modellemeye göre İstanbul gitgide Antalya ya benzeyeceği 35 derece üstü gün sayısının artacağı artık İstanbulda kar görülmeyeceği aşırı yağışlı gün sayısında artış olacağı söyleniyordu.Haberde İstanbulun hala gelişmekte olan bir şehir olduğu ve gelişimin 2050 yılına kadar süreceği de belirtilmiş.

    Motorcu olarak bu habere yorumum.İlerde bu trafik dahada kötü olacak havalarda daha iyi olacak.
    Logaritma nın önerdiklerini şimdiden düşünmek lazım.Motosiklet ve bisikleti İstanbul için cazip hale getirmek gerek.
    Cloud ve The Dude bunu beğendiler.

  8. #68
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    son yıllara baktığımızda ülkedeki en kapsamlı sivil direnişin hangisi olduğunu düşünüyorsunuz ?
    yok o aklınıza gelen park ile başlayan değil,

    tarihi ve destansı, yerli ve milli araç cam filmi direnişi gibi bir direniş olmadığı sürece bu iş zor.
    olsa da ne kadar etkili olur bilemiyorum.
    Shrieker bunu beğendi.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  9. #69
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Millet emniyet şeridinin mantığını anlayacak düzeye geldiğinde, zaten orayı kullanmaya gerek kalmayacaktır.

  10. #70
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Sevgili sulu boyacı kardeşim, Türk Toplumunun ne zaman emniyet şeridinin mantığını anlayabileceğini
    hayal ediyorsun ki . Benden sana kardeş, arkadaş tavsiyesi, boş hayallere kapılma. Selamlarla.

  11. #71

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    okanbagiscan'ın iklim konusunda dedikleri doğrudur, hatta NASA iklim uzmanları açıkladı bunu, İstanbul başta olmak üzere tüm Türkiye'de giderek kışları kar daha az görülecek ve yağmurlu kışlar olacak. İstanbul'da zaten eskiden 7 - 8 ay olan sezon artık 9 - 10 aya bağladı. Neredeyse(hani kışın binmeyecem diyen için)9 ay rahat rahat motora biniliyor. Bu sebeple motosiklet (ekonomi bu halde olmasaydı) giderek daha çok patlayacak(tı), özellikle de küçük cc skutırlar. Çünkü hem ilkim hem trafik buna yöneltiyor.

    logaritmanın dediklerinden sadece emniyet şeridi düşündürücü, evet kullanıyoruz ama, emniyet şeridi bize yasal olursa o saatten sonra diğer araçlar, normal şeritte giderken (şu an bile niye emniyet şeridinden gitmiyon diyen var) fena halde sıkıştırır ve bela olurlar. Dünyada emniyet şeridinin motosiklete yasal olduğu ülke var mı bilmiyorum bildiğim kadarıyla yok. O yüzden o iş sıkıntılı. Habire araçtan sayılmıyoruz deyip deyip sonra da emniyet şeridi bize yasal olsun demek pek doğru gelmedi bana. Evet İstanbul'da sıkıştıkça giriyoruz ve polis de benim az çok öğrendiğim bilerek müsamaha gösteriyormuş, güvenliğimiz açısından. Bu sebeple emniyet şeridinde polisin yanından geçince çevirip ceza yazılmıyor genellikle.
    Ama bunu yol akarken, müsaitken de yapanlar bence suistimal ediyorlar, trafik akarken girmemek lazım.

    Evet bariyere gelene dek bir yığın daha mevzu var ama The Dude'un verdiği aYe arkadaşın ölümlü kaza linkinden sonra youtube'da da o kazanın videosunu buldum dün ve içim bi tuhaf oldu, çok üzüldüm çocuğa. Bu sebeple bariyerler en azından viraj olan yerlerde mutlaka yenilenmeli ya da modifikasyona gidilmelidir. Burada mevzu bu olduğuna göre bariyere odaklanmak şart gibi. Tabii bir yığın şey var da mesela kaçımız beyaz masa'ya virajları sulayan belediyeyi şikayet ettik.
    Düşünsenize beyaz masaya binlerce viraj sulama şikayeti gitse, hiç mi önlem almazlar?
    Sıkıntı biraz da burada, biz hep bir ya da bir kaç kişi ölünce eyleme kalkıyoruz, toplanıp sürüş yapıyoruz. Oysa herkes geçtiği gün o virajı ve sulama olayını şikayet etse ya da benzeri sıkıntıları, illa ki bu şikayetler artınca bir önlem olacaktır.

    Veya şimdi, sevelim sevmeyelim Kenan Sofuoğlu gibi biri meclis de, e bak iyi kötü bu bariyer mevzusunu da dile getirmiş, buradan yürüyüp bu adam üzerinden herkes bir derdini dile getirse ya da kulüpler dernekler girişimde bulunsa sadece bariyer değil her sıkıntı için, kimse mi kılını kıpırdatmaz meclis de. Ama biz genelde buralarda şikayet edip elimizi taşın altına koymaya gelince köşemize çekiliyoruz. E sonra ağlamayana meme veren olmuyor haliyle. Sesiz çıkmazsa adam da demek ki herkes memnun der. Bu memlekette sorunların en baş sebebi bu sessizlik değil mi?
    bursalıali ve The Dude bunu beğendiler.

  12. #72
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kenan inatçı ve yüksek karakterli bir çocuk. Bu işte yarı yolda bırakmayalım.
    Desteğimizi gösterelim.
    Tam olarak istediğimizi alamasakta bir şeyler yapacaktır.
    Bu iş olmazsa bizim siyaset kavgalarımız yüzünden değil hükümetin tavrı nedeniyle olmasın.
    Orasını da Kenan düşünsün.
    Destek konusunda katılıyorum.

    "yüksek karakter" konusunda çok katılmıyorum. Öyle diyebilmek için fazla yalaka malesef.

  13. #73

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Aklıma gene Nasreddin hoca geldi.

    Bilenler bilir.
    Fıkra bu ya,
    Timur Anadolu'yu istila etmiş, Hocanın köye de istila da kullandığı fillerden 2 tane bıraktırmış ki halk beslesin, baksın.
    Ama zamanla filler köylünün tüm erzağı yer olmuş, köylü aç.
    Nasreddin Hocaya başvurmuşlar. "Hocam Timur seni sever, bi şeyler yapsak da şu fillerin en azından birini alsa burdan" demişler.
    Hoca, "10 kişilik heyet kurun, ben de başınız olayım Timur a varalım" demiş.
    Hemen heyet kurulmuş, Hoca önde, heyet arkada saraya yola çıkılmış.
    Yolda zaman zaman Hoca arkaya bakıyor, 10 kişilik heyet 7 kişiye düşmüş.
    Yol yarılanmış Hoca dönmüş bakmış, heyet 5 kişi.
    Uzaktan Timur'un Sarayı görünmüş, Hoca bakmış, arkada 3 kişi kalmış.
    Hoca sarayın merdivenlerini çıkarken arkaya bakmış, heyetten kimse yok.
    Timur'un huzuruna varmış.
    "Ne istersin Nasreddin Hoca, de bakalım demiş" Timur.
    Hoca: "Hakanım, sizin köye yolladığınız 2 fil vardı ya" demiş.
    "Eee, bişey mi oldu fillerime yoksa!" demiş Timur.
    Hoca: "Yok hakanım yok, filler gayet iyi durumda, köylü de çok memnun, hatta o kadar memnun ki sizden 2 fil daha yollamanızı isterler" demiş.

    Bizim mevzular sadece motosiklet konusunda değil, hemen her şikayet konusunda aynen bu değil mİ?

  14. #74
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Ya bariyerin altı kapatılacak, çok bi şey yok. Ne tartışılmış bu kadar, pek anlamadım.

  15. #75

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Cloud bariyerde olsun tabiki niye olmasın olmasın demiyoruz. hepimizin canı için iyi olur. demek istediğim bariyer içinde çabalansın ama diğerleri daha kolay ve pratik emniyet şeridi sadece bir mantık olur olmaz onu bilemem ama diğerleri yapılabilicek kolay işler tamamen evrak kürek resmiyet olayları ...

    bir kaç yıla 250c.c en azından japonlarda kalmıycak şu anda bile nerdeyse yok fiks euro4 lerde 300c.c ye bağladılar.. yakında diğer hintlisi korelisi çinliside düz 300 e bağlar zaten zontesler falanda artık 300 cc çinli bile 300 bağlıyor ağır ağır.. hal böyle olursa %37 lik vergiden giriş sınıfı motorlar çok çok pahalıya girer türkiyeye insanların alım gücü zaten her geçen gün eriyor alım gücü iyicene dibe vurur.. 300 den şu anda piyasaya şu kurlarla giricek motorun 25 binden aşağı satılması çok çok zor.. benim bildiğim yanlışım olmasın en ucuzu 300cc lerde bmw oda 40 bin liraydı en son.. firmalarıda bu iş sekteye uğratır..

    50c.c elzem resmen bu seneyi 50cc satışları kurtardı binlerce 50cc satıldı bu kadar motorun yolda bir geri dönüşüde olucak kazası belası trafik sigortası olmaması da büyük sorunlara kavgalara mahkemelere yol açıcakdır yukarda uzun uzun yazdım..

    bunlar bence elzem ve öncelikli bariyerde olmasınmı olsun niye olmasın ama dediğim gibi bariyer işinde bir fizibilite saha çalışması devletin kasasından bir bütçe ayrılması lazım bu iş için.. şu ekonomik darboğazda böyle bir işe para ayrılırmı açıkcası ben pek sanmıyorum.. dediğim tüm türkiye için..

    bariyere altı üstü bir kaukçuk kaplama yapılıcak deniyorda altı üstü dediğiniz türkiyede milyonlarca bariyer ayağı var hepsine tek tek kaukçuk yapılması çok büyük bir altyapı çalışması gerektirir basit bir şey değil. tekrar ediyim oda olsun tabiki..

  16. #76
    ismaileren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2016
    Şehir
    Kuyucak, Aydın
    Motosikleti
    şimdilik yok. gelecekten ümitli
    İstanbul'da 3 tane asma köprü var.
    1 asma köprüde körfezde var.
    Toplam 4 asma köprü.
    Bu köprülerden geçerken otokorkuluklara dikkat etmenizi istiyorum.

    Köprülerin üzerinde standart otokorkuluklar yerine aşağıda resmini görebileceğiniz otokorkuluklar vardır.
    Bu tip çelik halat kullanılarak yapılan otokorkuluklar bırakın motosikletleri,
    diğer motorlu taşıtlar için dahi oldukça büyük tehlike arz ediyor.
    Bir kaza anında bu çelik halatlar araçlara oldukça büyük hasar veriyor.

    Peki buna rağmen niye köprülere bu tip otokorkuluklar yapılıyor?
    sebebi şu;
    Asma köprünün yapısal hesaplamaları yapılırken rüzgar çok önemli bir faktör.
    Rüzgar direnci hesapları çok ciddi ele alınıyor ve yapının rüzgar direnci mümkün oldukça düşük tutulmaya çalışılıyor.
    Çünkü rüzgar direnci artıran her şey yapının fazladan güçlendirilmesi yani fazladan para harcanması anlamına geliyor.
    Yani asma köprüler daha ucuza mal edilsin diye çelik halat ile otokorkuluk yapan kişilerin,
    bizim için standart otokorkulukları değiştireceğini hayal ediyoruz.

    bursalıali bunu beğendi.

  17. #77
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Kaza olasılığını azaltmak için de şerit değiştirme bile yasak galiba asma köprülerde.

  18. #78

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaza olasılığını azaltmak için de şerit değiştirme bile yasak galiba asma köprülerde.
    onun esas nedeni köprü üstünde kaza olduğunda mesela boğaz köprüsü diyelim ataköye avcılara kadar trafik felç oluyor ve köprü açılsada trafik kendini kolay kolay saatlerce toparlayamıyor.

  19. #79

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Şerit değiştirme 1. köprüde yasak, 2. köprüde serbest. 3. köprüden hiç geçmedim bilmiyorum...

  20. #80
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı ismaileren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstanbul'da 3 tane asma köprü var.
    1 asma köprüde körfezde var.
    Toplam 4 asma köprü.
    Bu köprülerden geçerken otokorkuluklara dikkat etmenizi istiyorum.

    Köprülerin üzerinde standart otokorkuluklar yerine aşağıda resmini görebileceğiniz otokorkuluklar vardır.
    Bu tip çelik halat kullanılarak yapılan otokorkuluklar bırakın motosikletleri,
    diğer motorlu taşıtlar için dahi oldukça büyük tehlike arz ediyor.
    Bir kaza anında bu çelik halatlar araçlara oldukça büyük hasar veriyor.

    Peki buna rağmen niye köprülere bu tip otokorkuluklar yapılıyor?
    sebebi şu;
    Asma köprünün yapısal hesaplamaları yapılırken rüzgar çok önemli bir faktör.
    Rüzgar direnci hesapları çok ciddi ele alınıyor ve yapının rüzgar direnci mümkün oldukça düşük tutulmaya çalışılıyor.
    Çünkü rüzgar direnci artıran her şey yapının fazladan güçlendirilmesi yani fazladan para harcanması anlamına geliyor.
    Yani asma köprüler daha ucuza mal edilsin diye çelik halat ile otokorkuluk yapan kişilerin,
    bizim için standart otokorkulukları değiştireceğini hayal ediyoruz.

    http://tuluinsaat.com/isaretler/otokorkuluk.jpg
    Kendi canını niye bu kadar değersiz görüyorsun?

    Şuanki çelik bariyerlerin altına plastik parçalar eklemek normal bariyer fiyatını ancak yüzde 10 arttırır. Kaldı ki motosiklet sürücüleri olarak biz her sene milyarlarca lira vergi veriyoruz. Bu vergilerin bir kısmınında bizim can güvenliğimiz için kullanılmasını istememiz gayet normal.


4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)