Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Katil Bariyerler İçin Önemli Gelişme

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    19 Aralık 2017
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Versys650



    Tebrik ederim inşallah bu girişimler neticelenir.

    Geçen sene hangi belediye hatırlamıyorum İstanbul da, bir motor grubunun girişimi ile bazı tehlikeli noktalarda bariyerlerin alt kısmına ek bir şerit daha eklemişti, bu bir belediye bünyesinde çözülebiliyorsa eğer bütçe bu işin bahanesi olamaz.

    Yukarıda videoda farklı kaza senaryolarında bariyerin etkisi gösterilmiş.

    Bu konunun çözüme ulaşması için bizde bireysel olarak elimizden geldiğince girişimlerde bulunmalıyız, sosyal medya hesabımızdan bulunduğumuz belediye, ulaştırma bakanlığı, karayolları v.b. kurumlara yazılı başvurularımızı yapmalıyız,

    Motorumuza atlayıp sürelim basın açıklamaları yapalım bulunduğumuz illerde.
    fazil ve Shrieker bunu beğendiler.
    Herşeyin çözüldüğünü sandığın an yanılırsın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    29 Haziran 2016
    Motosikleti
    Cf Moto 250 nk
    Helal olsun. Gerçek milletvekili olmak budur işte. Parayı alıp milletin derdini görmezden gelmek değil!!!

  3. #23

    Üyelik
    09 Kasım 2018
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    HONDA CBR 250R / MONDİAL DRiFT 125
    Peki Yüksek hızlarda plastik bariyerler iş yapar mı?
    180 km hızla Kayarak giden bir motosiklet sürücüsünün plastik bariyerlerde pestili çıkmaz mı?

  4. #24
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Yapmaz......

  5. #25

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı emirs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki Yüksek hızlarda plastik bariyerler iş yapar mı?
    180 km hızla Kayarak giden bir motosiklet sürücüsünün plastik bariyerlerde pestili çıkmaz mı?
    bırak 180 i 100 km hızla motordan düşersen kuru asfaltta sürüklenme mesafen ortalama 65 metredir .. yerde sürüklenirken ortaya çıkan ısı 770 derecidir.. insan kemiğinin erime derecesi 520 derecedir ordan hesap et 100 km hızla düşdüğünde ortaya çıkan ısının ne olduğunu.. 100 km ile bile o bariyerler seni korumaz kurtarmaz..

  6. #26
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Motosiklette mevzu düşmek değil düştükten sonra bir yere carpmak. Bu bariyer dışında başka birşeyde olsa yüksek hızda düşüp bir yere çarparsaniz pert olursunuz sizi hiçbir güç kurtaramaz

  7. #27

    Üyelik
    26 Kasım 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    YZF R25
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bırak 180 i 100 km hızla motordan düşersen kuru asfaltta sürüklenme mesafen ortalama 65 metredir .. yerde sürüklenirken ortaya çıkan ısı 770 derecidir.. insan kemiğinin erime derecesi 520 derecedir ordan hesap et 100 km hızla düşdüğünde ortaya çıkan ısının ne olduğunu.. 100 km ile bile o bariyerler seni korumaz kurtarmaz..
    O bariyerlerin bıçak gibi keserek ölmesinden daha iyidir,zaten korumalarımız var birde neden keskin bıçak metal şeylerler karşı kaşıya olalım ki sizin ki zaten ölecez hiç bir şey yapmayalım hesabı o zaman kaskta bizi korumaz kimse takmasın. Sırf karşı partiden olduğu için eleştiriyorsunuz hangi parti olursa olsun doğru bir şeye deyinki bu doğru...
    yawuz58 bunu beğendi.

  8. #28

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı yağızkoç05 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O bariyerlerin bıçak gibi keserek ölmesinden daha iyidir,zaten korumalarımız var birde neden keskin bıçak metal şeylerler karşı kaşıya olalım ki sizin ki zaten ölecez hiç bir şey yapmayalım hesabı o zaman kaskta bizi korumaz kimse takmasın. Sırf karşı partiden olduğu için eleştiriyorsunuz hangi parti olursa olsun doğru bir şeye deyinki bu doğru...
    iyide benim bir eleştirim yok kaldıki oy verdiğim partiyi nerden biliyorsunuz.. benim adıma yorum yapıyorsunuz böyle.. ben burda en ufak bir siyaset yapmadım ki ne eleştirisi olumsuz bir şeyde demedim..

    sizin gibi insanların sorunu bu kafanızdaki şablonlara insaları yerleştirmeye çalışıyorsunuz.. şimdi size göre ben chp liyim dimi ama değilim ömrüm boyuda chp ye oy vermedim...

    bilimsel verisel konuşmak sanırım fazla geliyor .. yani hurafeler öcüler böcülerle anlatmak daha iyi sanırım..

    ben diyorumki 180 ile bariyere vurmanıza gerek yok yaşayamassınız zaten... siz hala korumalarımız var diyorsunuz.. siz o korumalarınız sizi ölümsüzmü yapıyor sizi sanıyorsunuz.. ironman falanmı olduğunuzu sanıyorsunuz o korumları giyince..

    ben diyorumki bilimadamları ilim adamları büyük koruma üreten firmalar testler yapmışlar uluslararası ve demişlerki 100 km hız ile düşersen 65 metre kuru asfaltta bakınız kuru diyorum ıslak asfaltta en az ikimisli sürünüyorsunuz yerde.. 65 metre diyorum metre hesabınız varmı bilmiyorum 65 cm değil metre..

    bu sürtünme sırasında ortaya çıkan ısı 770 derece.. bu nedemek biliyormusunuz kemiklerinizin erime ısısı 520 derece diyorum.. dahada anlaşılır anlatıyım kor kömürü bilirmisiniz kor kömürün ısısı 700-800 derece arasıdır.. yerde sürtünürken maruz kaldığınız ısı böyle bir ısı..

    sizin o korumalarınızın kaldırabiliceği ısı ve sürtünme mukavemeti o kadar değil.. kaldıki 100 km hızdan bahsediyroum arkadaş 180km hız diyor .. 180km hızla motordan düşerseniz biryere vurmanıza gerek yok zaten ...

    adam konu açmış 23 km hızla düşdüm kolumu kımldatamıyorum ayak bileğim gitti el bileğim gitti diyor kaldıki 23km hızla yapıyor doku zedelenmesi dışında kırığı çıkığı yok ama adam nerdeyse haraket edemiycek halde.. sizde 180 ile bariyer yumuşak olsunda korumamızda var bir şey olmaz mantığındasınız.. benim eleştridiğim bariyer değilki bu mantık..

  9. #29
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilimsel verisel konuşmak sanırım fazla geliyor .. yani hurafeler öcüler böcülerle anlatmak daha iyi sanırım..

    ben diyorumki 180 ile bariyere vurmanıza gerek yok yaşayamassınız zaten... siz hala korumalarımız var diyorsunuz.. siz o korumalarınız sizi ölümsüzmü yapıyor sizi sanıyorsunuz.. ironman falanmı olduğunuzu sanıyorsunuz o korumları giyince..

    ben diyorumki bilimadamları ilim adamları büyük koruma üreten firmalar testler yapmışlar uluslararası ve demişlerki 100 km hız ile düşersen 65 metre kuru asfaltta bakınız kuru diyorum ıslak asfaltta en az ikimisli sürünüyorsunuz yerde.. 65 metre diyorum metre hesabınız varmı bilmiyorum 65 cm değil metre..

    bu sürtünme sırasında ortaya çıkan ısı 770 derece.. bu nedemek biliyormusunuz kemiklerinizin erime ısısı 520 derece diyorum.. dahada anlaşılır anlatıyım kor kömürü bilirmisiniz kor kömürün ısısı 700-800 derece arasıdır.. yerde sürtünürken maruz kaldığınız ısı böyle bir ısı..

    sizin o korumalarınızın kaldırabiliceği ısı ve sürtünme mukavemeti o kadar değil.. kaldıki 100 km hızdan bahsediyroum arkadaş 180km hız diyor .. 180km hızla motordan düşerseniz biryere vurmanıza gerek yok zaten ...

    adam konu açmış 23 km hızla düşdüm kolumu kımldatamıyorum ayak bileğim gitti el bileğim gitti diyor kaldıki 23km hızla yapıyor doku zedelenmesi dışında kırığı çıkığı yok ama adam nerdeyse haraket edemiycek halde.. sizde 180 ile bariyer yumuşak olsunda korumamızda var bir şey olmaz mantığındasınız.. benim eleştridiğim bariyer değilki bu mantık..
    O kadar çok bilime hakimseniz, antrenmanlarda 300km ve üstü hızla düşüp sürünen, ve anlattığınıza göre yanıp bitip kül olması gerekirken bir sonraki gün antremanlara devam eden MotoGP yarışcıları fenomenini şöyle az bilimsel yollu açıklayabilirseniz seviniriz.

    Aşağıdaki sadece bir örnek, ararsanız çok bulursunuz:

    Current world champion Marc Marquez endured a long, frightening slide at Mugello, Italy, during practice in 2013. The Spaniard was rocketing down the straight when his front brake locked at 337.9km/h, throwing him clear. He slid into the gravel trap and walked away. A cracked shoulder bone, grazing and a swollen chin suggested he got off lightly.

    Burada bir abinin oğlu pistte 200km hızla düştü, sürünerek durdu. Sadece bileği incindi çocuğun. Profesyonel falan değildi. Ama ekipmanı iyiydi.

    Diyeceğim o ki mesele sadece suyun kemiğin kömürün erime kaynama sıcaklığıyla falan açıklanacak kadar basit değil.
    yağızkoç05 bunu beğendi.

  10. #30
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    200km kaza diye yazıp aradığımda gelen ilk video;


  11. #31

    Üyelik
    26 Kasım 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    YZF R25
    Cihange.orgta falan imza kampanyası başlatılsa aslında daha iyi olur ama acaba böyle bir imza kampanyası falan başlattılar mı..

  12. #32
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    asfalta yama yapmaktan başka bir şey bilmiyorlar zaten en azında bariyer yapmayı öğrenirler

    Katil bariyerler
    Tuğla kalınlığında yaya geçitleri
    viraj sulamaları
    Rögar kapakları
    Göçüp giden,tümsek haline gelen yamalar...
    daha çok iş var abi

  13. #33
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Alıntı yağızkoç05 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cihange.orgta falan imza kampanyası başlatılsa aslında daha iyi olur ama acaba böyle bir imza kampanyası falan başlattılar mı..
    http://chng.it/HvsxGJV7

    Binlerce imza atanı var lakin hâlâ az. Bütün motosiklet cemiyetinin sayısı 20 binlerde mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:25 ----------

    #katilbariyeristemiyoruz etiketiyle çok fazla paylaşım yapılıyor. ÖRnek:

    https://www.instagram.com/p/BrAMc8FHoz9/

  14. #34

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kadar çok bilime hakimseniz, antrenmanlarda 300km ve üstü hızla düşüp sürünen, ve anlattığınıza göre yanıp bitip kül olması gerekirken bir sonraki gün antremanlara devam eden MotoGP yarışcıları fenomenini şöyle az bilimsel yollu açıklayabilirseniz seviniriz.

    Aşağıdaki sadece bir örnek, ararsanız çok bulursunuz:

    Current world champion Marc Marquez endured a long, frightening slide at Mugello, Italy, during practice in 2013. The Spaniard was rocketing down the straight when his front brake locked at 337.9km/h, throwing him clear. He slid into the gravel trap and walked away. A cracked shoulder bone, grazing and a swollen chin suggested he got off lightly.

    Burada bir abinin oğlu pistte 200km hızla düştü, sürünerek durdu. Sadece bileği incindi çocuğun. Profesyonel falan değildi. Ama ekipmanı iyiydi.

    Diyeceğim o ki mesele sadece suyun kemiğin kömürün erime kaynama sıcaklığıyla falan açıklanacak kadar basit değil.
    bazen hakkatten sadece muhalif olıyım üste çıkıyım ne olursa olsun diye yazıyorsun.. şimdi bu verdiğin örnekle sırtına 200 tl lik mont giymiş ayağında yüksek ihtimal korumalı pantalon bile olmıyan kafasında 500 tl lik yada 1000 tl lik giriş sınıfı orta seviye bir kask giymiş ahmet , mehmet birmi..

    Değil tabii ama burası türkiye senin yaşadığın amerika değil.. burda kimse sizin ordaki maaşları almıyor ve sizin ordaki kadar ucuz değil hiç bir şey burda orda alıyorsunuz bir montu kaskı tulumun kralını 200 -300 dolara yada fiyatı herneyse aynısı burda 3 misli üç ile çarp... burda asgari ücret 1650 tl .. Adam arai rx7 almaya kalksa kask burda 6 bin lira.. asgari ücretlinin nerdeyse 4 aylık maaşı.. adam dainesin ortahalli bir montunu alsa 3 bin lira 5 bin lira... iyi bir tulum yazmıyım bile kaç bin tl .. sen ne sanıyorsun burda yazan insanların hepsinin üstünde 10 bin liralık koruma mı var sanıyorsun..

    burda gerçeklerden konuşuyoruz hayatın içindentürkiye gerçeklerinden yani ahmet ,mehmetten bende biliyorum yoksa senin yazdıklarını ağaç kovuğunda yaşamıyoruz ama konuşduğun yazışdığın bu insanlar motogp de yarışmıyor yada üstlerinde iyi ekipmanlarla pistte yarışmıyor ve o insanların her yarışda tek kullanımlık giydikleri üstlerindeki 20-30 bin liralık ekipmanları giymiyorlar..

    hiç bir konuda sana bu kadar sert yazmadım ama iş güvenlik insanların canı kanı annenin göz yaşı bir evladın babasız kalması bir kadının kocasını toprağa vermesi olursa ve sende buna bir şey olmaz bak motogpde adam 300 km hız ile düşüyor bizim bir abinin oğlu 200km hızla pistte düşdü hiç bir şeyde olmadı hadi bunuda açıkla bakalım tarzında hepimizin aklıyla dalga geçer gibi yazarsan orda yollarımız ayrılır..

    ben altında eğitim almadan gazlayan üstünde 200-300 liralık kaskla ayağında 100 tl lik pantalonla 150-200 liralık botla kafasında 500 liralık 1000 liralık kaskla gazlayan adama yazıyorum ki burdaki insanlarda kime yadığımı iyi anlıyorlar.. lafım bakımlı motor sürüp full en kalite ekipanalrlı korumaları alıpda pistte gazlayan adama değil onlar baş tacı ama öyle insan türkiyede 1000 tane motorcudan bir kişi çıkar.. o bir kişide şu yazdıklarımı okusa adam haklı der bana hak verir..
    bursalıali ve Cloud bunu beğendiler.

  15. #35
    ismaileren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2016
    Şehir
    Kuyucak, Aydın
    Motosikleti
    şimdilik yok. gelecekten ümitli
    Arkadaşlar Otoyol projesinde çalışan birisi olarak bir kaç düzeltme yapayım;

    birincisi; Bu yapıların literatürdeki adı "otokorkuluk". Bariyer değil.

    ikincisi; otokorkulukların amacı hiçbir zaman kaza yapan kişinin hayatını kurtarmak olmadı.

    otokorkuluğun teknik tarifi;
    Yol kenarındaki yayaların ve araçların güvenliğini sağlamak amacıyla kullanılan, ayırıcı ve koruyucu pasif yapılardır.
    Otokorkuluklar, yolu belirgin hale getirir, yayaların ve hayvanların yola girmesini engeller, aracın, yoldan çıkmasını önleyerek, sürücülerin ve yolcuların güvende olmasını sağlar.

    Yani otokorkulukların amacı içeridekini içeride tutmaktır, dışarıdakini dışarıda. Daha fazlası değil.

  16. #36
    tugrulbora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Honda CB250R
    Bu da burada bulunsun.Moto airbag diyorlarmış bu ürüne.

    http://www.youtube.com/watch?v=cYsglBn-OAU
    GezeGeze bunu beğendi.

  17. #37
    Exectus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2016
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YAMAHA R25
    Bu projenin hayata geçmesindeki tek etken yandaş bi şirketin bariyer işinde olması. Hayata geçirilmiyosa daha yandaş bulunmamıştır.
    Shrieker bunu beğendi.

  18. #38
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazen hakkatten sadece muhalif olıyım üste çıkıyım ne olursa olsun diye yazıyorsun.. şimdi bu verdiğin örnekle sırtına 200 tl lik mont giymiş ayağında yüksek ihtimal korumalı pantalon bile olmıyan kafasında 500 tl lik yada 1000 tl lik giriş sınıfı orta seviye bir kask giymiş ahmet , mehmet birmi..

    Değil tabii ama burası türkiye senin yaşadığın amerika değil.. burda kimse sizin ordaki maaşları almıyor ve sizin ordaki kadar ucuz değil hiç bir şey burda orda alıyorsunuz bir montu kaskı tulumun kralını 200 -300 dolara yada fiyatı herneyse aynısı burda 3 misli üç ile çarp... burda asgari ücret 1650 tl .. Adam arai rx7 almaya kalksa kask burda 6 bin lira.. asgari ücretlinin nerdeyse 4 aylık maaşı.. adam dainesin ortahalli bir montunu alsa 3 bin lira 5 bin lira... iyi bir tulum yazmıyım bile kaç bin tl .. sen ne sanıyorsun burda yazan insanların hepsinin üstünde 10 bin liralık koruma mı var sanıyorsun..

    burda gerçeklerden konuşuyoruz hayatın içindentürkiye gerçeklerinden yani ahmet ,mehmetten bende biliyorum yoksa senin yazdıklarını ağaç kovuğunda yaşamıyoruz ama konuşduğun yazışdığın bu insanlar motogp de yarışmıyor yada üstlerinde iyi ekipmanlarla pistte yarışmıyor ve o insanların her yarışda tek kullanımlık giydikleri üstlerindeki 20-30 bin liralık ekipmanları giymiyorlar..

    hiç bir konuda sana bu kadar sert yazmadım ama iş güvenlik insanların canı kanı annenin göz yaşı bir evladın babasız kalması bir kadının kocasını toprağa vermesi olursa ve sende buna bir şey olmaz bak motogpde adam 300 km hız ile düşüyor bizim bir abinin oğlu 200km hızla pistte düşdü hiç bir şeyde olmadı hadi bunuda açıkla bakalım tarzında hepimizin aklıyla dalga geçer gibi yazarsan orda yollarımız ayrılır..

    ben altında eğitim almadan gazlayan üstünde 200-300 liralık kaskla ayağında 100 tl lik pantalonla 150-200 liralık botla kafasında 500 liralık 1000 liralık kaskla gazlayan adama yazıyorum ki burdaki insanlarda kime yadığımı iyi anlıyorlar.. lafım bakımlı motor sürüp full en kalite ekipanalrlı korumaları alıpda pistte gazlayan adama değil onlar baş tacı ama öyle insan türkiyede 1000 tane motorcudan bir kişi çıkar.. o bir kişide şu yazdıklarımı okusa adam haklı der bana hak verir..
    Korumasız herhalde kimse dayanamaz yüksek yüksek hızda düşüp yolda sürtünmeye. Bunu iddia edecek olan mı oldu ki? Kimin sormadığı soruya cevap olarak erime noktalarından bahsediyorsunuz anlamış değilim.

    İkincisi, doğru düzgün ekipman demek, tepeden tırnağa Dainese/Alpinestar ve Arai/Shoei ile donanmak demek değildir. Amerika'da da çoğu motosikletli böyle giyinmiyor. Arai burada da lüks kask. $600+ yahu, az para mı? Ancak sertifikalı, işini düzgün yapan bir sürü orta halli firma ve marka var ekipman üreten. Çoğunluk bunlardan alıyor burada da.

    Bu arada Amerika-Türkiye arası vatandaşın alım gücü arasında uçurum var tabii ki. Ancak başkanlar arasında çok yok. Bak Trump'ın uçağının aynısından aldık biz de... Saray zaten yepisyeni, kat kat da büyük hepsinden. Çatlasın Merkel, çatlasın Macron.

  19. #39

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    benim orta hal dediğim sizde bile olmıyan satılmayan markalardır emin olabilirsin orda ne demek istediğimi sende anladın. neyse ..

    demek istediğim o kadar belden aşağı vurmaya gerek yok.. yok motogp pist te yarışmak .. çünkü sen bunu yazdınmı üstünde 500 liralık 1000 liralık koruması olan belki yüzbinlerce insan bu yazıları okudumu kendilerini o insanlarla bir görüyor kendilerine o örnekden bir pay çıkartıyorlar olay sıkıntı orda.. Milleti saçma örneklerle üstlerindeki yarım yamalak giriş sınıfı yada ucuz korumalarla özendirmenin bir manası yok..

    bizim ülkede eskisi meskisi ss yada racing adına artık ne diyorsanız motor almak kolaydır bolcana pazarda ucuza eskisi ni bulursun ama sürenler genel giderlerini idame ettirmede çoğu zorlanırlar bir lastiği bile zar zor alır çoğu oda arka önü bile değiştirmez.. kaldıki korumalar.. 600 lük 1000 lik makinanların üstünde korumadan geçdim bildiğin tshirt normal pantalon gezen insanlar var memlekette hatta çok sıkda o kaskın gidonda asılı olarak gezdiklerini görebilirsin.. havalı olmak zorunda malum... işte bu tip insanlara sen böyle örnekler verdinmi adamın arkadaşı düşmüş bir şey olmamış banada olmaz deyip kendine pay çıkartır..
    bursalıali ve Cloud bunu beğendiler.

  20. #40
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Açık söyleyeyim, logaritma'nın yazdıklarından ben ucuz ve kalitesiz korumaları kastettiğini anlamadım. Çünkü yazdığı mesajda büyük koruma üreticisi firmaların çalışmalarından örnek veriyordu.
    Cloud bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)