BİLGİLENDİRMEDİR, Lütfen okuyalım.
Haklı olarak motosiklet binicileri motosikletlerdeki fiyat yükselişinden şikayetciler, sayfamızdada bize yapılan eleştirileri görüyoruz, stokta kalan motorlarımızla ilgili bir kampanya düzenledik bayi ve distiribütör karımızı sıfırladık hatta döviz kurundanda zarar ederek bir fiyat oluşturduk, stok maliyetide cabası, fakat hala bunun sorumlusu bizmişiz gibi eleştirilerin devam edildiğini görüyoruz.
İçinde bulunduğumuz ekonomik koşullarda dövizin dalgalanmasi ve yükselmesi, yakın zamanda gümrük verğisine gelen ek %20 lik vergi fiyatların yükselmesinin başlıca sebebidir, keşke sektörde yüzbinlerce araç satılsa bayilerimiz ve biz distiribütörler daha fazla motor satabilsek sektörü büyütebilsek bunu kim istemez, halbuki şu an olan yaşanan olumsuzluklardan geçen yıllara göre sektör motosiklet satışlarında yarı yarıya geri gitmektedir, sizlerde görüyorsunuz otomobil satışlarını arttırabilmek için bir çok destek verilirken motosiklet sektörü için verilen herhangi birdestek yoktur.
Umarız bir çatı altında birleştiğimiz MOTED Motosiklet Endüstrisi Derneğimiz
vergilerin indirilmesi daha güvenli bir trafik ortamının oluşması için
bakanlıklarla özveriyle çalışmaları olumlu sonuçlar verir. Şu anda Moted
Maliye Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Sanayi Bakanlığı ve Ulaştırma
Bakanlıkları ile devamlı görüşmeler halinde olduğunu biliyoruz. Türkiye
bulunduğu coğrafyanın avantajlarını bir üretim üssü olacak şekilde avantaja
çevirebilmesi için yapılan sunumlar çerçevesinde istenilen düzenlemelerin
bir an önce hayata geçirilmesi sektörün karamsar geleceğinin daha umutlu
olmasına imkan sağlayacaktır.
Motosiklet sektörü yıllardan beri hiç bir zaman gereken ilgi alaka ve desteği bağlı olduğumuz bakanlıklar tarafından görmemiştir, halbuki büyük şehirlerde yaşanan trafik karmaşasından kurtulmamızı sağlayacak en önemli araç motosikletin teşvik edilip satılmasının kolaylaştırılacağına ithalatı engellemek için her geçen gün önümüze daha fazla engel konmaktadır, aynı şekilde bunu yedek parçadada yaşıyoruz, devamlı yeni yönetmelikler getiriliyor TSE işlemleri dahada zorlaştırılıyor, şöyle örnek verelim yakın bir zamanda getirdiğimiz yağ ve hava filitrelerini 3 AY gibi bir zamanda gümrükten çekebildik, halbuki bu parçaların Hollanda depodan İstanbul gümrüğüne girmesi 6-7 gün gibi bir süre alıyor.
Aşağıda maliyetlendirme ve bir motosikletin fiyatının oluşumu ile ilgili yazıyı dikkatle okuyun lütfen bilmeyenleride bilgilendirmiş olalım eleştirileride ona göre yapalım lütfen.
Motosikletteki toplam vergi 250 cc üstü için %81, 250 cc altı için %75, maliyetlendirme yaparken baştan itibaren çarpanla gittiğinizde toplam vergi %100 geliyor, aşa yukarı 50.000 tl lik bir motorda 50.000 tl vergi ödüyoruz motorun satış fiyatı sıfır karla 100.000 tl ye çıkıyor.
250 cc ÜSTÜ VERGİ ORANLARI
---------------------------------------------
-------- Yurd dışı bedeli
-------- % 6 Gümrük vergisi
-------- % 20 Ek Gümrük vergisi
-------- Distiribütör karı
-------- Bayi karı
-------- % 37 ÖTV vergisi
-------- % 18 KDV vergisi
Yurd dışından Nakliye, Gümrük Komisyoncusu, TSE elleşleme, muayene raporları. uygunluk evraklarını sağlayan mühendislik firması, yurd içi nakliye ve bir kaç kalem daha masraflar bu maliyetlerdirmenin içinde değildir.