Moto Guzzi V85 TT Nisan Ayında Türkiye’de
Reklamlar
-
İnternette biraz araştırınca 6 haneli "mil" yapan adamlar var bunların motorlarıyla...
İyi bakım gören (zamanında, orijinal/kaliteli yedek parça, iyi işini bilen usta) ve amacına uygun kullanılan her motosikletten iyi randıman alınabilir, yeter ki bir mühendislik hatası olmasın (parçalarla birlikte). Sözgelimi benim motosikleti 140.000'de olan "Bajaj Pulsar NS200" sahibi arkadaşım var. Ne yani şimdi bir Hintli Bajaj'ın yapabildiğini 100 yıllık geçmişi olan bir İtalyan Guzzi mi yapamayacak?
Reklamlar
-
motoguzzi bu kaya gibi motordur hiç bir şey olmaz.. su soğutma desen yok motor hava soğutmalı yani su soğutmadan oluşucak uzun yolda yada dağ taş rotalarında sana radyatör delinmesi boru yırtılması delinmesi gibi sorunları çıkartmaz .. zincir olmaz zaten mg lerde.. şaft var.. zincirde boşluk oldu çarkı taşa kayaya sürttüm o oldu bu oldu derdinde olmaz.. Basit yalın ama bir o kadarda modern saf salt makine ..
motoguzzi olsun triumph tiger olsun bunlar egzotik aletler avrupayı bilmem bizde zor satılır.. bir tane motoguzzi vardı uzun zamandır favorilerimdeydi 1.5 yıl kadar ilanda tuttular satılmadı yüksek ihtimal ilandan kaldırdılar..
not : ben bu motorun özelliklerine bakmadım su soğutma yok dedimde klasik motoguzzi karakteristiğine göre dedim.. sanırım bundada yoktur..
-
Bu da hava soğutmalı tabi ki
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:26 ----------
Elektronikler hariç her şeyi ultra basit ve erişilir bir alet.
-
Tasarım : 5 / 5 (Bana göre)
Kalite ve kullanılan komponentler : 5 / 5
Uzun omurlu ve problemsiz olması : 5 / 5
Fiyat : 5 / 5 (yukarıdaki kriterlere göre muadillerinden ucuz kesinlikle)
Arkadaşlar o halde bu guzziler neden satmıyor ? Az üretim yapıyor,butik falan demeyin.Oyle olsa bu fiyatlara satmaz kapış kapış gideceği için yuksek fiyatlara gitmesi gerekirdi.
Bişeyleri eksik olmalı,mantık bunu soyluyor.
-
dsdasdasd adlı üyeden alıntı
Tasarım : 5 / 5 (Bana göre)
Kalite ve kullanılan komponentler : 5 / 5
Uzun omurlu ve problemsiz olması : 5 / 5
Fiyat : 5 / 5 (yukarıdaki kriterlere göre muadillerinden ucuz kesinlikle)
Arkadaşlar o halde bu guzziler neden satmıyor ? Az üretim yapıyor,butik falan demeyin.Oyle olsa bu fiyatlara satmaz kapış kapış gideceği için yuksek fiyatlara gitmesi gerekirdi.
Bişeyleri eksik olmalı,mantık bunu soyluyor.
Bu ülke insanlar kabul etmese de 3.dünya ülkesi. Eğitim seviyesi yerlerde, Rahmetli Barkın gibi adamlar sayesinde son 5 yıldır insanlar adam gibi ekipman giyer, ehliyet alır ve motosiklete hobi amaçlı biner hale geldi. Eskiden çok azdı, o zaman da sadece sağlamcılık hakimdi 100 japon satarken 1 italyan satılırdı veya başka avrupalı.
Senede 10 bin tane motor üreten firma, bu piyasayı bizden iyi görüyor emin olun dolayısıyla gönderiyor senede 3-5 tane motor, satan firma da genelde yaygın servis ağı ve reklam potansiyeline sahip olmuyor. O sene 1-2 tanesi satılır diğerleri gelecek yıllara kalır ve daha uygun fiyata satılır mantığıyla bu düzen devam ediyor. Az motor üreten firmanın yedek parçası ucuz olmaz,hele hele her parçanın stoğu hiç olmaz. Stokta yok ise yandın aylarca sürecek bir maratona girersin ha üretilecek ha üretildi diye.
Sence parası çok olmayan, motosiklet ve hobi kültürü adam akıllı oturmamış bir ülkede, en egzotik ve üretim kapasitesine sahip Ducati bile zor satılırken ve 2.el'de ciddi değer kaybederken Moto Guzzi neden çok satılsın ? Ha satılmadığı için de mutluyum ben, bizim motorlar ne zaman çok satılıyor karaborsa başlıyor arkadaş, hırsızı mı dersin, piyasayı çalkalayan mı dersin say say bitmez.
-
Bkz. sadece Amerika Kulübü 2001'de kurulmuş ve 8.000'den fazla üyesi var. (The Clan üyesi olmak için Moto Guzzi sahibi olmanız şart.) Satmıyor değil, gayet satıyor. Green Arrow'un dediği gibi üretim adetleri kısıtlı küçük ve niche bir üretici... Türkiye'de hangi motosiklet marka kulübünün 2.000 üyesi var? (Nüfusa göre oranladım - belki HD'un vardır.)
Bizde tutmaz bu, daha refah toplumu olma yolunda o aşamaya gelmedik; her şey iyi giderse belki 50 yıl sonra...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:56 ----------
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Bu ülke insanlar kabul etmese de 3.dünya ülkesi. Eğitim seviyesi yerlerde, Rahmetli Barkın gibi adamlar sayesinde son 5 yıldır insanlar adam gibi ekipman giyer, ehliyet alır ve motosiklete hobi amaçlı biner hale geldi. Eskiden çok azdı, o zaman da sadece sağlamcılık hakimdi 100 japon satarken 1 italyan satılırdı veya başka avrupalı.
Senede 10 bin tane motor üreten firma, bu piyasayı bizden iyi görüyor emin olun dolayısıyla gönderiyor senede 3-5 tane motor, satan firma da genelde yaygın servis ağı ve reklam potansiyeline sahip olmuyor. O sene 1-2 tanesi satılır diğerleri gelecek yıllara kalır ve daha uygun fiyata satılır mantığıyla bu düzen devam ediyor. Az motor üreten firmanın yedek parçası ucuz olmaz,hele hele her parçanın stoğu hiç olmaz. Stokta yok ise yandın aylarca sürecek bir maratona girersin ha üretilecek ha üretildi diye.
Sence parası çok olmayan, motosiklet ve hobi kültürü adam akıllı oturmamış bir ülkede, en egzotik ve üretim kapasitesine sahip Ducati bile zor satılırken ve 2.el'de ciddi değer kaybederken Moto Guzzi neden çok satılsın ? Ha satılmadığı için de mutluyum ben, bizim motorlar ne zaman çok satılıyor karaborsa başlıyor arkadaş, hırsızı mı dersin, piyasayı çalkalayan mı dersin say say bitmez.
Üstad bizim kafalar aynı
-
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Bu ülke insanlar kabul etmese de 3.dünya ülkesi. Eğitim seviyesi yerlerde, Rahmetli Barkın gibi adamlar sayesinde son 5 yıldır insanlar adam gibi ekipman giyer, ehliyet alır ve motosiklete hobi amaçlı biner hale geldi. Eskiden çok azdı, o zaman da sadece sağlamcılık hakimdi 100 japon satarken 1 italyan satılırdı veya başka avrupalı.
Senede 10 bin tane motor üreten firma, bu piyasayı bizden iyi görüyor emin olun dolayısıyla gönderiyor senede 3-5 tane motor, satan firma da genelde yaygın servis ağı ve reklam potansiyeline sahip olmuyor. O sene 1-2 tanesi satılır diğerleri gelecek yıllara kalır ve daha uygun fiyata satılır mantığıyla bu düzen devam ediyor. Az motor üreten firmanın yedek parçası ucuz olmaz,hele hele her parçanın stoğu hiç olmaz. Stokta yok ise yandın aylarca sürecek bir maratona girersin ha üretilecek ha üretildi diye.
Sence parası çok olmayan, motosiklet ve hobi kültürü adam akıllı oturmamış bir ülkede, en egzotik ve üretim kapasitesine sahip Ducati bile zor satılırken ve 2.el'de ciddi değer kaybederken Moto Guzzi neden çok satılsın ? Ha satılmadığı için de mutluyum ben, bizim motorlar ne zaman çok satılıyor karaborsa başlıyor arkadaş, hırsızı mı dersin, piyasayı çalkalayan mı dersin say say bitmez.
Yok ben dandik ulkemizi kastetmemiştim zaten.Bu ulkede satmaması cok normal.
Ama boyle bir motorun Almanya da bu fiyata satılması ilginç geldi sadece.
-
-
Geçen cumartesi Suzuki Trendmoto Yaza Merhaba etkinliğinde test ettim , motorun 200 kg ağırlığı ve mekanik gaz kontrolü birleşince inanılmaz bir gaz tepkisi yaşatıyor , bu zevki sadece şaft boşluğu törpülüyor , silindir kafalarından süzülen sıcak hava nedeniyle çocuk sahibi olduktan sonra satın alınması tavsiye edilir :D
-
Biz üçüncü dünya ülkesi değiliz 2000 li yıllardan sonra şartlar türkiye motorsiklet kültürü çok değişdi..
90 yılları bilenler bilir.. 90 lı yıllarda ss motor sürüp yani racing makine sürüp tulum giymeyen yoktu herkes istisnasız herkesde tulum olurdu.. Giderdin etiler madoya tulumla oturmuş tipler görürdün inerdin sahile tulumla oturan insanlar görürdün .. Gene 90 lı yıllarda marka kask dışında kask giyen olmazdı en bulamayan ikinci el alırdı o zamanlar motorsiklet ekipmanları satan dükkanlar bir avuçdu ürünler limitli kısıtlıydı o yüzden dükkanlarda ikinci el ekipman satışlarıda olurdu.. kask tulum v.b ... nihayetinde mz java süren adamın kafada bile marka kask olurdu..
Bunun en büyük nedeni çin diye çin malı diye bir şey yoktu çin daha dünyaya üretimde giriş yapmamışdı bütün mallar halis mulis avrupa amerikan malıydı ve insanlar genelde direk 500,600 lük motorlardan başladıkları için fazla 250cc lik motorda yoktu kimse japonlar dahil getirtmiyordu fazla tek tük geliyordu o zamanlar o yüzden insanlar direk tulumu kaskı montu pantalonu dizliği alıp başlıyorlardı..
2000 li yılların ortasından sonra çin malı çin üretimi kavramı türkiyeye girince ucuz kalitesiz tonla üründe girince üstüne ilk seneler tüpçü manav bakkal bile motorsiklet getirtince çinden halimiz bu hale geldi.. ben ilk sevinmişdim yalan yok dedim olsun motor sürenlerin sayısı artar motorda farkedililirlik artar ama şimdiki konuma bakınca keşke çinmalı motorlar hiç girmeseydide o eski çekirdek motorsiklet kültürü devam etseydi diyorum..
Hacim olayı çok ayrı bir şey o türkiyenin milli gelir düzeyi, asgari ücret, geçim sınırı, paranın döviz karşısındaki değeri tabii bunların paralelinde yedek parça , sarf giderleri , bakım ücretleri , benzinin litre birim fiyatı neticesinde türkiyede sürüceğin hacimi bu koşullar belirler..
Ben bu koşulların dışında kafama göre her hacimde takılırım diyen insan ya bu standartların üstünde bir geliri vardır yani zengindir yada parası olmasada egosunu tatmin etmek için alır aldığı gelir ile o motorun giderlerini karşılayamaz illaki satar standart alması gereken hacim neyse ona geri döner..
-
Üçüncü dünya ülkesiyiz ki; 600+cc motor almak "zengin" işiyse?
Zengin diye harcadığı paranın hesabını tutmayan / tutmak zorunda olmayan adama denir benim lügatımda.
-
üçüncü dünya ülkesi olmak zihniyet meselesidir parasal bir mesele değil.. evet şu anda türkiyenin alım gücüde düşdü , genel giderler uçdu gitti , yakıt aldı başını gitti .. ama bu ülkeyi üçüncü dünya ülkesi yapmaz .. googleda üçüncü dünya ülkesi yaz third world countrys olarak karşına afrika kabile ülkeleri çıkar zambiyası,ugandası,tanzanyası,haitisi v.b bazısı birbirlerini hala palalarla kesen ülkeler.. o kadarda deiliz..
-
Neyse, Afrika'nın 2 tık üstü, Avrupa'nın 5 tık altı diyelim... Daha çok yazılır da gg olur
-
Fiyatı pahalı olsada motoguzzinin de ben şahsen kaza falan yapmadıkça genel giderlerinin yüksek olucağını düşünmüyorum..
bir bakımında ne değişebilir suyu zaten yok, zinciri zincir gerilmesi ,zincir dişli seti falan yok , bir değişse yağı,yağ filtresi benzin filtresi hava filtresi değişir o kadar..oda bir şey tutmaz..
-
Kısaca baktım.
Subap ayarı kolaymış (şimli değil), şanzıman ve şaft sağlammış. Ama hacmine göre bayağı güçsüzmüş. Uzun boylu biri için ergonomi biraz sıkışıkmış. Sürekli uzun yol için yağlama sistemini elden geçirmek gerekiyormuş (moto guzzi kendi bir kit satıyormuş.)
Çok satmaması doğal...
-
Selam, şu kitin bir web sitesi vs. var mı acaba? Merak ettim.
Boylu adama sıkıntılı olabileceği kesin, V7 bana küçük geliyordu mesela. Ama bu V85'lerde 3 seviyeli sele imkânı var, V7/V9'a göre daha yüksek. 80 beygire de ben güçsüz demem hacim ne olursa olsun; ilk aldığım 1.150kg'lık 1.400cc benzinli araba 70 beygir falandı... (Yıl 1997)
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Selam, şu kitin bir web sitesi vs. var mı acaba? Merak ettim.
Boylu adama sıkıntılı olabileceği kesin, V7 bana küçük geliyordu mesela. Ama bu V85'lerde 3 seviyeli sele imkânı var, V7/V9'a göre daha yüksek. 80 beygire de ben güçsüz demem hacim ne olursa olsun; ilk aldığım 1.150kg'lık 1.400cc benzinli araba 70 beygir falandı... (Yıl 1997)
"GuzziTech / GuzziPower sump extender" yazmışlar.
V7 modeli 750cc ve 50 beygirmiş sanırım.
-
Ok teşekkürler, bakarım o parça neymiş. Bu arada konumuz V85 ise 80 veya 85hp. V7 bir nev'i cruiser tadında roadster, kimse çok beygirli olmasını beklemiyor. Guzzi hiç olmazsa hp değerlerini veriyor, HD gibi sadece tork değerlerini vermiyor. Hacme göre hp'de HD'nin de pek iyi bir yerde olduğunu zannetmem , demek ki mevzu başka...
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------
Şuymuş: https://gtmotocycles.com/products/gt...acer-kit-black
V7 I ve II'lerde yağ kapasitesini 1,6l'den 2,5l'ye yükseltiyormuş (ama motor alçalıyor bunu yaparken), fabrikanın dizayn edip ürettiği bir parça değil, yan sanayi. Kullanıcılar arasında gerekliliği konusunda kafa karışıklığı var. Alan kafası rahat etsin diye alıyor. İddiaya göre rodaj sırasında yağ tüketip yatak saran motorlar olmuş, bu parça ile bu ihtimali sıfırlıyorlarmış.
Bilemedim, şehir efsanesi gibi geldi bana...
-
HD güç olarak rezalet. Daha kötü olması çok mümkün değil
Ama 750cc hava soğutmalı V2 motor için 1.6 litre yağ az değil mi yahu?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
"GuzziTech / GuzziPower sump extender" yazmışlar.
V7 modeli 750cc ve 50 beygirmiş sanırım.
Abi o parça V7'lerde 1. jenerasyon içindi diye hatırlıyorum. 2'de de varmıydı emin değilim ama 3'te olmadığını biliyorum forumlarda o sorun bitti falan yazanlar vardı. 1. jenerasyonda yağ kontrolü dikkatli yapılmazsa motor bloğunu patlatanlar olmuş bunu Guzzi'de inkar etmiyor. Yani her bakım sonrası 2-3 kerede kendin kontrol et gibi bir durum vardı. 2'de de yağ oranı aynı ancak o sorun yaşandı mı bilemiyorum çok görmedim motor problemi v7 II 'lerde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:47 ----------
logaritma adlı üyeden alıntı
Biz üçüncü dünya ülkesi değiliz 2000 li yıllardan sonra şartlar türkiye motorsiklet kültürü çok değişdi..
90 yılları bilenler bilir.. 90 lı yıllarda ss motor sürüp yani racing makine sürüp tulum giymeyen yoktu herkes istisnasız herkesde tulum olurdu.. Giderdin etiler madoya tulumla oturmuş tipler görürdün inerdin sahile tulumla oturan insanlar görürdün .. Gene 90 lı yıllarda marka kask dışında kask giyen olmazdı en bulamayan ikinci el alırdı o zamanlar motorsiklet ekipmanları satan dükkanlar bir avuçdu ürünler limitli kısıtlıydı o yüzden dükkanlarda ikinci el ekipman satışlarıda olurdu.. kask tulum v.b ... nihayetinde mz java süren adamın kafada bile marka kask olurdu..
Bunun en büyük nedeni çin diye çin malı diye bir şey yoktu çin daha dünyaya üretimde giriş yapmamışdı bütün mallar halis mulis avrupa amerikan malıydı ve insanlar genelde direk 500,600 lük motorlardan başladıkları için fazla 250cc lik motorda yoktu kimse japonlar dahil getirtmiyordu fazla tek tük geliyordu o zamanlar o yüzden insanlar direk tulumu kaskı montu pantalonu dizliği alıp başlıyorlardı..
2000 li yılların ortasından sonra çin malı çin üretimi kavramı türkiyeye girince ucuz kalitesiz tonla üründe girince üstüne ilk seneler tüpçü manav bakkal bile motorsiklet getirtince çinden halimiz bu hale geldi.. ben ilk sevinmişdim yalan yok dedim olsun motor sürenlerin sayısı artar motorda farkedililirlik artar ama şimdiki konuma bakınca keşke çinmalı motorlar hiç girmeseydide o eski çekirdek motorsiklet kültürü devam etseydi diyorum..
Hacim olayı çok ayrı bir şey o türkiyenin milli gelir düzeyi, asgari ücret, geçim sınırı, paranın döviz karşısındaki değeri tabii bunların paralelinde yedek parça , sarf giderleri , bakım ücretleri , benzinin litre birim fiyatı neticesinde türkiyede sürüceğin hacimi bu koşullar belirler..
Ben bu koşulların dışında kafama göre her hacimde takılırım diyen insan ya bu standartların üstünde bir geliri vardır yani zengindir yada parası olmasada egosunu tatmin etmek için alır aldığı gelir ile o motorun giderlerini karşılayamaz illaki satar standart alması gereken hacim neyse ona geri döner..
Ben 90 doğumluyum anlattıklarınızı gözümle görme şansım yok. Ancak şunu gayet iyi biliyorum satış adetleri ve mağaza sayılarına bakarsak alanlar iyisini kullansa da sayı oldukça az günümüzle kıyaslandığında. O zamanda ucuz değildi bu arada onuda gayet iyi biliyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:55 ----------
logaritma adlı üyeden alıntı
üçüncü dünya ülkesi olmak zihniyet meselesidir parasal bir mesele değil.. evet şu anda türkiyenin alım gücüde düşdü , genel giderler uçdu gitti , yakıt aldı başını gitti .. ama bu ülkeyi üçüncü dünya ülkesi yapmaz .. googleda üçüncü dünya ülkesi yaz third world countrys olarak karşına afrika kabile ülkeleri çıkar zambiyası,ugandası,tanzanyası,haitisi v.b bazısı birbirlerini hala palalarla kesen ülkeler.. o kadarda deiliz..
Veriler ve kağıt üzerinde zaten 3.Dünya ülkesi değiliz ancak ben öyle olduğumuzu düşünüyorum. Benim pasaportum sadece 3.dünya ülkelerine vizesiz giriş yapabiliyorsa 3-5 tane iyi denebilecek ülkeye vizesiz girebiliyorsam ve 3-5 şehir dışında ülke de hiçbir şey yapılmıyorsa maalesef ben onlardan üstün veya ileride göremiyorum kendimizi. Çok şükür coğrafi ve geçmişten gelen bazı şeyler sayesinde daha iyi şartlarda olan daha fazla insan var ancak toprak verimliliğinin olduğu bu güzelim ülkede hala %25 işsizlik varsa ve adam akıllı hiçbir markamız yoksa biz 2000'lerden ileriye sadece yol ve bina dikerek yani ''kozmetik güzelleşerek'' ilerlemişiz buda bana göre ilerleme değil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)