motosikletim 200 cc ve fabrika verisi son hızı 117 km gösteriyor ama tvs apache 150cc olup 140 basabiliyor. ben 200cc ile 90 ı geçemiyorum(100 kiloyum) motorum daha 500kmde.
vites pedalında ayakkabı eskitmiş ağabeylerin eyorlamalarını bekliyorum.
motosikletim 200 cc ve fabrika verisi son hızı 117 km gösteriyor ama tvs apache 150cc olup 140 basabiliyor. ben 200cc ile 90 ı geçemiyorum(100 kiloyum) motorum daha 500kmde.
vites pedalında ayakkabı eskitmiş ağabeylerin eyorlamalarını bekliyorum.
Apache'nin 140 dediği aslında 180'dir; tevazu sahibi TVS, müşterileri de tevazu sahibi olsun deyu km redüktörünü redükte etmemiştir.
Ayrıca vites pedalında ayakkabı eskitmek ne demekmiş, topuk vitesi olmayan fakirler düşünsün.
Fabrika verisi hız ile 150 cc Apache'nin yalan dolandan, söylentiden ibaret olan hızını mı karşılaştırıyorsun ? Aslında güzel konu açmışsın, gelecek olan cevap bakıp bakıp gülmek için iyi olmuş.
Derine inmeden yazayım, motosikletlerin ve de otomobillerin maksimum hızları motor hacimlerine değil, güçlerine bağlıdır. Tabi bu için güç üretimi ile ilgili olan kısmı. Bir de bu gücün nereye gittiği konusu var, işte ona girmeyeceğim. Apache daha güçlüyle daha hızlı gidebilir. Apache'nin 140 yapması ise üzerine yatıp, dişlilerle oynanmazsa mümkün değildir. Bu arada sendeki motor nedir ?
3000 cc lik traktör niye 40km maksimum hız yapabiliyor sorusunu cevapladığımız da sorun çözülecektir.Neticede kaplumbağa tavşandan çok daha uzun yaşam süresine sahiptir.
aklıma şu üroloğa giden amca fıkrası geldi.
apache ile 140 yaptım diyenlere, benim motor 180 basıyor diyebilirsin.
Hocam Tvs km saatinde 140 gösterebilir ama o aslında 140 değildir. Bende de 100CC var Düz yolda 125 falan gösteriyor km saati ama kesinlikle eminim 125 yapmaz. Ayrıca Apache biraz daha alçak ve commuter sizinki enduro ve yüksk. Ağırlık farkı var, e motor da yeni, muhtemel daha rodajın bitmedi. Bunların hepsi birer etkendir.
3 aylık motosiklet kullanıcısıyım ben bile CC'den baska bir sürü etken olduğunu biliyorum.
benim 150cc lik 2012 model apache marka motorum düz ve rüzgarsız yolda en fazla 124 yapıyor. kaç kez denedim anca o kadar hız yapıyor. bir keresinde otobanda aşağı eğim ve güzel bir rüzgar yakaladım ve 138 km hız yaptım ama o günden sonra böyle sakat bir işi hiç denemedim.
150cc tvs apache uzun yolda 110~90 arası gider, fazlası zarar. dediğim gibi düz yolda zaten 120 km hızdan sonrası redline. redline çizgisinin 1000 devir gerisinde 108 km civarı hız yapıyor.
söyleyeceklerim bu kadar, o kadar.
uyduruk şeylere kanmayın, tvs = kalite.
Hız yapmak isteyen racing binsin. Diğer motorlarda aerodinamik unsuru hızınızı etkiler.
180 ligini kullanmaktayim,
140km/h zor gordum..17hp
Dişlilerle oynanınca 140 görebilir belki ama o hıza çıkana kadar biraz beklemen lazım Benim Cbf orjinal dişli ile 110-115 yapıyor, rüzger durumuna göre 120 civarı. Fazlası zaten pek mümkün değil benim motor 140-150 yapıyor diyenin muhtemelen göstergesi hatalıdır. Bir keresinde 125 cc ile 130 yaptığını iddia eden arkadaşla göstergeleri kıyasladık, bende 95 gösterirken onda 125-130 civarı gösteriyordu.
Weak are prey
Önemli olan motor hacmi değil motor gücü.
Rüzgar
Asfalt
Lastik
Motosikletin bakımlı olup olmaması
Zincir dişli
Sürücü ağırlığı
Eğim gibi faktörler son hıza doğrudan etki eder.
apache 140 kmh yapabilir ama önemli olan o hızı hangi şartlar altında yaptığıdır.
Yokuş aşağı eğim olan cok uzun bir yolda rüzgarıda arkanıza alırsanız dişli oranları da izin verirse gostergede 170-180 bile görebilme şansı var ama tabiki bu hıza çıkması dakikalar sürer.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)