Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Honda cbf 150 uzun yol

    REKLAM ALANI
  1. #21
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100kmde 2.5L yakan cbf varsa alnından öperim. Bende 100cclik motor var 2.7/3.2L arasında yakıyor.
    Hocam gel öpüşelim 😝

    Çorlu - Çanakkale git gel 495 km de yedeğe düştüm. 11 lt benzin yapar.

    Ama 70km/hz geçmedim desem yeri var, çokta güzel bir geziydi, gerçektende geze geze, göre göre oldu.

    İsteyince yapılır diyorum ama çok sabır lazım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Arif CBF150 o yolu gider, sen o yolu cbf lew gidebilir misin onu araştır.. benim herseyi şangır şungur eden kuba motorum geçen haftasonu çanakkale yaptı geldi... yağ kaçaklarıda var....ama makineyi zorlamadım... sabırla 80-90 aralığında gidiyorsun
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  3. #23
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    Super Tenere xt1200z. Actros 1841 megaspais.
    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100kmde 2.5L yakan cbf varsa alnından öperim. Bende 100cclik motor var 2.7/3.2L arasında yakıyor.
    CBF 150 ile yaklasık 400bin km.gectim kurye olarak genelde sehir ici az yakip iyi gitmesini istiyosan 200cc.piston silindir takip ön disliyi bir diş buyütup arkayı iki kücult sehir ici ve dısı 90km.yi gecme 2.0 ila 2.3 lt.yakiyo 120 le cikarım dersen ki 200cc.yapinca cok rahat çıkiyo ozaman 3.5-4.0 lt ye çıkıyo.

  4. #24
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Kamyonlar kadar bile gidememek moralinizi bozmayacaksa CBF150 ile uzun yola gidebilirsiniz. Ben tekleme arızası olan bir CBF150 ile İstanbul-Göcek yapmıştım. CBF150 ile ilk ve son uzun yol olmuştu.

  5. #25

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Cbf150 her yola gelir kısa uzun her yolada gider 150 cc’nin mercedesidir rahattır konforludur,50.000 km’dir biniyorum tamamına yakını uzun yolda geçti.Az yakar az kaçar.ama çok sevdirir kendini.

  6. #26
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Sizin cbflerinizi bilemiyorum ama kendi motorumdan gördüğüm kadarıyla yazayım, siz kendinizce birşeyler çıkarın.

    2014 model 74000 kmde motorum. Subap ayarı ve hava ayarı sanırım yok. Gazı bırakırsam rölanti tutmuyor stop ediyor. Az rölantiyi açarsam vites aralıklarında veya debriyajı çekmem durumunda devir coşuyor 5-6 bin devirlere kadar çıkıyor. Bu sorunu rölantiyi en dibe alarak elimle gazda tutarak çözdüm (tavsiye verirseniz çok mutlu olurum bu arada.)

    -Şehirler arası yolda 100 km de 70 km hızla sabit gidersem 100 km de 3.5 litre yakıyor. Benzini 6,8 den alıyordum o zamanlar. Bu da km de 25 kuruşa denk geliyor.

    -şehirler arası 80 km hız ile (yaklaşık 6000-6500 devir arasında oluyor) sabit gazla 100 km'de 4 litre yakıyor. Bu dediğim zamanda da 6.28den alıyordum. Km de ortalama 25 kuruşa denk geliyor yine. Benzine indirim geldiği için.

    -Şehirler arası yolda tapagaz 100-120 ile yokuş aşağı 130 a yakın hızlar ile genelde 3-4-5. Vitesin sınırlarında kullandığımda 100 km de 5.5 litre yakıyor motor. Bahsettiğim zamanda da benzin 7 lira 15 kuruş idi(yozgat merkez) bu da km de 40 kuruşa denk geliyor. (yaktığı yağı hesaba katmıyorum.)

    -Şu sıralar ise 100 kmde sakin kullanım genelde 4-5 bin devir arası kullanım ile 100 km de 4 litre yakıyor şehir içi. Anlık benzini 5.89dan alıyorum. Bu da km de 23 kuruşa denk geliyor.

    -2 kişi yozgat-sorgun arası 60-70 km hız ve sabit gaz ile(yokuşlarda 60 düzde 70) gidiş geliş 100 km yolda 2.9 litre yaktı. Benzin 6.15 civarlarındaydı. Bu da 100 km de 17-18 kuruşa denk geldi. Tek farkı bujiyi sıfır takıp yola çıkmıştım ve motora çok narin davranıyordum.

    Motorum diğer cbf lere göre düzensiz olabilir. Ben biraz agresif kullanıyo olabilirim. Yağ yakabilir. Hava ayarı subap ayarı bozuk olabilir. Sizin motorunuza göre filtre ve bujim eski olabilir. Bunlar tamamen kendi kullanım ve kendi gözlemlerim sonucu elde edilmiş bilgilerdir. Şunları da söylemeden edemeyeceğim;

    Tapa gaz giderken aniden irkilen, sanki çek bırak yapılmış gibi anlık yığılan bi motor cbf.

    -Çok çok sakin kullanımda bile yağı her türlü yakan bir motor cbf.

    -Yağı koyduktan 50-60 km sonra yağı kapkara yapan bir motor cbf.

    -Rölantiye bıraktığınızda deviri kendi kendine oynayan, dalgalanan bir motor cbf.

    -Ybr den, driftten şamarı yiyen ama zones gibi motorları da delen bir motor cbf.

    -Yokuş aşağı çatlata patlata 135'ten yukarı hiçbir şekilde çıkaramadım. O da uzun bir yokuştu. Bir daha o hızı hiç göremedim, görülecek bir motor da değil zaten.

    Tüm bu sorunlara rağmen motorumdan memnunum. Ama artık yüksek cc ve enjeksiyonlu bir makina istiyorum. En azından marşa bastığımda gaz vermeden kendi kendine çalışacak bir motor istiyorum. Açtığım zaman az uzayan bir motor istiyorum. Cbf bunlara pek imkan veren bir motor değil açıkçası. Ayarı düzgün olanlar rölantide duruyordur, ona sözüm yok. Ben naptıysam düzen tutturamadım.

    Peki bu kadar gömdün niye biniyorsun diyen olursa ona da cevap veriyim.

    Diğer aynı kategorideki motorlara göre sıfır titreşim, rahatlık olarak başka motorların yanaşamadığı bir motor. Kimse beğenmese de tipi bana bir ybr den apache den daha güzel geliyor. Tur camı ve çantaları taktığımda kendince kısa yollu geziler yapabiliyorum. Ve en sevdiğim olay, rengi kırmızı olması ve hayalimdeki motorun ilk baştan cbf olması.

    Önceki mesajımda kuruş hesabı yapmışım direk, dalgınlığıma gelmiş. Küçük çaplı fırçamı yedim, affola.
    HONDA

    #BZ3082

  7. #27
    RecepAlışkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2016
    Motosikleti
    Honda XL 650 Transalp
    Motosikletler bir bakım yaparsınız ve yola hazır olurlar...Asıl biz sürücÜler kendimize bakım yapmalıyız dengeli beslenmeli ve spor yapmalıyız
    Yni motor yola hazır da siz hazır mısınız?
    CBF 150 ile 2.5 günde 2600 km yol gittim 21 saat sürdüm Bu forumda gezimi de paylaştım D-915 Bayburt Of yolu rotasını tek başıma tamamladım ki TransAlp xl650 sahibiyim
    Honda cbf 150 ile 100.000 km daha fazla beraberliğimiz var bu motorlar 90 km üstüne çıkmazsanız sizi dünyanın bir ucundan diğer ucuna taşır
    NOT:CBF 150 HER EVE LAZIM
    blueway2 bunu beğendi.

  8. #28
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250

  9. #29

    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin cbflerinizi bilemiyorum ama kendi motorumdan gördüğüm kadarıyla yazayım, siz kendinizce birşeyler çıkarın.
    Kanka senin motor 74.000'de biraz fazla yakmaya başlaması normal değil mi?
    Weak are prey

  10. #30
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    cbf bence uzun yol motoru değil. şöyle gazı açıp uzayamıyorsun. ben cbf'nin en çok cross tarafini seviyorum. her koşulda gidiyor meret. cbf 150 ile güney ege'de cikmadık zirve birakmadim. her dağ yoluna sürdüm. köpek gibi gidiyor namussuz.

  11. #31
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Motorun bakımını yapıp motora göre hareket ederseniz, uzun yola değil dünyanın diğer ucuna bile gider yeter ki motoru bilip ona göre hareket edin yoksa iki adım sonra sizi yolda bırakır.

  12. #32
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı SlimShady1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kanka senin motor 74.000'de biraz fazla yakmaya başlaması normal değil mi?
    Tabi km ye bakınca motorun bu anormallikleri de normal ama temizlerinin sahipleriyle de konuştum, sürüş tipimiz aşağı yukarı aynı olan adamlar da aşağı yukarı aynı yakıtı yiyor. Sadece onlar daha çabuk hızlanıyor bana göre, ben düzde 100e zor çıkarken onlar 110a rahat rahat çıkıyor. Aslında benim motor da çıkıyor ama bazen nedense 90ı geçemiyorum. Sanırıö hava koşulları, rüzgar vs sebebiyle.
    HONDA

    #BZ3082

  13. #33
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı scorpions_59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam gel öpüşelim ��

    Çorlu - Çanakkale git gel 495 km de yedeğe düştüm. 11 lt benzin yapar.

    Ama 70km/hz geçmedim desem yeri var, çokta güzel bir geziydi, gerçektende geze geze, göre göre oldu.

    İsteyince yapılır diyorum ama çok sabır lazım.
    Saygılar hocam o zaman . Dediğim gibi motorunun alnindan öpüyorum .

  14. #34

    Üyelik
    25 Kasım 2018
    Kardeşim her motorla uzun yol yapılır. Yeterki kullandığın motoru bil. Cbf 150 ile çıkacaksan yanına yağ al derim 😀 90 100 gibi git. İntercomun varsa şarkı dinlemeni öneririm. Birde erken saatlerde yola çık. Etrafı görürsen yavaş gitmek seni sıkmaz. Ayrıca şarkı dinlemek iyi gelir. Ben YBR 125 ile Bursa'dan İstanbul'a geldim. Ve çok zevk aldım. Açtım şarkımı rahat rahat körfezden manzarayı seyrederek geldim. Şahsen ben 1000 km bile giderim arada dinlendirmekte fayda var tabi. Dinlendirme konusu ise motorun sesine göre. Motoru dinle ses normalden farklıysa biraz dinlendir. Ben Bursa'dan hiç durmadan 200 kilometreyi aşkın yol yaparak Beylikdüzü ne vardım. Çokta zevkliydi. Eğer otobana çıkmak durumunda kalırsan aynaları kontrol etmekte fayda var. Allah korusun arkadan girerler 😀 umarım yardımcı olmuşumdur

  15. #35

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ismet bey, gümrük sırasında neden zırt diye herkesin önüne geçiyorsunuz?
    Sıranın önüne geçmek pek hoş bir davranış değil ama ağustos sıcağında başta kask, sırtta mont, elde eldiven, boyunda boyunluk, dizde dizlik ile hareketsiz beklemek çok zor oluyor. Hareket etmediğiniz için aşırı terliyorsunuz ve bunalıyorsunuz. Bir nevi mecburiyet gibi bir şey oluyor.
    bursalıali bunu beğendi.

  16. #36

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Yukarının sınırı Yok yükselttikçe daha üstünü istiyor insan,cbf her açıdan yeterli ve makul bir motosiklet.O yüzden böyle devam etmek hem maddi hemde risk açısından çok daha mantıklı

  17. #37
    mutlumotorlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2020
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    cbf 150
    Konuyu hortlatıcaz belki ama önceki motorum cbr 250 den cbf 150 ye geçtiğimden beri daha fazla geziyorum daha az paraya Özellikle cbf 150 senin selesini çok rahat buluyorum tabi bunda cbr da vibrasyon tecrübem etkili Cbf ile 70-90 km aralığında 2 saat kadar duraksama olmadan yolculuk yapılabilir görüşündeyim


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)