Arif CBF150 o yolu gider, sen o yolu cbf lew gidebilir misin onu araştır.. benim herseyi şangır şungur eden kuba motorum geçen haftasonu çanakkale yaptı geldi... yağ kaçaklarıda var....ama makineyi zorlamadım... sabırla 80-90 aralığında gidiyorsun
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
CBF 150 ile yaklasık 400bin km.gectim kurye olarak genelde sehir ici az yakip iyi gitmesini istiyosan 200cc.piston silindir takip ön disliyi bir diş buyütup arkayı iki kücult sehir ici ve dısı 90km.yi gecme 2.0 ila 2.3 lt.yakiyo 120 le cikarım dersen ki 200cc.yapinca cok rahat çıkiyo ozaman 3.5-4.0 lt ye çıkıyo.
Kamyonlar kadar bile gidememek moralinizi bozmayacaksa CBF150 ile uzun yola gidebilirsiniz. Ben tekleme arızası olan bir CBF150 ile İstanbul-Göcek yapmıştım. CBF150 ile ilk ve son uzun yol olmuştu.
Cbf150 her yola gelir kısa uzun her yolada gider 150 cc’nin mercedesidir rahattır konforludur,50.000 km’dir biniyorum tamamına yakını uzun yolda geçti.Az yakar az kaçar.ama çok sevdirir kendini.
Sizin cbflerinizi bilemiyorum ama kendi motorumdan gördüğüm kadarıyla yazayım, siz kendinizce birşeyler çıkarın.
2014 model 74000 kmde motorum. Subap ayarı ve hava ayarı sanırım yok. Gazı bırakırsam rölanti tutmuyor stop ediyor. Az rölantiyi açarsam vites aralıklarında veya debriyajı çekmem durumunda devir coşuyor 5-6 bin devirlere kadar çıkıyor. Bu sorunu rölantiyi en dibe alarak elimle gazda tutarak çözdüm (tavsiye verirseniz çok mutlu olurum bu arada.)
-Şehirler arası yolda 100 km de 70 km hızla sabit gidersem 100 km de 3.5 litre yakıyor. Benzini 6,8 den alıyordum o zamanlar. Bu da km de 25 kuruşa denk geliyor.
-şehirler arası 80 km hız ile (yaklaşık 6000-6500 devir arasında oluyor) sabit gazla 100 km'de 4 litre yakıyor. Bu dediğim zamanda da 6.28den alıyordum. Km de ortalama 25 kuruşa denk geliyor yine. Benzine indirim geldiği için.
-Şehirler arası yolda tapagaz 100-120 ile yokuş aşağı 130 a yakın hızlar ile genelde 3-4-5. Vitesin sınırlarında kullandığımda 100 km de 5.5 litre yakıyor motor. Bahsettiğim zamanda da benzin 7 lira 15 kuruş idi(yozgat merkez) bu da km de 40 kuruşa denk geliyor. (yaktığı yağı hesaba katmıyorum.)
-Şu sıralar ise 100 kmde sakin kullanım genelde 4-5 bin devir arası kullanım ile 100 km de 4 litre yakıyor şehir içi. Anlık benzini 5.89dan alıyorum. Bu da km de 23 kuruşa denk geliyor.
-2 kişi yozgat-sorgun arası 60-70 km hız ve sabit gaz ile(yokuşlarda 60 düzde 70) gidiş geliş 100 km yolda 2.9 litre yaktı. Benzin 6.15 civarlarındaydı. Bu da 100 km de 17-18 kuruşa denk geldi. Tek farkı bujiyi sıfır takıp yola çıkmıştım ve motora çok narin davranıyordum.
Motorum diğer cbf lere göre düzensiz olabilir. Ben biraz agresif kullanıyo olabilirim. Yağ yakabilir. Hava ayarı subap ayarı bozuk olabilir. Sizin motorunuza göre filtre ve bujim eski olabilir. Bunlar tamamen kendi kullanım ve kendi gözlemlerim sonucu elde edilmiş bilgilerdir. Şunları da söylemeden edemeyeceğim;
Tapa gaz giderken aniden irkilen, sanki çek bırak yapılmış gibi anlık yığılan bi motor cbf.
-Çok çok sakin kullanımda bile yağı her türlü yakan bir motor cbf.
-Yağı koyduktan 50-60 km sonra yağı kapkara yapan bir motor cbf.
-Rölantiye bıraktığınızda deviri kendi kendine oynayan, dalgalanan bir motor cbf.
-Ybr den, driftten şamarı yiyen ama zones gibi motorları da delen bir motor cbf.
-Yokuş aşağı çatlata patlata 135'ten yukarı hiçbir şekilde çıkaramadım. O da uzun bir yokuştu. Bir daha o hızı hiç göremedim, görülecek bir motor da değil zaten.
Tüm bu sorunlara rağmen motorumdan memnunum. Ama artık yüksek cc ve enjeksiyonlu bir makina istiyorum. En azından marşa bastığımda gaz vermeden kendi kendine çalışacak bir motor istiyorum. Açtığım zaman az uzayan bir motor istiyorum. Cbf bunlara pek imkan veren bir motor değil açıkçası. Ayarı düzgün olanlar rölantide duruyordur, ona sözüm yok. Ben naptıysam düzen tutturamadım.
Peki bu kadar gömdün niye biniyorsun diyen olursa ona da cevap veriyim.
Diğer aynı kategorideki motorlara göre sıfır titreşim, rahatlık olarak başka motorların yanaşamadığı bir motor. Kimse beğenmese de tipi bana bir ybr den apache den daha güzel geliyor. Tur camı ve çantaları taktığımda kendince kısa yollu geziler yapabiliyorum. Ve en sevdiğim olay, rengi kırmızı olması ve hayalimdeki motorun ilk baştan cbf olması.
Önceki mesajımda kuruş hesabı yapmışım direk, dalgınlığıma gelmiş. Küçük çaplı fırçamı yedim, affola.
HONDA
#BZ3082
Motosikletler bir bakım yaparsınız ve yola hazır olurlar...Asıl biz sürücÜler kendimize bakım yapmalıyız dengeli beslenmeli ve spor yapmalıyız
Yni motor yola hazır da siz hazır mısınız?
CBF 150 ile 2.5 günde 2600 km yol gittim 21 saat sürdüm Bu forumda gezimi de paylaştım D-915 Bayburt Of yolu rotasını tek başıma tamamladım ki TransAlp xl650 sahibiyim
Honda cbf 150 ile 100.000 km daha fazla beraberliğimiz var bu motorlar 90 km üstüne çıkmazsanız sizi dünyanın bir ucundan diğer ucuna taşır
NOT:CBF 150 HER EVE LAZIM
Hadi okuyun bakalım
http://www.motosiklet.net/forum/moto...k-istedim.html
cbf bence uzun yol motoru değil. şöyle gazı açıp uzayamıyorsun. ben cbf'nin en çok cross tarafini seviyorum. her koşulda gidiyor meret. cbf 150 ile güney ege'de cikmadık zirve birakmadim. her dağ yoluna sürdüm. köpek gibi gidiyor namussuz.
Motorun bakımını yapıp motora göre hareket ederseniz, uzun yola değil dünyanın diğer ucuna bile gider yeter ki motoru bilip ona göre hareket edin yoksa iki adım sonra sizi yolda bırakır.
Tabi km ye bakınca motorun bu anormallikleri de normal ama temizlerinin sahipleriyle de konuştum, sürüş tipimiz aşağı yukarı aynı olan adamlar da aşağı yukarı aynı yakıtı yiyor. Sadece onlar daha çabuk hızlanıyor bana göre, ben düzde 100e zor çıkarken onlar 110a rahat rahat çıkıyor. Aslında benim motor da çıkıyor ama bazen nedense 90ı geçemiyorum. Sanırıö hava koşulları, rüzgar vs sebebiyle.
HONDA
#BZ3082
Kardeşim her motorla uzun yol yapılır. Yeterki kullandığın motoru bil. Cbf 150 ile çıkacaksan yanına yağ al derim 😀 90 100 gibi git. İntercomun varsa şarkı dinlemeni öneririm. Birde erken saatlerde yola çık. Etrafı görürsen yavaş gitmek seni sıkmaz. Ayrıca şarkı dinlemek iyi gelir. Ben YBR 125 ile Bursa'dan İstanbul'a geldim. Ve çok zevk aldım. Açtım şarkımı rahat rahat körfezden manzarayı seyrederek geldim. Şahsen ben 1000 km bile giderim arada dinlendirmekte fayda var tabi. Dinlendirme konusu ise motorun sesine göre. Motoru dinle ses normalden farklıysa biraz dinlendir. Ben Bursa'dan hiç durmadan 200 kilometreyi aşkın yol yaparak Beylikdüzü ne vardım. Çokta zevkliydi. Eğer otobana çıkmak durumunda kalırsan aynaları kontrol etmekte fayda var. Allah korusun arkadan girerler 😀 umarım yardımcı olmuşumdur
Sıranın önüne geçmek pek hoş bir davranış değil ama ağustos sıcağında başta kask, sırtta mont, elde eldiven, boyunda boyunluk, dizde dizlik ile hareketsiz beklemek çok zor oluyor. Hareket etmediğiniz için aşırı terliyorsunuz ve bunalıyorsunuz. Bir nevi mecburiyet gibi bir şey oluyor.
Yukarının sınırı Yok yükselttikçe daha üstünü istiyor insan,cbf her açıdan yeterli ve makul bir motosiklet.O yüzden böyle devam etmek hem maddi hemde risk açısından çok daha mantıklı
Konuyu hortlatıcaz belki ama önceki motorum cbr 250 den cbf 150 ye geçtiğimden beri daha fazla geziyorum daha az paraya Özellikle cbf 150 senin selesini çok rahat buluyorum tabi bunda cbr da vibrasyon tecrübem etkili Cbf ile 70-90 km aralığında 2 saat kadar duraksama olmadan yolculuk yapılabilir görüşündeyim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)