Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

900RR Alsam?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Temmuz 2018
    Herkese merhaba,
    Motosiklet tecrübesi olan, tamirinden falan hiç anlamayan ve hemen hemen her sorunda ustaya gidecek bir kişinin; 900RR alması ne kadar mantıklı olur? Kumar mı oynamış olur? Para çöpe mi gider? 15 işçi bir havuzu kaç saatte boşaltır? Babam böyle pasta yapmayı nereden öğrendi? cevaplarınızı bekliyorum. Streetfighter projesi için almak istiyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Bahsettiğiniz şartlarda ve ülkemizde arzu ettiğiniz projeyi, kendiniz değil de başka birisine yaptırmak çok mümkün değil. Varsayalım ki yaptırdınız, komple motor ve aktarma yenilemesi üzerine bir de modifikasyon ve tasarım, özel parça imalatı, grenaj dökümü, sele imalatı v.s.. girdiğinde...

    Bu tip bir proje için kendinizin böyle işleri yapabileceğiniz bir yeriniz, imkanınız, bilgi ve beceriniz, biraz yeteneğiniz, biraz çevreniz ve bolca da paranız olması şart.

    Şöyle izah edeyim; belki inanması güç olacak ancak bu proje için 13.000 TL harcandı.
    Seth.ECT bunu beğendi.

  3. #3
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Bir hevesle alınır, en ufak sorunda usta usta dolaşılır. Usta denilen kişiler sırayla kanınızı emer ve çoğu da bir derdinize derman olmaz.
    Birinin marş motoru arızası dediği soruna diğeri karbüratör bozuk der, beyninizi s...ler(severler).

    Sonra yaşanan bıkkınlık ve tükenmişlikle, boşa harcanan tomar tomar para sonrası yaşlı ve yorgun motor yeni bir hevesliye alındığı fiyatın çok daha altına zararına satılır.

    Yeni alan kişi için de aynı döngü devam eder...

    Dipnot: "Bu laflar beni yıldıramaz, ben bu yola baş koydum bikere, ben bu oyunu bozarım!" diyorsan, yol senin hayat senin, bize aldırma ve hayallerinin peşinde koş
    Seth.ECT bunu beğendi.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Temmuz 2018
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğiniz şartlarda ve ülkemizde arzu ettiğiniz projeyi, kendiniz değil de başka birisine yaptırmak çok mümkün değil. Varsayalım ki yaptırdınız, komple motor ve aktarma yenilemesi üzerine bir de modifikasyon ve tasarım, özel parça imalatı, grenaj dökümü, sele imalatı v.s.. girdiğinde...

    Bu tip bir proje için kendinizin böyle işleri yapabileceğiniz bir yeriniz, imkanınız, bilgi ve beceriniz, biraz yeteneğiniz, biraz çevreniz ve bolca da paranız olması şart.

    Şöyle izah edeyim; belki inanması güç olacak ancak bu proje için 13.000 TL harcandı.
    Hocam güzel gibi duruyor, eve geçtiğimde videolarınızı izleyeceğim ve 13 bin lira biraz fazlaymış... "900RR kaça patlayacak kim bilir" demedim değil . Seleyi bir şekilde hallettim diyelim, geriye hazır alınca çok pahalı olan ancak çok daha ucuza aynısını yaptırabileceğim bir gidon var ve 900RR'ın grenajı kestirip biçtirsek, sadece altta bir sakal grenajı kalsa geriye bir grenaj kalmıyor. Dış işçiliğin çoğunu yapabilirim. Benim sorum tam olarak şöyleydi; Şimdi ben tamirden, mekanik aksamdan falan anlamıyorum ve motor çok yaşlı. Beni sürekli ustaya yollar mı? Tamam zengin sayılmam, ama gönlüm zengindir, zevk için yapılan bir şeyde paraya acımam, elimden geldiğince öderim. Ancak, beni zora sokarsa o sıkıntı. 10 bin lira verdim aldım motoru diyelim ki, üstüne 5-6 bin lira daha ekleyip seleyi, gidonu, kafatası tarzı bir far ve full mat siyah boyayı halletmem lazım. Bunlardan sonra ise biraz daha para ayarlayıp olmasa da olur diyebileceğim ufak şeyleri yapmayı düşünüyorum. Mesela, arkaya en az 240mm lastik (direkt Diavel'in arka lastiğinden almayı düşünüyorum jantıyla beraber), gidon uçlarına zincir ve sele altına uzanan sivri hatlı güzel bir egzoz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:15 ----------

    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir hevesle alınır, en ufak sorunda usta usta dolaşılır. Usta denilen kişiler sırayla kanınızı emer ve çoğu da bir derdinize derman olmaz.
    Birinin marş motoru arızası dediği soruna diğeri karbüratör bozuk der, beyninizi s...ler(severler).

    Sonra yaşanan bıkkınlık ve tükenmişlikle, boşa harcanan tomar tomar para sonrası yaşlı ve yorgun motor yeni bir hevesliye alındığı fiyatın çok daha altına zararına satılır.

    Yeni alan kişi için de aynı döngü devam eder...
    Bu dediğim, 2. bir motosiklete, tamirden anlamak şartıyla, zevk için yapılabilir. Doğru anladım sanırım? Bu tarz cevaplar geleceğini biliyordum. Haklısınız, benim gibi biri için mantıksız bir seçim. Ama, çok istiyordum.

  5. #5
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı Seth.ECT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam güzel gibi duruyor, eve geçtiğimde videolarınızı izleyeceğim ve 13 bin lira biraz fazlaymış... "900RR kaça patlayacak kim bilir" demedim değil . Seleyi bir şekilde hallettim diyelim, geriye hazır alınca çok pahalı olan ancak çok daha ucuza aynısını yaptırabileceğim bir gidon var ve 900RR'ın grenajı kestirip biçtirsek, sadece altta bir sakal grenajı kalsa geriye bir grenaj kalmıyor. Dış işçiliğin çoğunu yapabilirim. Benim sorum tam olarak şöyleydi; Şimdi ben tamirden, mekanik aksamdan falan anlamıyorum ve motor çok yaşlı. Beni sürekli ustaya yollar mı? Tamam zengin sayılmam, ama gönlüm zengindir, zevk için yapılan bir şeyde paraya acımam, elimden geldiğince öderim. Ancak, beni zora sokarsa o sıkıntı. 10 bin lira verdim aldım motoru diyelim ki, üstüne 5-6 bin lira daha ekleyip seleyi, gidonu, kafatası tarzı bir far ve full mat siyah boyayı halletmem lazım. Bunlardan sonra ise biraz daha para ayarlayıp olmasa da olur diyebileceğim ufak şeyleri yapmayı düşünüyorum. Mesela, arkaya en az 240mm lastik (direkt Diavel'in arka lastiğinden almayı düşünüyorum jantıyla beraber), gidon uçlarına zincir ve sele altına uzanan sivri hatlı güzel bir egzoz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:15 ----------



    Bu dediğim, 2. bir motosiklete, tamirden anlamak şartıyla, zevk için yapılabilir. Doğru anladım sanırım? Bu tarz cevaplar geleceğini biliyordum. Haklısınız, benim gibi biri için mantıksız bir seçim. Ama, çok istiyordum.
    Vakit - Para - Yer(garaj) üçgenine sahipsen, hevesinde varsa, 2. motor olarak alınıp elbette keyif için uğraşılır. Ama her sorunda ustalara koşma işini unut.
    Akşamları işten gelince halkın yüzde 90ı gibi o ses türkiye, survivor izleyerek tv başında geceni geçirmek yerine servis manualini okumayı, youtubeden tamir videoları izlemeyi seviyorsan, neden olmasın?

    Ama bu bahsettiğim şeyler başta keyifli bile dursa işin içine girince keyfin kaçabilir. Baştan uyaralım da, niye söylemediniz deme

    Almak istediğin 4 silindir bir SS alet. 150cc basit çin malı commuterle uğraşıp cafe racer yapmaya benzemez.
    Seth.ECT bunu beğendi.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Temmuz 2018
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vakit - Para - Yer(garaj) üçgenine sahipsen, hevesinde varsa, 2. motor olarak alınıp elbette keyif için uğraşılır. Ama her sorunda ustalara koşma işini unut.
    Akşamları işten gelince halkın yüzde 90ı gibi o ses türkiye, survivor izleyerek tv başında geceni geçirmek yerine servis manualini okumayı, youtubeden tamir videoları izlemeyi seviyorsan, neden olmasın?

    Ama bu bahsettiğim şeyler başta keyifli bile dursa işin içine girince keyfin kaçabilir. Baştan uyaralım da, niye söylemediniz deme

    Almak istediğin 4 silindir bir SS alet. 150cc basit çin malı commuterle uğraşıp cafe racer yapmaya benzemez.
    Bir zaman sonra canımı sıkabilir, farkındayım. Aklımda ya 900RR ya da güzel bir cruiser var. Hangisini alırsam alayım, aynı bütçeyle, aynı modifiyeyi düşünüyorum. Ama ben bahsettiğim custom dışında hız ve hareket kabiliyeti sevdiğim için, ortaya 2. el eski bir SS çıkıyor. Sanırım cruiser daha mantıklı. Mesela Vulcan 500 alıp, arkaya büyük bir teker, üstüne sivri bir çamurluk, arkada tek kişilik bir sele ve siyah mat boya. Aklımda böyle değişik fikirler var.

  7. #7
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Motor kapalı kutu. Şöyle ki;

    1000Cc Motorumuzun şanzıman tamiri için (motorun inip kalkması + sökülmesi + tamiratı parça + ekstrasız )İzmir'den bir usta

    *4000 Tl" tahmini istemişti gerisini siz düşünün.
    Seth.ECT bunu beğendi.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Temmuz 2018
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor kapalı kutu. Şöyle ki;

    1000Cc Motorumuzun şanzıman tamiri için (motorun inip kalkması + sökülmesi + tamiratı parça + ekstrasız )İzmir'den bir usta

    *4000 Tl" tahmini istemişti gerisini siz düşünün.
    İşte korktuğum kısımlar... Büyük motosiklet, büyük sorunlar. Daha güncel bir model olsaydı, daha rahat olurdum... ama çok yaşlı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------

    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dipnot: "Bu laflar beni yıldıramaz, ben bu yola baş koydum bikere, ben bu oyunu bozarım!" diyorsan, yol senin hayat senin, bize aldırma ve hayallerinin peşinde koş
    Bir yanım öyle diyor, hatta bağırıyor . Yine de cruiser alarak daha kolay kısmı düşünmüyor değilim...

  9. #9
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Tamirat kısmıyla biraz haşır neşir olsanız sorun değil ama
    Sürekli ustaya götürmek ocağınıza incir ağacı diker.

    Usta kapısından girerken Usta aynen şöyle " Haaah bu senelik çocuğun masrafları çıktı" oluyor.
    Seth.ECT bunu beğendi.

  10. #10
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    954rr veya 900rr almayı bende düşündüm hayallerimin motorudur aynı şekilde konu açtım ama biraz mantıklı düşünürseniz ve mevcut ilanlarda ki motorlara göz gezdirirseniz almamaniz gerektigini anlayacaksiniz
    Seth.ECT bunu beğendi.

  11. #11
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    ilk ss motorum olur kendileri

    98 model 900rr'ım vardı, keçelerinden yağ atar , yolda elektrik keserdi. km'si 23bin yazardı ama meğersem 40binden fazlaymış.

    bu anlattıklarım 2002 yılında yaşandı, aynı motoru 15 sene sonra alırsan neler olur biraz düşün bakalım
    Seth.ECT ve Riptalon bunu beğendiler.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Temmuz 2018
    Zaten mantıklı düşündüğüm için gelip konu açtım ya... Övenler de var çünkü, bakarsan temizini bulursan ölümsüz motordur falan filan. İlandakiler de pek içime sinmedi zaten. 600F desem o da temiz 22 bin lira civarı... onu da alıp kesip biçemem. Neyse kaldık cruisera... herkese teşekkürler.

  13. #13

    Üyelik
    26 Eylül 2016
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS 2017
    bu seriyi izlersen en azından fikir edinebilirsin.


    https://www.youtube.com/watch?v=k0hp8bJkoEs&t=3s


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)