Tabanvay diye biliyordum en güvenlisini.
benimde altımda goldwing olsa bende aynı lafı ederdim.. neticede goldwinge araba çarpsa araba perte çıkarda goldwinge bir şey olmaz.
En güvenli taşıt diye birşey yok bence.
Onu güvenilir kılan sürücünün trafikteki sürüş yetisi ve kalitesi.
Tabi ülkemizde ne kadar iyi sürücü olursanız olun sizi riske sokacak onlarca dış faktör var.
O yüzden sürüp geçelim,çokta şey yapmayalım
Hemen hemen her yaz gelirim.
Ben de motosikletlerin daha iyi durduğunu zannediyordum ancak araştırınca öyle olmadığını öğrendim. Orta helli arabaların durma mesafesi orta halli motosikletlerden daha iyi.
Eğer zayıf frenli kötü lastikli bir arabayı kriter olarak alacaksanız, onun karşısına da naylon lastikli bir Çinli almanız lazım.
Spor olmayan hatta çoğu spor araba 1G direnç ile durabiliyor. GT3 araçları dahi 2g'yi kolay kolay geçemiyor. Arabaların en büyük avantajı fren yaparken ön tekeri kitleyip düşme tehlikeleri yok. Yoksa aksi taktirde durma mesafeleri aynı. Motosiklette sürücü etkeni çok yüksek.
Ancak frenleme konusunda araç kabiliyetleri aynı. Mclaren, Ferrari gibi üst segment araçlar bile yol şartlarında 1.2G civarlarında frenleyebiliyor. LaFerrari yanlış hatırlamıyorsam 2G civarlarında monza'da testlerde fren gücü uygulayabiliyordu.
1G az gibi görünse de piyasadaki çoğu araç bu kuvvette dahi dengesi kayboluyor.
Bu ilk de değil, daha önce de benzer saçmalamaları vardı bu adamın.
İdeal koşullarda orta halli ABS'li bir motosiklet orta halli bir araba ile yaklaşık aynı mesafede durabilir, ama ideal olmayan koşullarda ben paramı arabaya yatırırım... (O yüzden araba ile bırakacağımdan bir %50 daha fazla takip mesafesi bırakıyorum motosikletle.)
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:58 ----------
Tavsiye: Motosiklet kullanırken hızdan bağımsız önünüzdeki araçla en az 3-3,5 sn'lik bir aranız olsun...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)