Başlangıç için hangi Çinli?
Reklamlar
-
Selamlar dostlar, ben başlangıç için pahalı Japon motosikleti yerine ucuz Çinli motosiklet almaya karar verdim düşüp kalacağız illa ki içimiz yanmasın diye böyle yaptım. 2700 km elektrikli scooter tecrübem var Hangi Çin malı daha iyidir, sağlamdır, yedek parçası boldur, piyasası vardır?
Reklamlar
-
-
-
Küba ve rks güzel Çinlilerdendir . Şahsen bende kubanin Razore modeli var, biraz titreşim haricinde problemim yok. Bakarsanız sıkıntı çıkmayacaktir. Ayrıca Mondial ve Kanuni'nin de modelleri var onlarda bakınız.
-
Fiyatı uygun diye çinli bakıyorsanız, çinlilerin içerisinde fiyatı uygun olup da önerilebilecek yok malesef. Ancak bir bajaj boxer olabilir. Veya ikinci el ybr125, ace125, spacy... Bunlar 7-8 yaşında dahi olsa sizi yeni çinli kadar üzmeyecektir. Yeter ki tam haşat ve hurdasını bulup almayın.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Fiyatı uygun diye çinli bakıyorsanız, çinlilerin içerisinde fiyatı uygun olup da önerilebilecek yok malesef. Ancak bir bajaj boxer olabilir. Veya ikinci el ybr125, ace125, spacy... Bunlar 7-8 yaşında dahi olsa sizi yeni çinli kadar üzmeyecektir. Yeter ki tam haşat ve hurdasını bulup almayın.
Abi hani teorik bilgimiz olsa da pratik bilgimiz az cahiliz ne yazık ki.. YBR ya da Cb125 e niyetlenip kurye çıkması çıkmasından korkuyorum. Çin malı alırsam sorunları canımı sıksa bile cebimi sıkmaz herhalde 5-6 bine bulduğumuz YBR ne durumda olur ki?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:23 ----------
RideForLife. adlı üyeden alıntı
Küba ve rks güzel Çinlilerdendir
. Şahsen bende kubanin Razore modeli var, biraz titreşim haricinde problemim yok. Bakarsanız sıkıntı çıkmayacaktir. Ayrıca Mondial ve Kanuni'nin de modelleri var onlarda bakınız.
Teşekkürler abi.
-
lifanlar bazı japonlardan da iyi
-
Enes önce kaç lira civarında bir Çin motosikleti almak istiyorsan bizlerle paylaş ki biz de ona göre sana seçenekler sunalım. 5000 liraya da Çinli var.
19000 liraya da meyd in çayne var. Ayrıca sen bakımlarını aksatmadığın sürece Çin motoru da seni yolda bırakmaz. selamlar.
-
tokhanoğlu adlı üyeden alıntı
Abi hani teorik bilgimiz olsa da pratik bilgimiz az cahiliz ne yazık ki.. YBR ya da Cb125 e niyetlenip kurye çıkması çıkmasından korkuyorum. Çin malı alırsam sorunları canımı sıksa bile cebimi sıkmaz herhalde 5-6 bine bulduğumuz YBR ne durumda olur ki?[COLOR="Silver"]
Çinli tecrübelerim ile söylüyorum. Emin ol ki 4.000 TL' ye alacağın bir Honda CB125ACE, daha ilk altı ay içerisinde belki de 6.000 TL' ye alacağın çinliden daha sorunsuz olacaktır. Ayrıca ikinci eli de satılabilir olacak, parçası çinliden ucuza ve kolay temin edilebilecek, arıza durumunda en kötü ihtimalle yetkili servisinde sorunun çözülebilecek bir motosiklet olacaktır.
-
01 Aralık 2018, 12:20
#10
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Çinli tecrübelerim ile söylüyorum. Emin ol ki 4.000 TL' ye alacağın bir Honda CB125ACE, daha ilk altı ay içerisinde belki de 6.000 TL' ye alacağın çinliden daha sorunsuz olacaktır. Ayrıca ikinci eli de satılabilir olacak, parçası çinliden ucuza ve kolay temin edilebilecek, arıza durumunda en kötü ihtimalle yetkili servisinde sorunun çözülebilecek bir motosiklet olacaktır.
Teşekkürler abi
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------
bursalıali adlı üyeden alıntı
Enes önce kaç lira civarında bir Çin motosikleti almak istiyorsan bizlerle paylaş ki biz de ona göre sana seçenekler sunalım. 5000 liraya da Çinli var.
19000 liraya da meyd in çayne var. Ayrıca sen bakımlarını aksatmadığın sürece Çin motoru da seni yolda bırakmaz. selamlar.
5-6000₺ arası olması lazım max.
-
01 Aralık 2018, 12:41
#11
Kuba cr1 kullanıyorum 1400 kmyi aştım. Herhangi bir sorun yaşamadım. Yaşayanı da duymadım. Verebileceğin paraya sarı sayfalarda uygun fiyatlarda sıfırını bulabilirsin.
Sonuçta sıfır honda alıp jant kıranlar da var. Ktm alıp motordan randıman alamayanlar da var. Bu kul yapısı. Bakarsan bağ olur demiş atalar. Sen al bakımlarını aksatma, o da sana bakacaktır merak etme.
-
01 Aralık 2018, 13:23
#12
Rakaful adlı üyeden alıntı
Kuba cr1 kullanıyorum 1400 kmyi aştım. Herhangi bir sorun yaşamadım. Yaşayanı da duymadım. Verebileceğin paraya sarı sayfalarda uygun fiyatlarda sıfırını bulabilirsin.
Sonuçta sıfır honda alıp jant kıranlar da var. Ktm alıp motordan randıman alamayanlar da var. Bu kul yapısı. Bakarsan bağ olur demiş atalar. Sen al bakımlarını aksatma, o da sana bakacaktır merak etme.
Bende bi antipati var Çinliye çünkü gözüm gibi baktığım alet beyin yaktı uğraştım durdum. Fazla da sakınmayacaksın aslında.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:06 ----------
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Çinli tecrübelerim ile söylüyorum. Emin ol ki 4.000 TL' ye alacağın bir Honda CB125ACE, daha ilk altı ay içerisinde belki de 6.000 TL' ye alacağın çinliden daha sorunsuz olacaktır. Ayrıca ikinci eli de satılabilir olacak, parçası çinliden ucuza ve kolay temin edilebilecek, arıza durumunda en kötü ihtimalle yetkili servisinde sorunun çözülebilecek bir motosiklet olacaktır.
TVS Apache RTR150 nasıl bir tercih Evren abi?
-
01 Aralık 2018, 13:26
#13
o paraya rks pesaro önerebilirim bende kullanıyorum çok atik diğer scooterlara göre de daha güzel duruyor
-
01 Aralık 2018, 13:48
#14
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Çinli tecrübelerim ile söylüyorum. Emin ol ki 4.000 TL' ye alacağın bir Honda CB125ACE, daha ilk altı ay içerisinde belki de 6.000 TL' ye alacağın çinliden daha sorunsuz olacaktır. Ayrıca ikinci eli de satılabilir olacak, parçası çinliden ucuza ve kolay temin edilebilecek, arıza durumunda en kötü ihtimalle yetkili servisinde sorunun çözülebilecek bir motosiklet olacaktır.
yok öyle bir dünya. her çinlinin parçası her zaman daha ucuz ve kolay temin edilir.
cb125f motosikletin fren balatası sadece serviste 350 türk lirası. otomobilime bile yetkili serviste 200 tl ye balata takımı taktırdım.
bu motor 125lik ve parçası izmir piyasasında dahi yok. karenaj yok, balata yok, gösterge yok, çamurluk yok, yok allah yok.
-
01 Aralık 2018, 13:48
#15
tokhanoğlu adlı üyeden alıntı
Bende bi antipati var Çinliye çünkü gözüm gibi baktığım alet beyin yaktı uğraştım durdum. Fazla da sakınmayacaksın aslında.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:06 ----------
TVS Apache RTR150 nasıl bir tercih Evren abi?
Kardeşim sen demişsin ilk mesajında çinli almak istiyorum diye. Kafa karışıklığın var anlaşılan. Sıfır almak istiyorsan o paraya japon biraz zor. Dediğin gibi ya Hintli model olan tvs'ye bakacaksın veya kardeşi olan hero'ya ya da ikinci el japon alacaksın.
-
01 Aralık 2018, 13:55
#16
Bir kere sıfır (0) motosiklet alınız; sıfır tecrübeyle, en iyisi sıfır motosiklet almak. Rodaj falan derken, usulden, zaten makina da yeni, o size, siz ona alışıp gidiyorsunuz.
Kuba'nın her yerde bayisi servisi var. Bakımları hesaplı.
CR1 kullanıyorum ben de. 12 bin Km yol yaptım, 4 yılda. Hala duruyor. Şehir içinde pratik. Uzun yola bile gittim, 250-300 Km. (90-100'ü geçmeyeceği için uzun yol için hiçbir 150 cc'liği tavsiye etmem, o ayrı).
Hem, dijital gösterge, vites göstergesi, led farlar, orta sehpa falan, standart Çinçonlar düşünmüşler.
4 sene önce ilk motosikletimi aldığımda o fiyatlara alınabilecek en iyi marka model buydu. Hala da değiştiğini sanmıyorum.
Velhasıl, Kuba CR1 tavsiye ederim.
Yalnız, koruma demiri taktırmayı ihmal etmeyin.
Güvenli sürüşler.
-
01 Aralık 2018, 16:25
#17
ulkerhan adlı üyeden alıntı
yok öyle bir dünya. her çinlinin parçası her zaman daha ucuz ve kolay temin edilir.
cb125f motosikletin fren balatası sadece serviste 350 türk lirası. otomobilime bile yetkili serviste 200 tl ye balata takımı taktırdım.
bu motor 125lik ve parçası izmir piyasasında dahi yok. karenaj yok, balata yok, gösterge yok, çamurluk yok, yok allah yok.
Yanlışınız var, çünkü var. Siz bulamamışsınız orası başka mesele.
Mesela bu ön fren balatanız 107,60TL
Bu da arka fren balatanız 54,68 TL
Peki mondial z-one gibi vaktinde çok önerilen ve kullanılan, hala da bazılarının ısrarla önermeye devam ettiği ve şu anda da kullanmaya devam ettiğim motosikletin ön far grenajını bulurmusunuz bana. Ha bir de parmak kadar ve bildiğin çöp poşeti naylonu eriterek dökülmüş plastik kalitesindeki bu parçanın fiyatını da yazın lütfen. Bir de ön çamurluğun fiyatını alayım, onu kolay bulursunuz. Bu motosiklet öyle az satılmış ve bilinmeyen bir marka model de değil. Madem kıyaslıyoruz buyurun.
Ve farkındaysanız parça fiyatını otomobiliniz ile karşılaştırmışsınız. Çok daha genel bir sarf ürününe bakarak örnek alalım isterseniz, mesela motor yağı:
Otomobil için bilindik, kaliteli marka, Yarı sentetik motor yağı fiyatı: 83,90 TL
Motosiklet için bilindik, kaliteli marka, Yarı sentetik motor yağı fiyatı: 169 TL
Motosiklet ile otomobili kıyaslamak temel matematiğe aykırı, malum elma armut toplamı gibi bir sonuç çıkıyor. Derseniz ki motosikletin zaten herşeyi pahalı, niye pahalı v.s... elbette bir yerde haklısını ama o başka konu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------
[/COLOR]
tokhanoğlu adlı üyeden alıntı
Bende bi antipati var Çinliye çünkü gözüm gibi baktığım alet beyin yaktı uğraştım durdum. Fazla da sakınmayacaksın aslında.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:06 ----------
TVS Apache RTR150 nasıl bir tercih Evren abi?
Ben ilk çinlimde sabah ve akşam cıvata tamamlardım, buji yuvasından dişlerini de sıyırarak fırlamıştı ve silindir kapağında diş kalmamıştı kapakla uğraşmıştım, arka varyatör bir türlü dikiş tutmuyordu, aldığım ilk günden trafikten çekip hurdaya çıkarttırdığım ana kadar arka jant eğriydi ve ne parçayı garantiye sokturabilmiş ne de arka jantını bulabilmiştim... Seninki iyiymiş, fazla sorun çıkartmadan orada bırakmış, benim o çinli çin işkenceleri yapıyordu. Sanki bundan zevk alıyordu.
TVS Apache, bu kadar motosikletin üzerine almayı düşündüğüm ve o fiyata alınabilecek en makul ve güzel motosikletlerden biri diye düşünüyorum. Çinlide belli marka/modeller haricine kesinlikle güvenmiyorum. Mümkünse kendini kanıtlamış bir modele yönelin veya hintli/japon ikinci ellere bir göz atın.
-
01 Aralık 2018, 17:47
#18
Şu an iki japon bir çinli kullaniyorum.Çinli motor gayet guzel kullanilir hatta nasil kullanildigini bilmediğim japon alacağima sifir çinli almayi tercih ederim..
Çinli olarak Rks titanic 150 var 17500km de bende, tek marş beşyüz kilometre yol yapmazsa hediye ederim hayrina..Yol yaparken üzerinde dinlenebilirsin,fren süspansiyon güzel, yakit zorlamazsan uc civari, zorlarsan 3,50 ye yaklasir.90 la bayir çikarsin, 5.vites 40 km hizda git stop etmez..Üçüncü viteste kaldir stop etmez( örnek olsun diye verdim, bi kaç kez unuttuğum oldu).Fazla hız beklentin yoksa temiz araştır derim, r değil bendeki ayak marşsiz olan..3500- 5000 arası istiyorlar onumuz kiş denk getirirsin.Boyun uzunsa ergonomik gelmeyebilir, 1,75 e kadar depo dizlere güzel oturur..Gidin turu geniş, ne sert ne yumuşak bir motosiklet..
Kullanim şekli, isitmadan kullanmadim, yagini degistirdim zincirine iyi baktim..Fakat yağmur çamur,kar,asfalt toprak demedim, yari apaçi kullanimla tapagaza yakın yüzlerce kmlik yol yaptım bir kez şişmedi etmedi...Yaptığım masraf, elli liralık egzoz kaynağı iki yil once, bir yıl önce 100 lira akü değişimi, debriyaj balata değişimi v.s. standart bakim.. Motoru birkez yatirdim ışıklarda, pirinç kadar elcik tipaşı çizildi sadece..Önceden kuba kullandım yattı, farlar gösterge tamamen parçalandı, gidon tel gibi yamuldu,sabit olan pegler yamuldu, yaptırdım bi daha yattı gene far göstergeler falan full gitti..Z öne kullandım bi dönem, oturuş pozisyonu yatık ve kullanışsiz geldi ve on süspansiyonları aşırı yumuşak ve dengesiz buldum, gidon turu da biraz dar geldi..Elim kolum gibi rahat hissettirmedi motor...
Yani her çinli masraf çıkaracak diye bişey yok, alırken cebimde motor için ayırdığım üç ybr parası vardı, hemen arıza yapacak değil ya deyip şeklini şemalini beğenip aldım ybr alacağima ve umduğumdan da iyi cikti.( ikinci el kaybı japon dan fazla olacaktır. ) He yuzbin yol yol yapayım, ikinci eli iyi olsun gibi derdim yoktu, motora ayırdığım para cep harçlığı gibi biseydi o dönem benim için. .
Çinlilerin belli modelleri oluyor apache drift gibi yıllarca sorunsuz binilen modeller var keza cinliyor motorundan gayet memnunum, masrafini çok dert etme alacagin motor içine sinsin..
-
01 Aralık 2018, 19:23
#19
salcano wolf 125,sağlam dayanıklı motosiklet,parçalarıda ideal,ybr ile aynı fabrikada üretildi,titreşim olarak,ybr den farksız,pişman ettirmez
-
01 Aralık 2018, 19:25
#20
Çin malı motorlar beyaz eşya gibi şansına ne çıkacağını bilemeyeceğin motorlar. Eğer fabrikasında iyi toplanmış ve kronik sorunları olmayan yıllardır üretilip satılan bir motor alırsan seni üzmez. Başına gelebilecek en kötü şey motor sekman, piston dağılmasıdır ve onda bile haryacağın para 500 TL'yi geçmez, parçaları sudan ucuzdur ve her köşe başından alabilirsin.
Eğer çin malı alacağım bütçem o kadar diyorsan, mondial'in yıllardır sattığı kendini kanıtlamış motorlara bakabilirsin. mondial drift, mondial vulture, mondial z-one, mondial superboy. eğer mondial pahalı vs dersen asyamotor aynı motorları asyamotor adı altında toplayıp satıyor, bire bir aynı motorlar. Fiyatları daha ucuz ve aynı kalitede. Ben asyamotor'dan aldığım bir çinli motorumu yaklaşık 45'bin kmdir sorunsuz kullanıyorum aksesuar ve bakım dışında para harcatmadı bana kerata.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler