Otomobilin marka/model/model yılı/motor tipi/şanzıman tipine göre değişir.
Yeni nesil otomobillerde Rölanti Dengeleme ve Yokuş Kalkış Destek Sistemleri var. Buna göre;
Yokuş Kalkış Destek Sistemi: Aracın gaz pedal ve/veya devriyaj pedal(sadece düz vitesli araçlarda) açısı belirli bir konuma gelene kadar ABS Modülatörü yardımı ile ön ve arka fren basınçlarını sabitleyerek aracın yokuşta geri kaymasını önler.
Rölanti Dengeleme: Bu sistem, motorun çeşitli yükler altında iken gaz pedalına dokunulmadığı durumlarda motorun rölanti devrinin aşırı düşmesini engellemek için %30 gibi bir rakkama kadar gaz verir, rölantiyi yükseltir. Diğer bir değiş ile rölanti devri 800d/dk ise motor 2400 d/dk' ya kadar kendisi devir yükseltir. Tabi ki karşı kuvvet olduğundan biz sadece 800 d/dk' yı sabit olarak görürür. Durum sadece yakıt tüketimi artışı ile gözlenebilir.
Rölanti dengeleme sistemleri 1990' ların başından beri birçok markada kullanılıyor, lakin bu kadar yüksek etki ancak yeni nesillerde sunuldu. Böylelikle 1400cc motora sahip bir otomobile 1. viteste rölantide yokuş çıkartabiliyorsunuz. Oysa motor o esnada ciddi oranda gaz veriyor, tabi ki rölanti devrini tutturana kadar. Bizde diyoruz ki "motora bak ne kadar güçlü, rölantide yokuş çıkıyor hey maaşallah..."
Motosikletlerdeki rölanti dengeleme bu kadar etkin programlanmadığından stop etmesi normaldir.
Bu sistem karbüratörlü araçlarda vakum valfi (TVSV VALVE) ile de kumanda edilmektedir. Yani sadece enjeksiyonlu araçlarda bulunmaz. Ama motosiklette bu sistemi kullanan karbüratörlü motor varsa ya çok lüks bir sınıftır, ya da kendi zamanının ötesinde üretilmiş eski bir motosiklettir diye tahmin ediyorum.
Yani kısaca, sizin motosikletiniz düz vitesli ise ve kalkışta stop ediyor ise gaz verin. Normal çalışma devri rölantide ~1400 d/dk önerilir (birçok motosiklette). Değil ise ayarlayın. Motosikletti otomobil il kıyaslamak genellikle doğru değildir.