Benzın fıyatları. Tecrube zamanı geçmiş cc atlarken bütçe sorucam artık :)
Reklamlar
-
Arkadaşklar 2 sene pulsar 200 ns kullandım. 600rr a geceyımmı dedım baya makara döndurdunuz burda :D
Bende gıdıp mt7 aldım. aldım ama ben motorla yaz kış işe gidip gelen bir adamım. pulsara alışmışım mt7 evımı ocagımı sömurdu şimdi satıyorum :D
Yuksek ccye geçerken sakın korkmayın yakar dıye basamıyorsunuz arkadaşlar :D
Reklamlar
-
Aslan besleyen yemini düşünmez diye bir laf vardi-tam doğru mu hatırladım bilmiyorum yanlış olabilir- eger o kafada viri alirsa rahat rahat basar bence . Bu arada mt-07 o kadar çok yakmıyordu, siz yakıt tüketimi olarak hangi değerleri gördünüz merak ettim
-
Yüksek cc motosiklet alırken zaten 5 lt den aşağısını hesaplamak rüya olur. Bir de racing ise zaten yaktıkça yakar. Yakıt hesaplıyorsanız yüksek cc düşünmemek daha iyi olur.
-
Seramik adlı üyeden alıntı
Yüksek cc motosiklet alırken zaten 5 lt den aşağısını hesaplamak rüya olur. Bir de racing ise zaten yaktıkça yakar. Yakıt hesaplıyorsanız yüksek cc düşünmemek daha iyi olur.
O zaman mt07 o rüyayı gerçekleştirmiş demektir.3,5 litreleri gören var.
-
whitedeamon adlı üyeden alıntı
O zaman mt07 o rüyayı gerçekleştirmiş demektir.3,5 litreleri gören var.
Gerçekten öyleyse Süper🤔
-
Honda alacaktınız yanlış yapmışsınız. Boşta bile gidrek en az 3.5 litre yi gördüm ben cbr250 ile. Mt 07 az gazla 5 i rahat geçer. İlla yüksek cc isterseniz cbr500 yada 650f
-
Atla avradın yediği aranmazmış
-
Mt7 için ocağımı söndürdü diyorsanız, bir daha 250 cc. üzeri motoru düşünmeyin. 600rr dan vazgeçiren arkadaşlara da dua etmeyi unutmayın. ;)
-
ben demişdim dediğime geldin.. neyse zararın neresinden dönsen kardır.. bir motor hakkı neyse onu yakar mt07 akar demek yanlış hakkını yakar ona görede gider.. ama yakarmı tabiki yakar niye yakmasın..
-
03 Aralık 2018, 09:28
#10
Mevcutta kullandığım MT-07, aynı şartlarda kullandığım CBR250R' dan daha az yakıt tüketiyor. Aynı şartlarda...
Onun haricinde eğer MT-07 ile aşırı yakıt tüketiminiz var ise motosikletinizin vites değişimlerini çok geç ve yüksek devirde yapıyorsunuz sonucunu çıkarabilirim. Vites değişim devrini daha alt değerlere alırsanız yakıt tüketiminiz azalır.
Önceki motosikletiniz yüksek devirde kullanılan bir motosikletmiş, haliyle aynı alışkanlığı devam ettiriyorsanız MT-07 yakıt tüketimi de aynı şekilde gereksiz yere artacaktır. MT-07' de "Tork" u kullanın, devri değil.
-
03 Aralık 2018, 09:33
#11
Katılıyorum, CP2 bloğu kalıbına göre çok yakmıyor. Normal şehiriçi kullanımda 3,5-4,5 arası değerler görmek çok sıradan iş. (Ama çıldırtırsanız içer...) Ha bazı bütçeye 4-4,5 fazladır ona diyecek lafım yok.
-
03 Aralık 2018, 11:57
#12
whitedeamon adlı üyeden alıntı
O zaman mt07 o rüyayı gerçekleştirmiş demektir.3,5 litreleri gören var.
MT 7 gibi gazcı bir makinayla 3,5 lt lerde kalmak imkansız. 4,5 - 5 lt nin altında geziliyorsa eğer cc küçültmeye gitmek daha mantıklı. Fazladan vergi, bakım masrafı vs den kurtulunur en azından.
-
03 Aralık 2018, 12:55
#13
wing41 adlı üyeden alıntı
MT 7 gibi gazcı bir makinayla 3,5 lt lerde kalmak imkansız. 4,5 - 5 lt nin altında geziliyorsa eğer cc küçültmeye gitmek daha mantıklı. Fazladan vergi, bakım masrafı vs den kurtulunur en azından.
O zaman ben imkansızın daha imkansızını başararak 3,4 lt yaktırıyorum. Kendimi tebrik ederim
Bu arada, CBF150 ile 4,2 yaktıran adamım, aynı hızda kullanıyorum.
-
03 Aralık 2018, 13:10
#14
ayda bir (o da kesin değil) bindiğim için fazla koymuyor.
-
03 Aralık 2018, 14:01
#15
MT-07 'nin fazla yaktığını düşünüyorsanız bir daha 250 cc üzeri herhangi bir motosiklet düşünmeyin, zira Mt bu segmentte yakmayan motorlardan bir tanesidir.
-
03 Aralık 2018, 14:05
#16
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Mevcutta kullandığım MT-07, aynı şartlarda kullandığım CBR250R' dan daha az yakıt tüketiyor. Aynı şartlarda...
Onun haricinde eğer MT-07 ile aşırı yakıt tüketiminiz var ise motosikletinizin vites değişimlerini çok geç ve yüksek devirde yapıyorsunuz sonucunu çıkarabilirim. Vites değişim devrini daha alt değerlere alırsanız yakıt tüketiminiz azalır.
Önceki motosikletiniz yüksek devirde kullanılan bir motosikletmiş, haliyle aynı alışkanlığı devam ettiriyorsanız MT-07 yakıt tüketimi de aynı şekilde gereksiz yere artacaktır. MT-07' de "Tork" u kullanın, devri değil.
Cbr250 den az yakması enteresanmış hocam. Mt07 nin az yakmasının sebebi nedir. Bu mantıkla bakarsak cbr500 250 den az mı yakar.
Cbr650 yada 500 almak istiyorum da.
-
03 Aralık 2018, 14:16
#17
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
O zaman ben imkansızın daha imkansızını başararak 3,4 lt yaktırıyorum. Kendimi tebrik ederim
Bu arada, CBF150 ile 4,2 yaktıran adamım, aynı hızda kullanıyorum.
Makineye, lastik parasına, üst vergi dilimine verilen paraya yazık Şaka bir yana peygamber sabrı varmış cidden. Ben MT 9 la ne zaman bugün sakin süreyim diye yola çıksam kendimi gazlarken buluyorum. O da minimum 5.5-6 lt e denk geliyor.
-
03 Aralık 2018, 14:22
#18
oktayakgoz adlı üyeden alıntı
Cbr250 den az yakması enteresanmış hocam. Mt07 nin az yakmasının sebebi nedir. Bu mantıkla bakarsak cbr500 250 den az mı yakar.
Cbr650 yada 500 almak istiyorum da.
Açıkçası ben de bu kadar az yakıt tüketebileceğini düşünmemiştim. Tahminen 5,5-7 lt arası tüketim beklerdim.
Açıkçası motorun güç ve torkuna göre vites değişimi ve doğru devirlerde doğru hız ve viteste kullanım, bakımları eksik etmemek, doğru yağ kullanımı ve agresif kullanımdan kaçınmak. Bunlar birleşince MT-07 yakmıyor da yakmıyor. Motosikletin üst vitesteki motor devri oldukça düşük, kayıplar az ve bu sayede tüketim en aza inebiliyor. Oysa aynı hızı CBF150 ile yapmak isdtediğimde (110 km/h) ve bu hızı stabil tuttuğumda sürekli tam gazda gitmek zorundayım ve genel olarak kayıplar çok fazla, devir çok yüksek. Sonuçta o motosiklet bu hızda stabil gitmek için tasarlanmamış. Benzer şekilde CBR250R' ı stabil kullanım hızım ortalama 134-136 km/h arası idi. Ancak 150-160 km/h hızlarda sürekli kullanıldığında tükettiği yakıta bakarsak aynı hızlarda bir mt-07' nin çok daha makul tüketimde bulunduğunu görebilirsiniz.
Yüksek devir çeviren bir makineye alışmış ve farklı motosikletler kullanmamış bir arkadaşım ile ikiz motosiklet ile (x2 MT-07 ABS 2015) birlikte aynı yolu gittik, aynı hızda beraber kullandık. Dönüş yoluna girmeden yakıt aldığında farkettik ki arkadaşın yakıt tüketimi 7,6 lt. Benim tüketimi her yolculuktan önce sıfırlama huyum var. Ben 3,4 lt tüketim gösterdiğimde inanamadı. Haliyle ilk molada konuyu açıp karşılıklı fikir alış verişine başladığımızda fark ettik ki arkadaş motosikleti 7-8 bin d/dk civarında vites değiştiriyor. Ancak bu motosiklet yüksek tork sağladığından 2700/3500 d/dk' da vites değişimi yeterli oluyor. Benim de ısrarım ve tavsiyemle geri dönüş yolunda önerdiğim şekilde kullandı ve birebir aynı yakıt tüketimini yakaladık. Bu arada, çyle çok yavaş da değildik. Genelde sakin kullanım ancak bir ara basıp 190-200 çıktığımız zaman oldu. Buna rağmen dönüş yolunda her iki motosiklet de 4,2 lt ortalama yakıt tüketimi gösteriyordu.
Not: Normal kullanımda 120km/h' i geçmeyi sevmiyorum. En zevk alarak kullandığım hızlar ise 70/110 km/h aralığıdır. Buna göre hesap yapabilirsiniz.
O günden bir resim
-
03 Aralık 2018, 14:37
#19
fabrika verileri (yamaha ve honda almanya web sitesi)
mt07
Kraftstoffverbrauch 4,3l/100km
CO2 Emission 100g/km
nc750s
Verbrauch Honda Messwerte gem. WMTC 3,5 l/100 km
CO2 g/km kombiniert ab Euro 4 (g/km) 81 g/km
-
03 Aralık 2018, 16:55
#20
Aslında ben en fazla 4 binde vites değiştiriyorum. Hatta 7 bin devri hiç görmedim desem yeridir. Hızlı motor kullanmayı sevmem. Buna rağmen şehir içi cbr250 ile stabil bir şekilde 3.5 litre yakıyor. Yaklaşık 5 depodur bakıyorum değerler bu şekilde.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)