Zincir yağı türlerinden hangisi size daha kolay uygulanır geliyor?
Reklamlar
-
08 Aralık 2018, 13:56
#81
Hayatta motul c4 müş vs kullanmam tövbe.
O kadar para verip aldım her yere sıçrıyor jantımı mahvetti şirinevlerden 20 liraya aldığım yağ daha mutlu etmişti beni sanki eskiden motul vardı eskiler nasıl yağlıyordu motorlarını?
Ucuz yollardan devam motul benden uzak dursun.
Reklamlar
-
08 Aralık 2018, 15:29
#82
motul c2,gaz yağı ve zincir fırçası aldım toplamda 80 lira ödedim,umarım değer.
-
08 Aralık 2018, 17:46
#83
Bu fiyat artışlarından sonra zinciri cif'le temizleyip ayçiçek yağıyla yağlarız artık
-
08 Aralık 2018, 17:57
#84
Wing750 adlı üyeden alıntı
Bu fiyat artışlarından sonra zinciri cif'le temizleyip ayçiçek yağıyla yağlarız artık ��
Aman (nasıl yapıyorsanız yapın ama) zincire iyi bakın, bu fiyatlarla dişli zincir değiştirmek daha da acıtır ..
-
09 Aralık 2018, 11:55
#85
İlk 24 saat raporunu veriyorum. Yağı ucuza alınca dün zinciri bol bol yağladıktan sonra bu sabah kontrol ettim. Yağlamadan sonra sadece ayağa alıp bıraktım. Dürüst olmak gerekirse daha kötü bir görüntü bekliyordum. Fırçayla içten-dıştan ve arka dişlinin üzerinden bol bol sürmeme rağmen dişlinin altına damlayan haricinde bir iki küçük damla yağ gördüm sadece yerde. Dişliden damlayanın da nedenini tahmin edebiliyorum. Dün de yazmıştım, gazyağı çabuk uçmadığı ve dişlinin tamamına sıktığım için silmeme, beklememe rağmen kalıyor. Yağı sürdükten sonra da gazyağı nedeniyle dişliye denk gelen kısımlardaki yağın bir kısmı çözülüyor. Damladığı yerden de görebilirsiniz, yağ gibi değil de daha fazla akmış gazyağı gibi yayılmış. Zincirin altına sola denk gelen yerde yağ damlası var. O yayılmadan misket gibi bombeli duruyor. Gazyağının çözdüğü yağ daha akışkan olup yere yayılmış. Sorun yok, memnun kaldım. Demek ki motosikleti yerinden kımıldatmadan önce o kısma hafifçe bir yağlama daha yapmam lazım.
Ama onun dışında tahmin ettiğimden çok daha iyi durumda. Yağ zincirin her tarafından yere damlar diye düşünmüştüm ama damlamamış. Ki bu da zincire tutunduğunu gösteriyor. Ben sanırım bu 90 numara yağdan memnun kalacağım. Sadece yağlama aralığını maksimum 300'de bir yapmaya özen göstermek gerek. Madem ucuza mal edeceğiz, birazcık da zahmete değer.
-
09 Aralık 2018, 12:20
#86
würth ipone Modul c4 ve motul c5 kullandığım için rahatlıkla söyleyebilirim ki motel c5'i tek geçerim. Bende şöyle bir sıkıntı oldu.C5 ucundaki fırça şaseden dolayı zincir içine sürmekte sıkıntı yaratıyordu. Yumuşak uçlu diş fırçası aldım ve diş fırçalar gibi yağı fırçaya sürüp zinciri yağlıyorum. Diğer yağlar 300 km bile olmadan özelliklerini yitiriyor. Ama c5 300km'yi geçtiği halde hala zincir üzerinde. Ayrıca zincir sesinden eser kalmadı, sıçramada yok.Şunuda belirteyim bu bahsetmiş olduğum 300 km izmirde yağmurda çamurda aldığım yol. Yani kısacası imkanın varsa c5 al tek sıkıntısı temizlemesi biraz zahmetli ama değer.
-
09 Aralık 2018, 12:28
#87
Hiçbiri.. tembel adamım ben; sehpasıydı, eğilmesiydi, lastik çevirmesiydi..
zor işler...
-
10 Aralık 2018, 09:09
#88
Alikenan adlı üyeden alıntı
Hiçbiri.. tembel adamım ben; sehpasıydı, eğilmesiydi, lastik çevirmesiydi..
zor işler...
En iyi cevap bu olmuş
-
10 Aralık 2018, 09:50
#89
Wing750 o zincir dururken o kadar damladıysa döndüğünü hayal edemiyorum.
-
10 Aralık 2018, 11:18
#90
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Wing750 o zincir dururken o kadar damladıysa döndüğünü hayal edemiyorum.
Zincirde halen damla damla çözünmüş yağ görüyorum... Dişli yağını bol bol değil çok az sürmek lazım; sonuçta yağın ihtiyaç duyulduğu yer o ring'ler ile metal arasındaki minicik - 1mm bile olmayan - aralık...
-
10 Aralık 2018, 12:40
#91
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Wing750 o zincir dururken o kadar damladıysa döndüğünü hayal edemiyorum.
Arkamdan gelenlerin camları biraz yağlanacak çok işkilliyim ya, ilk uygulamada biraz abarttım farkındayım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
Zincirde halen damla damla çözünmüş yağ görüyorum... Dişli yağını bol bol değil çok az sürmek lazım; sonuçta yağın ihtiyaç duyulduğu yer o ring'ler ile metal arasındaki minicik - 1mm bile olmayan - aralık...
Doğru, ama işte ilk uygulama acemiliği. İkinciye sadece fırçanın ucuyla sürüp geçeceğim. 90 numara kullananların uygulamalarında adamlar tek tur hafif yağlayıp bitiriyor. Ben yağı ucuza mal etmenin coşkusuyla torununa börek yediren babaanne cömertliğinde sürdüm.
-
10 Aralık 2018, 13:47
#92
çok fazla sürmüşsünüz , ben zincire değil sadece arka dişlinin üzerine sürüyorum , bahsettiğim yer tam olarak arka dişlinin bağlantı somunu ile zincirin ararındaki mesafedir , otomatik yağlama sistemleride bu alana her yarım saatte bir damla yağ bırakıyor , dişli döndükçe merkezkaç ile yağ zincirin baklaları arasına giriyor..
-
10 Aralık 2018, 14:04
#93
Aslında bir başlık açmayı düşünüyordum.bu başlığı görünce buraya yazayım dedim
Arkadaşlar nedir bu oringli zincir?ne işe yarar ben faydasını hiç görmedim. Şöyleki oringli DİD zincir kullanıyoruz 15000km de bitiyor bu KM yi yapana kadar on adet sprey yağ bitiriyoruz peki sonuç tamamen sessiz ve uzun ömürlü bir zincirmi? Hayır. En iyi ihtimalle 15000 KM gidiyor üstelik seste yapıyor.Şimdi diyorum ki bizim zamanımızda MZ vardı zinciri oring değildi ama 50000 KM de ne bir ses duydum ne de spreyle yağladım.şu anki Motoruma oringsiz bir zincir t<aakıp bu sene deneyeceğim.
Çünkü artık oring işinin tamamen kapitalist bir tuzak olduğuna inanıyorum
-
10 Aralık 2018, 14:09
#94
Tork meselesi herhalde, düşük cc'li düşük torklu motorda zincir aşınması daha uzun sürer herhalde? Benim kullandığım motorun torku 43Nm (önceki 68Nm idi), ilk 250cc'lik motorumun torku ise 21Nm idi. Benim şu anki motorun zincir 15.000'de 6.000km'dir ayar bile istemedi. Bakım ve kullanım tarzı farkı olsa gerek. (Önceki yüksek torklu olan motorda 17.000'de sadece zincir değiştirmiştim, ama önceki sahibinin ilk vitesli motoruydu - gazı nasıl kullandığınız - agresif / yumuşak - ve vitesleri düzgün devirde değiştirip değiştirmediğiniz aşınmaya hızına ciddi etki ediyordur eminim...)
-
O zaman bi hort yapalım. Nasıl gidiyor 90-140 numara yağ kullananlar memnun musunuz? Bakım aralıklarınız nasıl, zincir ömürleriniz, janta sıçratma durumlarınız nasıl acaba?
-
motul c5 kullanıyorum. sprey yağların sıçramasından gına geldi.
-
140 numara yağ kullandım deneme amacıyla.
Düşük kaliteli sprey yağlardan daha az sıçrıyor.
Yağlanma miktarı gözle görülür şekilde iyi.
Ama muhtemelen kaliteli sprey yağlara geri dönmek zorunda kalacağım.
Çok pratik değil çünkü.
Motorun uzun süre kullanilmayacağı durumlarda ise 140 numara işe yarar gibi göründü bana.
-
Ben de 140 numara yağ kullananlardandım.
2 Yıl önce aldığım 1 litreyi yarıladım. 2 Yıldır Corona filan derken adamakıllı motora binemediğim için çok deneyimleyemedim ama birkaç şeyden bahsedebilirim.
Uygulama olarak arka dişliye azıcık 140 numara yağ sürer geçerim. Şahsımca en iyi uygulama yolu bu. Arka dişliye azıcık fırçayla yağ sürünce, zincir döndüğü andan itibaren tüm zincire yayılıyor. Tüm zinciri yağlamak gibi bir hata yaparsanız, lastik, çamurluk vs heryere sıçrıyor.
Motul zincir yağlama spreyine göre zincir daha çok pislik topluyor ama daha uzun süre yağlı kalıyor. Hiç temizlemedim ama temizlemesi zor olacakmış gibi gözüküyor.
Bana kalırsa zincir temizleme işi vakit kaybından başka birşey değil. Ancak kötü havalarda haftasonu etkinliği olabilir. Güzelim yaz günlerini zincir temizlemek için harcayacağıma motorla gezmeyi tercih ederim.
Benim kararım şu şekilde: En iyisi otomatik zincir yağlama. Zincir temizleme ve yağlama derdiniz olmuyor. Şu anki motoruma ve eski motoruma uygulamaya pek uygun olmasa da, Africa Twin alırsam şimdiden zincir yağlama sistemi bütçesini ayırdım.
-
Thesinner83 adlı üyeden alıntı
O zaman bi hort yapalım. Nasıl gidiyor 90-140 numara yağ kullananlar memnun musunuz? Bakım aralıklarınız nasıl, zincir ömürleriniz, janta sıçratma durumlarınız nasıl acaba?
o zaman hortlattığın konuya bi cevap yazalım
kışın 90 yazın 220kızak kullanıyorum
atp yağlama sistemi kullanıyorum
zincir temizliği ile uğraşmıyorum
zincirim hep yağlı kalıyor
35 bin km oldu zincir gerdirme yapılmadı
zincir 35k kullanılmasına rağmen dinç duruyor
1 yıldan uzun sürede yarım litreden biraz fazla yağ kullanıldı şimdiye kadar
sıçratma olayı kullanılan yağ ve zincire damlatılan ayarla alakalı
-
27 Şubat 2021, 22:17
#100
Thesinner83 adlı üyeden alıntı
O zaman bi hort yapalım. Nasıl gidiyor 90-140 numara yağ kullananlar memnun musunuz? Bakım aralıklarınız nasıl, zincir ömürleriniz, janta sıçratma durumlarınız nasıl acaba?
Ben de motoru aldığımda eski sahibinden kalan zincirle 11.000 km.dir sürüyorum. Atp kullanıyorum, içinde 140 numara şanzıman yağı var, henüz zincir gerdirmedim, zincirde bollaşma ya da sıkılaşma yok, garip sesler gelmiyor. Janta sıçrama yapıyordu ama ufak bir ayar değişimiyle janta sıçramayı en aza indirdim. 11.000 km.dir zincire gazyağı ya da türevi bir yağ çözücü değmedi. Atp'nin büyük tankını kullanıyorum, yağ ayarı açıkken tank içindeki yağ 4000 km.de bitiyordu, şu an ayarı epey kısılı olduğu için bir 10.000 km devirir gibime geliyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler