Arkadaşlar ben farklı bir konuya değincem. Geçenler de zincir dişli değiştirdim. Yeni zincirin üzerinde krem gibi koruyucu bir yağ var bunu bu şekilde kaç kilometre kullandıktan sonra yağlamalıyım?
Arkadaşlar ben farklı bir konuya değincem. Geçenler de zincir dişli değiştirdim. Yeni zincirin üzerinde krem gibi koruyucu bir yağ var bunu bu şekilde kaç kilometre kullandıktan sonra yağlamalıyım?
Bence tedbiren şimdiden yağlasanız fena olmaz.
Aslında onu bende düşündüm de , motoru kışın aktif kullanmiyorum.üzerindeki o kremsi yağı olduğu gibi duruyor. Onun üzerine bir de yağlayıcı sıkmak ne kadar doğru olur onu kestiremedim. Belki biraz km yapsam o yağ yoğunluğu gidecek ama kullanılmadığı için olduğu gibi bembeyaz duruyor 😊
Kafayı yiyeceğim pc den nasıl resim yüklüyorsunuz?Çözemedim; aradım aradım göremedim.
Ben işkilli adamım, kendimden başkasına güvenmem, öyle bile olsa bir parça yağlardım. Zararı olmaz, faydası olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:30 ----------
İşte buymuş. Kitapçık okumayan millet olarak burada beyin fırtınası yapıyoruz, mantık yürütüyoruz. Ben de şimdi baktım benim kitapçıkta da aynısı yazıyor. Honda öyle yap dediyse boynumuz kıldan ince
Benim kitapçıkta "Özellikle o ring zincirleri için tasarlanmış tahrik zinciri yağı" diyor, "yoksa SAE 80 veya 90 dişli yağı kullanın." diye devam ediyor. Kitapçığı da herkes okuyordur, yoksa nereden bileceğiz 90 numara dişli yağı da kullanabileceğimizi?
Ben kendi adıma her türlü kullanım kılavuzunu okurum. Ama böyle durumlarda unutulup gittiği için, tekrar da okumadığım için akıldan çıkıyor demek ki. Ben Honda'nın tavsiyesine uyarım, 90 numara dişli yağı dediyse tamam. Belki yağlama aralığını 200-30'de tutarım olur biter. O tüpteki fıffıs yağlara güvenmiyorum. Daha doğrusu yağa değil de uygularken kendime güvenmiyorum. İhtiyar işi elde fırçayla göre göre yaparım.
Yağlamak için şuan üzerindeki katı gres kıvamındaki yağdan arındırmam lazım sanirim. Çünkü sert onun üzerine sprey sıksam akar gider üzerinde duracağını sanmıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:13 ----------
Yağlamak için şuan üzerindeki katı gres kıvamındaki yağdan arındırmam lazım sanirim. Çünkü sert onun üzerine sprey sıksam akar gider üzerinde duracağını sanmıyorum.
Evet gres o, ambalajın içinde koruma için. Gazyağıyla temizleyip iyice kuruladıktan sonra tercihiniz bir yağ ile yağlayabilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------
O gresin aynısı o ring'le korunan iç bölgede var (bire bir aynısı kullanılıyor...)
Kendi padok standımi kendim yaptim bedavaya kaynattirdim artık parcalardan sadece tatlı aldım adama. Sizede tavsiyem
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------
Benim kitapçıkta oring yağı haric yağ kullanmiyin diyor oring ayni oring deil mi
geçen gün mutlaka deneyeceğim demiştim dünden önce yağ satışı yapan bir yerden litresi 15 liraya totalin 140 numara şanzıman yağını aldım. bildiğiniz bal kıvamında bir yağ. yağ kalın olduğu için abartmadan uygulama yaparsanız zincire yapışıyor ve sürüş esnasında hiçbir yere sıçrama yapmıyor şuanlık memnun kaldım inanılmaz ekonomik oldu. 15 tlye 1 litre tahminim 2 sene kadar gider gibi yağ derdim kalmadı artık yılda en az 3-4 kutu motul kutularından alıyordum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------
aldığım yağ buydu satıcı arkadaş bu tenekeden doldurdu.
Dün gidip 18 liraya 90 numara şanzıman yağı aldım. Markası Petrol Ofisi. Maslak sanayide bir yağcıdan aldım, açık tenekeden doldurdu. 5 liraya da 1 numara yağlı boya fırçasını nalburdan aldım. Diğer malzemelerim zaten vardı. Bu arada gazyağı bitiyor diye 1 litre daha aldım ama 25 lira verince biraz dokundu tabii. Ucuza daha fazla alacak yer bulmak lazım. n11'de 5 litresini 55 liraya bedava kargoyla satan var. Ondan alırım gelecek sefere muhtemelen.
Neyse, bugün gazyağıyla zinciri bir güzel ıslattım. Fırçayla 10-15 tur içten dıştan temizledim. Kalan artıklar artsın diye bir daha gazyağı sıktım. Sonra elimdeki bezle belki 60-70 tur sildim. Bir 20-25 dakika bekleyip tekrar sildim. Ama dişlilere de gazyağı bulaştığı için az da olsa kalıyor. Buna daha önce hiç dikkat etmemiştim aslında. Zinciri siliyoruz, kurutuyoruz ama dişlileri tam anlamıyla silmek mümkün değil. Arka dişliyi elimden geldiğince sildim. Ön dişliye ulaşmam mümkün olmadı. Biraz daha kurusun diye bekleyip son defa sildim.
Aldığım fırçayla dişli yağını ilk önce içten 3-4 tur sürdüm. Fırçanın ucunu yağa bandırıp içten yağladıktan sonra arka dişlinin de üzerinden dışını aynı şekilde yağladım. Tekerlek tarafına denk gelen kısmını da diğer taraftan aynı şekilde fırçayla yağladım. Arap yağ bulmuş misali bol bol sürdüm
Şimdi içim rahat artık. Motosikleti de yerine çekip sehpaya aldım. İçimde yağsız yeri kaldı mı kuşkusu yok. Elbette uzun dönemde iyi mi oldu kötü mü oldu göreceğim.
Gecen yil gaz yaginin litresi 5TL civarinda idi. Bu yil da en fazla 7 TL falan olmasi lazim. Kazikcilardan almamak lazim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)