Zincir yağı türlerinden hangisi size daha kolay uygulanır geliyor?
Reklamlar
-
03 Aralık 2018, 10:42
#41
Selamlar,
Sprey yağlar kolaylık sağlıyor ancak temizlenmesi de kolay olmuyor, biraz toz toprak da tutmakta.
Sıvı yağı tavsiy ederim, kışın 90, yazın 140 numara şanzıman yağı, çok ekonomik olmakta. Toz tutmadığı için de sıksık temizlik yapmaya gerek kalmıyor.
40-60 tl arasına alacağınız bir litre yağı fırça ile tatbik edin, ortalama kullanmıda 2 yıl idare edecektir.
https://www.castrol.com/tr_tr/turkey...le-75w-90.html
Temizlik içinde gaz yağı tek geçerim.
Reklamlar
-
03 Aralık 2018, 14:14
#42
Tekpiston adlı üyeden alıntı
Selamlar,
Sprey yağlar kolaylık sağlıyor ancak temizlenmesi de kolay olmuyor, biraz toz toprak da tutmakta.
Sıvı yağı tavsiy ederim, kışın 90, yazın 140 numara şanzıman yağı, çok ekonomik olmakta. Toz tutmadığı için de sıksık temizlik yapmaya gerek kalmıyor.
40-60 tl arasına alacağınız bir litre yağı fırça ile tatbik edin, ortalama kullanmıda 2 yıl idare edecektir.
https://www.castrol.com/tr_tr/turkey...le-75w-90.html
Temizlik içinde gaz yağı tek geçerim.
Ekonomik olduğu doğru, koruyucu mudur peki? Lanet olası yağ üreticileri akıl karıştırıyor.
-
03 Aralık 2018, 21:23
#43
Yazıldı mı bilmiyorum ama zincir sıcakken yağlamanızı tavsiye ederim.
Motorla biraz gezinip geldikten sonra yağlayın.
-
03 Aralık 2018, 21:31
#44
Wing750 adlı üyeden alıntı
Ekonomik olduğu doğru, koruyucu mudur peki? Lanet olası yağ üreticileri akıl karıştırıyor.
cevaplamak istedim zira aynı şekilde yağlıyorum , kesinlikle çok daha iyi şekilde yağlanır zincir , üstelik zincirinizde tertemiz kalır , otomatik yağlama sistemleride likit yağ kullanıyor 70-80 bin km de zincir dişli değiştiriyor takanlar , ben kendi motorumda 50bin km de değişime gittim , oringlerde genişleme uzama vs de yoktu..
-
03 Aralık 2018, 21:57
#45
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
Yazıldı mı bilmiyorum ama zincir sıcakken yağlamanızı tavsiye ederim.
Motorla biraz gezinip geldikten sonra yağlayın.
Güzel bir noktaya değinmişsiniz, zincirin o-ringleri sıcakken yağı bünyasine daha kolay çekiyor.
-
03 Aralık 2018, 22:24
#46
Bir şeyler yazayım bu konu da..
Sprey yağlar pratik olması dışında size ve zincire maliyeti oranında fayda vermez..
Ne kadar düzenli yağlasan da zincir ömrü 30k km yi geçmez...
200-300 km aralıklarla akşam motoru park edince 90-140 no yağ ile güzelce yaglayin. Sabah fazla olan yağ damlamis olacaktır...
Bunu düzenli yaparsanız en az 50k km leri rahat görürsünüz ve cebinizde de sevinir...
Yada otomatik zincir yağlama sistemi takıp tamamen kurtulun
-
03 Aralık 2018, 22:33
#47
-
03 Aralık 2018, 22:35
#48
Würth Drylube çok kolayıma geliyor.
-
03 Aralık 2018, 22:56
#49
Tekpiston adlı üyeden alıntı
Selamlar,
Sprey yağlar kolaylık sağlıyor ancak temizlenmesi de kolay olmuyor, biraz toz toprak da tutmakta.
Sıvı yağı tavsiy ederim, kışın 90, yazın 140 numara şanzıman yağı, çok ekonomik olmakta. Toz tutmadığı için de sıksık temizlik yapmaya gerek kalmıyor.
40-60 tl arasına alacağınız bir litre yağı fırça ile tatbik edin, ortalama kullanmıda 2 yıl idare edecektir.
https://www.castrol.com/tr_tr/turkey...le-75w-90.html
Temizlik içinde gaz yağı tek geçerim.
daha önce motor yağı kullanmıştım etrafa çok sıçrıyordu. şanzıman yağını mutlaka deneyeceğim. sözde özel zincir yağı içeren ufak sprey tüplerin tekine 60-70tl gibi saçma sapan rakamları vermek çok canımı sıkıyor. kullanıp memnun kalırsam duacın olucam
-
03 Aralık 2018, 23:03
#50
Aslında şu çıkıyor ortaya. Sprey veya tüp yağlar uzun yola çıkarken yanımızda taşıyabileceğimiz pratik ürünler. Ben birkaç arkadaşın paylaşımından vardığım sonuçla şanzıman yağı almaya karar verdim. Tüp yağı da yanımda bulunsun diye uzun yola çıkarken alacağım. Şanzıman yağını fırçayla sürüp iyice yedirince zincir yağsız kaldı tedirginliği de olmaz artık. Bir arkadaş yaz için kış için başka kalınlıkta yağ demişti. Doğru mu? Yoksa yaz ya da kış farketmeksizin en yoğununu almak daha mı doğru?
-
04 Aralık 2018, 00:19
#51
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
daha önce motor yağı kullanmıştım etrafa çok sıçrıyordu. şanzıman yağını mutlaka deneyeceğim. sözde özel zincir yağı içeren ufak sprey tüplerin tekine 60-70tl gibi saçma sapan rakamları vermek çok canımı sıkıyor. kullanıp memnun kalırsam duacın olucam
motor yağı ince olduğu için aynı sprey yağlar gibi biraz fazla sıkarsanız sıçrar , kalın şanzıman yağları bu konuda daha iyi , ben hergün yola çıkmadan hemen önce arka dişlinin üzerine 4-5 kere damlatıyorum (sporcular için tapalı ucu olan mini pet şişeden ) , bu şekilde etrafa hiç sıçramıyor , bir kaç km sonra durup kontrol ederseniz zincirin her baklası tamamen yağlanmış olacaktır.. eskiden 90 numara şanzıman yağı satın alıyordum ama senelerdir motordan çıkan yağı kullanıyorum..
-
04 Aralık 2018, 00:44
#52
90 numara şanzıman yağı kullanan arkadaşlar tam adını yazsalar ürünün rica etsek. 75w-90 var 80w-90 var, sizlerin kullandığı hangi marka hangi model tam olarak. Ben sürekli C5 krem ve C4 sprey kullandım ancak bu şanzıman yağını da denemek istiyorum.
-
04 Aralık 2018, 00:55
#53
Direkt SAE 90 (tek numara)
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------
Çok sürme sıçrar, fırça ile az az veya sürdükten sonra fazlasını bezle almak lazım. Temizlik için gazyağı kullanıyorsan da yağlamadan önce onu da tamamen temizlemek gerekiyor yoksa (her yağ için) mutlaka sıçratır.
-
04 Aralık 2018, 01:33
#54
15 senelik motorcuyum tamircilikte yaptım kalfa olarak çok hassasımdır titiz temiz iş yaparım, bu zamana kadar ipone den başka sıçramayan ince beyaz teflonlu ve ince gres kıvamında zincir yağı görmedim hepsinide kullandım.Ayrıca şu toz tutmayan würtünmüdür nedir onun yağlama işlemi yaptığına inanmıyorum veya yağ olduğuna...
https://www.feyizoglu.com/Ipone-Zincir-Yaglayici-Spreyi-250-ml-_52052.html
750 ml olanını set halinde almıştım en son temizleme spreyiyle oringlere zarar vermiyor.
Bir önceki pfte olanı daha yapışkan sümüksüydü, bunu iyice geliştirmişler hafif ince gres ilk sıkışta diğer yağlar gibi köpürüp aralara sızıp her yere nüfuz ediyor.Şiddetle tavsiye ederim...
-
04 Aralık 2018, 09:39
#55
Valvoline, Castrol, Repsol vs. vs. aşağı yukarı bütün markaları kullandım. Hepsi aşırı temizlik gerektiriyor ve toz topluyor. Üstelik deli gibi özen göstermeme rağmen zincirim zamanından önce bitmişti.
Daha sonra 90 numara yağa geçtim (ki Transalp 650'nin kullanım kılavuzunda tavsiye edilir ve "sprey yağ kullanmayın "denir), işte o zaman rahat ettim. Zincirde en ufak bollaşma olmadı, çok güzel yağlanıyor, kir tutmuyor, gerektiğinde kolay temizleniyor ve süper ucuz. Yazları biraz 120 numara yağ katıyorum daha güzel oluyor. Çok yağlarsanız biraz sıçrama yapabiliyor ama yapışkan olmadığı için kolay temizleniyor.
Bir daha sprey yağlara dönmeyi hiç düşünmüyorum. 250-300 km'de bir yağlıyorum. Avadanlıkta 50 ml bir plastik şişem var, yaklaşık 1000km gidiyor. Yani bir 1 lt yağ ile 15-20 bin km idare edebilirsiniz. Hesabı siz yapın işte...
(Ekleme: Yanmış yağ kullanmanızı tavsiye etmem, çevre ve sağlık açısından çok zararlı. Elinize bile bulaşmaması lazım. Direkt kanserojendir.)
-
04 Aralık 2018, 10:12
#56
emrello adlı üyeden alıntı
Valvoline, Castrol, Repsol vs. vs. aşağı yukarı bütün markaları kullandım. Hepsi aşırı temizlik gerektiriyor ve toz topluyor. Üstelik deli gibi özen göstermeme rağmen zincirim zamanından önce bitmişti.
Daha sonra 90 numara yağa geçtim (ki Transalp 650'nin kullanım kılavuzunda tavsiye edilir ve "sprey yağ kullanmayın "denir), işte o zaman rahat ettim. Zincirde en ufak bollaşma olmadı, çok güzel yağlanıyor, kir tutmuyor, gerektiğinde kolay temizleniyor ve süper ucuz. Yazları biraz 120 numara yağ katıyorum daha güzel oluyor. Çok yağlarsanız biraz sıçrama yapabiliyor ama yapışkan olmadığı için kolay temizleniyor.
Bir daha sprey yağlara dönmeyi hiç düşünmüyorum. 250-300 km'de bir yağlıyorum. Avadanlıkta 50 ml bir plastik şişem var, yaklaşık 1000km gidiyor. Yani bir 1 lt yağ ile 15-20 bin km idare edebilirsiniz. Hesabı siz yapın işte...
(Ekleme: Yanmış yağ kullanmanızı tavsiye etmem, çevre ve sağlık açısından çok zararlı. Elinize bile bulaşmaması lazım. Direkt kanserojendir.)
Teşekkür ederim. Kesinlikle şanzıman yağı alacağım. Zaten başından beri bu sprey yağlara ısınamadım. Hep yağsız kalıyor tedirginliği vardı içimde. Zincir hiç bir zaman yağlı görünmüyor, hep eksik yağ varmış hissine kapılıyorum. Ne kadar sıkarsan sık, hep zincirin dış tarafları kuru kalıyor. En azından fırçayla göre göre istediğim gibi sürerim.
-
04 Aralık 2018, 12:33
#57
Uzun yillardir, 140 numara sanziman yagi kullaniyorum. Cok surulurse biraz lastige dogru sicrama yapiyor, ama kararinda surulurse gayet iyi bence.
Ekonomik olmasi da super.
-
04 Aralık 2018, 12:51
#58
Uzak durayım diyorum ama sanırım artık elleri yağa batırmanın zamanı geldi ...
Tatlı su motorcusu olarak, sanırım ilk önce spreyli bir şeyle başlıcam ... neydi adı, hh mi, würth mü, bakcaz artık ...
Bir de arka teker kaldırma şeysi konusu var şimdi, tek yağla bitmiyor ki ... sürüp sürüp, veya (püskürtüp püskürtüp), öne geçip, iki iteleye öteleye yağlıcaz anlaşılan ...
Yemin ediyorum, bunun için servise 5 Lira 10 Lira fazla bırakmaya razıyım ... Hem zincir mincir yerinde mi diye de kontrol ederler... Da.. servis bakmıyor bu işe ... inceden temizliğe vaktim olmaz diyor... üstten püskürtüp tamamlıyor ...
Du bakalım ...
-
04 Aralık 2018, 13:03
#59
yıllardır c1 ile temizleyip c4 ile yağlardım.Ama son 1 yıldr temizleme işini gazyağıyla yapıyorum hem daha uyguna geliyor hem daha zevkli.Bir arkadaşım bernerin zincir yağını kullanıyordu.motula o kadar para verme derdi hep.motora fazla binemediğimden 2 aydır falan temizlieme yağlama falan yapamadım.c4 bitince berner alacağım bakalım.bauhaus dan geçende 30 liraya bi yağlayıcı aldım.afedersiniz ama bok gibi yağ olduğu gibi jantta.motul bitince berner alacağım.arkadaşlar wurth önermişler.onu da deneriz sonra.Ama motul pahalı falan ama c4 üstüne yok şu an.Ben uzun yola çıkmadan önceki gün temizler gzelce yağlarım.yağ iyice yapışır ve atma kesinlikle olmaz.yüksek hızlara rağmen.
-
04 Aralık 2018, 13:30
#60
GezeGeze adlı üyeden alıntı
Uzak durayım diyorum ama sanırım artık elleri yağa batırmanın zamanı geldi ...
Tatlı su motorcusu olarak, sanırım ilk önce spreyli bir şeyle başlıcam ... neydi adı, hh mi, würth mü, bakcaz artık ...
Bir de arka teker kaldırma şeysi konusu var şimdi, tek yağla bitmiyor ki ... sürüp sürüp, veya (püskürtüp püskürtüp), öne geçip, iki iteleye öteleye yağlıcaz anlaşılan ...
Yemin ediyorum, bunun için servise 5 Lira 10 Lira fazla bırakmaya razıyım ... Hem zincir mincir yerinde mi diye de kontrol ederler... Da.. servis bakmıyor bu işe ... inceden temizliğe vaktim olmaz diyor... üstten püskürtüp tamamlıyor ...
Du bakalım ...
Hiç gerek yok. 5-10 lira vermek yerine bir orta sehpa taktırıp kendiniz yaparsınız işi. Hem keyifli, hem de yol yaparken yağlamak için en mantıklı çözüm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:17 ----------
Adamlar paylaşmış işte. Boşuna da para vermeyin demiş. Toz toprak yapışmıyor diye bu da söylemiş. Dağ bayır gezen abilerden.
İyiden iyiye aklıma yattı. Bir tane ince yağlı boya fırçası, bir tane sağlam, akıtmayacak plastik şişe tamam sanırım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler