Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hasar kayıtlı algısı

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    o dediğin ekonomisi refah toplumlarda olur babuş. Satarken zarar etmesin diye hondadan başka makinaya binmeyen topluma hasar kayıtlı makine satamazlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Motorda hasar kaydı nasıl oluyor.. benim anladığım karşı tarafın sigortası öderse çıkıyor tramerde yanlışmıyım .. demek ki bir araç sana çarpıyor ve kaza oluyor bumotorsiklet ise yüksek ihtimal orta yada ağır şase hasarlı bir kaza olur.. Kaskom var benim ordan yaptıroyurm diyorsan o daha büyük saflık o zaman çekiceksin bu ağır hasar sohbetlerini..

    hasar olur kısaca ama abartı olmamalı 300-500 tl olmuş önemsiz aklı başında insan zaten onun bir far bir sinyal ufak tefek bir şeyin hasarı olduğunu bilir.

  3. #23
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorda hasar kaydı nasıl oluyor.. benim anladığım karşı tarafın sigortası öderse çıkıyor tramerde yanlışmıyım .. demek ki bir araç sana çarpıyor ve kaza oluyor bumotorsiklet ise yüksek ihtimal orta yada ağır şase hasarlı bir kaza olur.. Kaskom var benim ordan yaptıroyurm diyorsan o daha büyük saflık o zaman çekiceksin bu ağır hasar sohbetlerini..

    hasar olur kısaca ama abartı olmamalı 300-500 tl olmuş önemsiz aklı başında insan zaten onun bir far bir sinyal ufak tefek bir şeyin hasarı olduğunu bilir.
    Hasar kaydı-şasede problem ilişkisi yanlış. Kazanın nasıl olduğu önemli.
    100 km hızla bi arabaya saplanırsa motosiklet, gönyesi tutmaz tabi

    Misal bi motosiklette değişen parçalar; ön jant, amortisörler, disk, kafa grenajı, far ise büytük soru işaretleri içerir. Dikkatli olmak gerek.
    Değişenler yan grenajlar, pegler ise rahvan gider. Sorun yok.
    logaritma bunu beğendi.

  4. #24
    PAPAZ_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    GV650
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir kaç defa denk geldiğim bi konuyu sizinle paylaşmak istiyorum.

    bi motosiklet alacağınız da “hasar kaydı var” lafını duyunca o motosikletten uzaklaşıp, “hasar kaydı yok” diyince almaya giden tiplerden misiniz? Hadi gelin işin başka kısmına bakalım.

    Yıllardır motosiklet biniyorum haliyle alıyorum, satıyorum, inceliyorum, servise gidiyorum.

    Motosikletiyle virajda düşüp, tamirhanede onu toparlayıp “kazasız” diye satan nice insanlar gördüm. Hasar kaydı yoktu ama motosiklet kazalıydı, üstünkörü toplanmıştı.

    Çok motosiklet gördüm hatta satın da aldım; ağır hasar kaydı vardı ama sıfırdan farksızdı. Hasar kayıtlı motordan değil, hasar kayıtsızdan korkmam gerektiğini o zaman anladım. Çünkü hasar kayıtlıyı zaten inceleyeceksin, soruşturacaksın ama hasar kaydı olmayıp düzgün görünene o kadar da bakmayacaksın. Bir şey yok zaten diyip geçeceksin.

    Amatör kardeşim bunlar sana; 2008 model bir bmw f800S’ten bahsedeyim. 22-26 bin tllik bi motosiklet. Bu motosikletin farı 7 bin tl, sinyaller ve aynalar 1500 tl, jant 6 bin tl.

    Diyelim ki 2008 model tertemiz o Bmw motosikletin park halindeydi, bir araba geldi pat diye girdi motoruna. Tutanaklar tutuldu, servise götürdün; jantta ufacık yamukluk var, “yaa hasar kaydı çok çıkacak yaptırmayalım bunu.” mu dersin? Olması gereken değiştirip sıfır binmendir.

    Hadi diyelim, 2016 bir bmw r1200gs adventure sahibisin. Sıfır aldın. Kaskon var. Yolda giderken mıcıra girdin düştün. Kırıklar çizikler vs. motosiklet servise çekildi. Far kırılmadı ama çizildi, değiştirir misiniz yoksa “hasar kaydı çıkar boşver ya” mı dersiniz? Değiştirirseniz fiyatı hakkında bilginiz var mı? Parça fiyatlarıyla ilgili bilginiz var mı? Ben size söyleyeyim, çıkması 4 bin tl. Bakın durduk yere 4 bin tl hasar kaydı, ama aslında motosiklette hiç bir şey yok. Hadi abarttık diyelim, Ön amörtisörler, jant, gösterge değişti; direk ağır hasar kaydına sahip olacaktı o motosiklet.

    Peki bu adam bu kazayı kaskoya sokmasaydı, kendi kendine sağda solda toplayarak yapsaydı, hiç bir şeyden haberiniz olmayacaktı.

    Bu yüzden, bre hoşaf kafalı kardeşlerim; hasar kaydı duyduğunuzda ayaklarınızı poponuza vura vura kaçmayın.

    Hadi bak size başka bir kaç örnek vereyim; avrupa,balkan turuna gitmiştim motosikletimle, orda öğrenince şok oldum; boyalı araçlar boyasızlardan daha pahalı. Özellikle de “boyalı” yazıyor adamlar. “La gardaş siz hayırdır yanlışınız var” diyince “kardeşim 2010 model araba, boyası eskiyor bunu boyatmak ucuz değil, boyatınca niye değeri düşsün ki, artar değeri” dedi. Ulan çok mantıklı geldi cidden.

    Yani bizim türkiye’de varmış bu boya muhabbeti. Demek istediğim önyargılarınızdan kurtulun arkadaşlar.

    Ağır hasar kayıtlı Ducati Multistradam vardı, piyasanın 10/15 bin tl aşağısındaydı fiyat ve motosiklet cidden çok güzeldi. İnanılmaz keyifliydi. En ufak bir arıza yaşamadım 4-5 bin km bindim. Yolda kimse size “aaa hasar kayıtlıdır bu, yaa hasar kaydı var mıdır bunun” demez. Yolda herkes size “vay be ne güsel makina” der. Bu arada bu motosikleti ilana koymadan, satmaya karar verdikten 4-5 gün sonra sattım.

    Bunlar benim düşüncelerim, yine de farklı görüşleri dinlemek isterim.


    👍 sana katılıyorum dostum. Mesela farklı bir örnek vermek gerekirse kendimden örnek vermek isterim.. 2 yıldır kullandığım motorumun hasarlı olup olmadığını veya herhangibir kaydının olup olmadığını halen bilmiyorum. Yemin ediyorum alırken arkadaşa sormadım bile. Çünkü önceki sahibiyle 2 yıl aynı motorsiklet klübündeydik birçok yere beraber gittik. Bir insan hayatındaki endeğerli iki insanı, eşini bazende çocuğunu arkasına alıp istanbuldan karadenize, bursadan izmire dünyanın yolunu korkmadan iki tekerine güvenerek gidiyorsa o motorun sağlamlığından emindir. Bence böyle bir adamın motorunu almakta sakınca yok hasarlıda olsa endişelenecek bi durum olsa en sevdiklerini kaybetmeye göze alabileceğini sanmıyorum. Bazen merak etmiyorda değilim ama güvendim aldım . Sanki şu anda hasar sorgularsam ona ayıp etmiş olurum gibi hissederim kendimi , sanki beni arayıp ya ayıp sana bana güvenmiyormusun diyecek gibi hissediyorum 😊😊😊

  5. #25
    Fr.Sante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Forza 250 - SYM Jet-X 125
    Arabada tamponların , motosiklette plastik grenajların değişmiş veya boyalı olmasını sorun eden insanlar yüzünden oluyor bunlar hep.

  6. #26

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Alıntı Mlhbl07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abimiz ağır hasar kayıtlı bir motorunu daha satışa çıkartıcak herhalde.

    ülkede zaten alacak olan adam yeterli gördüğü ustasına göstermeden, yetkili servise göstermeden, almıyor. o yüzden dedikleriniz sadece değişik bakış açısı
    Kişi kendinden bilir işi.

  7. #27
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Şair demiş ki sizin bindiğiniz motorun değeri kadar benim hasar kaydım var

  8. #28

    Üyelik
    24 Mart 2015
    hasar kayıtlı motora binilmez diye bişey yok. bu sadece fiyatı etkiler. sasede ve motor bloğunda bişey yoksa binilir. ama toplumda ticari anlayış böyle şekillendiği için yapacak bişey yok.

  9. #29

    Üyelik
    17 Aralık 2017
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Honda CBF150
    Kaza yapan sürücüyü değilde aracı cezalandırmak. Aklıma askeriye geldi birden ceza alan ağaç ceza alan araç. Güzel ülkem benim

  10. #30
    Rakaful - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2018
    Şehir
    Ankara
    Yazdıklarınız mantıklı düşünceleriniz de kıymetli ancak sizin de belirttiğiniz gibi dürüst ve belgeli insanlar için geçerli bir durum bu. Haliyle çok çok çok nadir denk gelir.

  11. #31

    Üyelik
    27 Nisan 2010
    Şehir
    Gemlik
    Motosikleti
    Yamaha xt 600
    O algıya teşekürlerimi borç biliyorum.36 bin km de az hasar kayıtlı bir fazer almıştım.düşmüş 3 4 metre sürüklenmiş.Şasede gram çizik yok.Kafa grenajı değişmiş ve düşük hızlarda bile ellerimi bıraktığımda motor ip gibi gidiyor.İki sefer satışa koydum.uygun fiyat yazdım,sağolsun kimse tennezzül etmedi ve ben daha sonrasında o fazerla 22bin kilometre yol katettim.Dinamoda 55 bin km deyken 92 beygir güç üretti 2006 model motorum.Hasar kayıtsız eski model büyük motosiklet alanlar kendini kandırıyor.Benimki en azından bir kere düşmüş 2011 yılında ve ben biliyorum.Motorumun da 3 sahibiyim ve de bu şartlarda elimde o burun kıvrılan,hasar kayıtlı,güle oynaya 240 devirebilen motosikletimle çok mutluyum.İyi ki var hasar kayıtlı düşmanları.Bloğu patlak hasar kayıtsız motosikleriyle usta usta gezsin onlar.Çok örneğini gördüm görüyorum.Yaşasın hasar kayıtlı,bloğu temiz motosikletler! Kahrolsun hasar kayıtsız bloğu patlak motosikletler!
    travel bunu beğendi.

  12. #32
    nopy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2011
    Şehir
    Bursa İnegöl
    Motosikleti
    inazuma 13000km kardeşide geldi tvs neo x3 5000km
    Merhaba. Bende hasar kayıtlı araçları fırsat olarak görüyorum.cbf 600' ü tanıdıktan 64000km iken aldım.Piyasadan 6000 tl ucuzdu.10000 km gezip sattim.Sahibinede yaptığım bakımları hepsini izah ettim. Sonra başka bir tanıdıktan fazer8 aldım 24000km de.Hasar kayitli olduğundan piyasa fiyatina göre çok uyguna aldım.30000km oldu bugün,cok şükür hic bir problem yaşamadım.Bakimlarini eksiksiz yapıyorum.Lafı fazla uzatmayayim.Motor kendini belli eder,satıcıda dürüst ise hasar kaydı önemli değil. Bu zamanda motor sahibi olmak çok zor,herkese iyi keyifli sürüşler dilerim.

  13. #33
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Hasar kaydı muhabbeti olmadan önce bütün araçlar hasarsızdı zaten..
    Günümüzde de hatalı olduğu için karşı tarafın bütün ve yüksek meblağlı hasarı üzerine yazılan ama kendisinde hiçbirşey olmayan araç tu kaka iken,hasar kaydı olmayan ama komple boyalı 5 parça değişenli,şakülü kaymış araç iyidir. Neden ? Hasar kaydı yok çünkü...

  14. #34
    infernus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2016
    Şehir
    İzmir
    Alıntı PAPAZ_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    �� sana katılıyorum dostum. Mesela farklı bir örnek vermek gerekirse kendimden örnek vermek isterim.. 2 yıldır kullandığım motorumun hasarlı olup olmadığını veya herhangibir kaydının olup olmadığını halen bilmiyorum. Yemin ediyorum alırken arkadaşa sormadım bile. Çünkü önceki sahibiyle 2 yıl aynı motorsiklet klübündeydik birçok yere beraber gittik. Bir insan hayatındaki endeğerli iki insanı, eşini bazende çocuğunu arkasına alıp istanbuldan karadenize, bursadan izmire dünyanın yolunu korkmadan iki tekerine güvenerek gidiyorsa o motorun sağlamlığından emindir. Bence böyle bir adamın motorunu almakta sakınca yok hasarlıda olsa endişelenecek bi durum olsa en sevdiklerini kaybetmeye göze alabileceğini sanmıyorum. Bazen merak etmiyorda değilim ama güvendim aldım . Sanki şu anda hasar sorgularsam ona ayıp etmiş olurum gibi hissederim kendimi , sanki beni arayıp ya ayıp sana bana güvenmiyormusun diyecek gibi hissediyorum ������

    Karısını çocuklarını alıp 5 kişi aynı motosiklette kasksız ekipmansız dolaşıyorlar. mantığın kendince doğru olabilir ama bence yanlış insanlar sevdiklerini önemsemezler aslında insanlar kimseyi önemsemezler sen malı alırken baktır hasar kaydı sorgula öyle al. dolandırılan insanlar dolandırıcılara güvendikleri için dolandırılıyorlar bunu da bi kenara not al

  15. #35

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    Aliağa
    Motosikleti
    <<yeni sahibine hayırlı olsun>>TVS Apache RTR 150
    hasar kayıtlı araç alırken hasar kaydına göre değişir... sırf kayıtlı diye kaçmak ya da ne olacak diye atlamak yanlış olur....

    şöyle ki dereye uçmuş, selde kalmış, yanmış v.b. hasarlara uğramış makinalar ile şasede işlemi olan makinalar istediği kadar bakımlı olsun bence alınmaz... memleketimizde ucuz hiçbir şey olmadığı için harici far kırığı, ayna kırığı v.b. hasarlar önemli değil... elbette servisler de oradan para kazanacak yakaladığında sigorta şirketinden parasını alacak...

    bu arada satıcı dürüst, güvenilir gözüküyor, her şeyi yazmış, ayrıntı vermiş, kefil olmuş v.b. olaylara ise kanmayın... yüzde 99 'u müslüman! olan ülkemizde maalesef sahteker sayısı % 1 'in çok çok üzerinde... isteyen istediğini çok rahat kandırır...

  16. #36
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    birebir katılıyorum size..
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  17. #37
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı nopy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba. Bende hasar kayıtlı araçları fırsat olarak görüyorum.cbf 600' ü tanıdıktan 64000km iken aldım.Piyasadan 6000 tl ucuzdu.10000 km gezip sattim.Sahibinede yaptığım bakımları hepsini izah ettim. Sonra başka bir tanıdıktan fazer8 aldım 24000km de.Hasar kayitli olduğundan piyasa fiyatina göre çok uyguna aldım.30000km oldu bugün,cok şükür hic bir problem yaşamadım.Bakimlarini eksiksiz yapıyorum.Lafı fazla uzatmayayim.Motor kendini belli eder,satıcıda dürüst ise hasar kaydı önemli değil. Bu zamanda motor sahibi olmak çok zor,herkese iyi keyifli sürüşler dilerim.
    Hocam cbf600 tavsiye eder misiniz? Hasar kaydı var sadece grenajlar komple degişmiş. Oda benim için onemli degil.

  18. #38
    nopy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2011
    Şehir
    Bursa İnegöl
    Motosikleti
    inazuma 13000km kardeşide geldi tvs neo x3 5000km
    Cbf600 sürücü dostu ,kemikli diyebileceğimiz türden.Benim kullandığım karbüratörlü versiyon idi.Fiyat performans tatmin edici. O zamanlar sıfır ktm 250 alabiliyorken, cbf almıştım.Denedim iyi ki almışım diyorum.Umarım bakımlı olanlardan biri denk gelir.Genelde cbf kullanan kesim, fazer6 göre daha sakin geziyor bu arada.

  19. #39
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı nopy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbf600 sürücü dostu ,kemikli diyebileceğimiz türden.Benim kullandığım karbüratörlü versiyon idi.Fiyat performans tatmin edici. O zamanlar sıfır ktm 250 alabiliyorken, cbf almıştım.Denedim iyi ki almışım diyorum.Umarım bakımlı olanlardan biri denk gelir.Genelde cbf kullanan kesim, fazer6 göre daha sakin geziyor bu arada.
    Fazerler hoşuma gitmiyor nedense. Hondacı olduğumdanmıdır nedir Cbfde beni cezbeden Abs li olması. Çok lazim oluyor bana.

  20. #40
    Anfibi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MT-07 ABS
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum mesaj at şase numarasını vereyim motosikletimin, hasar kaydı sorgu bilgisini buraya ekleyeceksin ama.
    Abi boş adamlar için ne yoruyorsun kendini ya boşver gitsin.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)