Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Hasar kayıtlı algısı

    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    10 Mayıs 2019
    Motor alırken sana danışıcam. Unutmazsam.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    26 Aralık 2013
    Motosikleti
    SUPERDUKER
    2008 de 2. el bi er6n almıştım hasar kaydı 2 bin kendiside 7bin küsür idi ve bir sorun çıkarmadı
    fakat bu gün 2 yaşında bir mt07 bile 35 ile 25 arasında ,hasar kayıdı da aynı oranda 10-15 bin olsa insanların gözüne büyük geliyor
    hasar yüksek değik hayat pahalandı
    zaten orjinal ile değiştikten sonra ne farkı kalıyor ki

  3. #63
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Alıntı zheroen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2008 de 2. el bi er6n almıştım hasar kaydı 2 bin kendiside 7bin küsür idi ve bir sorun çıkarmadı
    fakat bu gün 2 yaşında bir mt07 bile 35 ile 25 arasında ,hasar kayıdı da aynı oranda 10-15 bin olsa insanların gözüne büyük geliyor
    hasar yüksek değik hayat pahalandı
    zaten orjinal ile değiştikten sonra ne farkı kalıyor ki
    kesinlikle öyle. şöyle düşünelim, şuan altınızdaki motosikletin ön amortisörü yamulsa doğrultmak mı istersiniz, değiştirmek mi? değiştirttiğinizde çıkacak rakam muhtemelen ağır hasar kaydı işletebilir motosiklete.

  4. #64

    Üyelik
    16 Nisan 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200ns - Yamaha mt-25abs
    Alıntı zheroen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2008 de 2. el bi er6n almıştım hasar kaydı 2 bin kendiside 7bin küsür idi ve bir sorun çıkarmadı
    fakat bu gün 2 yaşında bir mt07 bile 35 ile 25 arasında ,hasar kayıdı da aynı oranda 10-15 bin olsa insanların gözüne büyük geliyor
    hasar yüksek değik hayat pahalandı
    zaten orjinal ile değiştikten sonra ne farkı kalıyor ki
    hocam biraz da algı meselesi sanki ya.

    kendi adıma konuşayım hasar kayıtlı motosikletten uzaklaşıyorum. bunun kendimce iki sebebi var;
    1-acaba sahibi nasıl kullanıyordu da kaza yaptı (evet çok mantıklı bir yaklaşım değil sürücüsünün dışında biçok sebepten kaza olmuş olabilir) ama belki de kötü ve motosikleti zorlayarak kullanıyordu bu sebepten kaza olmuş olabilir.

    2-hadi ben aldım tamam ama benim gibi düşünen birini daha bulup öyle satmam lazım. yani benden önceki sahibinden şu kadar hasar kaydı var demek de yine insanların uzaklaşmasına neden olabiliyor.

    ama bunların dışında dediğiniz doğru hayat o kadar pahalılandı ki, ve aslında orjinal parça ile yenilendiği için çok da sorun yok aslında fakat insan algısı, satarken şimdi bi de bunu anlatmak var düşüncesi..

  5. #65
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Ben hasar kayıtlı aldım, tutarı yazmıyor, fotograflar var bende kaza ile ilgili. karşı tarafın boya badanasını yaptırmıs adam.

    satarken sıkıntı olur mu bilemem, olursa da yapacak birşey yok. sırf bu nedenle 2 bin tl fazla parayı daha yüksek km araca vermek yerıne böyle almayı tercih ettim.

    Önceki mondial i alırken hasar kaydına bakmadım bile, km sorgusu yaptım sadece. 3 bin tl lik motordu , gerek yoktu bence bakmaya.

  6. #66
    BurakSNCK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İronmax 250
    Peki tutar yazmayan hasar kayıtları ne oluyor?

  7. #67
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Aslında tramere işleyip yetkili serviste orijinal parçalarla değişim yapılmış motosiklet yine iyi, esas tehlikeli olan tramere işlememiş ve merdiven altı ustalarda uydur kaydır yapılan işlemler.
    mattiadestro ve Green Arrow bunu beğendiler.

  8. #68
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Alıntı coderbiker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam biraz da algı meselesi sanki ya.

    kendi adıma konuşayım hasar kayıtlı motosikletten uzaklaşıyorum. bunun kendimce iki sebebi var;
    1-acaba sahibi nasıl kullanıyordu da kaza yaptı (evet çok mantıklı bir yaklaşım değil sürücüsünün dışında biçok sebepten kaza olmuş olabilir) ama belki de kötü ve motosikleti zorlayarak kullanıyordu bu sebepten kaza olmuş olabilir.

    2-hadi ben aldım tamam ama benim gibi düşünen birini daha bulup öyle satmam lazım. yani benden önceki sahibinden şu kadar hasar kaydı var demek de yine insanların uzaklaşmasına neden olabiliyor.

    ama bunların dışında dediğiniz doğru hayat o kadar pahalılandı ki, ve aslında orjinal parça ile yenilendiği için çok da sorun yok aslında fakat insan algısı, satarken şimdi bi de bunu anlatmak var düşüncesi..
    çok tehlikeli iş yapıyorsun bu önyargınla bilmiş ol. hasar kaydı olmayıp, aslında epey ağır kazalı bir motosiklete denk gelince anlarsın ne demek istediğimi. her kaza tramere işlenecek diye bir durum yok, tramere işlenmişse en azından ne olduğunu bilirsin.

    motosikleti zorlamakla alakası yok kazanın. burdaki yamaha bayisinden 3-4 sene önce sıfır bi xmax almıştı arkadaşım. daha ilk yakıtını alırken petrolde geri geri gelen bir araba çarptı. motorun bir çok yeri çizildi. hasar aldı, hasar kaydı oluştu. daha km 2 bile değildi. kazanın motoru zorlamakla en ufak alakası yok.

    umarım bu ön yargından kurtulursun.

  9. #69
    nihiltzkrieg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Monster 937 & SV650 & 390 Duke
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok tehlikeli iş yapıyorsun bu önyargınla bilmiş ol. hasar kaydı olmayıp, aslında epey ağır kazalı bir motosiklete denk gelince anlarsın ne demek istediğimi. her kaza tramere işlenecek diye bir durum yok, tramere işlenmişse en azından ne olduğunu bilirsin.

    motosikleti zorlamakla alakası yok kazanın. burdaki yamaha bayisinden 3-4 sene önce sıfır bi xmax almıştı arkadaşım. daha ilk yakıtını alırken petrolde geri geri gelen bir araba çarptı. motorun bir çok yeri çizildi. hasar aldı, hasar kaydı oluştu. daha km 2 bile değildi. kazanın motoru zorlamakla en ufak alakası yok.

    umarım bu ön yargından kurtulursun.
    Bahsettiğiniz xmax kazası istisnai bir durum. Bu kazalar da mümkündür tabi ama yüksek hızda ve tehlikeli sürüşlerde kaza yapma şansı benzinlikte kaza yapmaktan çok daha fazla. Bu da, arkadaşın bahsettiği hasar kaydının araç sahibinin sürüşünden kaynaklandığı düşüncesinin çok da yanlış olmadığını gösteriyor bence. Ama bu hasar kayıtları, serviste değiştiği için fiyatı yüksek çıkan önemsiz hasarlar olabilir. O yüzden hasar kaydından daha önemlisi araç sahibinin kendisi oluyor bence. Düzgün birisinden hasar kayıtlı motor almayı, bir apaçiden hasar kayıtsız motor almaya tercih ederim.

  10. #70

    Üyelik
    08 Ağustos 2019
    İş yerinde bir elemanın iki defa hava yastıkları patlamış, hasar kayıtsız, degisensiz pejo 206si var sanayide değişenin haddi hesabı yok ve normal piyasasının üstünde okutmaya çalışıyor şu an.

  11. #71
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı BurakSNCK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki tutar yazmayan hasar kayıtları ne oluyor?
    mesela benim motor baska birisinin arabasına yandan sürtmüş. sigortadan karşı tarafın aracını yaptırmıslar ama motorda hasar yokmtu
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  12. #72
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Adam gibi adamlar alınmasın tabii de etraf 3 kuruş için babasını satacak tiplerle dolu.

    Bu sebeple ben her zaman özellikle hasar kayıtlı alırım.

    Kafa demiri, amortisör, far, ön jant, tekerlek vs. değişmiş olsun önemli değil hatta daha bile iyi bir çok açıdan.

    Motosiklet dediğin olduğu yerde düşse kafa demiri yamulabilir, sinyali kırılabilir, maneti kırılabilir, topuzu zarar görebilir v. s. ama kimse bunları gidip de kayıt altına almaz.

    Yani kısaca, motosikletlerin %90 zaten hasarlı .. ha kayıtlı, ha kayıtsız ..

    Bir de motosikletin motor ömrünün 20 000 km de bittiğini sananlar falan var, teşekkürler ama sayenizde hep piyasanın %20 %30 altına alabiliyoruz hedefimizde yer alan motosikletleri.
    Mamba09 bunu beğendi.

  13. #73

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Valla bu 30.000'den sonra motorun bittiğini zanneden tayfadan şikâyetçiyim ben de. Yalnız piyasasının %20 altına sürücüye vereceğime bayide takas yaparım ben en azından aksesuar taktırırken veya sıfırı alırken elim kuvvetli olur. Yedirmem...

  14. #74
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    O algı çok işime yarıyor. Milletin 30 bine bindiğine ben 20 bine biniyorum. Sakın kaza kayıtlı almayın haa yolda kalırsınız ölürsünüz

  15. #75

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Bizim insanımız kendine ait aracı satarken aracını bulunmaz Hint kumaşı zannediyor. 15-20 bin hasar kayıtlı motosiklete veya arabaya orijinal parası isteyen dengesizler olduğu sürece hasar kayıtlı algısına devam. 50 bin kilometrede iki araç düşünün birisi ağır hasar kayıtlı diğeri kazasız ama fiyatlarına baktığın zaman arada 2-3 bin oynuyor. 2-3 bin için niye pert aracı alalım ki?

  16. #76
    BurakSNCK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İronmax 250
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla bu 30.000'den sonra motorun bittiğini zanneden tayfadan şikâyetçiyim ben de. Yalnız piyasasının %20 altına sürücüye vereceğime bayide takas yaparım ben en azından aksesuar taktırırken veya sıfırı alırken elim kuvvetli olur. Yedirmem...
    Sizi alıntıladım ama genel olarak soruyorum, 600-700 cc ve üstü bir motosiklet motorunun ömrü kaç kmdir? Kullanıcıya göre ve motosiklet markasına göre illaki değişiklilik gösterir ama ortalama olarak bişeyleri vardır illaki

  17. #77
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı BurakSNCK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizi alıntıladım ama genel olarak soruyorum, 600-700 cc ve üstü bir motosiklet motorunun ömrü kaç kmdir? Kullanıcıya göre ve motosiklet markasına göre illaki değişiklilik gösterir ama ortalama olarak bişeyleri vardır illaki
    Motosikletin tarzına göre de değişiklik gösterebilir. Yüksek devir çeviren racing sınıfının ömrü nispeten kısadır ama 190 binde dl650, 176 binde mt07, 235 binde 1200gs, 156 binde cbf500 gördüm canlı olarak.
    Kendi motosikletim wr250r 42 binde.

  18. #78
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Motorum hasar kayıtlı. Arkadan gelen bir minibüs bir arabaya, o öndeki arabaya, o da öndeki arabaya, o da benim park halindeki motoruma çarptı. Motor yan ayaktaydı ve devrildi. Farın bir ayağı kırıldı, ön tampon kırıldı, egzoz koruma plastiği kırıldı, bir iki yerde de çatlak. Motora atladım, çıktım otoyola, servise gittim Bahsettiğim parçaların hepsi değişti, tuttu 2600tl. Eskidinden daha iyi oldu hatta.

  19. #79

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletin tarzına göre de değişiklik gösterebilir. Yüksek devir çeviren racing sınıfının ömrü nispeten kısadır ama 190 binde dl650, 176 binde mt07, 235 binde 1200gs, 156 binde cbf500 gördüm canlı olarak.
    Kendi motosikletim wr250r 42 binde.
    Aynen katılıyorum, arkadaşın Pulsar motosikleti 140.000'de motor yapma istedi (kuryecilik yapıyor), oradan kıyas edin. Bir Pulsar bile motor yapmadan 140.000'e kadar dayanmışsa, (bakımları aksatılmadan yapılmış ve adam gibi kullanılmış olma şartıyla) sağlamlığı ve güvenilirliği ile meşhur (mesela) bir Honda'ya 30.000'den sonra bitmiş gözüyle bakmak ya salaklıktır ya da kötü niyetliliktir.
    nanis61 bunu beğendi.

  20. #80
    izzmarit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    şimdi altımda yeni model güzel bi motor var diyelim. ben motoru yanlayarak falan kullanıyorum tekere kalkıyorum yani sınırlarında kullanıyorum. sokak arasında da teker yapıp apartman duvarına patlattım diyelim motoru.

    garaja çektim düzetltirdim parçaları. tramer kaydı sıfır. sonra ilan açtım malum siteye yan ayaktayken ufak bi devrilmesi var sadece ölücüler uzak dursun!!!


    Şahsen uyguna almak istiyorsam tramer kaydının olması ve bunun raporununda olmasına bakarım. en son gv250 yi böyle aldım. değişen parçaların listesi kaza tutanağı falan hepsi mevcuttu.


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)