Motor alırken sana danışıcam. Unutmazsam.
Motor alırken sana danışıcam. Unutmazsam.
2008 de 2. el bi er6n almıştım hasar kaydı 2 bin kendiside 7bin küsür idi ve bir sorun çıkarmadı
fakat bu gün 2 yaşında bir mt07 bile 35 ile 25 arasında ,hasar kayıdı da aynı oranda 10-15 bin olsa insanların gözüne büyük geliyor
hasar yüksek değik hayat pahalandı
zaten orjinal ile değiştikten sonra ne farkı kalıyor ki
hocam biraz da algı meselesi sanki ya.
kendi adıma konuşayım hasar kayıtlı motosikletten uzaklaşıyorum. bunun kendimce iki sebebi var;
1-acaba sahibi nasıl kullanıyordu da kaza yaptı (evet çok mantıklı bir yaklaşım değil sürücüsünün dışında biçok sebepten kaza olmuş olabilir) ama belki de kötü ve motosikleti zorlayarak kullanıyordu bu sebepten kaza olmuş olabilir.
2-hadi ben aldım tamam ama benim gibi düşünen birini daha bulup öyle satmam lazım. yani benden önceki sahibinden şu kadar hasar kaydı var demek de yine insanların uzaklaşmasına neden olabiliyor.
ama bunların dışında dediğiniz doğru hayat o kadar pahalılandı ki, ve aslında orjinal parça ile yenilendiği için çok da sorun yok aslında fakat insan algısı, satarken şimdi bi de bunu anlatmak var düşüncesi..
Ben hasar kayıtlı aldım, tutarı yazmıyor, fotograflar var bende kaza ile ilgili. karşı tarafın boya badanasını yaptırmıs adam.
satarken sıkıntı olur mu bilemem, olursa da yapacak birşey yok. sırf bu nedenle 2 bin tl fazla parayı daha yüksek km araca vermek yerıne böyle almayı tercih ettim.
Önceki mondial i alırken hasar kaydına bakmadım bile, km sorgusu yaptım sadece. 3 bin tl lik motordu , gerek yoktu bence bakmaya.
Peki tutar yazmayan hasar kayıtları ne oluyor?
Aslında tramere işleyip yetkili serviste orijinal parçalarla değişim yapılmış motosiklet yine iyi, esas tehlikeli olan tramere işlememiş ve merdiven altı ustalarda uydur kaydır yapılan işlemler.
çok tehlikeli iş yapıyorsun bu önyargınla bilmiş ol. hasar kaydı olmayıp, aslında epey ağır kazalı bir motosiklete denk gelince anlarsın ne demek istediğimi. her kaza tramere işlenecek diye bir durum yok, tramere işlenmişse en azından ne olduğunu bilirsin.
motosikleti zorlamakla alakası yok kazanın. burdaki yamaha bayisinden 3-4 sene önce sıfır bi xmax almıştı arkadaşım. daha ilk yakıtını alırken petrolde geri geri gelen bir araba çarptı. motorun bir çok yeri çizildi. hasar aldı, hasar kaydı oluştu. daha km 2 bile değildi. kazanın motoru zorlamakla en ufak alakası yok.
umarım bu ön yargından kurtulursun.
Bahsettiğiniz xmax kazası istisnai bir durum. Bu kazalar da mümkündür tabi ama yüksek hızda ve tehlikeli sürüşlerde kaza yapma şansı benzinlikte kaza yapmaktan çok daha fazla. Bu da, arkadaşın bahsettiği hasar kaydının araç sahibinin sürüşünden kaynaklandığı düşüncesinin çok da yanlış olmadığını gösteriyor bence. Ama bu hasar kayıtları, serviste değiştiği için fiyatı yüksek çıkan önemsiz hasarlar olabilir. O yüzden hasar kaydından daha önemlisi araç sahibinin kendisi oluyor bence. Düzgün birisinden hasar kayıtlı motor almayı, bir apaçiden hasar kayıtsız motor almaya tercih ederim.
İş yerinde bir elemanın iki defa hava yastıkları patlamış, hasar kayıtsız, degisensiz pejo 206si var sanayide değişenin haddi hesabı yok ve normal piyasasının üstünde okutmaya çalışıyor şu an.
Adam gibi adamlar alınmasın tabii de etraf 3 kuruş için babasını satacak tiplerle dolu.
Bu sebeple ben her zaman özellikle hasar kayıtlı alırım.
Kafa demiri, amortisör, far, ön jant, tekerlek vs. değişmiş olsun önemli değil hatta daha bile iyi bir çok açıdan.
Motosiklet dediğin olduğu yerde düşse kafa demiri yamulabilir, sinyali kırılabilir, maneti kırılabilir, topuzu zarar görebilir v. s. ama kimse bunları gidip de kayıt altına almaz.
Yani kısaca, motosikletlerin %90 zaten hasarlı .. ha kayıtlı, ha kayıtsız ..
Bir de motosikletin motor ömrünün 20 000 km de bittiğini sananlar falan var, teşekkürler ama sayenizde hep piyasanın %20 %30 altına alabiliyoruz hedefimizde yer alan motosikletleri.
Valla bu 30.000'den sonra motorun bittiğini zanneden tayfadan şikâyetçiyim ben de. Yalnız piyasasının %20 altına sürücüye vereceğime bayide takas yaparım ben en azından aksesuar taktırırken veya sıfırı alırken elim kuvvetli olur. Yedirmem...
O algı çok işime yarıyor. Milletin 30 bine bindiğine ben 20 bine biniyorum. Sakın kaza kayıtlı almayın haa yolda kalırsınız ölürsünüz
Bizim insanımız kendine ait aracı satarken aracını bulunmaz Hint kumaşı zannediyor. 15-20 bin hasar kayıtlı motosiklete veya arabaya orijinal parası isteyen dengesizler olduğu sürece hasar kayıtlı algısına devam. 50 bin kilometrede iki araç düşünün birisi ağır hasar kayıtlı diğeri kazasız ama fiyatlarına baktığın zaman arada 2-3 bin oynuyor. 2-3 bin için niye pert aracı alalım ki?
Motorum hasar kayıtlı. Arkadan gelen bir minibüs bir arabaya, o öndeki arabaya, o da öndeki arabaya, o da benim park halindeki motoruma çarptı. Motor yan ayaktaydı ve devrildi. Farın bir ayağı kırıldı, ön tampon kırıldı, egzoz koruma plastiği kırıldı, bir iki yerde de çatlak. Motora atladım, çıktım otoyola, servise gittim Bahsettiğim parçaların hepsi değişti, tuttu 2600tl. Eskidinden daha iyi oldu hatta.
Aynen katılıyorum, arkadaşın Pulsar motosikleti 140.000'de motor yapma istedi (kuryecilik yapıyor), oradan kıyas edin. Bir Pulsar bile motor yapmadan 140.000'e kadar dayanmışsa, (bakımları aksatılmadan yapılmış ve adam gibi kullanılmış olma şartıyla) sağlamlığı ve güvenilirliği ile meşhur (mesela) bir Honda'ya 30.000'den sonra bitmiş gözüyle bakmak ya salaklıktır ya da kötü niyetliliktir.
şimdi altımda yeni model güzel bi motor var diyelim. ben motoru yanlayarak falan kullanıyorum tekere kalkıyorum yani sınırlarında kullanıyorum. sokak arasında da teker yapıp apartman duvarına patlattım diyelim motoru.
garaja çektim düzetltirdim parçaları. tramer kaydı sıfır. sonra ilan açtım malum siteye yan ayaktayken ufak bi devrilmesi var sadece ölücüler uzak dursun!!!
Şahsen uyguna almak istiyorsam tramer kaydının olması ve bunun raporununda olmasına bakarım. en son gv250 yi böyle aldım. değişen parçaların listesi kaza tutanağı falan hepsi mevcuttu.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)