Vstrom 650 dl
Bmw 650 GS dakar
Aprilla pegaso 650
Kawasaki versys 650
Honda transalp 650
bunlar gibi ve bunların dışında sizlerin kullandığı motosiklet varsa görüşleriniz değerlidir benim için teşekkürler
Vstrom 650 dl
Bmw 650 GS dakar
Aprilla pegaso 650
Kawasaki versys 650
Honda transalp 650
bunlar gibi ve bunların dışında sizlerin kullandığı motosiklet varsa görüşleriniz değerlidir benim için teşekkürler
NC'yi adamdan saymıyor musun?
Honda XL700 Transalp.
Onceki konuda belirttigim gibi yakit sorun degilse kesinlikle versys650. Yakit sorun olacaksa NC derim
bunların yanında kimse kusura bakmasında nc yi endurodan saymam..
önceki konudada yazdım versys öncelikli vtorm hemen arkasından gelir , dakar tek silindirli olması nedeni ile az yakar torkludur ama temizini bulman lazım sıkıntılısıda sıkıntılıdır ,pegaso zaten gs dir bir nevi bmw deki motor var kötü değil ucuza bulursan fiyatı performans aletidir yani bir gs ile aynı fiyatta oldukdan sonra gs alırım pegaso alıcağıma..
transalp kaya gibidir ama önceki konundada yazdım eski teknolojidir yakar yakıtı bana koymaz dersen düşünebilirsin. ama önceliğim her şekil gözüm kapalı versys olurdu..
Merakımdan soruyorum?
Bu NC'yi enduradan saymamak muhabbetini çok duyuyorum.
Bunun sebebi nedir?
Bmw 650 GS Dakar / 191 Kg.
Honda Transalp 650 / 191 Kg.
Aprilia Pegaso 650 / 170 Kg.
Kawasaki Versys 650 / 217 Kg.
V Strom 650 dl / 214 Kg.
Honda NC750X / 220 Kg
Konu sadece ağırlıksa kıyaslayabilirsiniz. Eğer hangisi enduro derseniz benim gözümde bu listeden sadece Dakar ve Transalp var. Ama zorlamayla Versys ve V Strom da listeye girerse, NC paşa paşa girer. Versys, VStrom ve NC aynı soyun, aynı kulvarın motosikletleri. Kıyaslama yapılırken bu üçünü sıkça olarak bir arada görebilirsiniz. Demek ki var bir sebebi. Kişisel görüşlerden, kulaktan dolmalardan daha farklı bakmak gerek konuya.
Ağırlığından bağımsız olarak, amortisör yolu ve yerden yüksekliği 20cm'den az olan motoru enduro olarak nitelendirmek ancak üreticisi/satıcısı tarafında olur, ben alıcı olarak o kategoride değerlendiremem. (Daha tel jant ve büyük ön teker konusuna bile girmedim bile...)
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:31 ----------
Böbrek taşınız varsa NC ile toprak/taşlı yola girebilirsiniz tabi (arazi demedim bakın), döker rahatlarsınız. Bahane olur amortisörleri de değiştirirsiniz sonrasında.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------
Üzerinde rükû pozisyonunda ayağa da kalkabilirsiniz
Herkes gibi extra alternatif söylemiyeceğim. bahsettiğiniz motosikletlerin başka versiyonlarını kullanmış biri olarak ( 2006 r 1200 gs, 2009 xl700 , 2006 versys 650 kullanmış biri olarak diyorum ki vstrom 650 hepsinden daha rahat hele uzun yol ve artçılı kullanım yapıyorsanız.
Ben de küçük bir ekleme yapayım araya. Konu biraz kros olayına kaymış gibi. Enduro dediğin zaman üzerine bir deve yükü eşya bağlanır unutmayın. Kullanıcısı derede tepede zıplamaya gitmez hafiflik aramak için. Onun için ağırlık kısmını unutun.
Şimdi geleyim enduro mu değil mi meselesine. NC kesinlikle enduro değil. Hatta ne olduğu da belli değil. Eşekle at arası, katırımsı bir şey.
Benim buraya NC diye ekleme yapmam tamamen Versys ve V Strom'u görmemle oldu. Hiç oraya buraya bakıp kafa da yormayın. Üreticisi zaten kullandığı lastikle size bu motosikletin enduro mu değil mi ipucunu vermiş. NC lastikleri tubeless, sert yapılı ve kesimi şekli itibariyle asfalt lastiği. Lastik yapısına bakınca NC zaten sert araziye girme diyor. Versys'in lastiklerine de bir bakın isterseniz. Bunlar üreticinin amacını gösteriyor. Daha anlaşılır olması için şöyle de bakabilirsiniz, piyasada bir sürü arazi aracı görünümlü otomobil var. Ama hepsi iki çeker. Sadece şekli arazimsi.
Listede Versys ve V Strom olmasaydı kesinlikle NC demek aklımın ucundan bile geçmezdi.
Enduro denilen motorlar daha çok Adventure-Dual Sport-Sport Touring üçgeninde hocam.Türkiye'de büyük motor direk enduro oluyor.Ağırlık kısmı da unutulacak bir şey değil.Amacına göre bu motorlar çamura da girer,suya da girer,dağ da çıkar.250 kg+ bi motoru arazide devirmek istemezdim açıkcası.
Asıl enduro motosikletler dağa tepe zıplar.Cross olayı bambaşka.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Kelimesi kelimesine doğru, katılıyorum. Ben de aynı şeyden bahsediyorum. Şu alta eklediğim fotoğrafa iyice bir bakın isterim. Motosiklet tek başına 244 Kg + 2 kişi, ortalama 160 Kg diyelim + 40 Kg yük diyelim = 444 Kg. Şimdi buradan düşünelim. Bu motosikleti arazide düşürelim. İsteseniz de istemeseniz de, kabul etseniz de etmeseniz de enduro ağırdır. Yüküyle daha da ağırlaşır. Ağır olmamalı denmesine takıldım biraz da, bu motosikletler kros değil ki hafiflik aransın dedim sadece.
Ben kesinlikle NC enduro demiyorum. Tekrar söyledim. Listedeki iki modeli baz alarak, onlar enduroysa NC de enduro dedim sadece. Yoksa bana NC nedir diye sorana, kısaca 'fikrim yok' derim ancak. Bir sınıfa sokmak zor, onların kendi sınıfları var artık. Belki bir isim verip netleştirmek gerekir. Üreticiler isim veriyor ama kullanıcıların ortak bir tanımı yok henüz. Hani çok bilinen Selpak örneği gibi.
Büyük motosikletler enduro demek de pek doğru değil. Softtail ve Goldwing de epey büyükler ama enduro değiller.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)