versys 650 nin akranı rakibi vstrom dur nc yi aralara derelere itelemeye kalkmayalım hiç.. interenete google girin versys 650 vs yazın enter tuşuna basın karışınaz çıkıcak 10 kıyaslamanın 8 tanesi vstorm iledir belki bir tane iki tane nc çıkar çıkarsa..
bu işin edebi eğitimsel kısmına gelirsek çıkamayız hiç bizim insamız hala cruisera chopper diyen bir millet.. yani light enduro,hard endruo, crossover falan filan bu işlere girersek çıkamayız.. bu tıpkı yıllardır her suva arazi aracına jeep dememiz gibi bir şey.. Bunuda eleştiri için demiyorum kesinlikle eminim başka toplumlarda kültürlerdede bu tip belli yapışmış kemiklemiş deyimler terimler vardır.
Bunun üstüne gitmenin bence bir anlamı yok onlarda öyle bizde böyle diye bizde kaç kişi super sport motora super sport diyor hala insanımızın dilinde yarış motoru yada racing diye tabir edilir.. bunları üstelemenin bence manası yok hekes neticede kimin nedemek istediğini iyi anlıyor.
Nc şahane çok güzel bir sport touring asfalt motorsikleti ama bence sadece o kadar rolünü çok fazla büyütmemek gerek.. ben versys ile vstorm ile her tür asfaltı terkederim ama nc ile 2 defa düşünürüm.
versys kle650 diye geçer avrupada eski kardeşi kle500 ile benim arkadaşım zamanında adam dağları taşları tırmandı o motorla kaldıki endurocu kesim tarafındanda pek beğenilmez light enduro falan denir kle500 için..
100 kere önüme gelse 100'ünde de V Strom'u tercih ederim. NC'yi çok takdir ediyorum eski bir kullanıcısı olarak, uygun fiyata hem şehiriçi hem de uzun yol kullanılabilen ve az yakan torklu bir motosiklet, ama V Strom'la yan yana geldiğinde her sefer kaybeder. Keza Versys de çok beğendiğim bir model ama o da (benim için) V Strom'a yenilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:15 ----------
Bütçe olaydı mutlaka bir V Strom alırdım ama Suzuki'ler bizim memlekette biraz tuzlu...
Ben cfmoto 650 mt kullanıyorum. 35000 normalde pahalı ama donanım olarsk çok iyi ve üzerinde 5000 tl değerinde lastik arka çanta demiri ve 2 tane yan çantayla geliyor. Yani 30 bin tl diye düşünebilirsiniz. Donanım kullanım incelemeleri mevcut youtube da bolca.
bence en başa yazılacak motor kavasaki very 650, sonra tenere 660 ,sonrasıda dl 650 gerisi hikaye,tabi bu benim fikrim
- HAYAT GEZİNCE GÜZEL -
dele neden endüro değildir.
dele endüro değildir , çünkü jantları alaşımdır . alaşımlar kırılır ,
endürolar kırılmaz çünkü güzeldir , dele de güzeldir ama kırabilir. bu
yüzden endüro değildir. tel jant sert darbede yamulur , sökülür
düzeltilir , yolumuza gideriz ama delenin cantları kırılır , oturur
üzülürüz.
( çukura girildiğinde veya ön teker sert bir cisme çarptığında bütün darbe doğrudan janta gelmez. lastik ve amörtisörler darbeyi dağıtır. doalyısıyla alaşım jantlar kolay kolay kırılmaz. tel jantı olan 200-250 kg luk endurolarla jantın kıralacağı şiddette hoplayıp zıplamaya kalkarsan, kıçını yere vurursun çanak kırılır, çanak kırılırsa da güzel olmaz.)
delenin aküsü kurudur , enduroda kuru akü olmaz , fazla ısınırsa
patlar ayrıca ,su eklenmez , bu yüzden endüro değildir
ama kuru aküde güzeldir . ama endürolar kuru akü sevmez , bozulursa
yolda bırakır , endürolar yolda kalmaz , çünkü endürolar çok güzeldir.
(artık enduronun atası kabul edilen KTM ve BMW kendi motorlarında dele gibi bakım gerektirmeyen aküler kullanıyor. sulu akü arayacaz diye uğraşırsak, enduro motor bulmakta zorlanırız bulamazsak da motorsuz kalırız motorsuz kalırsak da güzel olmaz.)
dele de elcik koruma , motor ( karter) koruma , balans topuzu , falan
filan yoktur . çünkü o endüro değildir . koruma olmazsa korunamaz ,
korunamazsa bozulur . bozuldumu kızar tekme atarız . tekme atarsak
yamulur . yamulursa güzel olmaz . enduro güzeldir , demek ki deelee
endüroo değildir.
(dele de bunların hepsi vardır bunlara ek olarak tekmelerden korunmak için radyatör koruma, yağ radyatörü koruma, zincir muhafaza zımbırtılar da vardır. )
dele nin lastikleri tüpsüzür. endüro tüp vardır . demek ki dele ye
eksik parça koymuşlar . parçası eksik olan şey güzel değildir , bu
yüzden dele endurö değildir. ayrıca tüplüsü her yerde tamir edilir ve
şişirilebilir , tüpsüzünün her yerde tamir edilmesi zordur , güçsüz
pompa ilede şişip canta oturmaz. yerine oturmazsa çirki gözükür , o
zaman endürö olamaz.
(delenin lastiği tüpsüzdür. tüpsüz lastik, tüplüye nazaran daha zor patlar. yanınızda alet edavat yoksa bile köpükle falan yolunuza devam edebilirsiniz. ben köpük falan uğraşmam. tamir edince sağlam olmalı diyorsanız, tubeless lastiğin içine yedek şambriyel rahatlıkla takılabilir değil mi... bu yüzden dele, enduro motorların oluşma ihtimali en fazla sorun olan lastik patlaması ve tamir konusunda daha avantajlıdır.)
dele nin amortisörleri serttir , bu yüzden endüro olamaz .
**örtüsörleri yumuşlatılabilir ama en yumuşak hali bile çok serttir ,
sert iyidir ama toprakta sert olmaz , çok zıplar yer tutmaz, yer
tutmazsa düşer , düşerse güzel olmaz , güzel değilse endüro değildir.
çünkü endürolar güzeldir.
( arazide motor sürülecekse, o araziye gidene kadar önemli miktarda asfaltta sürüş yaparız değil mi? Enduro dayanıklı demektir, her koşula uygun demektir. buyüzden cross yapılmayacaksa hep yumuşak amortisör verimli olmaz. verimsiz makine de enduro olmaz )
dele 'de tork yerine beygire vardır . endüro beygirden çok torku sever
. dele caddede hepsini geçebilir ama arazide cırt cırt fites
değiştirilir , vitesi falza değiştirisen kırılır ( hatta bir
arakadaşın delesinin fitesi kırılmıştı ) . endüro kırılmaz , fiteside
zırp pırt değiştirmesi gerekemz çünkü torkludur . tork güzeldir , eğer
güzel se demekki o endürodur. tork bize çok faydalıdır , beygir
yorulur , acıkır , kişner ama dahada kötüsütork sakin bir hayvandır her zaman
çalışlır..
( amacımız yol toprak da olsa yolumuza devam etmekse delenin torku yeterlidir. ama amaç, daha yüksek hızlarda sürüp, limitlere yaklaşmaksa dele yetersizdir. o da biraz cross a kayar. cross motorla da uzun yol rahat olmaz. rahat olmazsa enduro olmaz. ) Eskilerden bir yazı
KTM 640 ADV diyorum bende. Eğer işin içinde arazi varsa bunların hepsinden iyi. Ama uzun yol gideceksen birde artçı varsa en konforsuzu KTM
Hocam sende son noktayı koymuşsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------
Vstrom biraz daha mantıklı gelmeye başladı kafama aslında eskiden beridir bi çekiciliği vardı gözümde tasarım olarak şimdi dönüp dönüp bakıyorum tasarıma artık çekici gelmiyor olay aslında sağlamlık tork hız uzun yola verdiği tepki.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...8201340/detay/
İsmimin sonunda Transalp yazarsanız yerli yabancı bir çok forumda TransAlp ile ilgili gezilerimi birikimimi görebilirsiniz
3.5 yıl kullandığım TA satarken alıcağım tek Enduro TransAlp demiştim ve TransAlp sahibiyim Transalpi sattığım kişi ile de Salda kampımda buluştum kendisi 2 yıldır servise gitmemiştir Forumda gezimi paylaştım
Son olarak Seçeneklerdeki BMW hariç diüer tüm Enduro sınıfı motorlar kaliteli malzemeler kaliteli ustalar gömrüş ise 300-500 bin km lerde motora anahtar değmez yani eskitemezsiniz
BMW harika bir motordur lakin BMW nin murdarını evinizi satsanız doğrultamazsınız
Bu benim sayfam TrasnAlp ile gezilerimi görebilirsiniz
https://yoldabirivar.wordpress.com/
transalp, freewind falan ayrı kulvarlar..
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
19000 km nc kullandım girmediğim yer çıkmadığım dağ kalmadı batı karadeniz marmara akdeniz de
sana şöyle diyeyim yolda güzel az yakıyor 3 lt civarı virajı güzel v strondan sonra alınacak tek motor
ama iş enduro ya gelince bu motorlar enduro değil !!!!!
sora nc yi satıp 660 aldım maKİna ateş ediyor arazi de artçı ile yerden kesiyorum tık yok ee yamaha 30 senedir üretiyor istediğin kadar zorla gitmem demiyor harbi enduro eğer şöyle 70 hp olsa bi ömür kullan katır gibi vur yükü git istediğin yola koşşş
alaşım jant olan motorlara lütfen enduro demeyim iç lastikli motorlara hakaret sayarım
eğer dağ bayır gezerim diyorsan her motor gider ama enduro dersen o zaman iç lastikli 660 kle 500 f 800 tiger 800 afrika veya ktm 690 bak
gerisi tuning sınıfında
Dakar demişsiniz herhalde bir şeyler yazmasam olmazdı Sene başında aldığım motorumla yaklaşık 11'bin km'dir beraberiz.
Öncelikle BMW F650gs Dakar dediğiniz zaman enduro diye geçen diğer marka muadilleriyle hiç alakası olmayan bir motor.
Motor bloğu Avusturyalı Rotax üretimi tek silindir maksimum 7 bin devir ve 5 vitesli olması sebebiyle torku epey yüksek. Benzin deposu arka sele altında olduğundan dolayı motorun ağırlık merkezi beklediğimden çok daha dengeli. Trafikte aralardan geçerken ve arazide tırmanırken hiç zorlanmıyorsun 125'likle enduroyla geçmişsin gibi geliyor.
Amörtisörleri yükseltilmiş yumuşak rebound ayarıyla suv'a binmişsiniz gibi bütün trafiği yukarıdan izleme imkanı veriyor ve bu özellik off-road'a girdiğiniz zaman motorun 190 kg'lik ağırlığını hiç farkettirmiyor.
2000-2007 modeller arası tüm dakarlarda üçlü çanta, abs ve elcik ısıtma standart donanım olarak geliyor. Üstelik arazi sürüşü için abs kapatma özelliği var ve bu özellik tenere (bazı modelleri) dışında ki motorlarda yok diye biliyorum. Daha bir çok özellik yazabilirim ama sıkılır, okumazsınız.
Şimdi kimse yoğurdum ekşi demez muhabbeti dönecek biliyorum ama bunlar gerçekler Tavsiye verecek olursam iyi geçmişi olan düşük km bir dakar ile arkana bile bakma derim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)