http://www.moted.org.tr/IDS-Media/Ha...LERI-Moted.pdf
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:51 ----------
50cc de % 300 artış var geçen seneye göre bu gidişler herkes 50cc olacak :D
http://www.moted.org.tr/IDS-Media/Ha...LERI-Moted.pdf
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:51 ----------
50cc de % 300 artış var geçen seneye göre bu gidişler herkes 50cc olacak :D
En çok satan marka Honda , 2. de yamaha olmuş.
50cc de patlama yaşanması normal, vergiden, sigortadan ve 125cc lerin artan fiyatlarından bıkan dar gelirli kesim ekonomik ulaşım aracı olarak 50cc ye dönmüş.
Bir yıl daha böyle giderse 50cc ye vergi ve sigorta zorunluluğu gelebilir
Oooo bak ona dikkat etmemişim, 2. el satışı yapılan motorlarmış hakkaten Bende düşünüyordum honda ve yamaha bu krize rağmen ne satmış vay beee diye, dalgınlığıma gelmiş
Geçen yıl eylül ayına göre yüzde 20 satışlarda düşüş var denmiş. Sıfır satılanların çoğunun da 50cc ve altı olduğu düşünülürse aslında satışlarda baya baya düşüş var.
Maaşlarda artış yok ama fiyatlar roketleme artıyor. 50c ler benim de gözüme daha güzel gözükmeye başladı birden, onların da fiyatları artmadan 1 tane alıp garaja atsam mı napsam bilemedim şimdi. Gerçi ben alırsam anında 50cc ye de ek vergi getirir devlet, o kadar şanslı bir kişiyimdir yani
Evet yukarıda arkadaş yazınca fark ettim bende. Yorgun oturunca pc başına bazen dalgın oluyorum böyle, ihtiyarlığıma verin
Tek bir hususa katılmıyorum, aslında 2. el satış yani devir işlemi çok olması bence kötü bir şey değil, o markanın 2. el piyasasının çok canlı olduğunu gösterir.
Bence honda ve yamahanın 2. elinin baya hızlı olduğuna işaret ediyor bu tablo.
Tabii her model için geçerli değil bu dediğim. Bu markaların sevilen ve ikonlaşmış modelleri için 2. elleri hızlı demek daha doğru olur.
dediğine birebir katılırdım eğerki yıl 2017 ve öncesi olsaydı yani bu veriler 2017 öncesine hatta 2016 öncesine ait olsaydı..
ama doların 3.5 liradan 7 liraları gördüğü benzinin 7 tl yi gördüğü fazilerin tavan yaptığı bir 2017 yılı içinde olan devirleri ben daha çok ekonomiksel bazda yorumlarım.. zaten bu yıl içinde olan 50cc deki motor satış patlamasıda benim bu fikrimin delili kanıtı gibi..
hondada ağırlıklı malum yüksek hacim getirtiyor ve insanlarda daha az yakan modellere yönelmek için ellerinden çıkartmak istiyor olabilir düşüncesi bende ön planda.. çünkü satılıkda olan özellikle yüksek hacim motor ilanlarına bakdığımda 10 tanesinden 7-8 tanesinde şu ibare var düşük hacim motorla takas olur falanca 150c.c yada filanca 250cc ile takas olur gibi.. zaten bakıldığında piyasada en çok yüksek hacimde honda ve yamahada en çok devirde bunlarda olmuş bu bile bence benim fikrimce bir kanıt..
50 ile 250cc de zaten atom bombası gibi grafiğe bakılırsa patlama var.. buda insanların 2019 da ne olucağını önlerini kestirememelerinden ötürü kendilerini güvenli limanlara çekip önlem almak için küçük hacimlere yöneldiğini bence gösteriyor. piyasalarda bir sürü şehri efsaneleri dolaşıyor laflar söylentiler var doların seçimden sonra tekrar fırlıycağı benzinin 8 tl olucağı gibi gibi...
Tekrar ediyim dediğin normal ekonomik dar boğazda olmadığımız bir zamanda olsaydı dediklerine harfiyet katılırdım..
Şu an devir ekonomi devri ..
Bende 600cc motorumu sattım..
Küçük cc bir motor alıp kullanmayı düşünüyorum..
İşimi görse yeter..
Şöyle bir şey de var benzin 3TL iken kullanabilip de 8TL iken kullanamıyorsan iki ihtimal var; ya (a) cimrisin ya da (b) o motosiklet aldığın zaman da bütçene uygun değilmiş: Geçtiğimiz dönemlerdeki bol para ucuz kredi pek çok insanı normalde edinemeyecekleri malların sahibi yaptı. (Misal; önceki işyerimde benim 5-6'da biri maaş alabilen çalışanın elinde iPhone'un en son modeli vardı - ben ise Android One serisi bir telefon kullanıyordum...)
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:02 ----------
@Erkan344, direkt sana yazmadım, yanlış anlama olmasın, senin mesaj ben kendiminki yazarken gelmiş. Benim lafım ortaya.
Buna katılmam hayatta son 3-4 senede pek çok ailenin evin ekonomisi inanılmaz daraldı.. şu anda bizle 10 yıldır sorunsuz ödemesi olan hatta zamanından önce ödeme yapan şirketler artık 10-15 gün hatta gününü geçiktiriyor bilhassa ben telefon açıyorum siz böyle yapmazdınız hayırdır falan diyorum bizde dardayız ödemelerimizi alamıyoruz falan gibi cevaplar alıyorum... çevremde çok insan firmalar ufalmaya gitti..
Yani şu son 3-4 sene olan inanılmaz ekonmik eksi anlamdaki ataklar pek çok insanın kendi ekonomisini mahvetti.. bu tabiki hayatının pek çok alanınada yansıyor insanların.. Bir insanın yılda motorla 5-6 litre yakarak 10-15 bin km yol yapması var 3-4 litre yakarak 10-15 bin km yol yapması var.. Benzinde bu bağlamda büyük etken..
3-4 sene önce geliri yeten bir insanın şu anda belki buna geliri yetemeyebilir.. ben çevremde hiç yapmıycak insanların kredi kartına takla attırdığını duyuyorum şok oluyorum..
Sizin tuzunuz kurudur keyfiniz yerindedir yukarda dediğim şeyleri yaşamamışsınızdır o konumda değilsinizdir maddi durumunuz iyidir bu insanları anlayamassınız.. Allaha şükür bende değilim ama empati yapıp anlayabiliyorum çünkü 2001 deki ekonomik krizde bir ev kaybettim elimdeki evimi satmak zorunda kaldım borçlarımdan ötürü..
Uzun lafın kısası, mesajımı tekrarlayayım; yakıtını dert ettiğiniz araç bütçenize uygun değildir (nokta)
İşletme maliyeti sadece yakıttan ibaret olsaydı OK diyebilirdim ama bugün ortalama kullanılan ve yakan bir motosikletin (mesela senede 12-13.000km - en koyu kış soğuk kar buz zamanlarını da hesaba kattım...) yakıt gideri kadar sigorta, kasko ve bakım gideri olur.
Yukarıda yaptığınız 3l ile 15.000km ve 6l ile 15.000km arasında bugünkü benzin fiyatlarıyla fark senelik 2.900TL ediyor. (3.000 diyelim.) Ben senede sigaraya daha fazla para veriyorum. Yani senede 2.900TL'nin hesabını yapıyorsak motor bizim neyimize onu diyorum. O hesabı yapacak adam (elzem ihtiyaç değilse), motorunu satıp yenisini almasa daha iyi olur. Bütçesi bu aracın kahrını çekmeye uygun değildir, bu kadar basit aslında.
kasko mu o ne ...
işte anlayamassınız ben onları anlarımda sizin anlamanız bu bakış açısıyla zor..
Bajaj olarak Çin'deki Doğu Türkistan'lılar gibiyiz , o kadar kalabalığız ama yok sayılıyoruz.
Bu böyle gitmez :D
şimdi bakın anlayamadığınız şu yüksek ihtimalde ayrı dünyalarda olduğunuz için asla anlayamıycaksınız.. siz yüksek ihtimal motorunuzu sıfır aldınız tahminim gittiniz tiko para yada krediyle aldınız bu bir tahmin belkide bir yaşında falan aldınız tiko basdınız 40-50 bin tl her neyse fiyatı güle güle kullanın biniyorsunuz hayırlısı olsun , gittiniz kaskonuzu yaptınız , gittiniz bastınız parayı 2 bin tl ye mis gibi michellin pilot 5 lastiklerinizi taktınız , gittiniz resmi servise bakımlarına soktunuz ve sokuyorsunuz... siz motorcu kesmi içinde zengin sınıfdasınız bu bir gerçek..
şimdi sizin o kullandığınız motor 6-7 yaşına geldimi yada 30-40 bin km ye dayandımı satmaya kalkdınızmı yada sizin sattığınız insan satmaya kalkdımı kim alıcak ben diyim dar gelirli.. hani sizin o cimri dediğiniz, giderini karşılayamıyorsa almasın o zaman dediğiniz insanlar.. ama unutmayın onlar almassa sizde motorunuzu kimseye satamassınız.. bu bir sirkülasyondur.
Zengin sıfır motor alır biner orta halliye satar, orta halli biraz biner , dar gelirliye satar bu bir sirkülsayondur..
zengin adam gidipde 6-7 yaşında 40-50 bin de motor almaz kolay kolay.. dar gelirli adamda sizin düşündüğünüz gibi öyle bir hayat yaşamıyor ..
o insanların çoğu resmi servisin yolunu bilmezler , çoğu kasko nedir onuda bilmezler hani siz diyorsunuzya para değerli o mantık orda öyle işlemez.. kaskoya o paralarıda vermezler, o insanlar bir lastik değiştirirken bile gidip bazılarının ben sadece arka lastik aldığını bilirim ön lastiğe paraları çıkışmadığı için michellin pirelli zaten çoğu için rüya gider piyasada daha uygun koşullu belki sizin motorunuza hayatta takmıycağınız lastiği takarlar fiyatı uygun diye..
ikinci elden yarış tulumu alanlar bilirim paraları yetişmediği için ikinci elden kask alanlar bilirim.. siz servise gidersiniz onlar ya kendi yaparlar bakımını ya iki üç arkadaş bir araya gelirler yaparlar bakımları yada ustaları vardır ona 50 tl falan atarlar yağı balatası kendileri alırlar taktırtırlar yağıda siz motul alırsınız en kalitelisi diye onlar uygun fiyatlı castrol falan alırlar.. ve bu dediğim insanlar 600-900-1100 cc motor kullanan insanlar hani düşük hacim yok hiç..
siz diyorsunuzya 3 bin tl benzinden kar ne olucak o iş öyle olmuyor işte 3 bin benzinden , 2 bin kaskodan , 2 bin lastikden 3-4 bin servis bakımından kırpa kırpa derken yılda gene 7 bin lira 10 binlira herneyse bir ceplerinde karları olur .. o motorlarıda o hesapları yapmadan zaten başka türlü yürütemezler..
Benim çevremde şu anda yüksek hacimde olupda motorsikleti satılıkta olmıyan insan yok gibi bir şey.. nerdeyse hepsininki satılıkda. kaldıki bu insanlar maddi durumları kötü insanlar değil ama herkes bir güvenli limana çekilme önünü görme derdinde.. önünü görürse gene gider kralını alırlar.. burda mevzu sadece yakıt değil her tür genel gider..
Yok ben bu bahsettiğiniz taklaları çok iyi anlıyorum da genel olarak Türkiyede insanların anlamadığı konu taklayla ne hayat yürüyor ne de gelecek kurtuluyor, zamanı gelince duvara illâ ki toslanıyor, günü kurtarmak (bizim en iyi olduğumuz konudur...) toplamda bir şeyi kurtarmıyor.
Bak elin Avrupalı Amerikalısının tasarrufuna bir de bizim memleketin tasarrufuna. Oranlar ortada.
Tasarrufumuz ölçüsünde yaşamayı öyle ya da böyle öğrenip kültürel olarak içselleştireceğiz mutlaka. (İroni bölümü: O zamana kadar itibardan tasarruf etmeyiveririz artık, ne olacak?)
Ben de okuduğunuzu ne kadar anladığınızı merak ediverdim
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:13 ----------
Cebin kadar yaşa'yı anlamak neden bu kadar zor yahu?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)